Aihe: Sormivaivoja
1 2
Kiljupunkkari
10.10.2006 13:19:15
Käykö kellään muulla niin, että ku soittaa jotain niin yhtäkkiä vaan pistää sormeen ja sen jälkeen sormella ei voi koskea enää oikeen mihinkään ? En tarkota tavallista sormikipua. Tää tulee ihan yllättäen, vaikka sormet tuntuis eka ihan normaaleilta. Ku koskee johonki niin kipu tuntuu iha kyynärpäässä asti. Mulla käy näin varmaa kerran kuukauessa. Tänäänki piti soittokoe siirtää tän takia.
Kun mies puhuu naiselle hävyttömyyksiä, se on seksuaalista häirintää, kun nainen puhuu miehelle hävyttömyyksiä, se on 9,95/min+ppm.
Lesko
10.10.2006 14:01:07
Soitatko jotenkin huonossa asennossa? Tai siis onko sun käsi jotenkin mutkalla?
Mulla tulee itellä joskus sellanen kuin neulalla pistäis sormeen, mutta sitten vaan vähän aikaa kiristellään hampaita ja jatketaan soittamista, yleensä menee nopeesti ohi, mutta ei se missään kyynärpäässä tunnu... käy lääkärissä =)
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Spike
10.10.2006 14:01:51
Meinas viime treeneis keskisormi mennä jonku nivelen kohdalta jumiin, ku soittelin jotain powersointua.
Clearly motivated by an unholy alliance. O: Single coil tai singlecoil-sized humbucker
Numb
10.10.2006 14:07:09

Minulla tulee joskus otekäteen ihan sormenpäähän, siis käsittääkseni pehmytkudokseen, kova pistos, joka estää soittamisen täysin muutamaksi tunniksi. Ei mitään hajua mistä se tulee.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
Mustikkamuffinssi
10.10.2006 14:30:04
Mulla tulee joskus paisuvaiskudokseen semmoinen tunne että..

Ei vaan, ikävää jos on tuommoisia ongelmia. Kuullostaa vähän kummalta, että koko kyynärvarsi kipeytyy. Kannattaisi tosiaan käydä terveydenhoitajalla/lääkärillä näyttämässä ja kyselemässä.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
timppa67
10.10.2006 14:35:33
Lähes kolmenkymmenen soittovuoden jälkeen on alkanu sormet kipeytyä treenien jälkeen. Sormet on, etenkin seuraavana aamuna jäykät ja "jomottavat"... Soitto-asento on ollut vuosia ihan sama ja vaiva on ilmaantunut nyt vasta nelikymppisenä.... jokohan alkaa jumaleissön vanhuus vaivaamaan? Kipeillä sormilla kun soittelee muutaman minuutin niin kipu on poissa... liekkö jotain rasitusjubinaa..
Kiljupunkkari
10.10.2006 14:56:09
Soittoasennon pitäs olla kyl ihan normaali, en jännitä mitään.
Kun mies puhuu naiselle hävyttömyyksiä, se on seksuaalista häirintää, kun nainen puhuu miehelle hävyttömyyksiä, se on 9,95/min+ppm.
Lesko
10.10.2006 15:41:10
Soittoasennon pitäs olla kyl ihan normaali, en jännitä mitään.

Se on varamsti joku rasitus käden asennosta tms.
Kuinka kauan oot soittanut ja kuinka kauan soitat että tää kipu tulee sulle?
Melko hämärää kyllä... vois olla jotain hermosto jutuuja, mutta ei siinä pitäis tolla tavalla sormet aroiksi mennä... outoa... hmmm... tosi outoa...
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Wahi
10.10.2006 15:43:36
Joskus pitkien treenien jälkeen seuraavana päivänä on otelautakäden etusormen nivel vähän kipeä. Johtuu siitä sormen asennosta, tiedän. Tulee aika paljon semmosita funkahtavaa komppia soitettua niin sormi on semmoisessa jännässä asennossa.
Lesko
10.10.2006 17:13:42
Oon soittanu jotain vähä pääle vuojen. Yleensä soitan päivässä jotain 1-2 tuntia. Eilen soitin varmaan 15 minuuttia ku tuli jo kipeäksi.

Luulen, että se menee parin vuoden päästä ohi. Koita nyt kestää ja jaksaa treenata kumminkin... en osaa kyllä sanoa mikä se on, itellä ei muistaakseni ihan tollasta ole koskaan tullut, mutta lääkäriä suosittelen...
Juustonaksu
10.10.2006 19:31:44 (muokattu 10.10.2006 19:33:32)
Käykö kellään muulla niin, että ku soittaa jotain niin yhtäkkiä vaan pistää sormeen ja sen jälkeen sormella ei voi koskea enää oikeen mihinkään ? En tarkota tavallista sormikipua. Tää tulee ihan yllättäen, vaikka sormet tuntuis eka ihan normaaleilta. Ku koskee johonki niin kipu tuntuu iha kyynärpäässä asti. Mulla käy näin varmaa kerran kuukauessa. Tänäänki piti soittokoe siirtää tän takia.

Sellasta se on niiden hermoratojen kanssa, kun ei lämmitellä ja venytellä ennen soittoa. :) Sanon vaan, että 5 min venyttelyä ja 20 min 1234-treenejä metronomin kanssa parantaa nuo ongelmat melko hyvin (ja parantaa soittotatsia!).

Edit: Sieltä vähän tietoutta http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=69022&o=40&#p2914163

Edit2: joo linkki vei sekalaiselle sivulle, kun iskin hakuun. Eli kelaa ykkössivulle.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Jake.e
11.10.2006 07:15:26
Jerk.
Krice
11.10.2006 11:48:00

Kielet voi olla liian paksut, soittaminen hankalaa ja sitä kautta sormet kipeytyy.
JS
11.10.2006 11:52:40
Kielet voi olla liian paksut, soittaminen hankalaa ja sitä kautta sormet kipeytyy.

Älä nyt aina jauha niistä "liian paksuista" kielistä. Hyvinkin paksuihin kieliin tottuu melko nopeasti.
Do you the Devil's work >-)))> #20
Johann Onn
11.10.2006 12:20:24
Kielet voi olla liian paksut osa II:

Ostaa kitaran rinnalle basson, niin tottuu paksuihin kieliin oikein kunnolla.

Itte saan sormivaivoja mun "stratosta", mutt siinä ne johtuu lähinnä irvistävistä nauhoista.
Krice
11.10.2006 14:36:50

Älä nyt aina jauha niistä "liian paksuista" kielistä. Hyvinkin paksuihin kieliin tottuu melko nopeasti.

Miksi niihin pitäisi tottua, jos ohuemmilla kielillä on helpompi ja rennompi soittaa.
Numb
11.10.2006 14:43:50

Miksi niihin pitäisi tottua, jos ohuemmilla kielillä on helpompi ja rennompi soittaa.

Eipä miksikään. Siksi niitä kieliä on erilaisia ja -paksuisia, että kukin sieltä itselleen sopivat löytää.

Itse soittelen 10-46 -setillä 25 1/2" -skaalaisella. Jollekulle se on ohut, ja jollekin toiselle paksu, minulle sopiva. Minulla ei ohuemmista ei ole vastusta, ja paksummat menevät bodaukseksi.

Akustisessa käytän 12-settiä, se on siihen sopiva. Sormikipuja ei siitäkään ole seurannut, vaikka soittosessiot ovat joskus venyneet useampiin tunteihin.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
Skebaristi
11.10.2006 15:30:21

Minä vaihdoin paksumpiin kieliin sen takia, että sointi parani huomattavasti. Nopeasti niihin paksumpiin kieliin tottuu.
Wahi
11.10.2006 17:59:05

Tykkään paksumpien tatsista. Pitäähän sitä nyt jotain olla sormien alla kuin soittaa, mitään 8 tai 9-setti spagettia kestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)