palikka 29.08.2006 22:35:43 | |
---|
Kun itsekkin olen täysi aloittelija niin tässä on näitä ensimmäisiä biisejä mitä itse pähkäilin ja rämpyttelin: KISS - Detroit Rock City KISS - Heaven's on Fire (Ilman sooloja nuo KISSin biisit on aika helppoja sekä leppoisia soittaa) Cake - Hem of Your Garment Scorpions - Rock You Like a Hurricane Thin Lizzy - Jailbreak Sitten on tottakai nämä AC/DC:t, Nirvanat ja Ramonesit jotka ovat tulleet jo esille aika monta kertaa. |
Minä! 30.08.2006 19:03:19 | |
---|
Stormtroopers Of Death - Fuck The Middle East Stormtroopers Of Death - Milk Stormtroopers Of Death - Ballad Of Jimi Hendrix Napalm Death - Deceiver Napalm Death - The Kill Loinen - Liha Barathrum - Legions Of Perkele |
Tietysti Pauligin 31.08.2006 07:58:47 (muokattu 31.08.2006 07:59:06) | |
---|
Njaha, näköjään en pysty enää muokkaamaan aloitusviestiä, mutta jatkakaa toki listausta, en enää vain voi laittaa niitä aloitusviestiin. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Gizmo86 28.09.2006 16:10:10 | |
---|
Tarttis nyt saada ihan kunnon tabit tosta Iron Maiden Fear of the dark..Tosiaan löytäny niin monenlaisia että ei ota selvää mikkä vois olla hyvät.Ärsyttää yrittää soittaa ku ei tiedä että mistä tabista soittaa ja sitten harmittaa jos opettelee kunnolla eikä olekkaan kunnollinen tabulatuuri.. |
Nieby 28.09.2006 16:14:27 | |
---|
TEUVO, maanteiden kuningas.. vittu et kaverin kanssa saatiin nauraa ku yks mei kaveri, just alottanu kitaran soiton, otti sen toisen tyypin skitaran ja soitti Teuvoa. vähän aikaa se siinä soitteli ja sanoi: "tää kuulostaa ihan erilaiselta mun kitaralla." kysyin sitte siltä, että millos on sitä ihan uutta kitaraa viimeks viritelty ja selvisi että siitähän oli jo aikaa. saattoi nääs olla skitara useammankin sävelaskeleen verran epävireessä.. hehha. |
Novac 28.09.2006 20:08:30 | |
---|
Voisi olla jopa FAQ-ainesta tämä ketju. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Tietysti Pauligin 28.09.2006 20:28:32 | |
---|
Voisi olla jopa FAQ-ainesta tämä ketju. Jos saisin mahdollisuuden editoida aloitusviestiä niin jep, ehkäpä. Lisäisin kaikki siihen, järjestäisin vaikka aakkosjärjestykseen & genrejen mukaan. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
emuva 28.09.2006 21:35:13 | |
---|
AC/DC:n Big Balls on mukava biisi aloittelijalle. Suht rauhallinen, helppoja vaihtoja, helposti saa kuulostamaan hyvältä. |
Iban3z 29.09.2006 15:00:23 | |
---|
Minä alotin bodomilla, tämä ottaa kärsivällisyyttä ja aikaa, mutta kyllä tulosta syntyy. pari biisiä: Children of bodom- Bed of razors Children of bodom- Everytime I die Metallica- enter sandman |
Tietysti Pauligin 29.09.2006 15:11:14 (muokattu 29.09.2006 15:13:42) | |
---|
Minä alotin bodomilla, tämä ottaa kärsivällisyyttä ja aikaa, mutta kyllä tulosta syntyy. pari biisiä: Children of bodom- Bed of razors Children of bodom- Everytime I die Metallica- enter sandman Tässä nyt on kyse aivan ruohonjuuri-tasosta, joten suosittelisin unohtamaan nuo bodomit. Helpommasta ylöspäin eikä perse edellä puuhun. Toki niitä voi kokeilla jo aika pian aloittamisen jälkeen, mutta ei, ei perkele kyllä voi täysin aloittelijalle bodomia suositella. E: Se mitä reenataan, reenataan niin että menee puhtaasti eikä "no on tää ainaki yhtä nopee"- tyylillä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Gizmo86 29.09.2006 21:14:39 (muokattu 29.09.2006 21:19:14) | |
---|
Kyllä itekki olen sitä mieltä että kappaleet parempi opetella puhtaasti eikä nopeudella jne..Se on vaan aika ikävä asia että alussa kyllä joutuu jauhamaan yhtäki kappaletta kauan aikaan ja tahtoo kyllästyä siihen touhuun , mutta kyllä se sitten palkitsee ku huomaa että osaa vetää kunnolla sen biisin.Motivaatio kyllä nousee mukavasti kun soitto sujuu kunnon treenaamisen jälkeen.Fear of the dark tullu soiteltua ja mukavasti on tuo pleku-käden nopeus kehittyny ollu vähän jäljessä tekniikasta toi. edit: Ja bodomit ei oo kyllä käynykkään ikinä mielessä alottelu vaiheessa ja soolot varsinkin kaikissa biiseissä myöskään.. |
Iban3z 29.09.2006 21:43:34 | |
---|
Kyllä itekki olen sitä mieltä että kappaleet parempi opetella puhtaasti eikä nopeudella jne..Se on vaan aika ikävä asia että alussa kyllä joutuu jauhamaan yhtäki kappaletta kauan aikaan ja tahtoo kyllästyä siihen touhuun , mutta kyllä se sitten palkitsee ku huomaa että osaa vetää kunnolla sen biisin.Motivaatio kyllä nousee mukavasti kun soitto sujuu kunnon treenaamisen jälkeen.Fear of the dark tullu soiteltua ja mukavasti on tuo pleku-käden nopeus kehittyny ollu vähän jäljessä tekniikasta toi. edit: Ja bodomit ei oo kyllä käynykkään ikinä mielessä alottelu vaiheessa ja soolot varsinkin kaikissa biiseissä myöskään..
Olette kyllä oikeassa, mutta kuuntelen bodomia, soitan bodomia, tätä se nyt vaan on ;). Kyllä se alkuun ottaa tosiaankin hermoon kun ei mikään kuullosta miltään. |
Sampo-Ukko 29.09.2006 22:25:23 | |
---|
Danzigin Mother tietenki! siinä on niin perushommaa koko biisi kun olla ja osaa! Muutenkin Danzigin ja Misfitsin tuotantoon kannattaa tutustua.... Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
Nieby 30.09.2006 21:39:45 | |
---|
Danzigin Mother tietenki! siinä on niin perushommaa koko biisi kun olla ja osaa! Muutenkin Danzigin ja Misfitsin tuotantoon kannattaa tutustua.... se soolo voi teettää onkelmia. |
Sampo-Ukko 30.09.2006 22:06:21 | |
---|
se soolo voi teettää onkelmia. niijoo, unohdin, että siinä oli semmonenkin... mutta voihan vaihtaa kompille siinä vaiheessa, kun soolo tulee. Reenii soolon sitten kun tulee ajankohtaiseksi... Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
Nieby 01.10.2006 15:56:32 | |
---|
niijoo, unohdin, että siinä oli semmonenkin... mutta voihan vaihtaa kompille siinä vaiheessa, kun soolo tulee. Reenii soolon sitten kun tulee ajankohtaiseksi... nimenomaan. |
Novac 02.10.2006 20:12:42 | |
---|
Jos saisin mahdollisuuden editoida aloitusviestiä niin jep, ehkäpä. Lisäisin kaikki siihen, järjestäisin vaikka aakkosjärjestykseen & genrejen mukaan. Voisi aloittaa uuden ketjun ja laittaa siihen kaiken. Tai sitten jos mode jaksaisi muokata nykyisen(tämän) ketjun. Oikeasti, aika hyödyllinen aihe, vaikka ei aloittelija enää olisikaan. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
milkman 03.10.2006 13:00:02 | |
---|
Itse aloitin soittamalla jotain helppoa punkkia. Täten innostus säilyi kun huomasi osaavansa edes jotain(jotenkin) vaikka kyseiset biisit eivät välttämättä iskeneetkään. Ja nyt jälkeenpäin samoja biisejä on hauska soittaa, kun huomaa mihin suuntaan on mennyt. Muutenkin se on hyvää harjoitusta otteiden vaihtoa ajatellen. Räyhä |
Mr T 05.10.2006 21:41:57 | |
---|
Yksi ensimmäisiä biisejä, jonka itse opettelin: Genesis - Afterglow Uskomattoman nätti, mutta varsin simppeli, kitaramelodia. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
Voisikos joku mainita jotain helppoja ja kohtalaisen monipuolisia biisejä, joita noin 1kk bassoa soittaneena voisi treenailla. Kun ei oikein pelkkä tuollainen kahdeksasosien hakkaaminen kiinnostaisi. Plussaa olisi vielä se, jos tabit löytyisivät kohtuullisen helposti. Esimerkiksi Iron butterflyn: "in-A-Gadda-Da-Vida" on ollut mukava harjoitusbiisi, jotain tuohon tyylin hakisin. |