grayhaven 05.10.2006 09:35:47 | |
---|
Miten käytännössä olette hoitaneet, ilman laadun heikkenemistä? Rumpali voi pitää kappaleen kasassa, mutta voiko kappale pitää rumpalia? |
lion 05.10.2006 09:41:37 | |
---|
Miten käytännössä olette hoitaneet, ilman laadun heikkenemistä? Ihan splittereillä se kantsii ekana kokeilla. Luulen että toimii ihan ilman ongelmia, tietty suhinaa saattaa tulla liikaa. Mut kaikki isommat haarotukset kannattaa tehdä todellisuudessa ajamalla kitarasignaali di-boxin läpi mikseriin jossa on useampi bus-lähtö ja sitten niitten bus lähtöjen kautta tuutata vahvistimiin. - Li'oN "Sinä ja minä, kaikki samanlaisina: näkyvästi tutkalla - niinku lentokoneet" |
milcoin 05.10.2006 09:49:24 | |
---|
Ihan splittereillä se kantsii ekana kokeilla. Luulen että toimii ihan ilman ongelmia, tietty suhinaa saattaa tulla liikaa. Mut kaikki isommat haarotukset kannattaa tehdä todellisuudessa ajamalla kitarasignaali di-boxin läpi mikseriin jossa on useampi bus-lähtö ja sitten niitten bus lähtöjen kautta tuutata vahvistimiin. - Öö, linjatasoista signaalia kitaravahvistimen inputtiin? Sitäkö tarkoitat? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
kivi 05.10.2006 10:59:04 | |
---|
Mut kaikki isommat haarotukset kannattaa tehdä todellisuudessa ajamalla kitarasignaali di-boxin läpi mikseriin jossa on useampi bus-lähtö ja sitten niitten bus lähtöjen kautta tuutata vahvistimiin. Eei. Nyt menee impedanssit sekaisin. Jos noin haluaa tehdä, tarvitsee joka vahvistimen eteen myös impedanssimuuntimen, halvimmillaan passiivi-DI-boksin takaperin. Suoraan pöydästä ei vahvistimeen kytkeminen oo hyvä idea, se kun ei kuulosta yhtään oikealta. ...Kuten saatiin kauhulla kokea, kun joskus parikymmentä vuotta sitten tehtiin ekoja re-amppauskokeita, ja studion kello raksutti kallista aikaa. Jos kyseessä ovat bassman-pohjaiset vintagepelit, eli vanhat Marshallit ja Fenderit ja vastaavat, onnistunee homma ihan kytkemällä inputit yhteen. Uudemmilla vahvistimilla kannattaa käyttää sellaisia efektipedaaleita joissa on kaksi ulostuloa. Ja jos oikein hifiksi menee, niin 1:1-linjamuuntajilla nyt ainakin saa galvaanisen erotuksen hoidettua soundin kärsimättä, tulee vain paremmilla Lundahleilla maksamaan helposti satasen per kanava. Monen vahvistimen ajaminen yhtä aikaa on nastaa. Jos studiossa on, kannattaa yhdistellä vahvistimista mieluinen soundi (tai enintään pari raitaa) saman tien, sen sijaan että jättäisi valinnat loppupeleihin, mun mielestäni; suhtautua niihin niinkuin yhteen isoon ja monipuoliseen vahvistimeen. Kannattaa myös muistaa kokeilla eri vahvistinkanavien vaiheenkääntöä (miksauspöydässä), jokainen matkalla oleva vahvistusaste kääntää vaiheen. |
Mikael 05.10.2006 11:39:10 | |
---|
Mä oon tehnyt ainakin tälleen: Kitara -> MRX Microamp -> passiivinen jakoboxi -> styrkkarit. Mahdollisimman lyhyet George L -piuhat. Siitä mistä aita on matalin... |
askomiko 05.10.2006 11:51:21 (muokattu 05.10.2006 12:01:19) | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Strumbali 05.10.2006 12:49:26 (muokattu 05.10.2006 12:53:55) | |
---|
ettäjotta |
kivi 05.10.2006 13:01:13 | |
---|
Täällä oli selostettu yksi tuommoinen viritys: http://mixonline.com/recording/projects/audio_making_tools_days/ Itse tosin tipahdin kärryiltä jossain vaiheessa. "Systematic Systems Splitter" oli kohta missä Toolin vahvistimet jaetaan, eli varsinaisesta jakoperiaatteesta ei tuolla kerrottu mitään. Systematic Systemsiltä löytynee splitterin tarkemmat speksit jos kiinnostaa. |
Aajep, ajattelin ohi alkuperäisen kysymyksen. Tässähän olikin kyse siitä haaroittamisesta, ei haaroitettujen vahvistimien äänittämisestä? Minä muuten taisin Googlata tuota Systematic Systems:ä jo aikaisemmin. Eipä löydy ei... ;) ettäjotta |
grayhaven 05.10.2006 13:26:58 (muokattu 05.10.2006 13:27:14) | |
---|
Eei. Nyt menee impedanssit sekaisin. Jos noin haluaa tehdä, tarvitsee joka vahvistimen eteen myös impedanssimuuntimen, halvimmillaan passiivi-DI-boksin takaperin. Suoraan pöydästä ei vahvistimeen kytkeminen oo hyvä idea, se kun ei kuulosta yhtään oikealta. ...Kuten saatiin kauhulla kokea, kun joskus parikymmentä vuotta sitten tehtiin ekoja re-amppauskokeita, ja studion kello raksutti kallista aikaa. Jos kyseessä ovat bassman-pohjaiset vintagepelit, eli vanhat Marshallit ja Fenderit ja vastaavat, onnistunee homma ihan kytkemällä inputit yhteen. Uudemmilla vahvistimilla kannattaa käyttää sellaisia efektipedaaleita joissa on kaksi ulostuloa. Ja jos oikein hifiksi menee, niin 1:1-linjamuuntajilla nyt ainakin saa galvaanisen erotuksen hoidettua soundin kärsimättä, tulee vain paremmilla Lundahleilla maksamaan helposti satasen per kanava. Monen vahvistimen ajaminen yhtä aikaa on nastaa. Jos studiossa on, kannattaa yhdistellä vahvistimista mieluinen soundi (tai enintään pari raitaa) saman tien, sen sijaan että jättäisi valinnat loppupeleihin, mun mielestäni; suhtautua niihin niinkuin yhteen isoon ja monipuoliseen vahvistimeen. Kannattaa myös muistaa kokeilla eri vahvistinkanavien vaiheenkääntöä (miksauspöydässä), jokainen matkalla oleva vahvistusaste kääntää vaiheen.
Kivi, Hyvä! Mutta miten kytketään inputit yhteen? :=) Rumpali voi pitää kappaleen kasassa, mutta voiko kappale pitää rumpalia? |
Daunt 05.10.2006 13:27:15 | |
---|
|
kivi 05.10.2006 13:30:29 | |
---|
Kivi, Hyvä! Mutta miten kytketään inputit yhteen? :=) Noissa vanhemmissa peleissä on usein jo valmiiksi rinnakkaiset input-liittimet juuri tuota tarkoitusta varten, mutta jos ei ole, niin y-piuhaa vaan askartelemaan. Mitään takuuta että soundi ei kärsi en kyllä anna. Olisi ehkä hyvä ymmärtää ensin mitä on tekemässä, vinkiksi vain. |
grayhaven 05.10.2006 13:38:06 | |
---|
Mutta kun se soundi kärsii. Kuulemma, itse olen tässä vaan mielenkinnolla selvittäjänä kuinka sen pystyy hoitamaan järkevästi. Rumpali voi pitää kappaleen kasassa, mutta voiko kappale pitää rumpalia? |
kivi 05.10.2006 15:12:14 | |
---|
Mutta kun se soundi kärsii. Kuulemma, itse olen tässä vaan mielenkinnolla selvittäjänä kuinka sen pystyy hoitamaan järkevästi. Soundi kärsii jos sisääntulojen impedanssi ei natsaa. Ei muuten. Jos galvaaninen yhteys poistetaan (1:1 eristysmuuntaja), ei tuostakaan ole ongelmaa. |
BenGlenton 05.10.2006 17:00:23 | |
---|
Kuulemma. Kannattaa testata ja kuunnella itse kärsiikö se soundi ja jos kärsii, niin kärsiikö se niin paljon ettei sillä voi tehdä mitään. www.supremecourtband.fi |
askomiko 05.10.2006 22:36:26 | |
---|
Kunhan ylimääräistä rahaa löytyy ni ostan tuon voodoo labin, sitä tarttee aina sen kerran vuodessa. On se nii kiva. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |