Buffa D 27.09.2006 19:10:03 (muokattu 27.09.2006 21:32:23) | |
---|
Tein just treeneissä sen mokan, että vedin liian lujaa, kun omaa ääntä ei kuulunut. Nyt on kurkku sit kipeä. hellurei persemoi. |
sihvale 28.09.2006 22:25:12 | |
---|
Get a decent PA-system ;( Se ei oo susta kii, älä kilpaile kitaroiden & rumpujen kaa. Jos ei kuulu ääni, sit riittää et sä kuulet. Ei kantsi rikkoo itteensä sen takia "It must NOT feel as it sounds." |
Nazgrathall 28.09.2006 22:36:14 | |
---|
Jos ei kuulu ääni, sit riittää et sä kuulet. Ei kantsi rikkoo itteensä sen takia Itelläni kävi sillälailla hassusti, että kun yritin saada itseäni paremmin kuuluviin kaverin kanssa duettoa vetäessä niin löyty parempi rääkymistekniikka. Aikasemmin mulla oli rääkymisen kanssa vähän ongelmia, kun se sattu hieman kurkkuu, mutta nyt kun en vedä niin paljon kurkulla vaa pistän vähän enemmän voimaa peliin niin noita ongelmia ei enää ole ollut. Nyt saa paljon raaemman soundinki aikaseks, eikä mene sellaseks räkäseks Aku Ankka imitaatioks tuo rääkyminen, jota pidän myös positiivisena asiana. Vir Sine Nomine. |
Buffa D 28.09.2006 22:48:21 | |
---|
No joo ton jälkeen vaan ihmeellisesti opin vetämään niin, etten käytä kurkkua yhtä paljon äänen särkemiseen. Voima tulee jotenkin alempaa. persemoi. |
Nazgrathall 29.09.2006 14:57:57 | |
---|
No joo ton jälkeen vaan ihmeellisesti opin vetämään niin, etten käytä kurkkua yhtä paljon äänen särkemiseen. Voima tulee jotenkin alempaa. Jep, prikulleen sama juttu kävi täällä. Ennen särjin äänen jo kurkussa, mutta nyt se tapahtuu jossain nielun yläosassa, mikä ei todellakaan rasita kurkkua niin paljoa ja siihen saa enemmän voimaa puskettua mukaan. Vir Sine Nomine. |
sihvale 02.10.2006 00:14:33 | |
---|
Pitää kai tänne avautuu ettei kenelläkään satu olee sellasta projektia kuka tarvis meikäläistä naruttaa jotain? Mua kiinnostaa ihan helvetisti tehdä jollekin bändille pelkästään laulut.. "It must NOT feel as it sounds." |
felon 04.10.2006 01:35:08 | |
---|
noh ite jännitän vatsalihaksia rääkyessäni.mul o sellanen fiilis ku vedän et kauhealla raivolla pitää saada huuto tulemaan.toimii mulla. |
masterhat 04.10.2006 21:08:11 | |
---|
kannattaa panostaa vähänlaulukamoihin. 1000-1500 ekua niihin, niin on taivaallista lauleskella reeneissä. ei tietysti ihan pieneen koppiin, mutta sellaiseen 30m2 ja isompiin. ja korkeutta on hyvä löytyä myös kämpästä. ja tietenkin kunnolliset akustoinnit!! hyvät kajarit, tehokas pääte, mikseri, kompura ja mahd. EQ, niillä pääsee jo aika pitkälle. tietysti hyvät mikit, esim sm58 on aika luotto peli Tehotyttö95 |
|
MKH90 05.10.2006 20:00:22 | |
---|
Kysyin täällä aikaisemmin, miten rääkyfalsetin(tai kuten silloin kysyin: "Dani Filth-laulutyylin") käyttäminen pitäisi aloittaa. Nyt olen lukenut hieman ns. inhale-tekniikasta, ja kokeillut sitä. Muuten ihan hyvä, mutta ongelmina ovat nämä: A) En saa tarpeeksi ääntä siitä ja/tai B) Laulaminen tökkii aivan sairaasti. Kipua ei tosin tunnu, mikä on tietääkseni laulupiireissä hyvä merkki. Kysymys kuuluu, voiko noita kohtia parantaa harjoituksella, vai onko kyseinen tekniikka paska jo syntyessään? Aloitteleva basisti-vokalisti metallibändissä |
