Synth 05.10.2006 19:07:59 | |
---|
Mitäs mieltä olette?? http://www.slsx.com/index.cfm?PID=1630&TRID=221&PTRID=114 Itse olen tuosta paketista enemmän kuin innostunut, koska meinasin sijoittaa eurolleen saman verran Bossin 16-raituriin :P Parin viikon surffailulla en ole kyllä vastaavaa kattavuutta löytänyt tuolla budjetilla. Itsellä kun on se pulma etten omista tietokonetta. Tässä se nyt olisi ja kaikki valmiiksi asennettuna ja yhteensopivuusongelmat testattuna :P:P:P:P Pitänee siivota pöytä ennen kuin tili tulee! Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... |
superfly 05.10.2006 21:01:22 | |
---|
512 megaa muistia on melko vähän kyllä. Softat vaikutti aika hyviltä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Synth 05.10.2006 21:53:48 | |
---|
512 megaa muistia on melko vähän kyllä. Softat vaikutti aika hyviltä. Aiheuttaako pahojakin ongelmia??? Ihan pitkäsoittoja en ole kyllä tekemässä mutta en sietäisi kyllä mitään toiminnallisia pätkimisiäkään katsella, joita on kyllä odotettavissa niin kauan kuin näkee sanan "Celeron" :( Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... |
Benighted 06.10.2006 09:21:14 | |
---|
Aiheuttaako pahojakin ongelmia??? Ihan pitkäsoittoja en ole kyllä tekemässä mutta en sietäisi kyllä mitään toiminnallisia pätkimisiäkään katsella, joita on kyllä odotettavissa niin kauan kuin näkee sanan "Celeron" :( Kyllä se aika nopsaan hyytyy jos yhtään käyttää plugareita ja softasynia. Kun muisti loppuu niin pätkiminen alkaa takuulla koska windows alkaa käyttämään kovoa muistina. Dani |
sami_sumea 06.10.2006 10:45:20 | |
---|
512 megaa muistia on melko vähän kyllä. Softat vaikutti aika hyviltä. Juu samaa meinasin kommentoida. Myös prosessori on aika mopo. ... "Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002. |
Mikael 06.10.2006 10:52:12 | |
---|
Aiheuttaako pahojakin ongelmia??? joo, mut sitähän saa helposti lisää eikä edes maksa ihan tolkuttomia. kyllä tolla harrastelee kivasti. Siitä mistä aita on matalin... |
JoKo 06.10.2006 11:02:49 | |
---|
Ihan pitkäsoittoja en ole kyllä tekemässä Mä oon tehny pitkäsoiton 512 megasella puuceella. En mä nyt sano että toi muistimäärä on tarpeeksi, kyllä siinä projektissa paloi hihat koneen kanssa useamman kerran. Mutta jos ei käytä plugarikaikuja niin vähempikin muisti riitää. |
kivi 06.10.2006 11:10:48 (muokattu 06.10.2006 11:20:56) | |
---|
Mä oon tehny pitkäsoiton 512 megasella puuceella. En mä nyt sano että toi muistimäärä on tarpeeksi, kyllä siinä projektissa paloi hihat koneen kanssa useamman kerran. Mutta jos ei käytä plugarikaikuja niin vähempikin muisti riitää. Samoin, vai oliko vielä vähemmän. Tais olla koneen teho myös 500MHz, mikä oli siihen aikaan isoin saatavissa oleva malli. Logic Platinum ja äänikorttina muistaakseni Layla. Oli eka tietokonepohjalla tekemäni levy, siihen asti kaikki oli 1" ja 2" analogia, ADATia ja ADAMia. 35 raidan kohdalla alkoi hyytyä jo pahasti. Bluescreeniä tuli 20 kertaa päivässä. Mut ihan hyvä levy tais tulla tuotettua, itse asiassa oon varmaan miksaamassa siitä livevedoilla laajennettua painosta varten jotain biisejä uusiksi. Asiaan: Tosta kysymyksen Carillon-koneesta - noita vastaavien speksien koneita sai käytettynä jo kolmisen vuotta sitten muutamalla satasella (jolloin ostin oman räkkikoteloidun ja äänettömän asus/intel audiokoneeni käytettynä). Nykyään varmaan viidellä kympillä irtoaa 2,6 PIII eli en nyt ainakaan 1200 euroa maksaisi. Kaikki tarjouksessa vaikuttaa vanhentuneelta 0404-äänikorttia myöten. Veikkaisin että vastaavan paketin kokoaminen ohjelmineen maksaisi enintään 600 euroa, jos onnistuu saamaan bundle-lisenssit kuten tuossa selvästi on. Bundlejen hakeminen vaatii hieman surffaamista, mutta raudan ostajalla on mahdollisuus löytää luvallisia ohjelmaversioita bundlattuna varsin edullisesti. |
sami_sumea 06.10.2006 11:27:42 | |
---|
Asiaan: Tosta kysymyksen Carillon-koneesta - noita vastaavien speksien koneita sai käytettynä jo kolmisen vuotta sitten muutamalla satasella (jolloin ostin oman räkkikoteloidun ja äänettömän asus/intel audiokoneeni käytettynä). Nykyään varmaan viidellä kympillä irtoaa 2,6 PIII eli en nyt ainakaan 1200 euroa maksaisi. No, jos vähääkään koneiden kasaamisesta itse tajuaa ja jaksaa/viitsii nähdä vaivaa, niin melkein puoleen hintaan noista Carilloneista pääsee muutenkin, mallista riippumatta. ... "Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002. |
