Joskus sitä pitää ottaa itseään niskasta kiinni. --- hyvä yleisö, minua katsokaa kerran edessänne näette tilanteen herran olikin jo aika päästä teistä päässäni pesivistä perkeleistä siis hyvästi muistot ajoista hajonneista joista muistini mieluiten poistan ne saavat seuraa hulluuden ja järjen veteen piirretyistä rajoista olen järjiltäni olen järjissäni olen minä kaikki ulos nyt pienet äänet huutavat yössä etkö sittenkin tekisi toisin vaan tässä vapautukseni työssä miten niin muka tehdä voisin niiltä yhteyden katkaisen, elämän ratkaisen, selvitän kai sen kaiken tarkoituksen, kun ohimooni terän poran karkaisen olen järjiltäni olen järjissäni olen minä kaikki ulos nyt (sentti) jääköön hyvästi maa (toinen) taivaskin jäädä saa (kolmas) en tahdo saavuttaa (neljäs) kuin rauhaa - loputonta olen järjiltäni olen järjissäni olen minä kaikki ulos nyt (olen järjissäni) nyt (olen järjissäni) nyt (olen) nyt. |
Ohhoh!! Aika rajua, mutta vaikuttavaa tekstiä! Toisaalta en ole yllättynyt, vaikka ei sinänsä ihan ekana tulis mieleen tällaiset tekstit sulta! Hyvää! MrQ, muna käteen. - Nimismies [01.10.2006] |
Teksti ohjailee sävellystä selkeästi jonnekin pomppuhevi/Stam1na -linjoille. Huutoa ja jynkkyä soi päässä. Sen verran on sanottava, että seuraava rivi ei kyllä mielestäni tarkoita yhtään mitään, vaikka siitä selviääkin kyllä, mitä ajat takaa: "siispä muistot ajoista hajonneista joista muistini mieluiten poistan" Muisti on, nähdäkseni, kokonaisuus, joka koostuu muistoista. Muistot ovat muistissa, muisti on ihmisessä. Siispä jos poistat muistin, tapahtuu täysi nollaus eikä jäljelle jää mitään. "Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain."
-Zarmo
Selitys - vasta-avattu |
Teksti ohjailee sävellystä selkeästi jonnekin pomppuhevi/Stam1na -linjoille. Huutoa ja jynkkyä soi päässä. Sen verran on sanottava, että seuraava rivi ei kyllä mielestäni tarkoita yhtään mitään, vaikka siitä selviääkin kyllä, mitä ajat takaa: "siispä muistot ajoista hajonneista joista muistini mieluiten poistan" Muisti on, nähdäkseni, kokonaisuus, joka koostuu muistoista. Muistot ovat muistissa, muisti on ihmisessä. Siispä jos poistat muistin, tapahtuu täysi nollaus eikä jäljelle jää mitään. Hm. Siinä on kai siis korrelaattivirhe. Tai jotain puuttuu. Koska muisti poistetaan mieluiten hajonneista ajoista, niistä ajoista on muistoja. Tautologiaa, ehkäpä. "siispä hyvästi muistot ajoista hajonneista joista muistin mieluiten poistan" sanoisi moikkamoi niille muistoille, sitten kerrottaisiin niistä ajoista joista muisti poistetaan. Ehkä? Joo, Townsendin Deviniä tuli kuunneltua tätä tehdessä, mutta sovitus voisi olla ehkä industriaalimpi, semmoinen NIN-tyyppinen ehkä. Tosin saa siihenkin jynkkykitaraa. e: nyt tuli vähän selvennettyä molempia rivejä, ehkä |
Eppu Normaali goes mad? 8) Hyvää tekstiä, joka toimis varmasti monenlaisen sävellyksen keralla. Hirveenä runttauksena tästä vois kyllä hävitä tehoa. Lopetus on todella jees. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |