Sampo-Ukko 09.10.2006 23:04:28 | |
---|
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
Ylläri 09.10.2006 23:57:25 | |
---|
Kyllä se vaan niin, on että nämä aina niin ärsyttävät fysiikan lait tässäkin tapauksessa panevat hanttiin. "Täysikokoisetkin" akustiset bassot tuppaavat olemaan turhan hiljaisia akustisten kitaroiden rinnalla, bassoäänet vaan yksinkertaisesti vaativat niin paljon enemmän akustista vahvistusta (=isomman kaikukopan). Joku miniakkaribasso ei varmaan olisi paljonkaan normaalia akustisesti soitettua sähköbassoa kovaäänisempi, ainakaan minkäänlaista botnea olisi turha odottaa. Lähimpänä vertauskohtana tulisi mieleen Höfnerin viulubasso. Kaikukopan lisäksi ongelman muodostaa myös mensuuri: "reppubasson" skaala voisi olla maksimissaan jotain 60-70 senttiä eli paksuinkin kielisetti lepattaisi aika lötkönä. Soittotasti olisi todennäköisesti aika kamala ja soundi täysin munaton. Sähköisestä maailmasta itse asiassa löytyy jonkinlainen ratkaisu, eli tämä legendaarinen outo lintu: http://www.thomann.de/thoiw3_guild-dearmond_ashbory_prodinfo.html http://www.largesound.com/ Ashbory ei ole mikään lelu, vaikka siltä näyttääkin. Akustisesti tästä kumikielisestä ihmeestä ei toki ole mitään iloa, mutta sähköisesti vahvistettuna siinä on yllättävän iso, jopa kontramainen soundi. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Karlsson 10.10.2006 08:32:14 | |
---|
Kyllä se vaan niin, on että nämä aina niin ärsyttävät fysiikan lait tässäkin tapauksessa panevat hanttiin. "Täysikokoisetkin" akustiset bassot tuppaavat olemaan turhan hiljaisia akustisten kitaroiden rinnalla, bassoäänet vaan yksinkertaisesti vaativat niin paljon enemmän akustista vahvistusta (=isomman kaikukopan). Joku miniakkaribasso ei varmaan olisi paljonkaan normaalia akustisesti soitettua sähköbassoa kovaäänisempi, ainakaan minkäänlaista botnea olisi turha odottaa. Lähimpänä vertauskohtana tulisi mieleen Höfnerin viulubasso. Kaikukopan lisäksi ongelman muodostaa myös mensuuri: "reppubasson" skaala voisi olla maksimissaan jotain 60-70 senttiä eli paksuinkin kielisetti lepattaisi aika lötkönä. Soittotasti olisi todennäköisesti aika kamala ja soundi täysin munaton. Sähköisestä maailmasta itse asiassa löytyy jonkinlainen ratkaisu, eli tämä legendaarinen outo lintu: http://www.thomann.de/thoiw3_guild-dearmond_ashbory_prodinfo.html http://www.largesound.com/ Ashbory ei ole mikään lelu, vaikka siltä näyttääkin. Akustisesti tästä kumikielisestä ihmeestä ei toki ole mitään iloa, mutta sähköisesti vahvistettuna siinä on yllättävän iso, jopa kontramainen soundi. Bonuksena myös ihan uudet sfäärit epävireisyydessä. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Sampo-Ukko 10.10.2006 08:52:20 | |
---|
Bonuksena myös ihan uudet sfäärit epävireisyydessä. voin hyvin kuvitella, kun silikoni kielet ovat... mettäjameihin siis presari, ampegin pino ja agregaatti ja liuta kantajia :D Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
slapvete 10.10.2006 10:32:06 | |
---|
Eikös metsissä soittajat vain palvo saatanaa uhrimenoin, eikä pidä jameja? Mihin rantis ei pääse, siellä ei tarvitse soittaa... "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
Sampo-Ukko 10.10.2006 11:45:54 (muokattu 10.10.2006 11:52:57) | |
---|
Eikös metsissä soittajat vain palvo saatanaa uhrimenoin, eikä pidä jameja? Mihin rantis ei pääse, siellä ei tarvitse soittaa... Eikös nimenomaan ne hipit käy siellä halailemassa puita ja pupeltamassa silokkeja? ....Tai ihan vaan immeiset jotka tykkää näyttää rinkalleen kaikennäköisiä maisemia.... E: mutta ei noissa normi akustisissa bassoissa hirveästi ole kokoeroa akustiseen kitaraan, siis kaikukopan suhteen... onko ne paljonkin hiljaisempia kuin akustiset kitarat? ei juuri ole kokemusta moisista, mitä televiissönissä nähny näppäiltävän... Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
arppah8 10.10.2006 12:10:33 | |
---|
Peace, love and good happiness stuff. |
Ylläri 10.10.2006 13:13:38 | |
---|
E: mutta ei noissa normi akustisissa bassoissa hirveästi ole kokoeroa akustiseen kitaraan, siis kaikukopan suhteen... onko ne paljonkin hiljaisempia kuin akustiset kitarat? ei juuri ole kokemusta moisista, mitä televiissönissä nähny näppäiltävän... Minun -kieltämättä vähäisten- kokemuksieni perusteella sanoisin että ehkä tuommoisen nailonkielisen klassisen kitaran rinnalla akustisen basson hönkä vielä riittää. Mutta ison, dreadnought-luokan teräskielisen kanssa jäädään jalkoihin aika pian jos kitaristi rämpyttää vähänkin reilummalla otteella. Siihen kun vielä känninen nuotiokuoro mölisee päälle, niin aika lailla placeboksi jää basson vaikutus. Toki voi löytyä poikkeuksiakin, mutta ainakin kaikkiin minun kokeilemiini akkaribassoihin yllämainittu on pätenyt. Vaan mitä tässä jauhamaan, käy musaliikkeessä kokeilemassa niin saat käsityksen volyymitasosta. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Johannes_t 10.10.2006 13:35:30 | |
---|
normi akustisissa bassoissa hirveästi ole kokoeroa akustiseen kitaraan, siis kaikukopan suhteen... onko ne paljonkin hiljaisempia kuin akustiset kitarat? Ero on jokseenkin sama, kuin sähkökitarassa ja -bassossa akustisesti soitettaessa. Basson taajudet vaativat paljon enemmän kuin kitaran ja näin ollen jäävät kuulumattomiin. Olen kuitenkin joskus soittanut akustisilla bassoilla jotka soivat todella voimakkaasti, hintalapussa on näissä tapauksissa ollut neljä numeroa. |
Teijo K. 10.10.2006 15:02:37 | |
---|
Eikös metsissä soittajat vain palvo saatanaa uhrimenoin, eikä pidä jameja? Mihin kontra ei pääse, siellä ei tarvitse soittaa... No nimenomaan näin, etenkin jos kerran akustisesta musasta puhutaan. Silti saa olla jo ihan laadukas kontrakin jos orkesterissa on niitten akustisten kitaroitten lisäksi edes vähän perkkua ja vaikka solistisena soittimena klarinetti. On tullut huomattua. |
Sampo-Ukko 10.10.2006 19:47:59 (muokattu 10.10.2006 19:49:21) | |
---|
niin.. onhan se niin että soittelut soitteloina ja patikoinnit patikointeina... Olisi se vaan niin julmetun hienoa soitella iltanotskilla lintujen säestäessä pienellä porukalla.... Eipä vaan kontra mene 80 litran rinkkaan.. sitäpaitsi, mitä mie sillä, enhän mie semmosta osaa ees käyttää! Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
Teijo K. 10.10.2006 19:54:47 | |
---|
niin.. onhan se niin että soittelut soitteloina ja patikoinnit patikointeina... Olisi se vaan niin julmetun hienoa soitella iltanotskilla lintujen säestäessä pienellä porukalla.... Eipä vaan kontra mene 80 litran rinkkaan.. sitäpaitsi, mitä mie sillä, enhän mie semmosta osaa ees käyttää! http://muusikoiden.net/dyn/users/940.jpg Patikoi autolla niin saa kontran meshiin. :) |
Sampo-Ukko 10.10.2006 19:58:19 | |
---|
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
eikö siinä sun mielestä mee joku väärin? ;) Kaikki olennaiset asiat menee täysin oikein. Jotain sivuseikkoja joutuu ehkä oikaisemaan mutta mitäs me niistä. :) Hyvä akustiikka muuten järven rannalla kun metsä on siinä takana. |
Sampo-Ukko 10.10.2006 20:10:00 | |
---|
olisihan siinä vielä tietysti yksi bongo lisää miehekkyyttä kun tiheän kuusikon läpi ja jokaisen hemmetin mäen yli raahailis vielä koteloitua kontraa kaiken sen muun roinan lisäks.... ehkä jätän kuitenkin sen niille tosimiehille(jotka osaavat vielä soittaa moista)... Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
slapvete 12.10.2006 00:19:25 | |
---|
Eikös nimenomaan ne hipit käy siellä halailemassa puita ja pupeltamassa silokkeja? Aivan. Hipit, perskules. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |