lkx 19.11.2003 17:18:01 | |
---|
En reeneissä käytä oikeestaan ikinä. Täytys varmaan ruveta yksikseen soittaessa pitään luureja korvassa. Hankin muuten eilen Korgin metronomin. Aikas monipuolinen ja suht edullinen. Tempon säätö laaja + triolit, suffelit, kuudestoistaosat ja 1-7/4 säätö. Tap-tempokin löytyy ja semmosta. Hinta noin 29 jeuroo. Ei paha. There is no spoon... |
Hankin muuten eilen Korgin metronomin. Aikas monipuolinen ja suht edullinen. Tempon säätö laaja + triolit, suffelit, kuudestoistaosat ja 1-7/4 säätö. Tap-tempokin löytyy ja semmosta. Hinta noin 29 jeuroo. Ei paha. Mistäs moisen tuohon hintaan sait?? Mulle kans! "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
juoni 19.11.2003 22:50:55 (muokattu 19.11.2003 22:52:11) | |
---|
Mistäs moisen tuohon hintaan sait?? Mulle kans! Määkin omistan tommosen ja ostin muistaakseni samaan hintaan Salon Kitarataivaasta. Mikä ihme tuo tap-tempo muuten on?? Lahjattomat Treenaa |
welho 20.11.2003 00:30:27 | |
---|
Mikä ihme tuo tap-tempo muuten on?? Taputtelet sormella(tai muulla) tahtia ja kones kertoo kuinka nopeesti sitä teet(bpm) Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
lkx 20.11.2003 12:19:06 | |
---|
Mistäs moisen tuohon hintaan sait?? Mulle kans! Hämeenlinnan TV-sävel... There is no spoon... |
Alpha 20.11.2003 12:41:49 | |
---|
Ööh joo...mullakin on toi Tama RW100 Rhythm Watch, mut en sitä ole juuri käyttänyt sen jälkeen, ku sen liikkeestä pönttöjen ääreen kannoin...:o( Olis ehkä syytä harjoitella sen kanssa, mutta useesti tulee lyötyä ennemmin levyltä kuulokkeiden kautta musaa soimaan... Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
ltg 20.11.2003 12:51:38 | |
---|
Mulla on hankinnassa joku halpisklikki, jonka kanssa voi edes jotakin reenata. Pääsisi selville, kuinka hyvin se oma tahti oikeasti pysyy kuosissaan. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Rautis 20.11.2003 12:53:23 | |
---|
Onko tuo Korgin metronomi mallia MA-20? Onko siinä kuulokeliitäntä? Jos, niin kuuluko molemmista luureista vai vaan toisesta? |
jussiohman 20.11.2003 12:53:25 | |
---|
In the pocket taitaa olla kans täsmälleen iskulle? Dennis Chambers tossa "in the pocket" -videolla selittää, et se on just sellasta perässä laahaamista. aveikkapataheluvanooiis! |
Baroquean 20.11.2003 13:00:49 | |
---|
Moniko muuten käyttää treeneissään klikkiä, ihan yleisesti? Oon huomannu että monet aloittelevat ja ehkä kokeneemmatkin rumpalit jättää tän osa-alueen ihan huomiotta. Mulla on ollut kyllä monta vuotta (Muistaakseni Seiko-merkkinen. Masiinasta saa ulos myös jotain "rytmitikityksiä") metronimi, mutta on tullut todella vähän käytettyä. Pystyn kyllä mielestäni pitämään tempon ihan riittävän hyvin ilman metronomiakin. Silloin kun kävin vielä soittotunneilla, niin joitan tekniikkaharjoituksia tuli soiteltua metronomin tahdissa. Arbeit macht frei. |
Henga 20.11.2003 13:58:57 | |
---|
Dennis Chambers tossa "in the pocket" -videolla selittää, et se on just sellasta perässä laahaamista. damn =) erehdyin |
Groovi 20.11.2003 19:22:07 | |
---|
Pystyn kyllä mielestäni pitämään tempon ihan riittävän hyvin ilman metronomiakin. Silloin kun kävin vielä soittotunneilla, niin joitan tekniikkaharjoituksia tuli soiteltua metronomin tahdissa. niin se tässä oikeestaan just se juttu on. mikä se on se "hyvä" loppujenlopuksi? mä ehkä oon siinämielessä semmonen viilaaja, että jos joku soittaa bändin kans keikan ilman klikkiä tasaisesti, niin ei sitä silloin todella tarvi. MUTTA. kokeilkaapa joskus soittaa joku biisi jota veivaatte bändinne kans (tai joku muu tuttu biisi) alusta loppuun nauhalle, siten että pidätte samalla taimin omasta mielestänne kohdallaan. sen jälkeen kuuntelette nauhan metronomin kans läpi. heittääkö? Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. |
jussiohman 20.11.2003 20:35:26 | |
---|
kokeilkaapa joskus soittaa joku biisi jota veivaatte bändinne kans (tai joku muu tuttu biisi) alusta loppuun nauhalle, siten että pidätte samalla taimin omasta mielestänne kohdallaan. sen jälkeen kuuntelette nauhan metronomin kans läpi. heittääkö? No kysy vaan kuinka paljon. aveikkapataheluvanooiis! |
