Aihe: B.C Richin kitarat
1 2 3
Gypsy
16.11.2003 13:16:06 (muokattu 16.11.2003 13:16:48)
Mistä porukalla on syntyny käsitys, että BC Richin kitarat on paskoja??? BC Richin Made in USA kitarat on paljon laadukkaammin ja laadukkaammista osista tehty kun esim Gibsonit. Tää varmaan johtuu osaks siitä, että porukka on testaillu vaan paskoja halpa BC Richejä mitä ei voi edes verrata niihin kalliimpiin. Niinhän se oli myös Kramerin kanssa. Tehtiin paskoja halpatuotantokitaroita ja kakarat osti niitä ja se suoraan vaikutti laadukkaitten usa kramereitten arvostukseen.

Ite ainakin mielelläni ottaisin jonkun USA Mockingbirdin, Bichin tai Eaglen.

Ja tosiaan. Kyllähän BC Richiä on käyttäny jokatoinen iso nimi.
trih
16.11.2003 13:20:51
Back to the topic.
Olen kokeillu tätä bich's back kitaraa ja laatu vaikutti hyvältä. Sen hinta on n.350€ ja samassa hintaluokassa ei varmaa ole yhtä hyviä kitaroita. Toisaalta siitä voi maksaa myös 545€ mitä lukee intokataloogia ja sit se ei oo välttämättä niin hyvä hankinta.
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm
Tuolta löytyy melkein kaikki vuodenajat järkihintaan.
trih
16.11.2003 13:36:44 (muokattu 16.11.2003 13:37:28)
Ja tosiaan. Kyllähän BC Richiä on käyttäny jokatoinen iso nimi.

Eric Clapton käytti aikoinaa B.C.Rich Seagullia...
Joo ihmiset ei ymmärrä aina että samalla merkillä myydään montaa eri laatua nykypäivänä. Alunperin esim B.C.Rich oli pieni paja (70-luku) joka teki todella laadukkaita ja ajastaan edellä olevia sähkökitaroita. Nykyään nuo vintagerichit maksaa maltaita. Saahan B.C.Richin handmade-keppejä nykypäivänäkin mutta harva niitä pohjoismaissa näkee.

Samick valmistaa esim B.C.Richiä ja Epiphonea ja montaa muuta merkkiä siellä jossain kaukana. Eli ei voi sanoa että juuri B.C.Richin korea/Kiina/whatever kitarat olisivat hyviä tai huonoja koska todellisuudessa sama valmistaja tekee monet muutkin halpis jaksonit ja eeäspeet ym...
Mörkö
16.11.2003 15:15:53
Minulla on korelainen B.C Rich ja ei mitään valittamista ole.

Ainakin mitä tuttujen kitaroihin olen vertaillut niin ihan hyvin pärjää vertailussa.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Nixzar
16.11.2003 16:12:04
Joo minulta löytyy tuo Bc:n Bodyart The Deciever ja hyvä keppi on. Tykkään paljon enemmän kun omasta rg skebasta...
*Keep on rocking in the free world*
Zebu
17.11.2003 17:51:24
Jäi ilmeisesti juttu kesken, mutta väittäisin niiden kilpailevan saman hintaluokan keppien kanssa mallikkaasti. Halpojen kitaroiden taso on muutenkin viime vuosina noussut aika reippaasti ja OIKEASTI huonoja kitaroita näkee enää harvoin. Korealainen laatukontrolli pelaa.

Ja tuo aiheesta eksyminen nyt on kokolailla säännönmukaista toimintaa näillä palstoilla. Sen kanssa on vaan opittava elämään.

Joo näköjään toi jotenkin lopetti jutun kesken, se oli kyl iha loppuun kirjotettu, mut loppu ei näköjää tullu näkyviin.
Mut oisin ollu kiinnostunu nimenomaa noist halvemman hintaluokan (hinta
Zebu
17.11.2003 17:58:00
Jäi ilmeisesti juttu kesken, mutta väittäisin niiden kilpailevan saman hintaluokan keppien kanssa mallikkaasti. Halpojen kitaroiden taso on muutenkin viime vuosina noussut aika reippaasti ja OIKEASTI huonoja kitaroita näkee enää harvoin. Korealainen laatukontrolli pelaa.

