fox 05.10.2006 20:29:10 | |
---|
Aika heppoiselta laintulkinnalta tuntuu jos ei kerta löydy listalta. hö Minä UHEKS-kenttäduunarina tsekkailin kans mielenkiinnosta, en löytäny.. Samaten luin Larry Robinsonin inlay-kirjaa eikä sielläkään oo mitään.. jotain rajoituksia oli Uuden Seelannin abalonelle, mutta sitäkin saanee kuorina, ei leikattuna. Musta helmiäinen (black pearl) vaatii jotain dokumentteja kyllä, muttei taida sekään vienti/tuontikiellossa olla. Ainoa kielletty inlay-matsku oli tietenkin norsunluu. Mammoth tusk sen sijaan ei. Norsunluun tilalle Robinson suositteli tagua-pähkinän siementä. Mutta pääasia oli, että kiellossa eivät olleet tavallisimmat otelautamerkki-koreet eli abalone, green abalone, paua-abalone eikä helmiäinen.. |
buju 06.10.2006 00:02:13 | |
---|
Mitä helvettiä te itkette siitä että joku tullimies haluaa juuri teidän pakettinne avattavan? Töitähän ne vaan tekee. Luulisin että nykyään maailman tilan huononnuttua ja terrorismin uhan lisäännyttyä tullissa ollaan ennen kaikkea varovaisia. Koettakaa siis kestää nuo "ainakin puolen tunnin" viivytykset jotka tuhoavat elämänne. Eihän sitä tässä kukaan itkekään jos paketit avataan. Se on vähän eri juttu jos tullimies oman pään mukaan rupee keksimään säännöksiä ja uhkailee syytteillä. Yllättynyt en kuitenkaan ole..... tullimies kun oli kyseessä. Damn right, I´ve got the blues |
gasser 06.10.2006 02:14:40 | |
---|
Mitä helvettiä te itkette siitä että joku tullimies haluaa juuri teidän pakettinne avattavan? Töitähän ne vaan tekee. Luulisin että nykyään maailman tilan huononnuttua ja terrorismin uhan lisäännyttyä tullissa ollaan ennen kaikkea varovaisia. Koettakaa siis kestää nuo "ainakin puolen tunnin" viivytykset jotka tuhoavat elämänne. Sä oot mun idoli. Mitä olisimmekaan ilman tullimiehiä? Iham basgoja hippejä, jotka tilailevat kitaramikkejä ja helmiäistä iham salaa. Voi vtt, ja hlvtt, Nojoo, jos toi oli läppää, niin olkoot sitten, ei vaan siltä näyttäny... Selvennystä kehiin, kiitos. Jos olit tosissasi, niin haista basaari, muutoin ok... Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
Deranged 06.10.2006 09:05:12 (muokattu 06.10.2006 09:05:49) | |
---|
Koettakaa siis kestää nuo "ainakin puolen tunnin" viivytykset jotka tuhoavat elämänne. Pakkohan ne on kestää, mutta TOISAALTA, jos tullimiehet joskus viitsisivät etsä viitsitsä tarkistaa voi vitsi, että edes suht tavallisten esineiden optinen tunnistus pelittää, ettei tulisi niitä TURHIA viivytyksiä. Ihan oikeesti, kaveri selailee kirjoja ja kysyy, "mitä nää on?". Käydään ne koulut loppuun. Mieluummin mä sen puoli tuntia käytän vaikka McDonaldsin jonossa kuin haisevassa tullissa. Paikallinen työtehoseura voisi käydä mittaamassa tullimiesten työtehon ja palamisen lämpöarvon samalla kertaa. Pitäs vaan jostain saada tarpeeksi iso uuni. |
oiva tumpeloinen 06.10.2006 14:09:56 | |
---|
Mulla ei itseasiassa ole koskaan pakettia avattu tullissa. Ei tuossa aiemmassakaan tapauksessa, josta kirjoitin. Kaverinkin kanssa haettiin tullista autonosia (se kasailee aina jotain jenkkiromuja, joihin ei osia täältä meinaa löytyä). Tullissapa ne sitten rupesi vaatimaan kuittia todistukseksi paketin arvosta. Pintaan raavittu summa ei kelvannut. Ongelmaksi muodostui se, että tavaroiden kuitti oli paketin sisällä, mutta se tullihemmo ei antanut avata pakettia ennen, kuin tullaus oli suoritettu!?!?! Homma ratkesi sitten kyllä toisen tullihenkilön avulla, mutta sekin sanoi, ettei olisi saanut avata pakettia? Varför? |
Twinkle 06.10.2006 17:39:21 | |
---|
Minulle on kerran tullut kotiin paketti, jossa on keltainen teippi ja siinä teksti "Tullin Avaama". Että missäköhän vaiheessa tulli saa avata paketit ominpäin? Mitään minulta ei kysytty ja tämän paketin sain haettua lähipostista ihan normaalisti. Täällä on myös käynyt sillä tavalla, että kotiin tulee tullauspyyntö pääkaupungin termaalista. Sitten täytyy mennä paikalliseen tullitoimistoon, täyttää siellä lomake, niin sitten paketti siirretään vasta Helsingistä tänne, jonka jälkeen paketin voi käydä tullaamassa. |
skebajaba 07.10.2006 10:59:22 | |
---|
Mitä helvettiä te itkette siitä että joku tullimies haluaa juuri teidän pakettinne avattavan? Töitähän ne vaan tekee. Luulisin että nykyään maailman tilan huononnuttua ja terrorismin uhan lisäännyttyä tullissa ollaan ennen kaikkea varovaisia. Koettakaa siis kestää nuo "ainakin puolen tunnin" viivytykset jotka tuhoavat elämänne. enpä nyt usko että ongelma on siinä haluaako ne sen paketin auki vai ei. luulisin että kenkä puristaa kun uhkaillaan ihme syytteillä ja "linnalla" kun oot tilannu sipsiä amerikasta... - WWW.CRANIUMBAND.COM - |
Deranged 07.10.2006 11:58:33 | |
---|
enpä nyt usko että ongelma on siinä haluaako ne sen paketin auki vai ei. luulisin että kenkä puristaa kun uhkaillaan ihme syytteillä ja "linnalla" kun oot tilannu sipsiä amerikasta... Ja voishan ne tullijampat keskittyä vaikka huumerikoksien ja ihmisten salakuljetuksen torjuntaan. Tietysti uhanalaisten lajien salakuljetukseenkin pitää puuttua, mutta asiallinen käytös olis tullimiehellekin suotavaa. Usein aika tylyjä mulkvisteja. |
fox 07.10.2006 12:16:18 | |
---|
Ja voishan ne tullijampat keskittyä vaikka huumerikoksien ja ihmisten salakuljetuksen torjuntaan. Tietysti uhanalaisten lajien salakuljetukseenkin pitää puuttua, mutta asiallinen käytös olis tullimiehellekin suotavaa. Usein aika tylyjä. Niinpä..Tässä ilmeisesti noudatettu periaatetta "Tiedon puutteessa toimimme fiiliksellä, varman päälle" eli on tulkittu CITES-sopimusta (just uhanalaisten ym. eläinten ja -tuotteitten kauppaa ja hallussapitoa säätelevä soppari) ja "Ihanvvarmasti nää on jotain harvinaista ja rauhotettua tavaraa, eikä tuolla kaverilla varmaan oo mitään papereitakaan näistä" Ja kyllä, usein ovat aika tylyjä kyllä, vallankin vanhemmat tulli-virkahenkilöt. |
skebajaba 07.10.2006 12:42:08 | |
---|
