Aihe: Miksi Negative ja kumppanit jakavat mielipiteet niin kovasti?
1 2 3 4 524 25 26 27 28 29
wilzhu
09.10.2006 00:06:08
Ja asiaan. Mitä mieltä te ootte näistä uuden levyn kansista? Siis ei pelkästä etukannesta. Nehän on öljymaalannu (tj) entinen Hanoi Rocks basisti.

Olin juuri tulossa kehumaan sitä etukantta, että harvinaisen hieno moniin muihin nykylevyihin verrattuna. Tosin siihen se sitten jääkin.
Elämä off.
Nipsu
09.10.2006 17:28:37 (muokattu 09.10.2006 17:33:26)
Olin juuri tulossa kehumaan sitä etukantta, että harvinaisen hieno moniin muihin nykylevyihin verrattuna. Tosin siihen se sitten jääkin.

Mulla oli totuttelemista siihen kanteen :D Joskus Ruisrockissa Jonne anto mulle kasan niitä tarroja, missä oli se etukansi, olin silleen, et mikä v'''u tää nyt on. Kyllä siihen sitten tottu, tykkään pelleistä ja on kivaa vaihtelua, että siinä kannessa ei ookkaan nyt sitä bändiä poseeraamassa.

Mutta siis nyt halusin kuulla mielipiteitä niistä koko kansista. Siis siitä junasta ja pullosta ym. + kansilehdestä.

http://www.gbfam.com/negative/suomi/ecard/ Täältä löytyy, mutta hienommat varsinaisena levynä ;D
Jussi Guitar
09.10.2006 18:25:40
täälläkin tuntuu, että lähes kaikki näitä uudensukupolven "meikkir0kkibändien" aiheet menevät lukkoon tappelun ja mahdollisen trollaamisen takia. Nähtävästi nämä bändit ovat mahdollisesta huonoudestaan huolimatta silti äärettömän kiinnostavia ja herättävät vahvojatunteita sekä mielipiteitä.

no joo.. varmaan turha aihe :) mielipiteitä vaiko suoraan lukkoa :)

Se että Negative on huonouden ja homouden ilmentymä siinä missä kaikki muutkin nuoret ja kauniit menestyjät johtuu hyvin pitkästi suomalaisen miehen itsetunto ongelmista. IsotPojat tietää aina kaiken ja varsinkin sen että jos;
Äiti, tyttöystävä, sisko ja se "kaverin sisko joka on hyvän näköinen" sanoo jotain julkisuuden henkilöä hyvännäköiseksi tarkoittaa sitä että ko. henkilö on;
tyhmä, ruma, homo, huono soittamaan, huono säveltämään, huono laulamaan ja muutenkin ihan paska ja halveksittava ihminen. Isot pojat kasvaa sitten joskus aikuiseksi ja ehkä lakkaa välittämästä siitä mitä kovat jätkät on mieltä mistäkin mutta kyllä se on silti aika kamalaa jos vaimo sanoo jotain bigbrother tyyppiä söpöksi, homoja saatana kaikki jotka osallistuu tositeeveeseen:)
Rotuvaari
09.10.2006 19:12:14
Alkuun vihasin koko ideaa ja sitä, mitä ko. bändi edusti. Tämä siis silloin, kun Negative julkaisi sen debyyttinsä. Mikä vitun Himin peesaaja tää oikein on.. ja sen sellaista tuli ihmeteltyä. Sillä paljastin typeryyteni ja ennakkoluuloisuuteni, vaikka ei se ole edelleenkään muuttanut sitä tosiasiaa, että yhtye soittaa maailma ennalta-arvattavinta kasarirokkia. Hienot on asut ja tarpeeksi androgyynit soittajat.

Yksikään biisi ei ole antanut minulle mitään ja olen kuullut kyllä muitakin biisejä, kuin ne hitit. Livejäkin olen nähnyt ja lavashow on samalla tasolla musiikin kanssa. Kaikki nähty jo tuhanteen ja yhteen kertaan. Toisaalta niitä sukkiin tuijottelija -bändejä on jo riittämiin, mutta kyllä Negativen kohdalla kaikki tuntuu niin itsetarkoitukselliselta hommalta, että.

Silti, bändi on tehnyt kaiken itse. Kiertänyt paljon ennen sukseetakin ja sittemmin aina Japaniaa myöten. Voisi sanoa, että luvassa loistava tulevaisuus. Pitäisi vaan ehkä keksiä jotain omaa ja tehdä soundi tunnistettavaksi. Onhan siinä jo tunnistettavuutta, mutta silti.. Negativella riittää peesaajia nykyään riittäväksi. Nyt olisi kova veto jättää perässähiihtäjät soittamaan sitä yhtä biisiä ja itse uusiutua hieman, ainakin viedä juttua eteenpäin. Helppoa sanoa. Potentiaalia kuitenkin tuntuisi piisaavan riittävästi.
Kaverilistasi on tyhjä!
Bonham
10.10.2006 08:16:46
Saksan listalla sijoitus 32 uudella levyllä...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Nipsu
10.10.2006 13:46:47

Aikas hyvin :D Mutta täällä onkin ykkösenä (=
jussiohman
10.10.2006 17:27:35

Osaatko heittää about montako kappaletta pitää pitkäsoittoa myydä että tuohon pääsee?
Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä
lasol
16.10.2006 20:08:37
Näyttäis joulukuussa olevan Suomes hyvin keikkoja..rok rok
ei siis, on siis
Nipsu
17.10.2006 16:35:36
Näyttäis joulukuussa olevan Suomes hyvin keikkoja..rok rok

Juu juu. Mahtavaa. Ite yritän mennä Tampereen lisäks Helsinkiin, Turkuun, Lahteen ja Jyväskylään.
Dj.Dumbass
18.10.2006 00:16:22

Jaa että vaihtoi nimensä? Mitäpähän olis isänsä, koulu-ja bändikaverini Abo siihen sanonu. Entä veljensä Matthau?

Miusta oli aika hassua kun vasta äskettäin kuulin radiosta että mikä yhdistää Popedaa ja Negativeä; se että Christus on edesmenneen Popedakitaristin poika. Jännää.

Mut näin niinkuin mielipiteenä, Negative näyttää ja kuullostaa oikein hyvältä.
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
Blodapelsin
18.10.2006 01:20:44
Jos Negativen soitto olisi suorempaa ja raskaampaa niin luultavasti joka toinen rokkari kehuisi Jonne Aaronin laulusuorituksia.

Herralla on nimittäin oikeasti hyvä ääni.
"Nothing aint so cool than playing in Rock'n Roll band, except buying cigarettes from the gasstation in the middle of night" - Nikki Sixxx
fox
18.10.2006 01:28:41

Miusta oli aika hassua kun vasta äskettäin kuulin radiosta että mikä yhdistää Popedaa ja Negativeä; se että Christus on edesmenneen Popedakitaristin poika. Jännää.

Tuohon sitte vielä se Bloodpit.. ;) Mikkosia sieltä löytyy..

Ei valittamista lain.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lesko
18.10.2006 10:37:37
Herralla on nimittäin oikeasti hyvä ääni.

Soitto on minusta ihan tiukkaa paikkapaikoin, mutta Jonne Aaronin ääni ei ole kyllä mistään kotoisin ja laulusuoritukset alittavat riman jo liian alhaalta, esim. tämän uuden kappaleen Planet of the sun säkeistössä oleva hirveä
"heavenly kingdom-nuotin vierestä rääkäisy" ja taitaa samanlainen kohta olla kappaleessa muutenkin eri sanoilla... Jonne Aaron on äänensä puolesta minusta liian tasainen, väritön ja vetelä, jos sieltä erottuu jotain lauluosuuksia, niin voidaan aloittaa tämä viesti alusta....
Olen ihmetellyt kauan että miksi tarvitsee laulaa englanniksi, jos ei osaa ääntää niitä sanoja? Negative, sitten tää uusi Sunrise Avenue, Lovex... samaa sarjaa tuon kymmenen vuotta takaisen Waldon kanssa "Bi poppa luula siis mai peipe"... Näin minä ajattelen kuulemani perusteella ja olen kuullut aika paljon näitä kappaleita ja yhdellä keikallakin ollut fyysisesti läsnä työn puolesta.... =)
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Walrus
19.10.2006 15:56:49

Tietääkseni Tapani ei ole Jukan oikea isä, vaikka pojan virallinen holhooja olikin.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
frankie f
19.10.2006 22:17:36
Jonne Aaronin ääni ei ole kyllä mistään kotoisin ja laulusuoritukset alittavat riman jo liian alhaalta,,
"heavenly kingdom-nuotin vierestä rääkäisy",, Negative, sitten tää uusi Sunrise Avenue, Lovex... samaa sarjaa tuon kymmenen vuotta takaisen Waldon kanssa "Bi poppa luula siis mai peipe"... Näin minä ajattelen kuulemani perusteella ja olen kuullut aika paljon näitä kappaleita ja yhdellä keikallakin ollut fyysisesti läsnä työn puolesta.... =)

ja jussi guitar sanoi

Se että Negative on huonouden ja homouden ilmentymä siinä missä kaikki muutkin nuoret ja kauniit menestyjät johtuu hyvin pitkästi suomalaisen miehen itsetunto ongelmista. IsotPojat tietää aina kaiken ja varsinkin sen että jos;
Äiti, tyttöystävä, sisko ja se "kaverin sisko joka on hyvän näköinen" sanoo jotain julkisuuden henkilöä hyvännäköiseksi tarkoittaa sitä että ko. henkilö on;
tyhmä, ruma, homo, huono soittamaan, huono säveltämään, huono laulamaan ja muutenkin ihan paska ja halveksittava ihminen.

Eiköhän toi alkuperäinen kysymys kiteydy noihin kahteen viestiin jo aika hyvin. Nuori kitaristin alku haukkuu kolme täysin erilaista bändiä lyttyyn( no onhan sielä yhdistäväkin tekijä, ne on nuoria ja tytöt tykkää) ja aikusempi kaveri jo myöntää miksi aikoinaan kaikki nuoret menestyjät oli ihan paskoja. Ajatelkaapa että useimmat noista mainituista bändeistä on ollu samaa mieltä HIMistä ja kumppaneista, ja HIMit ja kumppanit sanoi nuorina poikina kellarissa et vitun paskoja homoja kaikki guns n' rosesit ja nirvanat ei osaa soittaa ja kyllä me vaan itte ollaan parempia.
PekkaM
20.10.2006 08:09:54
ja jussi guitar sanoi

Eiköhän toi alkuperäinen kysymys kiteydy noihin kahteen viestiin jo aika hyvin. Nuori kitaristin alku haukkuu kolme täysin erilaista bändiä lyttyyn( no onhan sielä yhdistäväkin tekijä, ne on nuoria ja tytöt tykkää) ja aikusempi kaveri jo myöntää miksi aikoinaan kaikki nuoret menestyjät oli ihan paskoja. Ajatelkaapa että useimmat noista mainituista bändeistä on ollu samaa mieltä HIMistä ja kumppaneista, ja HIMit ja kumppanit sanoi nuorina poikina kellarissa et vitun paskoja homoja kaikki guns n' rosesit ja nirvanat ei osaa soittaa ja kyllä me vaan itte ollaan parempia.

No kai noita negatiivejä näin vanhempanakin vielä saa olla diggaamatta? Pikemminkin tuntuisi, että näitä bändejä nykyään ei saisi enää kritisoida. Jumankauta, kun Antti Tuiskun levystä keskustelevassa triidissäkin meinaa tulla näpeille jos levyä haukkuu.

Kuten aiemmin totesin: Perisuomalaisen kateuden aseman ykkössyntinämme on kaapannut aika tehokkaasti perisuomalaisesta kateudesta syyttäminen.
Lesko
20.10.2006 08:28:04 (muokattu 20.10.2006 10:30:40)
Ajatelkaapa että useimmat noista mainituista bändeistä on ollu samaa mieltä HIMistä ja kumppaneista,

No sori, että en tykkää Jonne Aaronista. Niinkuin sanoin, se soitto on ihan kovaa, Jonne Aaron on omalla karulla tavallaan tyylikäs jne. mutta se laulu on järkyttävää.

Niin ja tuohon Himiin sitten, se on minusta kanssa aivan sama, yhdentekevää tylsää musiikkia, näin minä sanon mielipiteeni ja ne muutanm toiseksi kun siihen on aihetta, eli vaikka sitten kun Himi tekee sellaisen hyvän biisin jota tykkään kuunnell

Edit: Piti vielä sanomain, että minulle on ihan sama kuka sen hyvän biisin tekee, olkoon se sitten Antti Tuisku tai Negative, niin voin sen myöntää... Negativen ensimmäinen 'iso' kappale tää, moment of our love oli hyvä, mutta tähän mennessä se on minun osaltani jäänyt siihen...
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Zammy
20.10.2006 11:15:45 (muokattu 20.10.2006 11:30:12)
No kai noita negatiivejä näin vanhempanakin vielä saa olla diggaamatta? Pikemminkin tuntuisi, että näitä bändejä nykyään ei saisi enää kritisoida. Jumankauta, kun Antti Tuiskun levystä keskustelevassa triidissäkin meinaa tulla näpeille jos levyä haukkuu.

Kuten aiemmin totesin: Perisuomalaisen kateuden aseman ykkössyntinämme on kaapannut aika tehokkaasti perisuomalaisesta kateudesta syyttäminen.

Kritiikkihän on ihan kohdallaan jos se voi johtaa johonkin, musiikin kohdalla vaikkapa laadun parantumiseen. Vaan jos se Antti Tuisku nyt myy sitä levyä ihan kohtuullisia määriä, niin tuleeko se siitä muuttumaan koskaan mihinkään vaikka 10 000 ihmistä esittää keskustelupalstalla perustellun mielipiteensä siitä miksei pidä musiikista?

Ja 99 % tapauksissa kun dissataan artistia, niin kuuntelija ei varmasti ole kuunnellut levyä alusta loppuun, mielellään useita kertoja ja kuunnellut sitä samanlaisella mielenkiinnolla kuin artisteja joista on ennakkoon jo kiinnostunut hyvässä mielessä.

Jos meinaa dissata, niin sillon pitää mielellään tuntea läpikotaisin se juttu mitä moittii.

EDIT: Enkä mä ymmärrä mikä voima saa yleensä edes naputtelemaan jotain negatiivista bändistä, joka ei itselle merkitse mitään? Mun valikoimaan Negative ei kuulu joten mitäpä minä sitä edes kommentoisin. Ehkä se toisilla sitten herättää vaikkapa vihaa tai kateutta. Tai sitten jotkut katsovat omaavansa normaalia valistuneemman mielipiteen ja kokevat tärkeäksi kertoa sen kaikille.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
PekkaM
20.10.2006 11:46:25
EDIT: Enkä mä ymmärrä mikä voima saa yleensä edes naputtelemaan jotain negatiivista bändistä, joka ei itselle merkitse mitään? Mun valikoimaan Negative ei kuulu joten mitäpä minä sitä edes kommentoisin. Ehkä se toisilla sitten herättää vaikkapa vihaa tai kateutta. Tai sitten jotkut katsovat omaavansa normaalia valistuneemman mielipiteen ja kokevat tärkeäksi kertoa sen kaikille.

No se menee sitten samalle linjalle, kuin Amazonin levyarviot. Kaikki levyt saa 4.5/5 tähteä, kuin vain bändistä oikeasti kiinnostuneet ja levyjä ostavat jaksavat arvioita kirjoittaa. Ainoa tapa saada siellä huonot pisteet tuntuisi olevan tyylin vaihtaminen.

Sitäpaitsi minä ainakin ajoittain poimin näistä keskusteluista myös ideoita uusiksi bändeiksi tai bändien levyiksi, joita kokeilla. Kyllä siinä painaa se, mitä mieltä täällä tunnutaan olevan näistä asioista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)