Aihe: Jaska & Charvel tulivat taloon (kuvia)
1 2 3 4 5
McNulty
02.10.2006 13:21:30
Mikä mulla on? Ainakin hyvin se jytää ENGL:n kanssa.

Uskoisin että siulla on JE-1200 Mid-boost kutosessasi. Sama mikä miulla on toisessa nelosessa. Toista kun olen modaillut...
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Ben_D
02.10.2006 13:36:42

Uskoisin että siulla on JE-1200 Mid-boost kutosessasi. Sama mikä miulla on toisessa nelosessa. Toista kun olen modaillut...

Jep....se on just toi JE-1200 mid-boost....
http://www.fiercemetal.org
Mika_K
02.10.2006 15:19:53
Heh :) -> http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentila/Model_6.JPG

Ben D ... ettäs kehtaat ... Olen suorastaan kade. :(

Mut mielummin -87 mallina Lisenssi floikalla. Kahler vaan ei oo mun juttu.

-M-
Through the centuries, flames have had a mind-calming effect ... the sweet bluish glow of the tubes has the similar effect. -M-
DZN
02.10.2006 21:14:35
Hyvin pitkälti samahan tuo on, erona juurikin tuo 90-91 650 custom-malleissa oleva recessed-floikka (JT-590). -89 oli 650 XL JT-590 non-recessed tallalla, ja -88 sekä -87 Model 6 JT-6- tallalla.

Noista tuo 90-91 malli on se mikä minua houkuttaa erityisesti.

edit: Ja erona tietysti tuo mainitsemani mikrokytkinten vaihtuminen 5-way switchiin vuonna -89.

Tuon jälkeen mallinimi muuttui Jackson Soloist XL:ksi muutamaksi vuodeksi.
Aka. Dino and 6077dino
Werde
03.10.2006 15:49:09 (muokattu 03.10.2006 15:49:49)
-89 oli 650 XL JT-590 non-recessed tallalla

Puhuin ilmeisesti soopaa tämän osalta? Kuvia tarkemmin tutkittuani näyttäisi siellä pieni syvennys olevan. Näyttää erikoiselta ilmeiseti kaulakulman (?) takia.
Jmvk
04.10.2006 21:28:42
Ei juma minuakin kiinnostais Charveli.

Nuo Model 4 ja 6 näyttävät hyvältä.

Jos vaikka seuraavana hankintana yrittäs jonkun metsästää. :)
vihreen nortin lopetus on valmistettu
NRider
05.10.2006 16:42:40
Kyllä noiden keppien edessä vahvempikin nöyrtyy :) Itselle kanssa iski täysillä noi J/C:t kun kaveri osti Härveli Model-88:n ja itse Jaska Fusion Pron. Täytyy sanoa, että en ole testannut yhtäkään uutta keppiä, joka olisi näitä parempi! Loistavaan soitettavuuteen ja soundiin kun vielä lisätään upea ulkonäkö, niin uudesta kepistä saisi todellakin pulittaa ihan liikaa opiskelijabudjetille.

http://koti.mbnet.fi/cmouse/jaksonit/fuusioni/1.jpg
http://koti.mbnet.fi/cmouse/jaksonit/fuusioni/2.jpg

Hommasin tuohon kullatut osat, kun piti RR-projektia varten joka tapauksessa jotkut osat ostaa ja suht halvalla e-Baysta sain; laitan alkuperäiset mustat sitten siihen RR:ään. Omakuvassa kuva niillä mustilla. Ja Schalleriahan on siis sekä uudet että vanhat.
Ja tosiaan tuo Je-1500 on sinänsä hyväsoundinen, mutta ehkä hieman turha kapistus, Je-1000 olisi jo varmaan käyttökelpoisempi.
Kukas täällä muuten tilasi Fenderiltä Jacksonin mikin/mikkejä, oliko se Bonecrusher? Kertoisitko hieman lisää asiasta :)
Ja jos joku tietää tuon Fusion Pro:n alkuperäisen (1990) listahinnan, niin kertokoon kansalle. Hämärä muistikuva minulla on, että olisin jostain lukenut $1200, mutta en ole todellakaan varma.
Werde
05.10.2006 17:05:50 (muokattu 05.10.2006 17:08:09)
Kyllä noiden keppien edessä vahvempikin nöyrtyy :) Itselle kanssa iski täysillä noi J/C:t kun kaveri osti Härveli Model-88:n ja itse Jaska Fusion Pron.

