Aihe: Onko metronimit käytössä vai ei..
1 2 3
Groovi
18.11.2003 21:28:05
Moniko muuten käyttää treeneissään klikkiä, ihan yleisesti?
Oon huomannu että monet aloittelevat ja ehkä kokeneemmatkin rumpalit jättää tän osa-alueen ihan huomiotta. Mun mielestä se taimin pitäminen on ja tulee aina olemaan rumpalin tehtävistä numero 1.
Moni tuntuu keskittyvän sen sijaan vetelemään hienoja tilu-lilu fillejä, meni sitten taimissa tai ei.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat.
crabnebulae
18.11.2003 21:30:29
Minä käytän. NOIN 25% ajasta treenaan metronomin kanssa kun soitan settiä. Jos soitan rudimentteja tms, niin treenaan aina metronomilla. Minulla on Taman se monsterimetronomi, Rhythm Watch. Toimii.
The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli.
juoni
18.11.2003 21:33:04 (muokattu 18.11.2003 21:35:10)
Tuo on kyllä niin totta (ja toisinaan hieman ikävääkin). Mikään ei kuullosta pahemmalta kuin kiilaava/laahaava rumpali ja sitä myöten yleensä koko bändi. Itse harjoittelen ihan vain pirun tarkkaa taimingin pitämistä usein half-time-klikillä eli tempo 40:neen ja soitan niin että klikki onkin puolinuotti.
Niin muuten onko tuo Rhythm Watch sellainen laite, jossa saa tahtilajin vaikka viiteentoista ja temmon todella alas?
Lahjattomat Treenaa
crabnebulae
18.11.2003 21:36:44
Niin muuten onko tuo Rhythm Watch sellainen laite, jossa saa tahtilajin vaikka viiteentoista ja temmon todella alas?

Jep. Ja juuri siksi että sillä voi säätää tahtilajit helposti päätin ostaa sen. Olen nääs semmoinen 19/8 jätkä... ;)
Groovi
18.11.2003 21:37:02
hieno juttu että sitä harrastetaan. olen itse ehkä vanhan koulukunnan kasvatteja siinämielessä, että kyllä se taimi on pidettävä keikallakin. vaikka on semmonen 14 vuotta soittoa takana, niin käytän edelleen ja tulen käyttämään. sen kans oppii aika helposti elämään, ja studiossa onkin jo pakko.
crabnebulae
18.11.2003 21:41:06
Kuinkahan kallis ko. vekotin on?

Noin 150 €
jussiohman
18.11.2003 22:20:30
Lähes koko ajan kun soitan on klikki korvalla. Pitäs varmaan soittaa enemmän ilman. Sen kanssa on mukava opetella kaikki asiat.
Jos luoja on, mitä vittua se meinas/homo sapiens, niin reilu ja reipas.
Mikko A
18.11.2003 22:56:43
hieno juttu että sitä harrastetaan. olen itse ehkä vanhan koulukunnan kasvatteja siinämielessä, että kyllä se taimi on pidettävä keikallakin. vaikka on semmonen 14 vuotta soittoa takana, niin käytän edelleen ja tulen käyttämään. sen kans oppii aika helposti elämään, ja studiossa onkin jo pakko.

Eikös se vanhempi koulukunta ole juuri niitä tyyppejä, joille se taimi ei ole se maailman keskipiste. Rytmi elää. Ei sillä sinänsä ole väliä, pysyykö tempo tiukasti samana koko ajan, jos koko bändi on mukana juonessa. Vrt. vaikkapa Jimi Hendrix Experience... Ja tämä koulukuntahan soittaa sitä vanhempaa ja rennompaa/letkeämpää musaa. Itse edustan tuota koulukuntaa =)
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
J. Cool
18.11.2003 22:57:11

toi tollane ihmeklikki joka toistaa kaikennäköset tahtilajit olis kyllä poikaa. vähän tyly vetää tollasella perusnaksulla mut kylläpä tuoki on ihan jees. eikä syö patteria juuri ollenkaan.
Groovi
18.11.2003 23:08:17
Eikös se vanhempi koulukunta ole juuri niitä tyyppejä, joille se taimi ei ole se maailman keskipiste. Rytmi elää. Ei sillä sinänsä ole väliä, pysyykö tempo tiukasti samana koko ajan, jos koko bändi on mukana juonessa. Vrt. vaikkapa Jimi Hendrix Experience... Ja tämä koulukuntahan soittaa sitä vanhempaa ja rennompaa/letkeämpää musaa. Itse edustan tuota koulukuntaa =)