Niinpä..Tässä ilmeisesti noudatettu periaatetta "Tiedon puutteessa toimimme fiiliksellä, varman päälle" eli on tulkittu CITES-sopimusta (just uhanalaisten ym. eläinten ja -tuotteitten kauppaa ja hallussapitoa säätelevä soppari) ja "Ihanvvarmasti nää on jotain harvinaista ja rauhotettua tavaraa, eikä tuolla kaverilla varmaan oo mitään papereitakaan näistä" Ja kyllä, usein ovat aika tylyjä kyllä, vallankin vanhemmat tulli-virkahenkilöt. itelläni taas on yleensä vanhemmat tulli henkilöt olleet mukavampia, nuoret taas semmosia virkaintosia "yli-ihmisiä" joiden mielikuva on että kaikkihan ovat huumediilereitä, salakuljettajia jne. sehän on täysin normaalia nykypäivänä. - WWW.CRANIUMBAND.COM - |
on tulkittu CITES-sopimusta No sain tuon CITES-vastaavan numeron kyllä, joten soitan kun jaxan. |
fox 07.10.2006 16:07:13 | |
---|
No sain tuon CITES-vastaavan numeron kyllä, joten soitan kun jaxan. Jee! Kerro sit mullekin, mitä sanoi? Onhan se voinu, että on tullu vaikka uusia rajoituksia tyyliin: "Voimassa heti ja taannehtivasti viime vuoden tuohikuulta" |
dewil 07.10.2006 20:08:04 | |
---|
Winegar sipsejä saa muuten ainakin helsingistä kurvin punnitse&säästä liikkeestä. En yhtään ihmettele tullimiehen nihkeilyä. Nehän ovat ihan huumehiksi luokiteltavaa kamaa:D Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
efunkelist 07.10.2006 21:40:28 | |
---|
Tietysti uhanalaisten lajien salakuljetukseenkin pitää puuttua, mutta asiallinen käytös olis tullimiehellekin suotavaa. Usein aika tylyjä mulkvisteja. Ihan avoimesti minä niitä uhanalaisia perunalastuja tilasin, en salakuljettanu :) |
Puavali 08.10.2006 02:18:25 | |
---|
Winegar sipsejä saa muuten ainakin helsingistä kurvin punnitse&säästä liikkeestä. En yhtään ihmettele tullimiehen nihkeilyä. Nehän ovat ihan huumehiksi luokiteltavaa kamaa:D "Ei kukaan seleväpäinen tommosia syö." Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Twinkle 08.10.2006 21:44:14 (muokattu 08.10.2006 21:45:33) | |
---|
Ihan avoimesti minä niitä uhanalaisia perunalastuja tilasin, en salakuljettanu :) Kuinka monta lajiketta perunalastuja suomen luonnossa on vielä luonnonvaraisena?! Ite en ole koskaan nähnyt yhtään, joten eiköhän ne aika uhanalaisia ole. |
Murgo 09.10.2006 06:49:45 (muokattu 09.10.2006 06:50:02) | |
---|
Höh, kaikkihan tietää että perunalastu on jalostettu viljelykasvi jota ei esiinny luonnonvaraisena ja joka ei Suomessa muutenkaan menesty kuin Ahvenanmaalla! :) Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
Juzzu 09.10.2006 07:07:06 | |
---|
Höh, kaikkihan tietää että perunalastu on jalostettu viljelykasvi jota ei esiinny luonnonvaraisena ja joka ei Suomessa muutenkaan menesty kuin Ahvenanmaalla! :) Moon käyny ahvenanmaalla joka vuosi tällä vuosituhannella, enkä ole vielä kertaakaan nähnyt perunalastupuuta missään siellä. Taitaa olla vaan jotain kållektiivista harhakuvaa koko Ålandin perunalastupisnes. |
darrell 09.10.2006 18:25:45 | |
---|
Mulla ei itseasiassa ole koskaan pakettia avattu tullissa. Jos jotain oon käyny hakemassa tullista, niin olen mielellään avannut paketin. Onpahan ainakin joku siinä kattomassa kaverina, jos paketissa ei ole sitä, mitä piti olla. |