Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hartke:n kaapit
1 2
leksi-B
09.10.2006 16:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii kyselesin vähä et onko kellää kokemuksia Hartken kaapeista, ku ne tuntuu olevan kummiski aikas edullisia. Onko niihin luottamista/vikoja?
 
;REPS
Sir Härö
09.10.2006 17:16:43 (muokattu 09.10.2006 21:15:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on HA1508. Eli 1x 15" 2x 8" ja sellanen torvi. Hyvin pelittää.
 
Edit. siis VX1508 eikä HA
 
Turpa kiinni ja kuuntele!
Jooba
09.10.2006 18:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin toimii, itsella 410TP ja 210XL sarjassa ja hyvin jytää.
 
tupac
09.10.2006 18:44:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 4x10 + 1x15 vx:ät ja jos totta puhutaan niin kyllä niillä toimeen tulee.
Mulla ne on pääsääntösesti backline ja treenikämppäkäytössä, ei kannata egoa
nostaa millään huippukalliilla läjällä
 
leksi-B
09.10.2006 20:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oke thnx....
 
;REPS
Kallekorvola
10.10.2006 12:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on 2 kpl 4.5XL, ja enpä vois olla tyytyväisempi... kartiosäröähän noilla kyllä ei kannata hakea, ja pakkasroudauksen jälkeen kantsii lämmitellä hetki...
 
JR/Rajah
10.10.2006 14:36:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on 410XL kaappi ja ei ole pahaa sanottavaa. Hyvin on toiminut ja sointi ollut kaunista. Se on vaan ihan pirun painava ja ei sitä mielellään roudaa, siksi olenkin vaihtamassa kevyempään kalustoon.
 
esamies
18.10.2006 10:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myin ebs:n 2*10 ja ostin hartken tp410:n, kun tarttin vähän isompaa. Mekaanisesti näyttävät yhtä jämeriltä, mutta soundi? Ebsi oli kyllä selkeesti parempi, johtuu varmaan siitä, että siinä oli pilli, tässä ei. Mutta kyllä tällä heviä vetelee, koska määrä on tärkeempi kuin laatu.
Maisteri
18.10.2006 13:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myin ebs:n 2*10 ja ostin hartken tp410:n, kun tarttin vähän isompaa. Mekaanisesti näyttävät yhtä jämeriltä, mutta soundi? Ebsi oli kyllä selkeesti parempi, johtuu varmaan siitä, että siinä oli pilli, tässä ei. Mutta kyllä tällä heviä vetelee, koska määrä on tärkeempi kuin laatu.
 
No eipä yllätä jos ebsin 210 on parempi kuin hartken 410. Ei johdu pillistä. Hartken alumiinikartiot lienee syy. Ite en ainakaan tykkää niiden kolinasta.
 
Joo, määrä on tärkeempi ko laatu. Osta vielä kolome samanlaista hartkea lisäks ni jokohan se sitte ois isompi ja parempi saundi ku 210-ebsissä.
Karlsson
18.10.2006 13:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä yllätä jos ebsin 210 on parempi kuin hartken 410. Ei johdu pillistä. Hartken alumiinikartiot lienee syy. Ite en ainakaan tykkää niiden kolinasta.
 
Jännä, ei mun mielestä niissä mitään kolinaa ole ollut.
 
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Ylläri
18.10.2006 15:33:57 (muokattu 18.10.2006 15:34:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä, ei mun mielestä niissä mitään kolinaa ole ollut.
 
En minäkään ole sellaista huomannut. Jotenkin tuntuu että se "alumiinisoundi" on osittain psykologista. Että kun kaapista kajastaa metallinen kartio, niin automaattisesti lähdetään hakemaan siitä soundista jotain "metallista".
 
Siis onhan Hartkeissa omanlaisensa soundi, sitä en kiellä, mutta mitenkään "metalliseksi" tai kolisevaksi en sitä ole kokenut (7-8 vuotta vetelin 12-tuumaisella Kickbackilla). Enemmänkin se on sellaista omanlaistaan keskialueen honotusta. Ei ehkä kaikkein miellyttävin soundi sinänsä, mutta puskee hyvin läpi.
 
Omat kokemukseni Hartken kaapeista ovat että XL-sarja on ihan laatukamaa, vaikka ei olekaan juuri nyt muodissa. Täytyy muistaa että se 4x10 oli aikoinaan maailman lavoilla melkein rantiksen veroinen standardi, joten ei se nyt ihan susi voi olla vaikka joskus puheista sen käsityksen saa. Pahvikartioiset VX-kaapit ovat myös hintaansa nähden ihan OK, mutta TP-sarja ei jostain syystä ole minua lämmittänyt. Tämä em. honotus on niissä vähän turhan voimakasta, eikä soundissa ole oikein kunnon voimaa.
 
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
Teijo K.
18.10.2006 18:03:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä, ei mun mielestä niissä mitään kolinaa ole ollut.
 
No musta on, mutta tulisko parhaiten esille putkinupin kanssa. On niissä selkeästi havaittava soundiero pahvikartioon verrattuna ja lähinnä siellä ylämidle/aladiskanttiosastolla. Kuka tietty minkäkin kolinaksi kokee. Jos soittaa sellaisella bassolla mistä noita taajuuksia ei lähde ollenkaan, niin eihän se tietty vaikuta mitä kartiosta lähtee ollenkaan.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
henrico
19.10.2006 15:50:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on hartken 410 xl kaappi ja 3500 nuppi ihan hyvät ne on eri bassoilla kun sen läpi soittaa niin soundi muuttuu aikalailla,selkeät soundit siitä ainaki lähtee.aiemmin en tykänny tosta mut kun soitin vaihtu niin pelittää!
 
uduwudu
20.10.2006 13:11:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minäkään ole sellaista huomannut. Jotenkin tuntuu että se "alumiinisoundi" on osittain psykologista. Että kun kaapista kajastaa metallinen kartio, niin automaattisesti lähdetään hakemaan siitä soundista jotain "metallista".
 
Olen vähän samaa mieltä. Itselläni oli kauhea hartkepelko vielä pari kuukautta sitten, nyt olen taas soitellut treeneissä lainakombolla joka sattuu olemaan Hartke ja mukavalta kuulostaa.
Bändin kitaristi tuli kysymään että "oletko jo päässyt sinuiksi Hartken soundin kanssa", ja silloin vasta tajusin että saatana eihän tässä vahvarissa ole mitään vikaa. :)
Jakkeko
14.09.2010 14:14:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viitsi aloittaa uutta aihetta (osuvampikin varmasti löytyisi tuolta hintakeskustelun puolelta mutta ei nyt..), eli huomasin tänään Treen DLXssä Hartken XL 410 kaapin. Hintaa 199€, kunnosta en tiedä enempää mutta oli wanhempaa sarjaa kun oli 240W Transit Attack kaappi. Mulla on noita ollutkin pari kpl ja tuohon hintaan mielestäni hyvinkin järkevä.
 
PS. Lapuissa lukee TP mutta ei se kyllä TP ole vaan XL.
 
rokrokpoprok
Aapo
14.09.2010 17:49:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on (lähinnä lisäkaappina backlinekeikoilla) XL 115 ja ei siinä mun mielestä ole mitään vikaa. Käytettynä 150e, eli hinta-laatu varsin hyvin kohdallaan.
 
2 x 10 Markbass on toinen kaappi, ja kyllähän se on käytössä jos vain toisen viitsii mukaan ottaa, tietty jo roudausystävällisyydenkin takia.
 
hevi-ipa
14.09.2010 19:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

löytyypi VX115 ja VX410 vahvarina HA2500 niin kyllä tuolla läjällä keikat ja treenit vetää mainiosti etuasteena on Bass V-amp pro (kehuttu hja haukuttu) mut itse saanu kehuja monelta taholta pitää vaan jaksaa säätää ja kääntää niitä hemmetin nimaskoita että saa soundit kohalleen! =Suosittelen Hartkea! ja on edullisia!
 
HELLYEAH!!!
EikkaKuikka
20.06.2011 23:49:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään kokemuksia Hartken AK410-kaapista?
 
yykaakoonee
R_Leikkuri
21.06.2011 13:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on 215vx ja vahvarina LH500, hyvin humisee
 
pehko
21.06.2011 14:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on joku vanha alumiinikartioinen Hartke... Siinä on jotain häikkää. Sieltä takaa, jossa on jakit kiinni, oli lähteny mystinen kela kuparilankaa irti ja jäänyt roikkumaan pelkän kuparilangan varaan. se sitten meni poikki ja kaappi pimeni. no, vedin käämin jesarilla kiinni ja kolvasin langan. toimi. samoissa treeneissä se sitten meni poikki kuitenkin. kolvasin uudemman kerran kunnolla tavaraa ja toimi muutamat treenit. viime treeneissä rupes taas pätkimään. lieneekö syynä paska kolvi ja sen lisäksi vielä paska kolvaaja. ei liene jälki ihan täydellistä, vaikka tavaraa onkin. jep. en tiedä. enkä tiedä miksi jauhoin tämän tänne.
 
soundillisesti kyl diggailen siitä....nubeksen haluisiin uuden kyllä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «