L.Ruoska 09.10.2006 21:45:38 | |
---|
Kun nyt oon tilaamassa Thomannilta uutta kartiota (kaikki tietää ketä luki ton alemman threadin) ni ajattelin ottaa huvikseni noita Behringerin speduja yhden tai kaksi. Onko se Behringerin Limiter/enchancer vastaava kun Compressor mutta bassolle? Jos ei niin mitä Limiter/Ench tekee?Toimiiko se sama Behkun Compressor yhtä hyvin myös bassolla kun skitalla? Voiko tuollasesta 18.3€ purkista olla mitään iloa vaik pitäiskö vaan ostaa suoraan Digitech Bass Squeeze? Tarviinko ees Compressoria mihkään? Ajatuksena se että soundi pysyis paremmin handussa jonkun spedun avulla kuulostaa hienolta. Onko jollain kokemusta siitä Behkun bass overdrivestä? Kaikki kokeilemani bassosäröt on olleet lähinnä rahanhukkaa, mutta testasin kerran jossain Sam Ashilla Digitechin Bass Overdriveä ja se oli *bliss*. Voiko tää Behringerin spedu olla mitään sinnepäinkään? Multahan löytyy toi Behkun bassokaiku ja myönnettävä on että se on muovinen pieceofshit..numiskat pyörii kun ei olis kiinni spedussa ollenkaan ja poljin-osa on kiinni lähinnä toivolla ja uskolla. Soundi on kumminki chorus, erottuu yksinään ja toimii introissa. Särökitarat sen hautaa sitten mutten usko että mikään chorus kuuluu säröjen alta kauhean nätisti. KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
Jungleman 09.10.2006 23:33:21 | |
---|
Behkun bassokompressori (siis Limiter jne.) on ihan jees, jos sellaista tarvitsee. Hintansa arvoinen, ehdottomasti - päätin jo että kunhan saan ko. pedaalin hajalle, ostan tilalle Bossin alkuperäisversion aiheesta. Pedaalin Enhancer-osasto teoriassa avartaa yläpäätä, käytännössä lisää kohinaa aika pian kello 9 jälkeen. Bassosärö taas on... no, jos tykkää Bossin basso-overdrivesta niin ehkä siitä saa jotain käyttökelpoista ulos. Minusta se oli yksinkertaisesti yök, kuten Bossikin. Toiset tykkää, toiset ei. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Bassman 68 10.10.2006 16:50:58 | |
---|
Mulla oli Digitechin bass squeeze ,enkä voi kehua. Ehkä en oppinut sitä koskaan kunnolla käyttämään,kiertoon lähti enkä ole ikävöinyt. |
...ostan tilalle Bossin alkuperäisversion aiheesta. Pedaalin Enhancer-osasto teoriassa avartaa yläpäätä, käytännössä lisää kohinaa aika pian kello 9 jälkeen... Mulla oli tuo Bossin LMB-3 limitter/enhancer n.10v. sitten. Minusta se ei tehnyt mitään. Ehkä korosti pikkasen kestiääniä mutta niitä Jazzissa riitti muutenkin. Muistaakseni annoin sen pois... |
L.Ruoska 10.10.2006 19:10:39 | |
---|
Bossin ODB-3:ssa oli ainakin musta kökkö sirkkelisoundi, en tykänny enkä ikinä saanu siitä mitään kovin mureaa ääntä. Myin pois. Arvelinki että toi Behku olis kuraa, bossin perässä ne on varmaan menneet joten en tilannu mitään pedaalia. Hyvin olen pärjännyt toistaiseksikin ilman. KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
TommiW. 10.10.2006 19:29:07 | |
---|
Mulla oli käytössä ja edelleen jossain tuolla komerossa pyörityksessä juurikin se Behkun Limiter / Enchancer. Munsta hintaansa nähden kelpo louskutin, ala- ja yläpäätä ilmeentyi jostain lisää, ja soli vähän selkeempää. Kohinaa sai kyllä, kun nappeja innostui veivaamaan. "Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi." -Däniel |