madu 19.11.2003 09:46:07 | |
---|
Siirryin 11-49 kielisettiin ja lisäsin jäykempiä jousia Straton tallaan 5kpl. Nyt sustaini tuntuu toimivan hiton hyvin. Talla on nyt ihan lukossa skitan kantta vasten ja minua tuo ei haittaa sillä nyt kieletkin pysyvät hiton hyvin vireessä ja vibraa kampean aina alaspäin. Mutta kysymys kuuluukin: Miten on, aiheuttaako tuo tallan takapainollaan runkoa vasten oleminen taipumusta kielten helpompaan katkeamiseen ja onko kyseisellä ratkaisulla muita negatiivisia vaikutuksia? Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
makoskela 19.11.2003 09:50:51 | |
---|
Mutta kysymys kuuluukin: Miten on, aiheuttaako tuo tallan takapainollaan runkoa vasten oleminen taipumusta kielten helpompaan katkeamiseen ja onko kyseisellä ratkaisulla muita negatiivisia vaikutuksia? Ei pitäisi olla merkitystä - suurin tekijä kielten pitkäikäisyydessä on tallapalojen kunto. Jos palat ovat sopivan kaarevat (eli muotoiset) ja sileät niin no worries. Aika monihan meistä 'hirttää' tallan taakse, koska tuo sustain tosiaan paranee aika lailla. Korjailen sähkökitaroita Tampereella. Uusia potilaita otetaan aina vastaan! |
Aika monihan meistä 'hirttää' tallan taakse, koska tuo sustain tosiaan paranee aika lailla. Joo niin minullekkin oli kerrottu. Sain kuitenkin todeta viime viikonloppuna tallaa nostaessani, että väärässä olivat perkeleet. Siis ainakin tuon minun yksilöni kohdalla. Nostin tallaa, jotta saisin pääsisin kampeamaan molempiin suuntiin ja sustain parantui kummasti. Luultavasti tämä johtuu siitä, että minulla on tuossa stratossa nuo graphtechin string saveri tallapalat. Ilmeisesti ne tykkäävät enemmän tuosta ohuemmasta kulmasta. Nostin tallaa, koska omistan nyt monta "parempaa" (lue: musiikkityyliin paremmin sopivaa) kitaraa kiinteällä tallalla ja ajattelinpa alkaa käyttämään tuota stratoa lähinnä sooloihin, joissa voinen ehkä joskus yllättää kammella... tiedä häntä. Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back |
madu 19.11.2003 11:13:43 (muokattu 19.11.2003 11:14:09) | |
---|
No pitää seurata tilannetta miten kielet reagoi, tällä hetkellä tosin 20€ Elixirit kiinni joten toivottavasti ei katkeile ;) Sustaini ainakin minulla parani mielettömästi tällä operaatiolla, mutta minulla onkin perus tallapalat. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Niskamies 19.11.2003 12:18:39 | |
---|
No pitää seurata tilannetta miten kielet reagoi, tällä hetkellä tosin 20? Elixirit kiinni joten toivottavasti ei katkeile ;) Sustaini ainakin minulla parani mielettömästi tällä operaatiolla, mutta minulla onkin perus tallapalat. hyvä. mullakin oli kaverin strato lainassa, ja kävin ostamassa kaks jousta lisää. melkein kuin uusi kitara sen jälkeen. Hanki presari ja ole tosimies! |