Aihe: nuotit
1 2 3
Mase
04.10.2006 09:25:53
Rakastunut sydän (Aguita fresla) säv.san. C. Zurita, suom. san. C. Johansson

Tuollaista ei löytynyt ainakaan ylen äänilevystöstä kotimaisella eikä originellilla nimellä. C. Johanssonillakaan ei moista löydy... googlekaan ei moisesta mitään ymmärrä.
Ostetaan dynaaminen mikki(SM58, e845...), tarjoa!
baron
04.10.2006 09:49:23 (muokattu 04.10.2006 09:52:33)

Tuollaista ei löytynyt ainakaan ylen äänilevystöstä kotimaisella eikä originellilla nimellä. C. Johanssonillakaan ei moista löydy... googlekaan ei moisesta mitään ymmärrä.

Ensiksi tuo nimi ei tarkoita mitään. Jos siinä olisi jotain järkeä se olisi
Agüita fresca (raikas usva tai sinnepäin)
Kurkatkaa vaikka Ricky Martinin "Besos del Fuego" , (tulisuudelmat) sanat

Toiseksi C. Zurita nimistä säveltäjää ei Google tunne

Teuvo Oinas on levyttänyt Rakastunut sydän nimisen piisin, joka on venäläistä alkuperää.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
kuunsirppi
04.10.2006 09:58:37
Ai nää on niitä naimisiin.infon morsiamia.

Älä laulaja hyvä uhraa liikaa energiaa niihin.

En minä kovin paljon energiaa tuhlaa outojen kyselyihin, mutta ihan
mielenkiinnosta laitoin kyselyn tänne, kun en itekään googlettamalla
löytänyt noilla eri hakukriteereillä yhtään mtn.
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
isojussi
04.10.2006 10:05:19
En minä kovin paljon energiaa tuhlaa outojen kyselyihin,....

Mun mielibidé on, että jos ei satu scannattuna olemaan, niin teettäkööt sillä pändillä, jonka ovat häihinsä valinneetkin.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
jon lord
05.10.2006 20:07:13
Ai nää on niitä naimisiin.infon morsiamia.

.

Sitten nää prkl.....käy kaikki mahdolliset häämessut ja mitä niitä onkaan ja sieltä ne saa päähänsä mitä käsittämättömimpiä ideoita. Mulla on muutaman kerran tullut eteen parin päivän varoitus ajalla ihan outoja häämarsseja ja kummallisia säestys juttuja. Kaikista on kyllä selvitty kunnialla,jos ei muuten niin viime kädessä vähän "fuskaamalla". "fuskaaminen" tarkoittaa sitä että jos löytyy nuotti tai cd niin en viitsi opetella koko juttua vaan teen nopeasti sointumerkit ja bassolinjan ( joka muuten on aika tärkeä ) tms. ja soitan melodian ja loput keksin lennosta. Usein soitan virretkin yksiäänisestä virsikirjasta itse soinnuttamalla.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
kuunsirppi
05.10.2006 23:03:16
Sitten nää prkl.....käy kaikki mahdolliset häämessut ja mitä niitä onkaan ja sieltä ne saa päähänsä mitä käsittämättömimpiä ideoita. Mulla on muutaman kerran tullut eteen parin päivän varoitus ajalla ihan outoja häämarsseja ja kummallisia säestys juttuja. Kaikista on kyllä selvitty kunnialla,jos ei muuten niin viime kädessä vähän "fuskaamalla". "fuskaaminen" tarkoittaa sitä että jos löytyy nuotti tai cd niin en viitsi opetella koko juttua vaan teen nopeasti sointumerkit ja bassolinjan ( joka muuten on aika tärkeä ) tms. ja soitan melodian ja loput keksin lennosta. Usein soitan virretkin yksiäänisestä virsikirjasta itse soinnuttamalla.

Mitenkäs sä kanttorina suhtaudut näihin häissä kirkossa laulettaviin lauluihin?
pitääkö olla hengellistä, vai saako olla Anna Eriksson/Pepe Willberg (Aamu) -linjaa?

Meidän kanttori ei anna laulaa esim. Romanssia ym. eli pitää olla hengellistä
baron
05.10.2006 23:12:39

1. Ne jotka ymmärtää musasta/soittamisesta jotain, ei tee näin typeriä tilauksia
2. Ne jotka tilaa/vaatii tällaisia, ei ymmärrä siitä mitään ja ne saa tyytyväisiksi sanomalla joo joo ja täyttämällä toiveen rima alittaen.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
jon lord
06.10.2006 10:12:46
Mitenkäs sä kanttorina suhtaudut näihin häissä kirkossa laulettaviin lauluihin?
pitääkö olla hengellistä, vai saako olla Anna Eriksson/Pepe Willberg (Aamu) -linjaa?

