![]() 10.11.2003 21:45:13 | |
---|---|
Taidattekin olla Mikon kanssa sielunveljiä tarinankerronnan selkeydessä...;) Haha, olet varmaan oikeassa :) | |
![]() 11.11.2003 19:53:05 | |
No nyt saa nauraa jos siltä tuntuu: Olen soittanut kitaraa muistaakseni noin kahdeksan vuotta. Tai jotain semmosta kuitenkin että seuraavanlaista ei pitäis päästää käymään... Joskus menin erääseen nimeltä mainitsemattomaan musiikkikauppaan varmaankin hieman väsyneenä ja tiedustelin sitten... Itse tiedustelin joskus Levytukusta miksei niillä ole yhtään Taman Bell Brass virveliä, että josko pääsis testailemaan. No, myyjä ilmoitti että siitä sattuneesta syystä että ne maksavat siinä 2500€. Ei nyt mikään ihmeellinen juttu, mutta tuli tyhmä olo kuitenkin. Ja sehän on tietenkin klassista, että aina testattuaan jotain symbaaleja/härpettimiä pitää myyjälle jotain sanoa, ja siinä sitten tulee sanottua se:"Hmm... Pitää vähän miettiä vielä." Juujuu, taas yks kaveri joka tulee vaan testailemaan eikä kuitenkaan mitään osta... "Life sucks, and then you fucking die you know." | |
![]() 11.11.2003 22:26:21 | |
Ja sehän on tietenkin klassista, että aina testattuaan jotain symbaaleja/härpettimiä pitää myyjälle jotain sanoa, ja siinä sitten tulee sanottua se:"Hmm... Pitää vähän miettiä vielä." Juujuu, taas yks kaveri joka tulee vaan testailemaan eikä kuitenkaan mitään osta... juu, tai "täytyy nyt saada sitä rahaa ensin" tai "kunhan kattelen" ja sitte tulee sellanen olo että myyjä tekee ruumiintarkastuksen ennen ku pääsee ulos koska se luulee että oon varastanu jotai. | |
![]() 12.11.2003 20:16:48 | |
juu, tai "täytyy nyt saada sitä rahaa ensin" tai "kunhan kattelen" ja sitte tulee sellanen olo että myyjä tekee ruumiintarkastuksen ennen ku pääsee ulos koska se luulee että oon varastanu jotai. Niinpä, kiusallista on välistä tuo musakaupoissa asioiminen. "Life sucks, and then you fucking die you know." | |
![]() 14.11.2003 11:23:32 | |
On. Muttakun Lars ei saundaa siinäkään kovin hyvälle. Se St. Anger DVDeehän o ihan vitun täynnä mokia by lars. (tai sitten Metallica o vaan menny vähä prokemmaks) Joo... ei se minusta ny kovin kummonen oo.. Kyl se Lars soittaa osaa, mut Metallican musiikki on menny viimeaikoina muutenki sellaseen sotkusee ränkä-tänkä suuntaa... Diggaan Metallicaa tosi paljo, mut uusin levy on suoraan sanottuna paska! Ja oikeesti sen ikäseks äijäks Larssi vetää mun mielest aika vitun hyvi... Sitäpaitsi saa sitä välillä vähä mogaillakki, pääasia et meininki on hyvä! | |
![]() 14.11.2003 15:50:33 | |
Kyl se Lars soittaa osaa, mut Metallican musiikki on menny viimeaikoina muutenki sellaseen sotkusee ränkä-tänkä suuntaa... Diggaan Metallicaa tosi paljo, mut uusin levy on suoraan sanottuna paska! Ja oikeesti sen ikäseks äijäks Larssi vetää mun mielest aika vitun hyvi... Sitäpaitsi saa sitä välillä vähä mogaillakki, pääasia et meininki on hyvä! Muuten kyllä allekirjoitan mietteesi, mutta ei se Lars nyt niin kovin vanha ole. Vrt. esim. Simon Phillips, Vinnie Colaiuta tai vaikkapa Louie Bellson. Viimeksi mainittu on varmaan yli 70 ja soittaa yhä aktiivisesti. Lahjattomat Treenaa | |
![]() 14.11.2003 19:57:28 | |
Louie Bellson. Viimeksi mainittu on varmaan yli 70 ja soittaa yhä aktiivisesti. Ja kädet käy ihan penteleesti! "Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala | |
![]() 19.11.2003 16:31:41 | |
Tulipas tässä mieleen Metallican vuoden '99 Ruisrock- keikka. Larsille sattu pieni moka Onen aikana. Ennen kitarasooloa ja sen aikana missä tulee niitä "konekivääri" rummutuksia (trioleita virveliin) nii se meni jotenki sekasin yhessä niistä kohdista. Eipä ollut moksiskaan ja soitto jatkui "huomaamattomasti"... Jos jollain on joku taltiointi kyseisestä keikasta nii vois kertoo että puhunko minä nyt sitä paskaa vai häh? "Don't do what you think you should do - do what you wanna do" DREAMS (THEY NEVER END) | |
![]() 19.11.2003 18:47:54 (muokattu 19.11.2003 18:59:43) | |
Kyllä se Ulrich, mitä itse olen kuullut, ON hyvä rumpali. Erityisesti vaikutuksen teki St.Anger biisissä kohta, jossa Ulrich aloittaa sen tuplamätkytyksen: Oletteko kuunnelleet miten hän käyttää virveliä? Aina säännöllisin välein Ulrich lyö lähemmäs virvelin kanttia, saaden näin aikaan tavallista korkeamman äänen, ja tuo sopii kuin nyrkki silmään tähän osaan kappaletta. | |
![]() 19.11.2003 22:56:52 | |
Kyllä se Ulrich, mitä itse olen kuullut, ON hyvä rumpali. Erityisesti vaikutuksen teki St.Anger biisissä kohta, jossa Ulrich aloittaa sen tuplamätkytyksen: Oletteko kuunnelleet miten hän käyttää virveliä? Aina säännöllisin välein Ulrich lyö lähemmäs virvelin kanttia, saaden näin aikaan tavallista korkeamman äänen, ja tuo sopii kuin nyrkki silmään tähän osaan kappaletta. No kyllähän mäkin voin keksiä jonkin siistin ja yksinkertaisen jutun, muttei se vielä tee musta hyvää rumpalia =) "We call him the boss because he keeps a steady beat." | |
![]() 20.11.2003 00:05:01 | |
Juu, mäkin aina soittaessa reggae tai muuta vastaavaa komppia lyön kantti-iskun vanteenviereen mutta en mä silti hyvä oo. | |
![]() 20.11.2003 17:47:58 | |
St. Angerista vielä. Oletteko panneet merkille, että kertosäkeessä on vedetty vielä erikseen kolmas bassorumpu? Jos ette, niin kuunnelkaa. Ihmettelin vain kovasti pelti&basari-iskun kovuutta verrattuna tupliin.... | |
![]() 20.11.2003 19:07:09 | |
No kyllähän mäkin voin keksiä jonkin siistin ja yksinkertaisen jutun, muttei se vielä tee musta hyvää rumpalia =) Eiköhän Lars ole näitä "siistejä ja yksinkertaisia juttuja, joita jokainen rumpali voi keksiä" aika monta uransa aikana kehittänyt. Joista nerokkaimpia on sitten kopioitu, väännelty ja käännelty suuntaan ja toiseen tuhansien rumpalien toimesta :) Larssi soittaa biisejä, ei rumpuja! Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! | |
![]() 20.11.2003 21:57:04 | |
Eiköhän Lars ole näitä "siistejä ja yksinkertaisia juttuja, joita jokainen rumpali voi keksiä" aika monta uransa aikana kehittänyt. Joista nerokkaimpia on sitten kopioitu, väännelty ja käännelty suuntaan ja toiseen tuhansien rumpalien toimesta :) Larssi soittaa biisejä, ei rumpuja! Kyllä. "We call him the boss because he keeps a steady beat." | |
![]() 21.11.2003 17:15:00 (muokattu 21.11.2003 17:16:34) | |
No kyllähän mäkin voin keksiä jonkin siistin ja yksinkertaisen jutun, muttei se vielä tee musta hyvää rumpalia =) Ja minähän tietysti sanoin, että tuo yksi ja ainut jippo tekee Larsista loistavan? Ei, minä en sanonut niin. Sanoin että mitä minä olen kuullut, niin Lars on hyvä rumpali. Tuo St.Anger oli vain esimerkki muiden joukossa. Enkä tarkoittanut pelkästään sitä, että Lars löisi hienosti kantin viereen. Vaan sitä, miten hän jäljittelee kitaran ynnä muiden melodiaa tuolla snarenpaukutuksellaan (mitä korkeammalle biisi menee, sitä reunempaan lyö, jne.) | |
