Aihe: Soinnut hukassa?
1
Novac
10.10.2006 19:24:58

Itse ainakin haluan mieluummin oppia muodostamaan itse ne soinnut ettei tarvitsisi tuollaisia käyttää. Koska jos "lunttaa" jokaisen soinnun jostain tollaisesta, niin siinä ei teoriassa opi yhtikäs mitään.

Ja btw: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=62355
mikä on olutta on nyt mennyttä...
kimurantti1
10.10.2006 22:50:41
Itse ainakin haluan mieluummin oppia muodostamaan itse ne soinnut ettei tarvitsisi tuollaisia käyttää.

Näin. Sointujen muodostuksen alkeet voi opetella hyvin vaikka muutamassa viikossa, ja sen jälkeen voi muodostaa enemmän erilaisia sointuja erilaisilla hajotuksilla kun kukaan ihminen pystyy ulkoa sormituksia muistamaan.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
weelie
11.10.2006 09:06:40
Itse ainakin olen suositellut lukemaan omat kirjoitukseni yllä mainitussa threadissa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=62355&o=20
:D

...tai sitten lukemaan Understanding Guitar Chords, by Bob Balsley. Erittäin simppeli kirja joka avaa ymmärryksen sointuihin. Löytyy pääkaupunkiseudun kirjastoista.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Jake.e
11.10.2006 15:55:44
Näin. Sointujen muodostuksen alkeet voi opetella hyvin vaikka muutamassa viikossa, ja sen jälkeen voi muodostaa enemmän erilaisia sointuja erilaisilla hajotuksilla kun kukaan ihminen pystyy ulkoa sormituksia muistamaan.

Oppii muuten melko hyvin lyhyemmässäkin ajassa, jos niihin panostaa noin 1-2 tuntia päivässä. Itellä vielä vähän haparoi tuo tietous, mutta aika hyvin mielestäni hanskassa jo viikon panostuksen jälkeen.
Jerk.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)