Aihe: vanhoja symbaaleja ala-asteella
1 2
crabnebulae
18.11.2003 21:22:49
Olen toiminut tässä kolmen-neljän vuoden aikana rupuopettajana lähiympäristölläni ja viime viikolla tapahtui niin hieno juttu että oikein pitää kertoa teillekin.

Ala-asteen musiikkiluokasta löysin vähän symbaaleja.. Siellä oli joku Basix setti tai vastaava.. ja Formula 602 haitsut, 602 18" ride ja vanha Zildjian Crash jossa näkyy se vanha Turkish Cymbals logo.. Vielä sellainen juttu että siellä on Zildjian ZBT+ crash, ride ja hi-hat ja NÄITÄ symbaaleja siellä käytetään. Arvaa kuka soitti musiikinopettajalle ja osti pois 602:set ja Zildjianin?

Ja kokonaishintaa EN paljasta. ;) Mutta aika hyvä diili oli, sen verran voin sanoa.
The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli.
Micho
18.11.2003 21:36:56

aijai.. kateeks käy.
kouluista kyllä kieltämättä löytää aina silloin tällöin hyviä peltejä - ja nimenomaan jostain varastoista. joko kukaan (opettaja lähinnä) siellä ei tajua rummuista yhtään mitään, tai sitten ne saattaa ajatella, että "pistetäänpä noi huonot pellit tohon settiin, niin ei hajoa noi kalliimmat..." ihmetyttää aina välillä..
Niskamies
19.11.2003 13:00:30
vihjaappa pikkusen paljonko maksoit. noin sataluku
Hanki presari ja ole tosimies!
crabnebulae
19.11.2003 22:10:30
no yli 250, alle 600. :) Maksoin noin 350. Ja vaikuttaa muuten siltä että se Zildjian on vuosimallia 1955-60.
The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli.
Niskamies
20.11.2003 07:00:13
no yli 250, alle 600. :) Maksoin noin 350. Ja vaikuttaa muuten siltä että se Zildjian on vuosimallia 1955-60.

uhhuh, de är ganska gamla. onnittelen hyvistä ostoksista. Taisit maksaa aika sopivasti.
miän vain
20.11.2003 08:18:54

No olihan tuuria.

Yritin kerran itse samansuuntaista operaatiota, mutta se kaatui siihen että kamat olivat kunnan omaisuutta ja ne olisi sääntöjen mukaan pitänyt myydä huutokaupalla.

Eikä ollu ees mitään noin hyvää.
afro
20.11.2003 18:58:03
Yritin kerran itse samansuuntaista operaatiota, mutta se kaatui siihen että kamat olivat kunnan omaisuutta ja ne olisi sääntöjen mukaan pitänyt myydä huutokaupalla.

Täysin sama juttu täällä päässä. 602 Formulat houkuttelee...
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
j.aalto
21.11.2003 14:26:11
Pakko kertoa, että myös joskus saa lehti ilmoituksista löytöjä, kun myyjä on sellainen, joka ei tiiä rummuista mitään. Kun itse olin aloittelemassa kannujen kilistystä vuonna 1990 faija osti joltain rahapulassa olevelta äijältä hondo percussion setin 800 mk:lla paiste 101 peltien kera. No joskus vuosia myöhemmin tajusin että setissä oli mukana juuri tälläinen samanlainen kuin kirjoittajalla n. vm 55 oleva zyldijanin 14" crash. Setissä tuli myös mukana Ludvigin speed King poljin, ja huomasin tossa pari viikkoa sitten, että täällä sitä kaupitellaan 250 eurolla.
Kaverini osti tossa pari vuotta sitten Ludvigin vistalight tuplasetin jossa oli 2 basaria ja 6 tomtomia 4 peltiä haikka ja virveli 2500mk:lla Oli taas tapaus, että myyjä ei tiennyt rummuista mitään, kuhan sai pois nurkista. ja kaverikaan ei tiennyt mitä tosiasiassa oli ostamassa! sillä oli vaan kriteeri, että pitää olla halpa ja 2 basaria!!! että kyllä näitä riittää!!!!
ltg
21.11.2003 14:29:23
Kaverini osti tossa pari vuotta sitten Ludvigin vistalight tuplasetin jossa oli 2 basaria ja 6 tomtomia 4 peltiä haikka ja virveli 2500mk:lla Oli taas tapaus, että myyjä ei tiennyt rummuista mitään, kuhan sai pois nurkista. ja kaverikaan ei tiennyt mitä tosiasiassa oli ostamassa! sillä oli vaan kriteeri, että pitää olla halpa ja 2 basaria!!! että kyllä näitä riittää!!!!

Aijai kun kävisi minullakin tuollainen tuuri. Oon himoinnut noita rumpuja jo monta vuotta.
ps. Vistalite
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
j.aalto
21.11.2003 14:37:18
sama juttu. vielä hienommat olis vistalite rainbow rummut!
AP
21.11.2003 14:37:31
Aijai kun kävisi minullakin tuollainen tuuri. Oon himoinnut noita rumpuja jo monta vuotta.
ps. Vistalite

Justiinsa tuossa yhdessä topicissahan kirottiin sitä, miten paljon arvokkaitakin vintage-rumpuja heitetään pois "kunneon niin vanhoja..."
Ja noilla Vistaliteilla on ymmärtääkseni maailmanlaajuisestikin keräilyarvoa.

Pitää nähtävästi alkaa kierrellä kaikkia osto ja myyntiliikkeitä ja huutokauppoja nyt myös rummut mielessä. Tähän astihan noita on tullut koluttua, jos nyt löytyisi joku kiva lamppu tai tuoli tai vastaavaa "normaalia keräilytavaraa". Jos merkit paikkansa pitävät, vastaan voi tulla ilmeisesti lisäksi arvokasta lyömäsoitinta pilkkahintaan.
Mikko A
21.11.2003 19:19:51
Ihan tässä justiinsa näin jossain Vistalitet myynnissä, eikä muistaakseni ollut ees paha hinta, vaikkei nyt mikään ihan idioottimainenkaan, alta tonnin kuitenkin. Tosin mäen kyllä myis ollenkaan jos Vistat jostain saisin.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
sakkemule
26.11.2003 15:10:19 (muokattu 26.11.2003 15:12:44)
Pakko kertoa, että myös joskus saa lehti ilmoituksista löytöjä, kun myyjä on sellainen, joka ei tiiä rummuista mitään. Kun itse olin aloittelemassa kannujen kilistystä vuonna 1990 faija osti joltain rahapulassa olevelta äijältä hondo percussion setin 800 mk:lla paiste 101 peltien kera. No joskus vuosia myöhemmin tajusin että setissä oli mukana juuri tälläinen samanlainen kuin kirjoittajalla n. vm 55 oleva zyldijanin 14" crash. Setissä tuli myös mukana Ludvigin speed King poljin, ja huomasin tossa pari viikkoa sitten, että täällä sitä kaupitellaan 250 eurolla.

voi jumalauta mikä tuuri!
Omistan itse Vistalitet, jotka sain mielestäni halvalla: 500 euroa. (22 12 13 16)
kattila
30.11.2003 10:53:06

Ostin eräältä tutulta Paisteen rude riden, 505 crashin ja 505 haitsun + ständit jokaiseen. Maksoin kaikista yhteensä 120 euroa
Huusin että olen jumalaa!!
Lanki
30.11.2003 11:44:18
Ihan tässä justiinsa näin jossain Vistalitet myynnissä, eikä muistaakseni ollut ees paha hinta, vaikkei nyt mikään ihan idioottimainenkaan, alta tonnin kuitenkin. Tosin mäen kyllä myis ollenkaan jos Vistat jostain saisin.

Missä sellaset näit? :) Vois matkustellakin jopa..
Wecklin takatukka on tavoiteltava asia.
Niskamies
30.11.2003 12:24:19
Ostin eräältä tutulta Paisteen rude riden, 505 crashin ja 505 haitsun + ständit jokaiseen. Maksoin kaikista yhteensä 120 euroa

Aika hyvä hinta, olis ollu ehkä sopivampi pelkästä tosta ridesta ilman ständiä. Minkä tasosia noi 505:set muuten on?
JM
30.11.2003 12:35:16
Meidän koulun musaluokasta löytyy Paisteen Signature- sarjan pellit, aika hyvin soivat. Harmi vain, että musaopettajakin on tietoinen peltien arvosta.
"It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton
Mikko A
30.11.2003 15:14:36
Missä sellaset näit? :) Vois matkustellakin jopa..

Ku en muista, oiskohan ollu Keltasessa pörssissä, mutta en oo varma ollenkaan. Tuskin enää on =)
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Alpha
30.11.2003 16:16:13
Setissä tuli myös mukana Ludvigin speed King poljin, ja huomasin tossa pari viikkoa sitten, että täällä sitä kaupitellaan 250 eurolla.

Niin...ei se ole tyhmä, joka pyytää...vaan se, joka maksaa.
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)