Aihe: Minkälaista tuplabasarointia?
1 2
Blitz
19.11.2003 19:23:49
Mieleen ponnahti tällainen ajatus, että mitä mieltä ihmiset ovat tästä paljon puhutusta tuplabasaroinnista, lähinnä tuosta tavasta?

Kavennetaan aluetta sen verran, että lähinnä kiinnostaa mitä mieltä ollaan kumpi voittaa - tämä perinteinen tukutuku-kaksneljäsosaa-kompitus vaiko sitten teknillisemmät ryöpsäytykset sun muut kuudestoistaosien vähemmän tukutukut, kuitenkin tuplilla soitettavat?

Eli jos jotain tolkkua saitte kysymyksestä niin vastatkaa ihmeessä.
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
Tomi_79
19.11.2003 21:38:25
Itse pidän enemmän juuri näistä teknisemmistä ryöpsäytyksistä. Kyllähän se pelkkä tukutuskin kuulostaa hyvältä joskus, mutta yleensä se on vain puuduttavan kuuloista. IMO
Paas
19.11.2003 21:47:01
Itse pidän enemmän juuri näistä teknisemmistä ryöpsäytyksistä. Kyllähän se pelkkä tukutuskin kuulostaa hyvältä joskus, mutta yleensä se on vain puuduttavan kuuloista. IMO

Pidemmän päälle saattaa puuduttaa kylläkin. Mutta kyllä sellanen jaloilla 8-osa polkeminen monesti istuu tiukkaan kitara riffiin kuin nyrkki silmään.
Takatukat kunniaan!
Plateau
19.11.2003 22:06:37

lähinnä enemmän teknilliset ja pienet nopeat .. "pyrähdykset" jotka aksentoi biisistä tiettyä kohtaa. Eli en sitä että biisille tehdään esim tukutukutuktuk rytmi joka tuo sellasta bläkkis makua siihen. Eli ns. kikkailua mielummin kun tasasta poljentaa.
delerious
kkeppana
19.11.2003 22:39:11 (muokattu 19.11.2003 22:42:15)
Molemmat toimii, kyse on vaan siitä millasessa musiikissa niitä käytetään.

EDIT: kirjoitusvirhe
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
Plateau
19.11.2003 22:40:02

Molemmat toimii, kyse on vaan siitä millasesessa musiikissa niitä käytetään.

aivan
delerious
juoni
19.11.2003 22:45:01
Tästä voidaankin sitten sujuvasti siirtyä kertomaan huimimmista (omista tai toisten) tuplabasarointi-ideoista. Donatilta olen yrittänyt kovasti plagioida flamien käyttöä. Esim. soitetaan flam-aksenttia 16-osina, jolloin se muodostaa polyrytmisen sekvenssin(?).
Lahjattomat Treenaa
Mikko A
19.11.2003 23:23:25
Mä en oikeastaan tykkää semmosista "teknillisistä ryöpsäytyksistä". Sopivissa määrin käytettynä nopeat tukutuku- tai trrrrrrrr(Derek Roddy)-pätkät on mukavaa kuunneltavaa kuten myös aksenttia edeltävät nopeat triolit/tuplaiskut, siis bbbX tai bbX, jos joku nyt ymmärtää. bbbb bb bbbbb b bb b bbb b bbb bb -tyyliset jutut = hyi. En oo progemiehiä.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Jaska
20.11.2003 00:02:08
Minulla on ongelma (eikö ole hauskaa kun avaudun)

Omistan siis tuplapedaalit, mutta harvemmin soitan mitään tukutuku juttuja, tai niitä reenaan mutta en tarvi. Nyt sitten täytyis saada sovellettua sitä jotenkin. Tällä hetkellä ei oo edes slave mukana setissä. Sitäpaitsi haitsut on harmillisen kaukana jos on slavepedaali.
skanky
20.11.2003 11:36:49

Tsekkailkaapa Fear Factoryn Digimortal tai sit melkein mikä tahansa The Almightyn lätty - mä diggailen enemmän noita aksentteina käytettäviä ryöpsähdyksiä. Itse ainakin kyllästyin jo 80-luvulla Helloweenin myötä jatkuvaan teutoniläpätykseen.

Mutta, kukin makunsa mukaan.
"Jesus built my hotrod!"
lkx
20.11.2003 12:16:58

Minulla on ongelma (eikö ole hauskaa kun avaudun)

Omistan siis tuplapedaalit, mutta harvemmin soitan mitään tukutuku juttuja, tai niitä reenaan mutta en tarvi. Nyt sitten täytyis saada sovellettua sitä jotenkin. Tällä hetkellä ei oo edes slave mukana setissä. Sitäpaitsi haitsut on harmillisen kaukana jos on slavepedaali.

Hauskaa, hoho. :D

Periaatteessa melkein mihin tahansa musatyyliin voi ympätä tuplajuttuja. Poppisbiisien loppukertseihin perus-tukua vaan ja kauhee meininki päälle. Portnoylla on perus sekstolifillit aika hyviä ja niitä voi soveltaa monilla tavoin erilaisissa biiseissä. En oikeen tiedä millasta kamaa soittelet esim. oman bändisi(?) kanssa, mutta kokeile fillailla ja raskaammissa biiseissä se tukutukulampaitani on aika ehdottoman tykki juttu. Kokeile, rajoja ei ole. :) Niin ja kokeile heittää slavepedaali haitsun vasemmalle puolen - harvemmin käytetty tapa, mutta saattas toimia.

Alkuperäiseen kysymykseen: pidän kaikenlaisesta tuplan käytöstä, kunhan sen tekee tyylikkäästi. Jazzissakin voi käyttää jos on tyylitajua.
There is no spoon...
Silvertree1
28.11.2003 14:43:55
Kiinnostava aihe. Vähän kömpelö kysymys kylläkin =) Minusta erittäin erittäin harvat osaavat käyttää tuplabasaria niin että se kuullostaa hyvältä ja tuo jotain uutta ja kiinnostavaa biisiin. Ongelma on siinä että yleensä paskojen orkestereiden rumpalit käyttävät tuplabasaria. En tiedä mittään säälittävämpää kun black ja death metal rumpalit jotka polkee tuplabasaria täysillä eikä tee mitään mutta. Tämä on valitettavaa. Tosin on erittäin taidokkaita rumpaleita jotka käyttävät tuplabasaria hyvällä maulla antaet täten musiikille uuden ulottuvuuden. Suosin siis polyrytmiikkaa ja muutenkin luovaa soittamista (tuplabasareilla).Hyvä esimerkki tällaisesta soitosta on Toolin Danny Carey. On niitä muitakin, mutta niitä on erittäin vähän.
U.F.O
28.11.2003 15:04:18
On mullaki tuplat vaikka en soita periaattees mitää tukutuku musaa.. Mutta niillä saa kivan omanlisän kaikkeen :)
Free your mind and your ass will follow!!.
Lanki
28.11.2003 15:30:17
Oli hauska katsella tossa vähän aikaa sitten videolta kun Chad Smith pisti menemään Flean kanssa, soittivat Greeting Songia hitaasti ja eikö se soittanu ilman tuplia :) (no okei ei mitään uskomatonta juttua, mut aika tasasesti silti) Ja Wecklin näin -99 livenä Imatralla ja oli aikamoinen kone sekin yhdellä pedaalilla tykittäessään. Eli tuohon kategoriaan mä oon pyrkiny, ilman tuplia nopeita pyrähdyksiä ;)

Mut tosiaan ehkä toi johtuu kans musatyylistä, ite tykkään funkista ja jazzista eikä niihin oikein lammaskatraitten paimennusseremoniat käy..
Wecklin takatukka on tavoiteltava asia.
J. Cool
28.11.2003 16:50:11

lanki älä sano et oot tehny kasvoleikkauksen ja näytät ihan weckliltä....?!?! :D
J.K.Ruudio
28.11.2003 16:56:19
On mullaki tuplat vaikka en soita periaattees mitää tukutuku musaa.. Mutta niillä saa kivan omanlisän kaikkeen :)
Minullakaan aluksi ei ollu tarkoitus polkemista soittaa,kun tuplapedaalin hankin,vaan oli ajatuksena just saada komppeihin jotain lisäystä ja juuri kivaa lisää. Nyt sitten soittelen tälläkin tavalla,mutta myös aika paljon poljen tuplaa,mutta ei kuitenkaan pelkkää tuplaa.
Tuplat ne olla pitää!
Bacchus
30.11.2003 16:43:19
Mieleen ponnahti tällainen ajatus, että mitä mieltä ihmiset ovat tästä paljon puhutusta tuplabasaroinnista, lähinnä tuosta tavasta?

Kavennetaan aluetta sen verran, että lähinnä kiinnostaa mitä mieltä ollaan kumpi voittaa - tämä perinteinen tukutuku...

Kahdella uusimmalla Dimmun levyllä on ehkä tyylikkäintä tuplabasarointia mitä oon kuullu, Christopher Barker kapulanvarressa (vai pitäiskö sanoa pedaalinvarressa?). Kannattaa tsekata!
"Life sucks, and then you fucking die you know."
Jaska
30.11.2003 17:29:28
Kahdella uusimmalla Dimmun levyllä on ehkä tyylikkäintä tuplabasarointia mitä oon kuullu, Christopher Barker kapulanvarressa (vai pitäiskö sanoa pedaalinvarressa?). Kannattaa tsekata!

Eikös se oo Nicholas, vai onko toi eri tyyppi?
ziggy
30.11.2003 20:18:20

Meikäläiselle isee kans noi tekniset pikku jutut. Ja sit mä tykkään aika paljon triolihommeleista. En tiiä miks mutta ne on vaan siistin kuulosia.
"Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)