gilmoure 05.10.2006 22:19:24 | |
---|
onkos muuten mahdollista tuottaa sellasta säröä(esim ylärekisterissä), ettei ääni kuluis paljoo? eli ettei alaäänet katois & äänestä tulis kähee.. |
Buffa D 14.10.2006 21:15:58 | |
---|
Harrastaako muuten kukaan rääkymistä niin että hengittää samalla sisään? persemoi. |
Shied 25.10.2006 18:05:23 | |
---|
Laitetaas tähä samaa topikkii kysymys että miten saa semmoisen rääkäsy äänen tehtyy kuten underoath nimisessä bändissä? Kellää mitään vinkkejä/hyviä harjoituksia? |
Stibe 05.11.2006 22:16:25 | |
---|
Harrastaako muuten kukaan rääkymistä niin että hengittää samalla sisään? multa luonnistuu, mutta se on pitemmän päälle uuvuttavaa ja tekisi mieluummin mieli oppia se oikea tapa. Mutta ihan mielettömän raaka ja magee saundi siitä kyllä lähtee Sitä ei moni tiedä, harva arvaa ja muille ei kerrota! |
Buffa D 05.11.2006 23:03:19 | |
---|
Joo mitä oon kans kuullu sitä, niin aika brutaalia menoa on. Esim. Provinssissa kun katoin deftonesin keikkaa, niin pisti vähän miettimään ne Chinon älyttömän korkeet rääkäsyt. En oo kyl aivan satavarma et vetiks se sisäänpäin vai ei, mutta siltä se ainakin kuulosti. persemoi. |
Seek And Destroy 06.11.2006 15:31:37 | |
---|
Ite oon örissy vasta pari viikkoa ja nyt menee jo matalat örinät kuten Deathchain(corpsen laulamat matalat kohat), Amon Amarth, Cannibal corpse. Nuo opin aika nopeasti (voi johtua ehkä siitä että on aika matala ääni muutenkin). Nyt haluisin kuitenkin oppia nuo vähän korkeammat örinä/rääkymiset kuten DeathChainin Rotten laulaa, Northerin Lindroos tai vaikkapa Devin Townsend, tuntuu kuin ei onnistuu muu kuin matala örinä. En vaa vittu saa säröä korkeammalta. Btw matalan örinän vedän jännittämällä pallean ja vitusti ilmaa päästämällä vähän kurkusta säröä mukaan niin kyllä esim. Amon Amarth onnistuu mielestäni helevetin hyvin. Tosiaan jos joku voisi neuvoa vähän korkeampaan örinään vinkkejä. -Kiitos |
esp-ltd 07.11.2006 22:55:35 | |
---|
haluasiko joku vähän opastaa mulle että miten sen rääkymis äänen saa tehtyä? olen kokeillut että särötän ääntä ja vedän niin lujaa ku kurkusta lähtee mutta ei onnistu, sit oon kokeillu että jos huutaa niin paljon ku ääntä lähtee niin ei. sit kokeilin kans että jos kokeilee mahdollisimman korkealta, karheasti ja lujaa niin ei. jos joku omaa samanlaisen rääkymistyylin taidon kuin esim. ill ninon-, bullet for my valentine-, in flames- tyylin rääkymisen niin jos voisit neuvoa minulle vaikka pikaviestissä että miten se tehdään. |
wldchld92 08.11.2006 18:34:47 | |
---|
Olisko kellään mitään vinkkejä/neuvoja Children of Bodom/Norther /In Flames tyyliseen rääkymiseen???? |
Buffa D 09.11.2006 16:12:55 | |
---|
...Ja hyvin on tullut luettua edelliset sivut. persemoi. |
gorgonoidi 09.11.2006 20:46:24 | |
---|
Olisko kellään mitään vinkkejä/neuvoja Children of Bodom/Norther /In Flames tyyliseen rääkymiseen???? No onhan siitä noin 20 sivu juttua... |