no ei ole, tietysti riippuu mistä ajanjaksosta asiaa tarkastelee. =)
mielestäni omasta kokemuksesta voin sanoa että nykyään sen taimin pitäminen on enemmän hukassa kuin tuossa 90-luvun puolivälissä, tai 80-luvun lopulla milloin itse kapulat otin käteen. mutta, meni ehkä asian viereen. hyvä kuulla että homma on paremmalla mallilla kuin yleisestiottaen ajattelin. nykyiset suhteellisen sekoittuneet musiikkityylit ehkä antavat tosin asiassa enemmän pelivaraa.
welho
19.11.2003 01:18:16

Moniko muuten käyttää treeneissään klikkiä, ihan yleisesti?

Kyllä klikin kanssa tulee treenattua ihan aktiivisesti ja keikoillakin on tuttu kaveri jos on taustanauhaa tai pitää soittaa biisejä tarkasti timessä esim. kitaristin efektoinnin takia=)

Tuo klikki on kyllä hauska vehje.
Kun sen kanssa alkoi treenaamaan oli aluksi tietysti hieman hankalaa. Seuraava vaihe olikin että sen kanssa oppi elämään ja turvasi siihen ehkä jo liikaakin.
Sitten piti taas treenata uudestaan että osaa soittaa rennosti ilman klikkiä ja time pitää.

Tällähetkellä on suhde klikkiin kunnossa=)
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
halodrummer
19.11.2003 01:39:04
En ole koskaan kokeillut eikä ole vielä tullut ongelmia tahdin pitämisessä, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
Groovi
19.11.2003 01:48:43
En ole koskaan kokeillut eikä ole vielä tullut ongelmia tahdin pitämisessä, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

kokeile joskus. ainakin siinä huomaa yleensä ensimmäisenä kuinka se tahti ei niin tarkasti pidäkkään. =)
Henga
19.11.2003 12:55:48
Tästä päästäänkin toiseen asiaan eli: Kuinka moni teistä treenaa Laidback, In the middle ja On top-tyylejä metronomin kanssa. Oletan että termit on kaikille tuttuja, mutta itse "tajusin" noi hommat vasta puolisen vuotta sitten. Varsinkin On top on vaikea pitää kasassa ilman kiilausta..
jussiohman
19.11.2003 14:23:54
In the pocket on tuttu termi. Mutta noi sun mainitsemat ei. Kerropa mitä ne on.
Jos luoja on, mitä vittua se meinas/homo sapiens, niin reilu ja reipas.
kampela
19.11.2003 15:02:35

klikki käytössä.. AINA
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
Dr. Funkenstein
19.11.2003 15:08:39
Klikki on käytössä mahd. usein. Etenkin nyt, kun on tullut paljon elektrosettini kanssa pelleiltyä on klikki ollut korvassa käytännössä jatkuvalla syötöllä.

Ei kai sitä nyt hullukaan (rumpali) täysin ilman klikkiä voi olla? Aika perusasioita ja ensimmäisiä hankintoja mielestäni.

Tosin myönnän heti ekana, ettei sen kanssa kyllä ihan tarpeeksi tule soitettua kun akustisen setin taakse istahtaa. On se niin kamalan hankala kantaa mukana... ;)
jms
19.11.2003 15:54:29
Koulussa reenaan roladin v-drumsin kanssa ja aina on klikki päällä... semmonen 75% reeniajasta klikin kanssa
Henga
19.11.2003 16:05:04
In the pocket on tuttu termi. Mutta noi sun mainitsemat ei. Kerropa mitä ne on.

Laidback=pikkasen jäljessä In the middle=täsmälleen iskulle ja On top=pikkasen edellä. Noihan pitäs tulla aika luonnostaan. Eli jos biisi on vaikka tommosta Erykah Badu-tyyppistä fiilistelyä, niin siihen automaattisesti soittaa vähän "leidbäkkinä" eikä rupe mitään kaahailemaan.Puhumme kuitenkin millisekunneista, ettei nyt kukaan pistä menemään kahdeksasosanuottia jäljessä noita iskuja! =) In the pocket taitaa olla kans täsmälleen iskulle?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)