Tuo on kyllä aivan perkeleen komea. Omaani inssasin eilen kuorellisen J-50bc:n (tai siis mikin laitoin jo aiemmin, eilen keksin miten saan kuoren mukaan ilman jyrsintää). Kuorellinen mikki Jackson-logolla näyttää niin hiton hyvältä tuossa! Tuossa Charvelissa on vastaava, mutta uudempaa (eli normaalin kokoista) mallia.

Vaihda ihmeessä tallamikki tuohon kuumempaan malliin jos raskasta materiaalia tykkäät soitella. Tuohon tosiaan vielä JE-1000 niin on legendaarinen bodom-setti koossa. Käytettynä noitaa pyörii valitettavan vähän, mutta toisinaan kuitenkin.

edit: Kaveri jolta tämän Jaskan ostin muisteli maksaneensa siitä aikoinaan öbaut 8000mk.
NRider
05.10.2006 17:30:36
Joo luinkin Palacesta tosta sun "modauksesta". Itselle ei niin kauheasti väliä ole, onko mikkinä B vai BC, kun ei niissä ole mitään muuta eroa kuin että BC:ssä on keraamiset magneetit -> hieman kirkkaampi yläpää ja harmoniset kerrannaiset toistuu paremmin. Mutta ne kuoret olis tietysti tyylikkäät! Tietäis vaan mistä noita Jackson-logo-kuoria saa.. Ihan perus kuoret kävis kyllä ihan hyvin, mutta niissä ei ole sitä pientä extra mojoa, mitä tuo Jackson-logo tuo :)
Minkä kokoinen sen kuoren pitäis muuten olla, että se sopii ton mikin päälle? Vai onko ne kaikki standardikokoa (lukuunottamatta niitä vanhoja Jacksonin mikkejä)? Jos vaikka jostain sp-elektroniikalta tilais.
mhaarala
05.10.2006 18:55:59
Vaihda ihmeessä tallamikki tuohon kuumempaan malliin jos raskasta materiaalia tykkäät soitella. Tuohon tosiaan vielä JE-1000 niin on legendaarinen bodom-setti koossa. Käytettynä noitaa pyörii valitettavan vähän, mutta toisinaan kuitenkin.

Kannattaa selvitellä Fenderin suunnalta noiden vanhempien osien saatavuutta. Itselleni tilasin Jackson J-200 mikin Charveliin, tuli viikossa ja maksoi 45 euroopan dollaria. Tiettävästi samoja reittejä on hankittu myös JE-1000:a, eikä niiden hinnat ole kaiketi mitään hirveän pahoja...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
mhaarala
05.10.2006 21:47:33 (muokattu 05.10.2006 21:49:18)
Hankin mikin Turun F-musiikin kautta. Olivat alkuun vähän epäuskoisia että mahtaako löytyä, mutta pieni kysely Fenderin suunnalle tuotti tulosta ja mikki tuli tosiaan suht nopeasti. Joten ainakin fasun kautta pitäisi onnistua. Myös muut Fenderiä ja/tai Jacksonia myyvät putiikit luultavasti saavat, kunhan asiakaspalvelualttius riittää hankkimaan tuollaista vähän spesiaalitavaraa. Siihen saa myös varautua, että joutuu maksamaan ostoksensa etukäteen, koska "oharit" jäävät tällaisten tuotteiden kohdalla yleensä kaupan tappioksi. Harva kun keksii tuollaisia edes kysellä... :)
Xizor
06.10.2006 14:11:45
Joo luinkin Palacesta tosta sun "modauksesta". Itselle ei niin kauheasti väliä ole, onko mikkinä B vai BC, kun ei niissä ole mitään muuta eroa kuin että BC:ssä on keraamiset magneetit -> hieman kirkkaampi yläpää ja harmoniset kerrannaiset toistuu paremmin. Mutta ne kuoret olis tietysti tyylikkäät! Tietäis vaan mistä noita Jackson-logo-kuoria saa.. Ihan perus kuoret kävis kyllä ihan hyvin, mutta niissä ei ole sitä pientä extra mojoa, mitä tuo Jackson-logo tuo :)
Minkä kokoinen sen kuoren pitäis muuten olla, että se sopii ton mikin päälle? Vai onko ne kaikki standardikokoa (lukuunottamatta niitä vanhoja Jacksonin mikkejä)? Jos vaikka jostain sp-elektroniikalta tilais.

Mä ihan luulin, että tuo BC olis muutenkin hiukka jytkympi mikki kuin B, koska ainakin mulla tuo tavis B tuntui todella tuhnulta. Jopa SD JB tuntui siihen verrattuna melkoiselta "hevimikiltä" =)
Werde
06.10.2006 14:46:09 (muokattu 06.10.2006 14:48:47)
Mä ihan luulin, että tuo BC olis muutenkin hiukka jytkympi mikki kuin B, koska ainakin mulla tuo tavis B tuntui todella tuhnulta.

Kyllä se on huomattavasti tujumpi. Tuo B on vintage-henkinen siinä missä BC taas hevimikki. Ei tuolla B:llä meinannut saada kunnon high-gain hönkää ulos millään.
mhaarala
07.10.2006 15:52:18
Ei sillä B:llä siinä tietääkseni ole muuta merkitystä kuin se, että se on tallamikki. J-50B ja J-50BC:n välillä ei pitäisi olla hirveän isoa eroa outputissa, vaan enemmänkin soundissa (BC:ssä keraamiset magneetit ja B:ssä alnicot). Se numero taas kertoo outputista, muistaakseni J-50 on se "perusräyhäkkä" mikki, eli ei ihan mahdottoman isoa outputtia. Sitten on taas J-90 missä pitäisi olla aika järjetön output ja jokunen muukin siinä välillä.. ei vain ole sitä Jackson Electronics-manuaalia nyt tällä koneella niin en nyt tähän hätään saa speksejä Jacksonin mikeistä... :)
Werde
07.10.2006 18:11:22
Ei sillä B:llä siinä tietääkseni ole muuta merkitystä kuin se, että se on tallamikki. J-50B ja J-50BC:n välillä ei pitäisi olla hirveän isoa eroa outputissa, vaan enemmänkin soundissa (BC:ssä keraamiset magneetit ja B:ssä alnicot). Se numero taas kertoo outputista, muistaakseni J-50 on se "perusräyhäkkä" mikki, eli ei ihan mahdottoman isoa outputtia. Sitten on taas J-90 missä pitäisi olla aika järjetön output ja jokunen muukin siinä välillä.. ei vain ole sitä Jackson Electronics-manuaalia nyt tällä koneella niin en nyt tähän hätään saa speksejä Jacksonin mikeistä... :)

Totta joka sana. Rakenteellisesti noilla 50-sarjan humbuckereilla on erona vain tuo magneetti, mutta käytännössä soundi on aivan erilainen. Suosittelen kokeilemaan itse, sillä se selviää!
Ben_D
07.10.2006 18:16:00

Hain torstaina Charvelini Kristian Oeschin puunauksesta....kitara kiiltää ja luistaa melkein kun uusi. 20 vuotta vanhaksi kitaraksi huippukunnossa.
http://www.fiercemetal.org
orjake
08.10.2006 02:41:43
Itsehän hommasin tänään (pilkunviilaajille eilen) Charvel Model nelosen ja tykästyin siihen täysin.
"Ruotsalaiskitara: maksaa vitusti ja on yksinkertainen." -pehmo
NRider
10.10.2006 21:04:26
Itse en ole J-50BC:tä kokeillut, mutta kaverilla oli se kitarassa ilman mitään aktiivipiiriä ja se ei kuulemma todellakaan ollut mikään kovinkaan "hevi" mikki. Uskon kyllä, että se kuulostaa hyvin erilaiselta kuin tuo pelkkä B ja varmaan hevimmältä, mutta sinällään niiden outputit (=gainin määrä) ovat täysin samat.
http://www.audiozone.dk/CatalogScan … 988/pages/JackElec1988Page04_05.htm
Siinä vähän mustaa valkoisella. Eli noi viiskytsarjalaiset on noita kaikista vähiten "hevejä" mikkejä. Eri asia sitten kun sen iskee yhteen jonkun aktiivipiirin kanssa.

Mä ihan luulin, että tuo BC olis muutenkin hiukka jytkympi mikki kuin B, koska ainakin mulla tuo tavis B tuntui todella tuhnulta.
Käytit sitä varmaan ilman aktiivipiiriä?

Täytyis kyllä saada hommattua jostain tuollainen BC-mallikin ja Je-1000, niin saisin vähän kokemuspohjaakin näille puheille, eikä tarvitsisi pelkästään MUTU:n pohjalta puhua :D
Invader
10.10.2006 22:05:35
Mulla oli kans tuossa 475DLX:ssä JC-50BC tallassa, ilman JE-1200:sta tosin. Aika heikko se ulostulo siinä kyllä oli, muuten soundasi ihan hyvältä. Vaihdoin sitten L-500XL:n tilalle, nyt löytyy hönkää :)
Tai sitten ei..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)