kkeppana 20.11.2003 20:48:18 | |
---|
niin se tässä oikeestaan just se juttu on. mikä se on se "hyvä" loppujenlopuksi? mä ehkä oon siinämielessä semmonen viilaaja, että jos joku soittaa bändin kans keikan ilman klikkiä tasaisesti, niin ei sitä silloin todella tarvi. MUTTA. kokeilkaapa joskus soittaa joku biisi jota veivaatte bändinne kans (tai joku muu tuttu biisi) alusta loppuun nauhalle, siten että pidätte samalla taimin omasta mielestänne kohdallaan. sen jälkeen kuuntelette nauhan metronomin kans läpi. heittääkö? Tolla menetelmällä viimeistään aina huomaa, kuinka huono on soittamaan. Vaikka kuinka hienoja fillejä tai komppejä vetäisi, tai ihan peruskomppia, niin aina se tempo heittää. :D I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Groovi 20.11.2003 21:24:14 | |
---|
Tolla menetelmällä viimeistään aina huomaa, kuinka huono on soittamaan. Vaikka kuinka hienoja fillejä tai komppejä vetäisi, tai ihan peruskomppia, niin aina se tempo heittää. :D no joo, myönnetään että se on kovaa treeniä. mutta mun mielestä pitää saada se peruskomppi meneen tasan klikin kans, tällä systeemillä. erikoiselta ehkä kuulostaa, mutta helpottaa jos kuvittelee klikin. (älkää naurako)... =) eloa voi aina olla, mutta perusbiitti pitää senverran hyvin istua takaraivossa. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. |
juoni 21.11.2003 15:44:54 (muokattu 23.11.2003 23:42:21) | |
---|
Onko tuo Korgin metronomi mallia MA-20? Onko siinä kuulokeliitäntä? Jos, niin kuuluko molemmista luureista vai vaan toisesta? Mallinumeroa en muista, mutta kuulokeliitäntä löytyy ja klikin saa kuulumaan molemmista kun jättää plugin puoliväliin. EDIT: Se mallinumero on MA-30 Ai-niin, millä sen Tap-tempon saa toimimaan/miten sen yleensäkään pitäisi toimia?? Lahjattomat Treenaa |
jussiohman 21.11.2003 17:32:56 | |
---|
erikoiselta ehkä kuulostaa, mutta helpottaa jos kuvittelee klikin. (älkää naurako)... =) Tai että laskee mielessään (yks, kaks, kol, nel). Se auttaa. aveikkapataheluvanooiis! |
J.K.Ruudio 23.11.2003 14:25:36 | |
---|
Aloittelevalle rumpalille metronomi on elintärkeä ja itsekin sen hankin,mutta enpä ole monestikkaan käyttänyt,vaikka pitäisi. Kattoo jos ostais sellaiset hyvät kuulokkeet,niin niitten kautta vois sitten käyttää sitäkin laitetta. Tuplat ne olla pitää! |
v bear 23.11.2003 19:21:41 | |
---|
hyvä värkki!! karismaattinen rytmiguru |
J. Cool 30.11.2003 18:54:14 | |
---|
kokeilkaapa joskus soittaa joku biisi jota veivaatte bändinne kans (tai joku muu tuttu biisi) alusta loppuun nauhalle, siten että pidätte samalla taimin omasta mielestänne kohdallaan. sen jälkeen kuuntelette nauhan metronomin kans läpi. heittääkö? toi voi vielä toimiakin jos on hyvä poppoo. vaikeutetaan vielä sen verran että soitapa yksin koko biisi nauhalle, laula mielessäs biisi läpi, ja vedä niinku vetäis bändin kans. ei oo mitään mihin tarttua, pitää vaan keskittyä. tosi vaikeeta. biisin voi soittaa klikin kans jolloin paketti pysyy kasassa, jos virheitä tulee, ne kuulee heti ja pienet virheet korjaa lennosta kenenkään huomaamatta. isojahan tosin ei saa tullakaan, jos tulee niin on soittanu liian vaikeesti omiin taitoihin nähden tai sitten keskittymiskyky on herpaantunu. mutta jos ruvetaan katteleen levyjä läpi klikin kans niin äkkiä huomaa että aina ei vedetä klikin kans levylle. mut eipä sitä aina tarvikaan, ei korvalla voi erottaa loputtoman tarkasti timevirheitä. mulle ainaki nautinto tulee siitä kuuntelusta eikä niinkään siitä et saan lyödä klikin päälle ja todeta biisin lopussa että no joo okei kelpaa levyhyllyyn. ite oon ainaki huomannu joitain kiilauksia/laahauksia vasta ekaa kertaa kun soittaa ite levyn mukana ku joskus täytyy soittaa eteen tai taakse että pysyis mukana. toi on taas joskus ominaisuus ja tuo tiettyä fiilistä kun musa elää minimaalisessa rubatossa :) jazzissa ainaki tullu vastaan. rokissa taas tollanen häirittee heti. riittävä timetesti on mun mielestä sellanen että livet kuulostaa jälkeenpäin kuunneltuna (ensihuuma kusettaa aina) timen puolesta yhtä hyvältä ku levyt. |