Ja tuo aiheesta eksyminen nyt on kokolailla säännönmukaista toimintaa näillä palstoilla. Sen kanssa on vaan opittava elämään.

Jee nyt mä tajusin miks noi ei näy, se ei hyväksy tota "on pienempi kuin" merkkii. Niin eli olin kiinnostunu siitä et mimmossii noi halvemmat kitarat on, joiden hinta on alle 1000€, verrattuna esim ESP ltd MH-100:aan, joka mun mielest on iha hyvä ja maksaa n. 600€, tai vaikka Ibanez RG 470:een.
Ja ei toi aiheest eksyminen juur haittaa, jos sais ees jotai kommenttii haluamastaan asiast, mut äsken ei ollu yhtään kommenttii noist halvemmist B.C Rich:stä.
Kassu
17.11.2003 18:06:51
Mitä mieltä ootte B.C Richin kitaroist, esim tää "vuodenaikaissarja", mis tulee uus kitara joka kuukausi. Voiks noi olla hyvii kitaroit, ku ne on aika komeen näkösii ja kaiken lisäks viel aika halpoi.

Jätä hyvä mies väliin.
Olli S.
17.11.2003 19:59:51

ESP ltd MH-100:aan, joka mun mielest on iha hyvä ja maksaa n. 600€
Tuohon hintaan ei kannata enää 100-sarjalaista ostaa. JOitain muita malleja saa 300 jo tuohon hintaan ja kaksisataa lisää, niin saat saman kepukan, mutta paremmilla mikeillä ja neck-thrulla tai set-neckillä.
Viimeinkin se musiikkinäyte!
Kapane
17.11.2003 21:30:42

Kepukat on hienoja paitsi osat on hirmu mauttomia (widow, ironbird) mutta mockinbird ja Bich on hienoja, mutta arvostus lensi ikkunasta kun ne teki sen perse mallin siitä bichistä, mutta tosiasiahan on ettei noilla sylissä soitella kovin herkästi...
Raha on ku fyrkkaa
Gypsy
17.11.2003 21:35:05
mutta tosiasiahan on ettei noilla sylissä soitella kovin herkästi...

Mitäs Mockingbirdissä ja Bichissä on semmosta ettei syliin istu?
Mörkö
18.11.2003 12:07:13 (muokattu 18.11.2003 12:07:41)
Edit: Ei ollukkaan enää asiaa. :)
"vinsentti on vihree nyrsijä"
ingle
18.11.2003 15:18:30
B.C Richin skeba on pakko ostaa jossain vaiheessa.
If assholes could fly, this place would be an airport.
Super-Jari
18.11.2003 15:58:11
Jee nyt mä tajusin miks noi ei näy, se ei hyväksy tota "on pienempi kuin" merkkii. Niin eli olin kiinnostunu siitä et mimmossii noi halvemmat kitarat on, joiden hinta on alle 1000€, verrattuna esim ESP ltd MH-100:aan, joka mun mielest on iha hyvä ja maksaa n. 600€, tai vaikka Ibanez RG 470:een.
Ja ei toi aiheest eksyminen juur haittaa, jos sais ees jotai kommenttii haluamastaan asiast, mut äsken ei ollu yhtään kommenttii noist halvemmist B.C Rich:stä.

Alle tonnillahan saa jo tosi hyvän B.C Richin. Itse ostin Oulusta NJ-sarjan seiskakielisen Warlockin ja kyllä se on hevin soittoon melko työkalu.
Hinta oli 595€ joka todellakaan ole paljon tuommosesta kepukasta.

On muuten just sellanen "paska" korealainen.

Jos joku sanookin että B.C Richin on huonoja ja laaduttomia keppejä niin siinäkun sanovat, minullakin on kaikkia sg malleja kohtaan samanlainen antipatia vaikka en eläissäni ole koittanut kuin yhtä :D

Käy koittamassa ja totea itse.
Heavy metal musiikin kuunteluun liittyy usein saatananpalvonnan lisäksi muitakin yhteiskunnalle vaarallisia ääri-ilmiöitä kuten ekofasismi, natsismi, kasvissyönti ja pasifismi.
vrajala
18.11.2003 18:46:08 (muokattu 18.11.2003 18:46:27)
Gypsylle ja muillekin jenkkibcricheistä kiinnostuneille tiedoksi, notta ystävämme merten tuolla piolen, Ed Roman on haalinut itselleen kasoittain puolivalmiita Richin läpikaulavehkeitä ym. osia (siis ilmeisesti jenkkituotantoa).

http://www.edroman.com/parts/bodyblanks.htm
http://www.edroman.com/parts/necksforsale.htm

Tollasen saattaminen soitettavaan muotoon vaatii tietysti pikkasen vaivannäköä :o)
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Gypsy
18.11.2003 18:49:38 (muokattu 18.11.2003 19:44:38)
Gypsylle ja muillekin jenkkibcricheistä kiinnostuneille tiedoksi, notta ystävämme merten tuolla piolen, Ed Roman on haalinut itselleen kasoittain puolivalmiita Richin läpikaulavehkeitä ym. osia (siis ilmeisesti jenkkituotantoa).

Ed Romanilta en ottais vastaan mitään vaikka ilmaseks saisin. Olen kyllä katellu eBaysta jotain vähän vanhempia Koa bitchejä ja Mockingbirdejä mutta tolta mieheltä en mitään tilais

EDIT: Joo o. Rosvo se on. Heti eka juttu minkä löysin kun hain keskusteluryhmistä: Ed Roman is a Big Fat Stupid Jerk

Ja lisää löytyy niin paljon kun jaksaa hakee: Ed Roman is a piece of shit
novo
18.11.2003 19:00:00
ja kannattaa muistaa että anssi kela veti sillon pleipäkkinä...ne mitää oikeesti soittanu, lavallaki oli vaan yks marsun nuppi+kaappiyhdistelmä eikä mitää piuhoja menny mihkää ja kitaristeja oli soittamas kolme...että kannattaa välillä kahella mitä siellä lavalla noissa tapahtumis on ja tapahtuu.
Super-Jari
18.11.2003 21:08:54
ja kannattaa muistaa että anssi kela veti sillon pleipäkkinä...ne mitää oikeesti soittanu, lavallaki oli vaan yks marsun nuppi+kaappiyhdistelmä eikä mitää piuhoja menny mihkää ja kitaristeja oli soittamas kolme...että kannattaa välillä kahella mitä siellä lavalla noissa tapahtumis on ja tapahtuu.

Anssi-setällähän oli nahkahanskat kädessä..
Heavy metal musiikin kuunteluun liittyy usein saatananpalvonnan lisäksi muitakin yhteiskunnalle vaarallisia ääri-ilmiöitä kuten ekofasismi, natsismi, kasvissyönti ja pasifismi.
fox
18.11.2003 23:45:53

Ed Romanilta en ottais vastaan mitään vaikka ilmaseks saisin. Olen kyllä katellu eBaysta jotain vähän vanhempia Koa bitchejä ja Mockingbirdejä mutta tolta mieheltä en mitään tilais:

Linjassa Gypsyn kanssa.. Sitäpaitsi nuo rungot ei mitään erityishalpoja ole hra Romanilla.. mielestäni. Koawood Bich olis kyllä hieno, ja mikseipä kunnon flamekin. Toinen mitä vois harkita olis tietenkin Mockingbird, ehkä vihree burst Supreme. Bich kyllä kiehtoo varsinkin sen elektroniikan osalta. Nam. Tota Bich´s bakkia mulle yks musiikkikauppias-Harri esitteli. Olihan se. Treenikselle seinäkoristeeksi hieman kallis. Edelleen, vain mielipiteeni. My 2 cents.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)