Aihe: Mitä vikaa Marshall Shredmasterissani on?
1
skebajaba
19.11.2003 10:23:43
Vaikka äänenvoimakkuuden pitää melko pienellä, niin vähän ajan kuluttua alkaa korvat kipeytymään/menemään tukkoon. Oletan, että korkeat taajuudet, joita ei varsinaisesti kuule, tulevat vähän liian kovalla.

Voiko sitä korjata jotenkin? Tai pitäisikö sen perään kehitellä jonkinlainen alipäästösuodin?

Muuten se on täysin toimiva, minkä takia harmittaa hieman kun ei voi käyttää sitä.

Mitä mieltä muuten olette kyseisestä säröstä?

mul on yleensä menny taas matalista taajuksista korvat.
matalathan muuten tuhoaa enemmän korvia kuin korkeat, kuutenlet jonkun aikaa jonkun amiksen autossa piripolkkaa subarit täysillä niin kyllä korvissa tuntuu.
tuskin sun pedaalissas mitään vikaa kuitenkaan on =)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
zorro
19.11.2003 10:34:16
kertokaapa vaan. Ite en oo tietonen vaikka mulla oliski samat oireet, koska en ole moisista koskaan kuullukkaan
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
Pekkatapio
19.11.2003 11:26:31
Tuskinpa ne korkeat taajuudet siellä inisee, sillä ainakin perinteisen kitarakaiuttimen taajuusvaste ei yllä muistaakseni kuin 10kHz:n tienoille.
Tarkista tori, vaihdetaan Ibanez LP syksyn ruokarahoihin!
Volle
19.11.2003 12:31:10
Tuskinpa ne korkeat taajuudet siellä inisee, sillä ainakin perinteisen kitarakaiuttimen taajuusvaste ei yllä muistaakseni kuin 10kHz:n tienoille.

Aivan, 10 kHz taitaa olla vielepä hiukan yläkanttiin. Koitapas vaikka vetää stereoiden kaiuttimilla (älä silti hajota niitä, ne eivät kestä paljoa tehoa, etenkään se diskanttipuoli). Ne toistaa laadusta riippuen tasaisella vasteella ihan 20 kHz:iin asti. Siinä vasta mukavaa ininää ja siritystä Shredmasterista.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Locrian
19.11.2003 15:09:01
Joo mä oon huomannu että matalat keskialueet "tukkii" korvat aika nopeasti.Koekileppa tiputtaa vähän keskialuetta ja ehkä bassoakin.Tee sellanen mid-scoopahtava saundi ja soittele ja kato meneekö korvat lukkoon.Jos ei mee ni sitten nostelet bassot ja middlet sellaselle tasolle missä ne ei tuki kuuloelimiä.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Heart Of Steel
19.11.2003 15:38:03

Mitä käytät äänentoistoon?

Kuten mainittu, pedaalit ja muut kitaraefektit (lukuun ottamatta kovaäänis-simulaation/kaappimallinnuksen sisältävät) on tarkoitettu liitettäväksi kitaravahvistimeen, eikä esim. kuulokkeisiin tai stereoihin.
"Nobody tells a Man how to play."
surkea olio
19.11.2003 16:46:45
Vahvistimena on Peavey Classic 30. Olen myös kokeillut muidenkin vahvistimien kanssa, ja sama ongelma on ollut.

Pitää kokeilla middlen ja basson säätämistä, jos korvat alkaisivat kestämään vähän paremmin.
On ikävää olla surkea olio.
Tommi S.
21.11.2003 19:31:47
Vaikka äänenvoimakkuuden pitää melko pienellä, niin vähän ajan kuluttua alkaa korvat kipeytymään/menemään tukkoon. Oletan, että korkeat taajuudet, joita ei varsinaisesti kuule, tulevat vähän liian kovalla.

Tämän saman ilmiön olen itsekin havainnut säröllä. Voisin arvata että kitarakaiutin joka ei toista niitä korkeimpia taajuuksia korostaa joitain 5000Hz:in alueella olevia taajuuksia erittäin kapealla alueella jolloin niitä ei varsinaisesti kuule tai huomaa.
Jos arvaukseni on oikea niin muilla kuin kitarakaiuttimilla ilmiötä ei esiinny, vaikkakin soundi voi olla huonompi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)