moikki 05.10.2006 18:18:44 | |
---|
Hmm, mitenkäköhän tota kaappia kannattas äännittää että tulis mahdollisimman paljon mukaan sitä "kaapin saundia"? Ei löydy kuin dynaamisia mikkejä prkl tällä hetkellä.. Jees jees |
Antti1 05.10.2006 18:21:40 | |
---|
No jos haluaa kaapin soundia, niin mä tekisin näin: akustisesti mahdollisimman kuollut tila --> paljon volaa --> ambienssimikitys konkalla. Noiden kolmen kohdan puutteessa kannattanee tyytyä jonkinlaiseen ambienssin ja lähimikityksen välimaastoon, tai lähimikitykseen. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
moikki 05.10.2006 21:28:00 (muokattu 05.10.2006 21:30:07) | |
---|
Yksi ääninäyte http://212.149.216.244:3437/tiedostot/ Meni jokin nauhoittelussa pieleen kun tuli hieman vastavaihetta tai jotain mutta käyn vkl uudelleen nauhottelee. Edit: Niin ja nauhoituksesta. Tökkäsin jonkun akg dynaamisen mikin jonkun vajaan metrin päähän kaapista summassa joten voi olla tunkkaisen kuuloinen ymv johtuen nauhoituksesta! Jees jees |
efunkelist 06.10.2006 11:52:00 | |
---|
Mitenkäs vertaisit sanallisesti tuon selkäystävällisen ja keveän kaapin soundia sellaiseen ei-selkäystävälliseen panssarivaunumalliseen, jos vertailukohtaa on? Itsekin olen ajatellut jättää nuo monikymmenkiloiset järkäleet koti- ja studiokäyttöön ja tehdä keikkaelämää varten jonkun kompaktin ja keveän jonka "volumea" kasvattaa villoilla tms. Soundissa ei tietenkään ole tarkoitus paljoa hävitä, mieluummin roudaan isot ja painavat kuin pienet ja näppärät jos soundissa on merkittävä ero livenä lavalla. |
moikki 06.10.2006 15:28:14 | |
---|
Mitenkäs vertaisit sanallisesti tuon selkäystävällisen ja keveän kaapin soundia sellaiseen ei-selkäystävälliseen panssarivaunumalliseen, jos vertailukohtaa on? Itsekin olen ajatellut jättää nuo monikymmenkiloiset järkäleet koti- ja studiokäyttöön ja tehdä keikkaelämää varten jonkun kompaktin ja keveän jonka "volumea" kasvattaa villoilla tms. Soundissa ei tietenkään ole tarkoitus paljoa hävitä, mieluummin roudaan isot ja painavat kuin pienet ja näppärät jos soundissa on merkittävä ero livenä lavalla. Hmm. mitenkä sen sanois, avonaisempi. Kuuntele toi ääninäyte! Jees jees |
Antti1 06.10.2006 15:31:58 (muokattu 06.10.2006 15:33:53) | |
---|
Mä en saa sun clippiä jostain syystä toimimaan. Ohjelmat valittaa jostain pakkauksenhallinnasta jotain ja sopivaa codeccia ei löydy mistään jne. Millaisena tiedostona sä oot tuon tallentanut? 16-bit, 44.1KHz ja perus .wav? EDIT: Lähtipä, kun törkkäsin raituriin. Ei mitään enää. Mikä on vahvaimena tuossa clipissä? Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
moikki 06.10.2006 15:35:00 | |
---|
Mä en saa sun clippiä jostain syystä toimimaan. Ohjelmat valittaa jostain pakkauksenhallinnasta jotain ja sopivaa codeccia ei löydy mistään jne. Millaisena tiedostona sä oot tuon tallentanut? 16-bit, 44.1KHz ja perus .wav? EDIT: Lähtipä, kun törkkäsin raituriin. Ei mitään enää. Mikä on vahvaimena tuossa clipissä? Kitara --> jcm800 jossa 6550 pääteputket ja etuastetta vähän ruuditettu. Se on suoraan reaperista laitettu wav tiedostoksi. Jees jees |
Joo, se on näköjään 24 bittistä ääntä, ei mun media slayer ymmärrä tommosista mitn. :) Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
moikki 06.10.2006 15:37:08 | |
---|
Joo, se on näköjään 24 bittistä ääntä, ei mun media slayer ymmärrä tommosista mitn. :) Katos empäs huomannu, pitää muuttaa hieman pienempi bittiseksi :) Jees jees |
ode_ 06.10.2006 16:23:19 | |
---|
Enemmän soundista selviis ilman sitä metalzonea. |
Antti1 06.10.2006 16:33:11 | |
---|
Koitappa tosiaan ihan pelkästään nupin kanssa lähimikitettynä tuota kaappia. Koita vaikka törkätä mikki siihen elementin pölykupin reunan kohdalle suoraan eteenpäin n. 10 cm päähän kuvitellusta kaiutinkankaasta/verkosta/whatever. Jotenkin oli tuo soundi vähän omituinen. Alapää oli aika köyhä ja yläpää surisi kummallisesti. Ehkä mä en vain tajua, kun en tuon tyylistä ääntä käytä omissa jutuissani koskaan. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
efunkelist 06.10.2006 16:38:11 | |
---|
Hmm. mitenkä sen sanois, avonaisempi. Kuuntele toi ääninäyte! Koitin hakea vähän empiirisempää arviota siitä koska tuollainen yksittäinen yhden mikin ääninäyte ei oikeasti anna kovin hyvää käsitystä siitä miten tuo kaappi soi verrattuna isoon jykevään samalla elementillä. Mutta "avonaisempihan" on samalla janalla "bottnekkaan" kanssa mutta lähempänä eri päätä ja siltä tuo ääninäytekin kuulosti että kyllähän se sillä tavalla vastaa hypoteeseja... |
moikki 06.10.2006 16:47:26 (muokattu 06.10.2006 16:48:51) | |
---|
Koitin hakea vähän empiirisempää arviota siitä koska tuollainen yksittäinen yhden mikin ääninäyte ei oikeasti anna kovin hyvää käsitystä siitä miten tuo kaappi soi verrattuna isoon jykevään samalla elementillä. Mutta "avonaisempihan" on samalla janalla "bottnekkaan" kanssa mutta lähempänä eri päätä ja siltä tuo ääninäytekin kuulosti että kyllähän se sillä tavalla vastaa hypoteeseja... En minä niin tarkkoja analyysejä osaa kertoo kun pitäs vaikka marsun kaapin kanssa kokeilla vierekkäin niin sais paremaan kuvan. Mutta itse ainakin olen tyytyväinen kaapin soundiin! Rock! Edit: Laitan vkl aikana lisää ääninäytteitä kun pitää käydä uudet ottaa kun meni pieleen viimeksi. Jees jees |