Hemingway 06.10.2006 20:12:23 | |
---|
Moro, Oon strato-projektiini kaulaa ("perusstratokaula") tekemässä, kaula olisi tarkoitus tehdä vaahterasta. Saan puut kyllä tod. näk. ostettua koulun kautta mutta se minkälaista puuta kaulapuun pitäisi olla on hieman epäselvää. Eli tarvisin neuvoa siihen miten kuvailen asian opettajalle ns. ammattitermein minkälaista vaahteraa, miten käsitelty, yhdestä vai useammasta palasta, kuivaus, jne.. mikä toimisi parhaiten? |
Moro, Oon strato-projektiini kaulaa ("perusstratokaula") tekemässä, kaula olisi tarkoitus tehdä vaahterasta. Saan puut kyllä tod. näk. ostettua koulun kautta mutta se minkälaista puuta kaulapuun pitäisi olla on hieman epäselvää. Eli tarvisin neuvoa siihen miten kuvailen asian opettajalle ns. ammattitermein minkälaista vaahteraa, miten käsitelty, yhdestä vai useammasta palasta, kuivaus, jne.. mikä toimisi parhaiten? Straton kaula tulee yhdestä palasta+ otelauta jos sen teet ruusupuusta ymv. Sanot vaan että kuivattua, oksatonta vaahteraa sopivan kokoinen(mitat sulla varmaan on?) pala. Jees jees |
Hemingway 06.10.2006 20:37:57 | |
---|
Straton kaula tulee yhdestä palasta+ otelauta jos sen teet ruusupuusta ymv. Sanot vaan että kuivattua, oksatonta vaahteraa sopivan kokoinen(mitat sulla varmaan on?) pala. Joo mitat ym. löytyy, en vaan tiedä noista puista mitään. Sitä mietin että onko kuivaus tyylejä erilaisia ja onko kuivattu puu automaattisesti sopivaa kaulaan, kuivataanko puita eri kuivuuksiin, jos niin onko väljä minkälaista ottaa ettei se oo heti solmussa? Onko vaahteraa muuta kuin yhdenlaista vaahteraa? |
moikki 06.10.2006 20:40:58 | |
---|
Joo mitat ym. löytyy, en vaan tiedä noista puista mitään. Sitä mietin että onko kuivaus tyylejä erilaisia ja onko kuivattu puu automaattisesti sopivaa kaulaan, kuivataanko puita eri kuivuuksiin, jos niin onko väljä minkälaista ottaa ettei se oo heti solmussa? Onko vaahteraa muuta kuin yhdenlaista vaahteraa? Hitaasti kuivattu on kait parempi. Soitinkäyttöön myydään monessa paikassa ihan oma laatuista puuta! Vaahteroita on erillaisia mutta siitä minä en valitettavasti tiedä mitään. Täältä minä olen aina kaulapuuni tilannut www.soitinrakentajatamf.fi Jees jees |
Little Savage 07.10.2006 00:36:20 | |
---|
Aihion leveyden pitää ainakin olla 10.5 jos aikoo tehdä isolapasen straton 70-luvun tyyliin. Ja jos meinaa kaularaudan laittaa takakautta niin soitinrakentajien tarjoamat 21mm paksuset laudat ei taida ihan riittää. Tai no saa nähdä mitä tosta mun kaulasta tulee. Siinä ei kyllä ole yhtään ylimäärästä paksuutta. Pistetään läskit palaamaan. |