darrell 09.10.2006 18:19:36 | |
---|
Oheisiin kuviin olen merkannut joitain plussia ja miinuksia kitarasta. Ei noita asioita pidä tämän hintaluokan kitarassa noin tarkkaan tutkia, mutta olisihan noitakin voinut laaduntarkkailussa vähän pälyillä (mukana tuli tehtaan zekkauslappu allekirjoituksineen ja leimoineen).
Enimmäkseen positiivista sanottavaa J&D:stä. Mulla samat huomiot soittimesta, paitsi - tallan jouset ok, ei ruosteessa - jyrsinnät oli aivan kohdallaan - nauhoissa ei tuota korroosiota tms., mutta paremman kiilloituksen tarpeessa Lisäksi - ruuvin reikiä porattu huolimattomasti - lakkavalumia pari kappaletta (ei helposti näkyvissä paikoissa) |
Freewheeler 10.10.2006 09:05:18 | |
---|
Mitähän lakkaa noissa käyttävät? Otelaudan reunassa oli niin paksu kerros että mustat reunapisteet olivat melkein vaaleanharmaata utua. Ja selkeästi suurin viimeistelylaatu- ja hintaero Gibsoniin tulee siitä, että J&D:n (kuten Epiphonenkin) reunalistat on maskattu teipillä ennen maalin ruiskimista, kun taas Gibsoneiden reunalistoista on ruiskutuksen jälkeen maali raaputettu käsityönä pois. Näin ainakin ennen muinoin tehtiin. Ainakin mun J&D:ssä näkyy oikein hyvin, että reunalistaa jatkuu vielä värin allakin ja rajaus on teipin jäljiltä epätasainen. Mutta nyt annan jo aiheen olla. Plussia tulee enemmän kuin miinuksia. ROK. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
MKK 10.10.2006 11:57:50 | |
---|
Kitara, piuha ja vahvistin = tosimiehen setti |
ilopertti 10.10.2006 12:07:20 | |
---|
Bändikeskuksen kuva on vanha, noi lavat uusiutu vuoden alussa ainakin LP malleissa. -alppu |
Johann Onn 10.10.2006 13:21:07 (muokattu 10.10.2006 13:23:23) | |
---|
Off-topikki: vaikka siinä J&D:ssä olis laadukkaat virittimet, niin silti: Freewheeler - J&D / kuva jd05 - Oho. Onpas jossain kielissä "kierroksia". Itte olen todennut omissa halpiksissa, ett se kielten oikeanlainen kiinnitys viritystappeihin on pakollinen juttu. Liikaa kierrosta = ei vire pysy / luistaa koko ajan. Tämä on ihan hyvä ratkaisu (= HB:tkin jopa pysyy sillä vireessä, että sinänsä...). http://www.fretnotguitarrepair.com/stringing.htm |
Off-topikki: vaikka siinä J&D:ssä olis laadukkaat virittimet, niin silti: - Oho. Onpas jossain kielissä "kierroksia". Itte olen todennut omissa halpiksissa, ett se kielten oikeanlainen kiinnitys viritystappeihin on pakollinen juttu. Liikaa kierrosta = ei vire pysy / luistaa koko ajan. Tämä on ihan hyvä ratkaisu (= HB:tkin jopa pysyy sillä vireessä, että sinänsä...). http://www.fretnotguitarrepair.com/stringing.htm Joo, myönnän että kiekkaa on liikaa. Olen Fendermiehiä ja niiden kielittäminen onkin hallussa :-) Ihan hyvin kyllä pysyy vireessä noillakin rundeilla. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
oo-p 10.10.2006 13:49:22 | |
---|
Jack&Danny = Harley Benton. tämä on täysin väärä väite, tuollainen perustelematon kokemattomuuttaan tuomitseminen on kunnialoukkaus JD:tä kohtaan! Terve, ja kiitos kaloista! |
Freewheeler 11.10.2006 12:28:11 | |
---|
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
palani 11.10.2006 14:06:54 | |
---|
Viikko testiä takana. En ole modannut kitarassa mitään ja ainoa viritys on kielten vire mitä on viritetty. Hyvä soittaa ja isoin plussa tulee saundista. Asiallinen kitara hintaisekseen. Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !! |
darrell 11.10.2006 22:52:16 | |
---|
Jos ei työt liikaa vaivaa harrastuksia, niin kohta tulee ääninäytteet EMG:n 85/81 mikeillä... |
Dunga 16.10.2006 08:58:08 (muokattu 16.10.2006 09:00:14) | |
---|
