Aihe: Sotilassoittokuntaan?
1 2
Checkmate
08.10.2006 11:41:46
Jussikin sitten jo eläkkeelle, kyläpä aika rientää. Tais olla jo neljäs mun aikasesta hölökunnasta..?
Tuliko Keräsen "OORAIT!" tutuksi, eli vieläkö kaikki on "OORAIT!"? Siinä on huippujätkä samaten Pete (Sinda) ja (Lauston) Sakke. Ja Jaana jaksoi olla meidän varusmiesten piristys joka päivä.
Itselläni 97 - 98 sama paikka, lukeekin tuolla aikaisemmin samassa ketjusa.

Joo, Jussi läksi. Se oli käytännössä 3-4 viimeistä kuukautta lomalla koko ajan, joten me 2 varuspojkaa saatiin hoitaa lyömähommat. Keränen oli pikkusen hiljasempi kaveri, joten siitä en niin tiiä. Kulmalan Markku sen sijaan keräs meiän silmissä pointsit kotiin välillä aivan hervottomilla letkautuksilla. Sekin taitaa ens vuonna siirtyä eläkkeelle. Kokonaisuuessaan tosi lystiä porukkaa LapSK:n kapiaiset kyllä.
Martso
08.10.2006 12:02:34 (muokattu 08.10.2006 12:07:20)
Keikkoja oli, ei hirveästi, mutta palveluksen loppupuolella ne ainaiset Ivalon marttakerhon 27-vuotisjuhlapäivät sun muut paskavedot rupes vähän tympimään. Istua nyt 300 km bussissa, roudata kamat, soittaa triangelilla pari iskua (nekin yleensä väärin), roudata ja istua bussissa uudestaan ja tylsistyä.

No pääsipä sun kolleega ainaki piipahtaamaan kotona pikasesti! :)

Ihan hauskojakin esiintymisiä sattui matkan varrelle, ja ylipäätään koko armeija-ajasta jäi aivan hyvä maku suuhun. Mielellään sieltä kuitenkin pois lähti, joskin ihan hivenen haikeana.

Tuotahan se on melkein kaikilla: paljon muistoja - sekä hyvejä, että huonoja.

Edit: eiku perkele se Rasmushan oli jo varmaan kotiutunu aikoja sitte. Menneepi vuodet ihan sekasin: olen siis jo vanha paska.
Martso
08.10.2006 12:06:03
Joo, Jussi läksi. Se oli käytännössä 3-4 viimeistä kuukautta lomalla koko ajan, joten me 2 varuspojkaa saatiin hoitaa lyömähommat. Keränen oli pikkusen hiljasempi kaveri, joten siitä en niin tiiä. Kulmalan Markku sen sijaan keräs meiän silmissä pointsit kotiin välillä aivan hervottomilla letkautuksilla. Sekin taitaa ens vuonna siirtyä eläkkeelle. Kokonaisuuessaan tosi lystiä porukkaa LapSK:n kapiaiset kyllä.

Käsittääkseni Markku on jäämässä aika lailla tasan 10½kk:n päästä eläkkeelle.

Olin tuolla oman varusmiespalvelukseni jälkeen ½ vuotta duunissa. Ihan hauskaa hommaa oli, vaikka tosin välillä tuli kaivattua motivaatiota omaan harjoitteluun, kun duuni oli SUURIMMAKSI osaksi sitä ittensä toistamista. Hienoja kavereita sieltä tuli, jopa niistä opistoupseerin retaleista, jotka Lahdessa oli palvelusaikana kukkoilemassa varusmiehille (Väisänen, Ojala, Haahti), näiden kanssa pidetään edelleenki yhteyttä.
Coelhinho21
09.10.2006 22:07:59

Käsittääkseni Markku on jäämässä aika lailla tasan 10½kk:n päästä eläkkeelle.

Olin tuolla oman varusmiespalvelukseni jälkeen ½ vuotta duunissa. Ihan hauskaa hommaa oli, vaikka tosin välillä tuli kaivattua motivaatiota omaan harjoitteluun, kun duuni oli SUURIMMAKSI osaksi sitä ittensä toistamista. Hienoja kavereita sieltä tuli, jopa niistä opistoupseerin retaleista, jotka Lahdessa oli palvelusaikana kukkoilemassa varusmiehille (Väisänen, Ojala, Haahti), näiden kanssa pidetään edelleenki yhteyttä.

Uteliaana: Mille vuodelle Martsolla sattuu LapSK ajat? Ojala, Väisänen kävivät joskus meillä vierailemassa keikoilla opistoupseereina ja Henkka tais lähteä MPO:hon (vaimikäseon?) samoihin aikoihin, ku kotiuduin. Kari (Somppi) oli musiikkikapteenina ja kapellimestarina.
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
Meisseli
10.10.2006 13:04:54

Mieki olin roissa ennen Checkmatea.
2005-2006 kesä-kevät.

Ihan hauskaa oli. tosin välillä niin helvetin turhaa. Pääsin kuitenkin kitaraakin soittamaan konserteissa. Enimmäkseen kuitenkin lyömäreitä.
Mieleen jäi erityisesti LapSK,kajaanin ja pohjan soittokunnan yhteiskonsertit. Oli suuri bändi ja mahtipontisia biisejä, solistina Mari Palo.

Sillä vältin kätevästi kahden viikon Lohtajan IT-leirin.
www.strangefruit-band.com www.ketolajawitikainen.com
feodorit
10.10.2006 13:58:54
Pieni välikysymys: Voinko suorittaa varusmiespalveluksen melkein missä varuskunnassa tahansa? Onnistusiko se esim. Kajaanissa.. Vai onko Lahti nykyään ainoa paikka?
Se GROOVE on se juttu. Ei tekniikka, nopeus, näyttävyys... vaan kunnon meininki.
Velli
10.10.2006 14:15:50
Pieni välikysymys: Voinko suorittaa varusmiespalveluksen melkein missä varuskunnassa tahansa? Onnistusiko se esim. Kajaanissa.. Vai onko Lahti nykyään ainoa paikka?

Ensisijaisesti haetaan Lahteen. Ne voivat sieltä sitten määrätä johonkin muuhun varuskuntaan tarpeen mukaan (ts. jos pyytävät täydennysmiehiä jostain toisesta varuskunnasta). Jos on hyvä supliikkimies, niin lopulliseen sijoituspaikkaansa voi varmastikin vaikuttaa.
Swan
10.10.2006 14:25:14
Ensisijaisesti haetaan Lahteen. Ne voivat sieltä sitten määrätä johonkin muuhun varuskuntaan tarpeen mukaan (ts. jos pyytävät täydennysmiehiä jostain toisesta varuskunnasta). Jos on hyvä supliikkimies, niin lopulliseen sijoituspaikkaansa voi varmastikin vaikuttaa.

Asuinpaikkakuntakin vaikuttaa, sillä tuskin haminalaista laittavat Rovaniemelle tai toisinpäin.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei mitään, vielä!
Velli
10.10.2006 15:41:39
Asuinpaikkakuntakin vaikuttaa, sillä tuskin haminalaista laittavat Rovaniemelle tai toisinpäin.

Asuinpaikalla ei ole merkitystä, jos ei avaa itse suutaan aiheesta. Omassakin saapumiserässäni kävi useampia kavereita Oulusta asti Lahdessa, vaikka Oulussakin on soittokunta (en tosin tiedä ottavatko edes varusmiehiä Oulun soittokuntaan).
Epämuusikko
11.10.2006 17:32:43
Asuinpaikalla ei ole merkitystä, jos ei avaa itse suutaan aiheesta. Omassakin saapumiserässäni kävi useampia kavereita Oulusta asti Lahdessa, vaikka Oulussakin on soittokunta (en tosin tiedä ottavatko edes varusmiehiä Oulun soittokuntaan).

Eivät ota, koska vaikkakin Oulussa on soittokunta, ei siellä ole enää varuskuntaa, jossa mopot voivat purra nurmea ja kiroilla itsekseen sen 2 kuukautta.

Niissä paikoissa, missä on sekä soitto-että varuskunta, lienee mahdollista suorittaa asepalveluksensa musisoimalla. Ellet ole joku "fitty haitari guru" jossain nowhere-varuskunnassa, tjsp. En tiedä, olisiko sellainen mahdollista. Mutta, varuskunta pitää vissiin olla, jotta varushenkilöt voivat olla mestoilla.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Wescu
07.11.2006 16:10:52
Wescu???

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Joop, tosissaan. Itse kävin soittokunnan pääsykokeissa Lahdessa kuluvan vuoden huhtikuussa.

Sillävälin kun oikeat soittajat jonottivat koesoittoon, minä ja noin kymmenen muuta ääniteknikoksi itseään kutsuvaa raapustivat vastauksia muutamaan hassuun kysymykseen. Eli vastassa siis on kirjallinen koe äänitekniikasta. Kaikenkaikkiaan yksi A4:nen molemmin puolin, hiukan toistakymmentä kysymystä. Ihan peruskauraa, jo pelkästään tätä foorumia lukemalla osaisi vastata suurinpaan osaan kysymyksistä. Valomiehille eivät olleet saaneet edes sellaista aikaiseksi. :)
Sivusoittimia olin toki myös merkinnyt hakulomakkeeseen, mutta niistä eivät tuntuneet olevan kiinnostuneita lainkaan.
Tämän lisäksi oli muistaakseni musiikkimajurin haastattelu, joka tuntui olevan melko hyvin asioista perillä. Lupsakka kaveri muutenkin.

Nämä siis alaan liittyviä, lisäksi kaikille alokkaille yhteinen P1-koe, sekä jonkun skapparin haastattelu asenteesta ja tavoitteista armeijassa.

Kaikin puolin rento päivä. Matkat Lahteen maksettiin, ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Myös majoitus järjestyy pitkämatkalaisille.

Muistaakseni kesäkuun lopussa kolahti postiluukusta uusi palvelukseenastumismääräys, kohteena Upinniemi. Paria päivää myöhemmin tuli kirja jossa onniteltiin laivaston soittokuntaan valinnasta.
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)