Mikael 06.10.2006 11:34:49 | |
---|
No, jos vähääkään koneiden kasaamisesta itse tajuaa ja jaksaa/viitsii nähdä vaivaa, niin melkein puoleen hintaan noista Carilloneista pääsee muutenkin, mallista riippumatta. ... Siinäpä se. Toi Carrillionin idea lineekin just se ettei tarvi itse nähdä vaivaa ja ottaa selvää yhteensopivuuksia ja kaikkea sitä "mikä nyt sit olis hyvä komponentti ja softa"-säätöä... Helppous lienee tossa se mistä maksetaan ja se että joku on miettinyt noi asiat valmiiksi. Siitä mistä aita on matalin... |
JoKo 06.10.2006 11:37:49 (muokattu 06.10.2006 11:38:33) | |
---|
ettei tarvi itse nähdä vaivaa ja ottaa selvää yhteensopivuuksia ja kaikkea sitä "mikä nyt sit olis hyvä komponentti Tai sitten ostaa vaikka macin. Laittaa piuhat kiinni ja alkaa hommiin. |
sami_sumea 06.10.2006 11:40:00 | |
---|
Tai sitten ostaa vaikka macin. Laittaa piuhat kiinni ja alkaa hommiin. Joo. Mä ostaisin mielummin vaikka mac minin ja siihen jonkun firewire-interfacen ja antaisin palaa :) ... "Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002. |
Tai sitten ostaa vaikka macin. Laittaa piuhat kiinni ja alkaa hommiin. no näin mäkin tekisin kyllä (ja oon tehnytkin). iMacin saa jo helposti tohon hintaan... Siitä mistä aita on matalin... |
kivi 06.10.2006 11:50:33 (muokattu 06.10.2006 11:51:55) | |
---|
no näin mäkin tekisin kyllä (ja oon tehnytkin). iMacin saa jo helposti tohon hintaan... Ei ne pc:tkään hankalia oo, jos ei osta ihan sitä giganttihalvinta, tai jotain esoteeristä merkkimikroa ä la Toshiba. Ja mä en siis todellakaan ole propellihattu, en vähääkään. Tietokoneet ei kiinnosta mua, piste. Mutta hyvin noi silti toimii - koputtaa puuta... |
Boge 06.10.2006 13:18:27 (muokattu 06.10.2006 13:18:41) | |
---|
Menee kyllä off-topiciks, mutta kun maceista tuli puhetta, niin mahtaakohan muissakin maceissä kuin vain imacissä toimia windows? Kaikissahan niissä taitaa nykysin intelin prossu olla. Sikäli kun oon itse noita maceja katsonut niin hintavia nekin ovat suhteessa vastaaviin itserakennettuihin pc-kokoonpanoihin. Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |
dewil 06.10.2006 18:05:29 | |
---|
Menee kyllä off-topiciks, mutta kun maceista tuli puhetta, niin mahtaakohan muissakin maceissä kuin vain imacissä toimia windows? Kaikissahan niissä taitaa nykysin intelin prossu olla. Sikäli kun oon itse noita maceja katsonut niin hintavia nekin ovat suhteessa vastaaviin itserakennettuihin pc-kokoonpanoihin. Kaikissa intel-mäkeissä futaa windows. Itse jos rakentaisin windows pohjaisen äänikoneen, rakentaisin sen varmaan enivei mäkkipohjalle, ne kun on saaneet sen huomattavasti vakaammaksi, kuin bios-säätöinen windows on. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Riku Rotten 06.10.2006 19:06:38 (muokattu 06.10.2006 19:22:59) | |
---|
|
Säätäjä 06.10.2006 19:27:33 | |
---|
Minulla on PT le puuceessa ja se on vakaa kuin kallio. Sitä minä ihmettelen, että mikä noissa mackeissä viehättää. http://www.ancientspear.com/mac.wmv Mäkeissä viehättää mm. vakaus, ei tarvitse tweekata, ei Windowsia, vääntöä löytyy... Nykyiset Power Macit ei mun mielestä ole edes kalliita hinta-/tehosuhteeltaan. PC:stä samat tehot ulos niin maksaa helposti saman verran kuin Mäkitkin, ellei enemmänkin. niinq. |
Synth 07.10.2006 16:59:17 (muokattu 07.10.2006 17:05:39) | |
---|
Voipi olla että liikaa makselen tuosta paketista, mutta kun softa tietous on tasan nolla, ellei lasketa sitä kun pentuna säädettiin dance e jaylla :D. Hyvän macinhan saisi tuohon hintaan mutta entäs softat??? Toki sitä voisi tuohon carilloniin tuplata keskarin kammat gigaseksi, mutta onko tuo prosessori ihan liian mopo? noita plugareita ja synia sun muita softahärpäkkeitä kun tuntuu tulevan kivasti mukana... Tässä olis sama paketti paremmal prossul ja tupla keskusmuistil ja kahdella kovolla: http://www.slsx.com/index.cfm?PID=1631&TRID=221&PTRID=114 Tämähän jo riittäisikin varmasti mutta kun työttömän lompakko ei juurikaan lämpeä ajatuksesta 500€ hintalisäykseen... Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... |
Boge 07.10.2006 17:24:04 | |
---|
Tossa 500e lisäyksessä on kyllä aika paljon ilmaa mukana, jos suoraan kaupasta ko. päivitysosat ostaisit niin ei kyllä maksais lähellekään noin paljoa. Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |