Aihe: Bänditovereista
1 2 3 4 510 11 12 13 14
uruttaja
05.10.2006 11:19:11
Keikan purkaminen on oma juttunsa, meillä se on vitsi. :) Mutta erittäin kunnioitettavaa tosiaan.

Kehittävää varmasti, itseni kohdalla epäilin tuota aikaa 6 x 45 min. Tuskin teidänkään hermo antaa myöten noin pitkään vitseilyyn?

Niin sekin vielä, että ei bänditovereita vastaan ole suunnattu tämä vaan omaa hermokontrollia kohtaan. Kun ei kestä, niin ei kestä.
Martso
05.10.2006 11:21:13
Kehittävää varmasti, itseni kohdalla epäilin tuota aikaa 6 x 45 min. Tuskin teidänkään hermo antaa myöten noin pitkään vitseilyyn?

Niin sekin vielä, että ei bänditovereita vastaan ole suunnattu tämä vaan omaa hermokontrollia kohtaan. Kun ei kestä, niin ei kestä.

Meillä se menee silleen: että Purtsi sanoo virallisella äänellä hieman tohuottaen heti keikan jälkeen (varsinki jos joitain ulkopuolisia on paikalla): "Jätkät! Puretaan keikka sitte heti ku päästään isolle tielle!" tjm.
baron
05.10.2006 11:24:39

Meillä se menee silleen: että Purtsi sanoo virallisella äänellä hieman tohuottaen heti keikan jälkeen (varsinki jos joitain ulkopuolisia on paikalla): "Jätkät! Puretaan keikka sitte heti ku päästään isolle tielle!" tjm.

Ai, meillä menee niin, että keikan jälkeen onnitellaan toisiamme hyvin menneestä keikasta.
Sitten joskus myöhemmin jaetaan äänite ja siitä sitten etsitään toisten virheitä ja sitten seuraavissa treeneissä yleinen kilpahaukkuminen.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
omarklah
05.10.2006 11:57:01

Ai, meillä menee niin, että keikan jälkeen onnitellaan toisiamme hyvin menneestä keikasta.
Sitten joskus myöhemmin jaetaan äänite ja siitä sitten etsitään toisten virheitä ja sitten seuraavissa treeneissä yleinen kilpahaukkuminen.

Me emme tule puuttumaan virheisiin - katsotaan biisien rakenteet, harmoniat ja toimivuus silleen suht koht suurpiirteisesti. Jos ei toimi vaihdetaan toinen biisi tilalle seuraavalle keikalle, tai jos ei ole isosta toimimattomuudesta kysymys reenataan biisi kuntoon.

6x45 min on pitkä rupeama, mutta aateltiin josko tehtäis kerralla selvää koko roskasta, niin ei tarvii moneen kertaan asioita setviä.

Ja enempi kuiteskin saunotaan ja juodaan kaljaa :o)
Tää sit sanois tälleen...
jjussila
05.10.2006 12:25:25
Me emme tule puuttumaan virheisiin - katsotaan biisien rakenteet, harmoniat ja toimivuus silleen suht koht suurpiirteisesti. Jos ei toimi vaihdetaan toinen biisi tilalle seuraavalle keikalle, tai jos ei ole isosta toimimattomuudesta kysymys reenataan biisi kuntoon.

6x45 min on pitkä rupeama, mutta aateltiin josko tehtäis kerralla selvää koko roskasta, niin ei tarvii moneen kertaan asioita setviä.

Ja enempi kuiteskin saunotaan ja juodaan kaljaa :o)

Mahtaa ne viimeset setit kuulostaa hyvälle virheineenkin....
.. näin!?..
baron
05.10.2006 12:32:11

Mahtaa ne viimeset setit kuulostaa hyvälle virheineenkin....

Mä oon joskus miettinyt sitä, että kun valtaosaan meidän keikkoja jengi tulee ilmaisen viinan takia ja on kännissä kun me soitetaan, niin pitäisikö meidän itsemme analysoidessamme asettua yleisön asemaan ja juoda itsemme ensiksi känniin ja vasta sitten alkaa kuunnella?
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Martso
05.10.2006 12:36:40
Mä oon joskus miettinyt sitä, että kun valtaosaan meidän keikkoja jengi tulee ilmaisen viinan takia ja on kännissä kun me soitetaan, niin pitäisikö meidän itsemme analysoidessamme asettua yleisön asemaan ja juoda itsemme ensiksi känniin ja vasta sitten alkaa kuunnella?

Jep, aika usein tulee yliarvioitua yleisö. Meillä on meidän floorshown kanssa usein semmonen ongelma, että käsikirjoittaja ei ymmärrä yleisön henkistä tilaa. ;)
Welldrum
05.10.2006 12:39:02
Treenitkin on paljon kivempia kun vähän tissuttelee siinä samalla. Keikalla se joka on selvinpäin jostain syystä ( kuski? ) on paljon totisempi kuin muut :-) .
Let me assure you...!
Timi
05.10.2006 17:19:52
Joo jos se on pelkkää stand-uppia, niin 15-20 minuuttia, mutta mulla on noita lauluparodioita siinä enämpi osa, joten hyvä setti on 30-60 minuuttia yleisöstä riippuen. Toi kolme settiä on jo äänelle aika hupaa, kun se ei lepää siinä samalla lailla, kun normi tanssivedossa.

Päivitä mediaplayeri?

EDIT - auttaiskohan jos ton MPEG-1:n tilalla käyttäisin MPEG-2:ta

Tää masiina sano et virhe mozillassa.Mä näist tajuu yhtää!
Kylmän viileesti!
isojussi
05.10.2006 17:52:05
Tää masiina sano et virhe mozillassa.Mä näist tajuu yhtää!

No koitas avata sitä IE:ssä. Mä teen aina joskus niin, kun ei tuliketulla aukee.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
half
05.10.2006 18:45:44
Jep - meillä on tarkoitus viikon päästä lauantaina käydä saunan ja oluen merkeissä porukalla läpi koko tuo keikka, josta tuo videopätkäkin oli.
6x45 minuuttia olisi analysoitavaa.
Parannettavia asioita lienee aika paljon, ainakin stemmalaulut ja lavashöy vaatii edelleen treenausta...

Me emme koskaan " pura " keikkoja. Jos joku vetää väärin, se kyllä häpeää sitä itsekin. Ainoastaan kerran tämän bändin seisenvuotisessa historiassa olen vittuuntunut totaalisesti kitaristiin ja rumpaliin eräällä hääkeikalla tai oikeastaan sen jälkeen. Silloin ilmoitin, että tehkää tämä temppu vielä kerran ja yhteistyö loppuu heti. Eivät ole tehneet, mutta lupaus on voimassa.
half
05.10.2006 19:37:35
Tuli vahingossa varttitalu.
pekkajau
05.10.2006 22:28:59
Siinä olis teille yhden sortin omb...laulukerrallalivenäsissäändemoja:

http://personal.inet.fi/musiikki/is … /Korven_Aidin_Kehtolaulu_short2.mpg
http://personal.inet.fi/koti/isojfredrikson/Keikan_Jälkeen_Short.mpg
http://personal.inet.fi/koti/isojfredrikson/Pois_Kaapistain_Short.mpg

Väsyneenä tulee tehtyä näköjään kaikenlaista....

Kulttikamaa!
Minä elän!
Janus
06.10.2006 07:17:01
Mutta muistakaa, hyvät OMB-ihmiset (ja myös muutkin solistit) varoa, ettei käy näin:

http://blip.tv/file/76958/
KoskPaavo
06.10.2006 08:25:01
Mutta muistakaa, hyvät OMB-ihmiset (ja myös muutkin solistit) varoa, ettei käy näin:

Tais joku turis työntää mikin suuhun ja tekarit meni kurkkuun
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
Timi
06.10.2006 10:00:31
No joo!Laitoin kuvakkeen ja aukaisin sen niin lappi ja kaappi aukes.
Kylmän viileesti!
isojussi
06.10.2006 10:54:41

Hyi vittu!

Tosin aika amtöörimäistä laittaa mikkiteline just noin.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Jäärä
06.10.2006 12:24:18
Menikö se koko mikki sinne kurkkuun?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
poppamies
06.10.2006 12:29:16

Menikö se koko mikki sinne kurkkuun?

Siltä se ainakin minun kuvaputkella näytti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)