Meidän kanttori ei anna laulaa esim. Romanssia ym. eli pitää olla hengellistä

Kirkkoherrahan viime kädessä tuon aina päättää. Minä kyllä säestän sitä mitä pyydetään jos se vain on mahdollisuuksien rajoissa. Joku tolkku kuitenkin pitäisi olla tai ainakin linja olisi maltillinen. Kyllä näitä Romansseja ja Auringon lapsia tms. annetaan monissa paikoissa laulaa. Tosin on olemassa ns. "musta lista" epävirallinen , mutta siinä on nämä ja monia muita lauluja joita ei suositella kirkoissa esitettäviksi. Kyllähän nämä "iskelmä" tähdetkin vetävät nuo hittibiisinsä kirkkokonserteissa vaikka ne ovatkin ns. maallista musiikkia. No monet urkusävellyksetkin ovat maallista musiikkia ja silti niitä esitetään urkukonserteissa. Veteen piirrettyä viivaa__________
Rokkimamma75
08.10.2006 22:08:37 (muokattu 08.10.2006 22:09:31)
Kirkkoherrahan viime kädessä tuon aina päättää. Minä kyllä säestän sitä mitä pyydetään jos se vain on mahdollisuuksien rajoissa. Joku tolkku kuitenkin pitäisi olla tai ainakin linja olisi maltillinen. Kyllä näitä Romansseja ja Auringon lapsia tms. annetaan monissa paikoissa laulaa. _____

Tuossa männä kesänä naimisiin mentiin ja muutamat muutkin häät kävin joissa muutamissa lauloin, ja kyllä ainaki täällä Jyväskylässä on juuri kanttori se joka asian päättää. Omissa häissä kaaso lauloi Hymnin rakkaudelle, yksissä häissä minä lauloin Josh Grobanin You raise me up ja taas toisissa häissä (samassa kirkossa) eri kanttori ei hyväksynyt tuota biisiä ollenkaan vaan piti laulaa hengellistä tai klassista joten valinnaksi tuli sitten Amazing Grace. Ja siis yhtäkään biisiä ei kanttoreiden tarvinut säestää.
Mun kans on nii heleppo olla - saa tehä just niinku mää sanon!
kuunsirppi
09.10.2006 07:20:14
Tuossa männä kesänä naimisiin mentiin ja muutamat muutkin häät kävin joissa muutamissa lauloin, ja kyllä ainaki täällä Jyväskylässä on juuri kanttori se joka asian päättää. Omissa häissä kaaso lauloi Hymnin rakkaudelle, yksissä häissä minä lauloin Josh Grobanin You raise me up ja taas toisissa häissä (samassa kirkossa) eri kanttori ei hyväksynyt tuota biisiä ollenkaan vaan piti laulaa hengellistä tai klassista joten valinnaksi tuli sitten Amazing Grace. Ja siis yhtäkään biisiä ei kanttoreiden tarvinut säestää.

Meillä kanssa kanttori päättää ja päättääkin kyllä niin, ettei lauleta juuri muuta, kun hengellistä. Esim. tuo Hymni rakkaudelle on kiellettyjen listalla meidän seurakunnassa
mack the knife
09.10.2006 17:18:33
Meillä kanssa kanttori päättää ja päättääkin kyllä niin, ettei lauleta juuri muuta, kun hengellistä. Esim. tuo Hymni rakkaudelle on kiellettyjen listalla meidän seurakunnassa

Joo, voi jumalauta. Eikö nyt olla 2000 -luvulla pitkällä. Ja kanttura on kuin sata vuotta sitten oli että tuokin biisi on varmaan ihan saatanasta.
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
jon lord
09.10.2006 18:02:21
Tuossa männä kesänä naimisiin mentiin ja muutamat muutkin häät kävin joissa muutamissa lauloin, ja kyllä ainaki täällä Jyväskylässä on juuri kanttori se joka asian päättää.

Kyllä mutta viime kädessä päätöksen tekee kirkkoherra. Jos kanttori on sitä mieltä että voidaan esittää mutta kirkkoherra päättää toisin niin esimiehen päätös on päätös. Näin se asia on. Käytäntö on eri asia eli kanttorille annetaan päätös mitä voidaan esittää.
Ihan vaan esimerkki viime talvelta tästä läheltä. Kirkkoherra karsi kaksi biisiä konsertti ohjelmasta vaikka kanttori oli ne hyväksynyt. Tuo on minun mielestäni aika "tekopyhää" tänä päivänä kieltää noita lauluja. Toinen asia on sitten se että monet kanttorit eivät viitsi enää soitella määrättyjä biisejä ja siksi kieltävät niitä ettei samoja iänikuisia renkutuksia tarvitsisi soitella. Siinä on yksi syy.
Anonymous-jazz
10.10.2006 04:18:14

Olisikohan jollakin nuotit Mikko Alatalon Biisiin," Suojelusenkeli"ja niin ,että saisi ihan tässä kopioitua.
En saa melodiaa mieleeni, että pystyisin kirjoittamaan nuotit paperille.