![]() 21.11.2003 18:31:21 | |
En tiedä miten hyviä rumpaleita täällä on mutta en itse ainakaan pysty haukkumaan pokkanaamalla Larssia huonoksi rumpaliksi. Nämähän on semmosia mielipide/fiilis juttuja, ja nopeasti ihminen unohtaa vanhat meriitit tai niiden puutteen. Jos pitäis antaa pisteitä 1-10:iin, antaisin 7 ehkä joistain kikoista 8:n jopa ysin. Meillä on eri kriteerit ja eri musatyylit mitä diggailemme, ne vaikuttaa myös mielipiteisiin. Head for an eye | |
![]() 21.11.2003 23:26:42 | |
Kavereilla on kyllä tapana solvata Larsia sen minkä kerkeää mutta mun mielestä se vaan soittaa ihan 'tun oivallisesti. Ei kaikkien tarviitte soittaa samalla tavalla ja olla vetämässä joka väliin niitä "taitojennäyttö" -kikkoja. Monen mielestä herra ulrich onkin varmaan metallican heikoin lenkki, mutta ei minun mielestä. Sillä vaan on semmonen miehekäs ja "eläväinen" tyyli eikä todellakaan nöyristele turhia. The world needs a hero. Maailma tarvitsee Larssin! Vauhti korjaa virheet. | |
![]() 22.11.2003 03:06:19 | |
Lars on loistava säveltäjä, mutta heikko rumpali. kyllä biitti pitää olla se A ja O. paljon se on musiikkimaailmaan vaikuttanut mutta kaikki ei ole positiivista. en osaa arvostaa rumpalia joka tekee keikalla "treeni virheitä" kokoajan, eikä pätkää kykene pitämään rumpu-basso akselia koossa.ei ihme jos newsted lähti käveleen.... helsingin keikalla 90-luvun puolivälissä sillä meni komppi sekasin (teki perinteisen "poljen bassaria kunnes kuulen mistä lähtee" homman) ja se jos mikä kertoo että homma ei kulje niinkun sen tason rumpalilla pitää. nostan enemmän hattua ac/dc:n Phil Ruddille, vaikka se sitä peruskomppia hakkaa. mutta eipä heitä taimit. olen 2 keikkaa nähnyt, ja todella nostan hattua... ja itse oon setin ääressä istunut jo yli 14 vuotta. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. | |
![]() 23.11.2003 12:44:36 | |
Kavereilla on kyllä tapana solvata Larsia sen minkä kerkeää mutta mun mielestä se vaan soittaa ihan 'tun oivallisesti. Ei kaikkien tarviitte soittaa samalla tavalla ja olla vetämässä joka väliin niitä "taitojennäyttö" -kikkoja. Monen mielestä herra ulrich onkin varmaan metallican heikoin lenkki, mutta ei minun mielestä. Sillä vaan on semmonen miehekäs ja "eläväinen" tyyli eikä todellakaan nöyristele turhia. The world needs a hero. Maailma tarvitsee Larssin! Mies puhuu asiaa. Ei mitään lisättävää. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! | |
![]() 25.11.2003 12:00:39 | |
Kummia kommentteja itse rumpaleilta tulee, että lars olis jotenki huono.. mä ainaki inhoon sellasii sattanan soolooja rummuttajia mitkä laittaa kaikki fillit samaa pätkää niin nopeesti ku vaan ikinä jaksaa polkea.. Lars vetää mun mielestä tosi biisiä palvelevasti, ja sehän tekee tosi maltilliset kompit, eikä mitää lautasia hakkaa joka välissä. Kyllä se Lars on kova jätkä todetkaa nyt itsekin, kuunteletteko todellakin tasapaksua tuplabasaria 9 biisiä putkeen vai larsin ja jamesin teoksia? james on muuten aika riffi meister :D kyllä on yhteen bändiin saatu kirjo parhaita soittajia, kyllä suru tulee silmään kun cliffin piti mennä pois.. sama juttua kuulee kitarapalstoilla, "ei se kitaristi oo niin hyvä ku yngwie malmsteen, se on niin hidas. ei musiikki oo mitää kilpa-ajoa.. MUUSIK ! B L A C K E N E D ! ! ! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)