Hieman alkanut tässä taas gasittamaan ja kysynkin että tuleeko jokaisen J&D:n mukana case? Tuota LS-1:tä olen harkinnut, sopisi halpisbudjettiini mainiosti. e. siis jos Kölnistä tilailee? Paskallakin on tekijänsä. |
darrell 16.10.2006 09:03:07 | |
---|
Hieman alkanut tässä taas gasittamaan ja kysynkin että tuleeko jokaisen J&D:n mukana case? Tuota LS-1:tä olen harkinnut, sopisi halpisbudjettiini mainiosti. e. siis jos Kölnistä tilailee? Ainakaan mulla ei tullut. Se on käytännössä aina sanottu siinä tarjouksessa, jos tulee case mukaan. |
Dunga 16.10.2006 09:04:35 | |
---|
Ainakaan mulla ei tullut. Se on käytännössä aina sanottu siinä tarjouksessa, jos tulee case mukaan. Oliko hyvin pakattu silti? Paskallakin on tekijänsä. |
darrell 16.10.2006 09:09:18 | |
---|
Oliko hyvin pakattu silti? Juu. Tukeva kunnolla kiinni teipattu pahvilaatikko, jonka sisällä oli vielä itse kitarapahvilaatikko, eli se suunnikkaan muotoinen laatikko. Kitara sellaisen pehmeän vaahtomuovipussin sisällä, ja molemmat pahvilaatikot täynnä sitä ilmakuplasysteemiä. Laukkuua mulla on tarpeeksi, niin otin sellaisen 'deluxe gigbagin', joka on ok sekin. Vähän nihkeät vetskarit. |
jra 16.10.2006 20:15:30 | |
---|
Oliko hyvin pakattu silti? J&D Telen mukana ei myöskään tullut laukkua/gigbagia. Pakkaus oli muuten ok, mutta potikat olivat painaneet reiät kitaran pahvipakkaukseen, eli siinä kohtaa ei ollut tarpeeksi fyllinkiä. Sama juttu oli molempien kitaroiden kohdalla (ensimmäinen Tele meni aikaisemmin mainittujen vikaan porattujen reikien takia vaihtoon). Tone-potikka on hieman lähempänä suojalevyä, liekö pakkauksen ja kuljetuksen vika, vaiko ollut alun perin näin. Muuten pakkaus ok. Kalliimman kitaran mukaan ottaisin ehkä suojaksi laukun jos ei muuten tule. |
Twinkle 16.10.2006 20:28:01 | |
---|
Kalliimman kitaran mukaan ottaisin ehkä suojaksi laukun jos ei muuten tule. Se toisaalta ei auta mitään tuohon liikkeestä kotio -kuljettamiseen. Minä ainakin kun tilasin thomannilta basson ja sille laukun, siihen isoon pahvilaatikkoon oltiin tupattu kitara laatikossa ja laukku sitten erikseen. Pitänee varmaan erikseen pyytää, että tunkevat kitaran laukkuun, koska avaamatonta tavaraahan ne siellä myy. |
jra 16.10.2006 20:34:19 | |
---|
Se toisaalta ei auta mitään tuohon liikkeestä kotio -kuljettamiseen. Minä ainakin kun tilasin thomannilta basson ja sille laukun, siihen isoon pahvilaatikkoon oltiin tupattu kitara laatikossa ja laukku sitten erikseen. Pitänee varmaan erikseen pyytää, että tunkevat kitaran laukkuun, koska avaamatonta tavaraahan ne siellä myy. Muistaakseni täällä mnetissä oli linkki jonkun jäsenen kuviin omasta J&D LP-kopiosta ja se oli tullut pakattuna muoviin + laukkuun + topattuun pahvilaatikkoon (sikana säkissä ketju?). Voi olla että pyydettäessä noin? |
Dunga 16.10.2006 20:44:36 | |
---|
Muistaakseni täällä mnetissä oli linkki jonkun jäsenen kuviin omasta J&D LP-kopiosta ja se oli tullut pakattuna muoviin + laukkuun + topattuun pahvilaatikkoon (sikana säkissä ketju?). Voi olla että pyydettäessä noin? Tätä myös katselin ja sen takia kysyinkin, lieneekö siis ollut tarjouksena kitara+case. Paskallakin on tekijänsä. |
Faren 16.10.2006 21:48:51 | |
---|
Itse olen etsimässä halpaa ekaa kitaraa ja J&D tai Squier on käynyt mielessä. Kenelläkään kokemuksia J&D stratoista? Les Paulia en haluaisi, en pidä kitaran ulkonäöstä ja stratot taasen ovat yksi hienoimmista malleista, ja oma mieltymys kitaran ulkonäköön on tärkeä seikka, ainakin itselleni. |
Twinkle 16.10.2006 22:09:08 | |
---|
Tätä myös katselin ja sen takia kysyinkin, lieneekö siis ollut tarjouksena kitara+case. Joskus tarjoukseen kuului sekä kitara että laukku, mutta se loppus jossakin vaiheessa. |