Aihe: Ben Granfelt Band
1 2 3 4 5 6
Ossi
05.10.2006 23:46:52

BGB on tyypillinen esimerkki siitä, että Suomessa ei näemmä ole sopivaa pyrkiä tekemään hyvää jälkeä, millään saralla . "Ei o rosoo - munatonta - tää on kuultu jo sata vuotta sitten - liian siistiä - liian hyvät saundit - ymsymsyms."

Vilpittömät mielipiteet on maailman suola, mutta tota............

"Kateus vie kalatkin vedestä."
Lift your other foot up And fall on your ass Get back up Put your teeth in a glass Aint ever been nothin quite like this Its a magical thing called the wilbury twist
Capman
06.10.2006 01:21:10
BGB on tyypillinen esimerkki siitä, että Suomessa ei näemmä ole sopivaa pyrkiä tekemään hyvää jälkeä, millään saralla . "Ei o rosoo - munatonta - tää on kuultu jo sata vuotta sitten - liian siistiä - liian hyvät saundit - ymsymsyms."

Benin uutukaiseen ei noista kyllä onneksi päde kuin korkeintaan se, että mitään uutta sillä ei ole keksitty. Ei kyllä toisaalta ole tarpeenkaan, jos homma toimii tuolla tasolla. Munaa ja rosoa löytyy yllin kyllin.
rheinone
07.10.2006 02:30:36 (muokattu 07.10.2006 02:31:57)
Äläs kiertele siinä, vaan myönnä, et olit väärässä; on siinä munaa eikä oo kasvoton. Parempi toi on ku Von Hertzen bros. mikä yrittää olla samaa genreä. Ei kukaan kitise niiden kasvottomuudesta.

No nythän on niin että musaa arvioidessani kuuntelen bändiä kokonaisuutena. Ei siis riitä että bändissä vetää joku yksittäinen soittajavirtuoosi. Ben Granfelt Bändin osalta koko hommalta pohjan vie pois välttävän ja heikon rajamailla soutavat lauluosuudet. Vokalisti laulaa poppis/iskelmäsaundilla ja -fraseerauksella piiseissä joissa kaivattaisiin ehdottomasti aivan toisen tason rokkimeininkiä. Ja kuten aikaisemmin on todettu, ääntäminenkin on kuin peruskoulun yläasteen koulupojalla. No can do, ei putoo mulle.

Parhaimmillaan Ben on vetämässä kasarmikadun tex-mex-kuppilassa instrumentaalina White Room. Ja sen muuten vetikin aivan ensiluokkaisesti, siis silloin kun ko. kuppilassa vielä kuultiin livemusaa.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sirdickyj
07.10.2006 07:20:15
No nythän on niin että musaa arvioidessani kuuntelen bändiä kokonaisuutena. Ei siis riitä että bändissä vetää joku yksittäinen soittajavirtuoosi. Ben Granfelt Bändin osalta koko hommalta pohjan vie pois välttävän ja heikon rajamailla soutavat lauluosuudet. Vokalisti laulaa poppis/iskelmäsaundilla ja -fraseerauksella piiseissä joissa kaivattaisiin ehdottomasti aivan toisen tason rokkimeininkiä. Ja kuten aikaisemmin on todettu, ääntäminenkin on kuin peruskoulun yläasteen koulupojalla. No can do, ei putoo mulle.

Tätähän mä yritin just tos vääntää, esim. sulle (joka oot taas jurrissa). Mutta se, mikä mulle mättää noissa jutuissa, on se, mitä toi Ossikin tossa sno, että kun asialla on tietyt sällit, niin sitten ei voi olla millään uskottavaa.

Siks otin ton Von Hrzen Bros:in tohon esimerkiks, kun se on sitten taas jo valmiiks uskottavaa, kun Kiellä heiluu pää kun se soittaa ka Kuoppis on pannuissa. Herrat ovat toki kiistattomia mestareita asiassaan, ja vakuuttavia, mutta se mulle mättää, että siellä saa anteeks juurikin tuon Rheinosen kuvaileman kaltaiset lauluesitykset, kun asialla on yleisesti hyväksytyt valtakunnanuskottavat sällit,. Benihän on taas monille kävelevä esimerkki 9-köötluvun Koff-rokkarista, joka huseeraa joka puolella ja yrittää tehdä leipänsä soittamalla. Näinhän se onkin, mutta ei se muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että helvetin hienosti toimii toi sen uus levy.

Ja ennenkun Jylli tulee taas ihmettelemään jotain, niin toi genrejuttu tuolla...must sekä VHB että BGB on uusimmilla tuotoksillaan ammentanut juttua sieltä mistä omakin bändisi niitä aikanaan ammensi, eikä siinä mitään. Vanhan liiton matskua.

Mun hyllystä siis löytyy niin VHB:n kuin BGB:nkin uutukaiset, selvennykseksi. Ja molemmissa pykii muutebn laulu pahan kerran.
Pataan!
jjylli
08.10.2006 03:25:38
Ja ennenkun Jylli tulee taas ihmettelemään jotain, niin toi genrejuttu tuolla...must sekä VHB että BGB on uusimmilla tuotoksillaan ammentanut juttua sieltä mistä omakin bändisi niitä aikanaan ammensi, eikä siinä mitään. Vanhan liiton matskua.

voi ihmettä..
Blueswoman
09.10.2006 14:00:37
Ilokseni huomasin Ben Granfeltin sysäävän uutta levyä pihalle. The Sum of Memories -niminen pitkäsoitto ilmestyy 14.9. kuluvaa vuotta.

Trion kokoonpano on muuttunut. Lauri Porran sijaan matalista äänistä vastaa nyt Harri "Kaappi" Rantanen. Rumpupallilla istuu totuttuun tapaan Kari "Miri" Miettinen.
Ben lupaa paluuta juurille, 70-luvun alun henkeen. Rehellistä ja oikeaa soittoa. Levyn tiimoilta äijät starttaavat myös rundille.

Hommattavahan tuo on. Ei voi mitään.

Hienoa kuulla! Levy pitänee varmaan hommata. Mahtikitaristi.
Aina kannattaa ottaa riskejä hyvän asian puolesta! Olkoon asia mikä hyvänsä :)
rheinone
09.10.2006 19:09:07
Tätähän mä yritin just tos vääntää, esim. sulle (joka oot taas jurrissa). Mutta se, mikä mulle mättää noissa jutuissa, on se, mitä toi Ossikin tossa sno, että kun asialla on tietyt sällit, niin sitten ei voi olla millään uskottavaa.

Öö tota, kyllä mä yritin kuunnella tota levyä positiivisessa hengessä ilman ennakkoluuloja. Enkä muuten ollu jurrissakaan; Olin just tullu Kättäriltä synnyttämästä junioria.
Mika Antero
09.10.2006 19:10:50
Olin just tullu Kättäriltä synnyttämästä junioria.

Onnea! Mitä laatua tuli?
rheinone
09.10.2006 19:22:25
Onnea! Mitä laatua tuli?

Poika! Mites teillä, eiks teilläki ollu h-hetki tässä ihan hollilla kans?
Mika Antero
09.10.2006 19:22:55 (muokattu 09.10.2006 19:23:51)
Poika! Mites teillä, eiks teilläki ollu h-hetki tässä ihan hollilla kans?

Poika tännekin, kolme viikkoa sitten.

EDIT: Ai miten niin off-topic...
Ben63
09.10.2006 23:31:38

Onnitellut kaikille uusille isille! Ja poika tuli tännekin :-) 5 kuukautta sitten ... Jim Edward...
Tehkää äijät levy niin minäkin pääsen arvostelemaan he,he

t.Beni
Capman
09.10.2006 23:52:21
Ja poika tuli tännekin :-) 5 kuukautta sitten ... Jim Edward...
t.Beni

Mä hieman repesin kun luin tuon Jim Edwardin levyteksteistä. Ettei vaan olisi maestron esikuvilla jotain tekemistä nimen kanssa...? :-)

Taitaa seuraava lapsi olla Robin... ;-)
kid ego
10.10.2006 07:35:41 (muokattu 10.10.2006 07:36:12)
Onnitellut kaikille uusille isille!

Kiitos jo etukäteen, vaikka olihan tämä melko aikaista! Toivottavasti menee vielä joitakin vuosia.

Robin Lennon Spiderman.
Enemmistöt ja vähemmistöt ovat perseestä! Kaikille pataan tasapuolisesti!
Tapahtuipa kerran Miitissä (Saatavilla osat 1-3).
Rainer Frilund
10.10.2006 10:50:28

Ei, vaan "virallisten tietojen" mukaan
David Andrew :-D
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
sirdickyj
10.10.2006 11:21:37
Onnitellut kaikille uusille isille! Ja poika tuli tännekin :-) 5 kuukautta sitten ... Jim Edward...

t.Beni

Pitää aina muistaa, että sekin, että saa kolmen sivun verran mielipiteitä osakseen, olkoon minkälaisia vaan, on jo merkki jostain. Jos meikäläinen tekasis soololätyn, se saisi tasan 1 kommentin osakseen.

Ei herneitä nenään, suurimmaks osaks asiallista ja perusteltua argumentointia tässä. Mielestäni.
Pataan! ...+alv.
Capman
10.10.2006 16:02:40
Ei, vaan "virallisten tietojen" mukaan
David Andrew :-D

Tai Joe Yngwie... :-D
sirdickyj
10.10.2006 16:16:15
Nyt kun maestro itsekin tänne eksyi lueskelemaan, niin mielenkiintosta ois pieni tarinointi siitä, miten levyä duunailtu, mitä kamoja, onko vedelty livemeiningillä, tämmöstä pientä. Jos nappaa, niin infoa peliin.
Pataan! ...+alv.
rheinone
10.10.2006 16:26:24

Tänks. Onnee sinnekin!

t.Beni

Mä en rupee mitään levyjä tekemään. Jätän sen homman ammattilaisille niinku teikäläinen. Mun kommentit tähän ketjuun on roiskastu ihan kuluttajanäkökulmasta.
rheinone
10.10.2006 16:46:25
Pojan nimex Gerhard?

Enks mä lauantaina maininnu ettei menny vaimolle läpi toi nimiehdotus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)