Tarviitko kuvionuotteja :D

Sori oli pakko avautua.
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Mandoman
10.10.2006 10:31:05
Sain tällaisen allaolevan viestin. Onko kenellekään tuttu biisi, tai osaako joku antaa jotain vinkkiä pulassa olevalle morsiolle:
Olen tuloksetta etsinyt samban Rakastunut sydän sanoja ja nuotteja. Biisi löytyy Souvareiden laulamana ja heillä ei (muka) ole nuotteja enää olemassa.
Rakastunut sydän (Aguita fresla) säv.san. C. Zurita, suom. san. C. Johansson

Minulla on tuo nuotti (ei sanoja) paperiversiona kun Kusti polki sen postilaatikkooni. Eteenpäin saan luovuttaa sillä ehdolla, että sen soittamisesta tehdään Teosto/ohjelmailmoitus. Näkyy olevan rytmiltään latin beat, tempo 94..
Savon rahvaan luonne esiintyy suuresti edukseen: itsenäisyyttä ilman julkeutta, kohteliaisuutta ilman matelemista; oman arvon tuntoa ja tyytyväisyyttä säätyynsä; harkintaa ja tervettä arvostelua joka tilaisuudessa. Elias Lönnrot
kuunsirppi
10.10.2006 11:04:40
Minulla on tuo nuotti (ei sanoja) paperiversiona kun Kusti polki sen postilaatikkooni. Eteenpäin saan luovuttaa sillä ehdolla, että sen soittamisesta tehdään Teosto/ohjelmailmoitus. Näkyy olevan rytmiltään latin beat, tempo 94..

Minen tiedä, miten sitten tuo kysyjä suhtautuis tuohon ilmotuksen tekemiseen, kun kyseessä on häät, joissa se soitettaisiin :o/
lukkari
10.10.2006 13:33:33
Joo, voi jumalauta. Eikö nyt olla 2000 -luvulla pitkällä. Ja kanttura on kuin sata vuotta sitten oli että tuokin biisi on varmaan ihan saatanasta.

Kyllähän nää stanan kanttorit soittaa jotain Händelin Largoo niin helvetin pyhän näköisenä ja sitten kun niille sanoo että toikin biisi on alunperin koomisesta oopperasta jossa kuningas (mies sopraano) laulaa puulle johon on rakastunut
(ooppera Serse eli kysymys on epäjumalasta)niin ne perkuleet ei oo kuulevinaankaan.Kun se on niin pirun lassista.
Sitten joku Romanssi on niinkuin punainen vaate, paitsi jos se olis Bachin sävellys niin sitten se olis pyhä biisi.
Sitten ne ei aattele että Bach käytti samaa säveltä hengellisissä ja maallisissa sävellyksissä.Sitä ollaan olevinaan niin helvetin hurskaita.
paice60
10.10.2006 13:59:46
Kyllähän nää stanan kanttorit soittaa jotain Händelin Largoo niin helvetin pyhän näköisenä ja sitten kun niille sanoo että toikin biisi on alunperin koomisesta oopperasta jossa kuningas (mies sopraano) laulaa puulle johon on rakastunut
(ooppera Serse eli kysymys on epäjumalasta)niin ne perkuleet ei oo kuulevinaankaan.Kun se on niin pirun lassista.
Sitten joku Romanssi on niinkuin punainen vaate, paitsi jos se olis Bachin sävellys niin sitten se olis pyhä biisi.
Sitten ne ei aattele että Bach käytti samaa säveltä hengellisissä ja maallisissa sävellyksissä.Sitä ollaan olevinaan niin helvetin hurskaita.

Hei, sullahan on kerrankin asiaa täällä. Taidat olla kännissä.
Miks´ mä oon täällä?
lukkari
10.10.2006 14:04:22
Hei, sullahan on kerrankin asiaa täällä. Taidat olla kännissä.

Hittooko sä täällä roikut.Mee töihin siitä.Ai niin mut sähän et käykään töissä.Sähkörummuttelet vaan.
paice60
10.10.2006 14:05:47
Hittooko sä täällä roikut.Mee töihin siitä.Ai niin mut sähän et käykään töissä.Sähkörummuttelet vaan.

Menen vasta kello 17 ja lopetan klo 19.30 ja uudestaan taas klo 23.30 ja lopetan klo 02. Että sellaista.
Miks´ mä oon täällä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)