kepe-5 04.10.2006 18:09:41 (muokattu 04.10.2006 18:13:39) | |
---|
Tämä ei varmaan viitannut Dogs of Wariin, jonka krediitit on merkitty Gilmourille ja Anthony Moorelle? Joo, muotoilin tekstin vähän huonosti. Dogs of Warin tiesin kyllä olevan Gilmourin ja Mooren tuotos, mutta tuli vaihdettua puheenaihetta turhan äkkipikaisesti :/ High Hopes oli aivan kiistattomasti koko Division Bellin relevantein biisi. Teksti on muuten kreditoitu sekä Davelle että vaimolleen. Tuostahan Gilmour jälkeenpäin kertoili, että teksti syntyi "yhdessä maagisessa yössä", ja laulun tekstit tuntuvat kumpuavan suoraan Davidin sydämestä, kertoohan se miehen nuoruudesta Cambridgessa. Tiedä sitten kuinka paljon panostaan Polly on tuolle tekstille antanut.. Olen edelleen vakavasti sitä mieltä, että Animals on Pink Floydin tuotannon huippu. Dark Side, WYWH ja Wall tulevat vasta perässä. Animals on ehdottomasti se levy, jolle Watersin lauluääni sopii kaikkein parhaiten, jopa täydellisesti. Mainiota Gilmour-kitarointia myöskin pullollaan. Muutenkin ainakin meikäläistä tuo kappalejärjestys miellyttää suuresti, mukavasti levyn reunamilla nuo Pigs on the Wingit tasapainottamassa muuten niin synkkää tunnelmaa. "Flute is a heavy, metal instrument!" -Ian Anderson |
Planetist 04.10.2006 18:14:47 | |
---|
Kyllähän Animals on aivan helposti Pink Floydin paras levy. Ja dogs on bändin paras biisi. Jotakuinkin. |
Lord of the strings 04.10.2006 18:47:34 | |
---|
Kyllähän Animals on aivan helposti Pink Floydin paras levy. No paras se kyllä on. Toinen vaihtoehto voisi olla Atom Heart Mother, mutta ne ovat niin erilaisia levyjä, että vaikea vertailla. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
aikavaikea 04.10.2006 20:18:25 | |
---|
Kyllähän Animals on aivan helposti Pink Floydin paras levy. Mua ihan aidosti harmittaa, kun tuo ei sitten millään suostu olemaan mulle muuta kuin ihan ookoo levy. Hyllyssä se on asunut iät ja ajat ja kuunnellut sitä olen useita kertoja sekä ajatuksen kanssa, että ihan taustamusana kirjaa lukiessa. Siis täytyyhän sen olla loistava, kun sitä niin monet fiksut immeiset pitävät mestariteoksena. Varsinkin kun äänessä ja muutenkin isossa roolissa on Roger-herra joka on suosikkihemmoni koko poppoosta. Tai sitten se onkin tuosta fiksuudesta kiinni. Tai sitten juuri tähän levyyn rakastumiseen tarvitaan sitä oikeaa muusikkoutta, jota minussa ei asu. Tai sitten... Emmätiä, vähän käy kateeksikin teitä. Tänään taas viimeksi yritin. Onhan se "ihan kiva". Mä olen joskus ennenkin avautunut avautumisesta, joten annetaan sen olla. Well, the worst part of being old is rememberin' when you was young. - Alvin Straight |
Planetist 04.10.2006 21:31:01 | |
---|
Tai sitten juuri tähän levyyn rakastumiseen tarvitaan sitä oikeaa muusikkoutta, jota minussa ei asu. Muahaha, ainoa soittimeni on kazoo. |
lxi 04.10.2006 21:40:16 | |
---|
Muahaha, ainoa soittimeni on kazoo. Kazoosta ja Pink Floydista tulee tietysti mieleen Saucerful of Secretsin biisi Corporal Clegg, jonka kazoo-väliosa on aivan hulvaton. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Lord of the strings 04.10.2006 21:48:58 | |
---|
Kazoosta ja Pink Floydista tulee tietysti mieleen Saucerful of Secretsin biisi Corporal Clegg, jonka kazoo-väliosa on aivan hulvaton. Se kyllä pisti nauramaan ensimmäisellä kuuntelukerralla ja hymyilyttää se vieläkin. Ei oo jätkät vissiin ollu pelkkien murojen voimin liikenteessä. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
aikavaikea 05.10.2006 10:28:08 | |
---|
Muahaha, ainoa soittimeni on kazoo. Heh, okei, ei sit. :-D Mutta kun mä tahtoisin että rakastaisin tuota levyä! Well, the worst part of being old is rememberin' when you was young. - Alvin Straight |
Mustikkamuffinssi 05.10.2006 11:05:55 | |
---|
Mua ihan aidosti harmittaa, kun tuo ei sitten millään suostu olemaan mulle muuta kuin ihan ookoo levy. Hyllyssä se on asunut iät ja ajat ja kuunnellut sitä olen useita kertoja sekä ajatuksen kanssa, että ihan taustamusana kirjaa lukiessa. Siis täytyyhän sen olla loistava, kun sitä niin monet fiksut immeiset pitävät mestariteoksena. Varsinkin kun äänessä ja muutenkin isossa roolissa on Roger-herra joka on suosikkihemmoni koko poppoosta. Tai sitten se onkin tuosta fiksuudesta kiinni. Tai sitten juuri tähän levyyn rakastumiseen tarvitaan sitä oikeaa muusikkoutta, jota minussa ei asu. Tai sitten... Emmätiä, vähän käy kateeksikin teitä. Tänään taas viimeksi yritin. Onhan se "ihan kiva". Mä olen joskus ennenkin avautunut avautumisesta, joten annetaan sen olla. Mulla on aika lailla samat fiilikset. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Mika Antero 05.10.2006 16:25:44 (muokattu 05.10.2006 16:27:28) | |
---|
Kyllähän Animals on selkeästi paras näistä Floydin "Watersin soololevyistä" (Animals, Wall, Final cut). Jos nyt noin voi sanoa, onhan se vielä aika bändilevy. Mutta ei se minullekaan mikään Floydin uran huipentuma ole, paljon enemmän tulee kuunneltua esim. kenties osittain Gilmourin soololevyiksi luokiteltavia Division belliä ja Momentarya, vaikka ne eivät ehkä taiteelliselta tasoltaan Animalsin -puhumattakaan Wishistä, Moonista, Meddlestä ja Atom heartista- tasolle nousekaan. Mutta onhan siinä Animalsissa oma tunnelmansa, taattua kamaa masennuksen syventämiseen ja murehtimiseen. Hyvässä mielessä depressiivistä musiikkia. |
Mechanizm 05.10.2006 16:45:30 (muokattu 05.10.2006 16:46:51) | |
---|
Mutta onhan siinä Animalsissa oma tunnelmansa, taattua kamaa masennuksen syventämiseen ja murehtimiseen. Hyvässä mielessä depressiivistä musiikkia. Tää oli hyvin sanottu. Synkkä levyhän tuo on ja tunnelmaltaan valtava. En osaa PF levyjä parhausjärjestykseen laittaa kun kaikista tykkään mutta Animals se saattaisi olla juuri tuon tunnelman vuoksi. Musiikillisestihan se on aika pelkistetty ja rujokin moneen muuhun verrattuna. Minäkin tykkään Watersin jälkeisistä levyistä, varsinkin Division Bell on mahtava enkä ymmärrä miksi sitä ei juurikaan tunnuta arvostettavan. Don't buy a stupid dwarf. It's not big and it's not clever! |
Mustikkamuffinssi 05.10.2006 18:43:39 | |
---|
Sanotaan vielä vähän tarkemmin noista tuntemuksista Animalsia kohtaan. On kyllä ihan totta, että levyllä on se oma tunnelmansa, mutta koko levy on minulle ainakin jotenkin todella kolkko ja kylmä. Sounditkin ovat jotenkin epämiellyttävät. Tosin esim. Dogsin sooloilusoundit ovat oikein mainiot, mutta vaikkapa samaisen kappaleen se akustinen(?) on minusta kohtuu hirveän kuuloinen. Myös Gilmourin laulusoundi on mielestäni Animalsilla jotenkin kumma. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
aikavaikea 05.10.2006 19:02:43 | |
---|
Myös Gilmourin laulusoundi on mielestäni Animalsilla jotenkin kumma. Paljonkohan se tolla levyllä on äänessä? Välillä on nimittäin (muillakin levyillä) vaikeuksia erottaa poikien äänet toisistaan kun on sopivan sorttinen biisi. Onko jossain sivustoa missä olisi kerrottu levyittäin / biiseittäin päävokalisoinnin suorittava jäsen? Löysin yhden Animals-arvostelun, joka on aika lähellä omaa ajatusmaailmaani. http://www.tranglos.com/marek/yes/tr_16.html Synkät tekstithän mua ei kyllä häiritse, päin vastoin. :-) Well, the worst part of being old is rememberin' when you was young. - Alvin Straight |
Planetist 05.10.2006 19:23:20 | |
---|
Sun pitää liata kätes vereen ja pitää sydämes puhtaana. |
Mustikkamuffinssi 05.10.2006 19:32:26 | |
---|
Paljonkohan se tolla levyllä on äänessä? Välillä on nimittäin (muillakin levyillä) vaikeuksia erottaa poikien äänet toisistaan kun on sopivan sorttinen biisi. Onko jossain sivustoa missä olisi kerrottu levyittäin / biiseittäin päävokalisoinnin suorittava jäsen? Löysin yhden Animals-arvostelun, joka on aika lähellä omaa ajatusmaailmaani. http://www.tranglos.com/marek/yes/tr_16.html Synkät tekstithän mua ei kyllä häiritse, päin vastoin. :-) Eipä se Gilmour kauheasti tuolla Animalsilla laula. Dogsilla ainakin. Mutta ei Watersia ja Gilmouria kauhean hankala musta ole erottaa. Wright ja Gilmour sen sijaan ovat hyvin saman kuuloisia. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
man9 05.10.2006 19:50:05 | |
---|
koko levy on minulle ainakin jotenkin todella kolkko ja kylmä Pitääkin olla! Mä olen kuunnellut Animalsia viime päivinä myös useamman kerran ja itse olen kyllä diggaripuolella... Se on just ahdistavuudessaan ja nihilistisyydessään niin mainio, ja kun Sheepin loppukliimaksiskittariffi alkaa niin eipä voisi parempaa toivoa. Tämä keikka muuten kandee napata, hyvät soundit ja bändilläkin kulkee soitto ässästi: http://www.thepinkfloyd.co.uk/torrents-details.php?id=244 |
aikavaikea 05.10.2006 19:50:18 | |
---|
Eipä se Gilmour kauheasti tuolla Animalsilla laula. Dogsilla ainakin. Näemmä pelkästään Dogsilla, plussa CrimsonKingille infosivusta, olen välillä todella laiska itse etsimään mitään, jos en välttämättä tietoa tarvitse. Mutta ei Watersia ja Gilmouria kauhean hankala musta ole erottaa. Ei hankala yleensä, mutta kuten sanoin, tietyissä biiseissä on. Varsinkin puukorvalla. :-) Well, the worst part of being old is rememberin' when you was young. - Alvin Straight |
Mechanizm 05.10.2006 21:00:50 (muokattu 05.10.2006 21:17:27) | |
---|
koko levy on minulle ainakin jotenkin todella kolkko ja kylmä Niin on ja se siinä kiehtookin. Minulle tulee aina syksyfiilikset Animalsia kuunnellessa. Sattuisiko kukaan tietämään löytyykö netistä kuvaa Hipgnosiksen(?) Animalsin kansihahmotelmaan? Se on lyijykyäpiirros jossa pikkupoika nalle kädessä katselee vanhempiensa makuuhuoneen ovesta kun isukin perse vilkkuu äidin jalkojen välissä. Muistaakseni Uncutissa oli joskus tuo kuva mutta en löydä lehteä enään ja netistäkin olen sitä yrittänyt pitkään löytää. E: Se lehti taisikin olla Guitar Player jostain 90-luvun loppupuolelta. Kannessa on mustavalkoinen kuva Gilmourista ja siinä on iso artikkeli Pink Floydin/Thorgersonin kansitaiteista. Don't buy a stupid dwarf. It's not big and it's not clever! |
Well, the worst part of being old is rememberin' when you was young. - Alvin Straight |
Mechanizm 06.10.2006 07:15:13 | |
---|
Don't buy a stupid dwarf. It's not big and it's not clever! |