Elikkäs kertokaappas kuinka tuo tapahtuu helpoimmin? Kuinka kauan öljyn pitää imeytyä. Ja mitä ei kannata tehdä tuon prosessin aikana? "No ei HELEvetti mitkä soundit" !!! |
battery 19.11.2003 10:23:27 | |
---|
minä ainakin teen tälleen voitelun: Ostin dunlopin öljyä joka sopi minun ruusupuu-otelautaan. Sitten vaan kostutan sitä kankaaseen ja pyyhin sillä otelaudan ja sit jollain vaikka vähän puhtaammalla kankaalla pyyhin otelaudan puhtaaksi ylimääräsistä litkuista.. to the eyes blue |
poppamies 19.11.2003 12:25:35 | |
---|
No tästä aiheesta on nähtävästi pajon väärinkäsityksiä. Joillekin on saattanut muodostua sellainenkin käsitys että otelauta pitäisi ikäänkuin kyllästää öljyllä. Siitähän ei missään tapauksessa ole kyse. Otelauta vain "puhdistetaan" sillä öljyllä. Laitelaan rättiin sitä öljyä, ei otelaudalle, ja sutaistaan menemään tasaisesti. Öljyksi sopii mikä tahansa öljy joka on tarkoitettu käsittelemattomalle puulle. Sitruunaöljy, asetukki öljy j.ne. "G-strings are for strippers" |
madu 19.11.2003 13:16:57 (muokattu 19.11.2003 13:17:31) | |
---|
Eikös sen öljyn tarkoitus ole myös hoitaa mm. kuivahtanuttta otelautaa jne. Itse olen tehnyt näin: Lisää varovasti jollain rätillä ihan vähän öljyä siihen otelautaan ja jos se imasee ne nopeesti niin vähän lisää. Sitten kun lakkaa imemästä sitä öljyä niin kaikki ylimääräinen pois. Eli siis tarkoitus ei tosiaan ole uppoöljytä sitä otelautaa kuten poppamies tuossa jo mainitsikin. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Cort87 19.11.2003 13:22:03 | |
---|
Niin jos ylimääräisen öljyn jättää siihen otelautaa kuivumaan ja jos öljyä on varsinkin paljon niin ei tee hyvää puulle, Saattaa pehmentyä ja sen ansiosta kaula kieroutua helpommin. Eli varo liikakäytöä " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 |