Aihe: Noob Örisiä..
1
EvilJänis
04.10.2006 12:56:52

Hey kun nyt joudun ensimmäistä kertaa piennen muusikon elämässäni hankkimaan "Lauluvehkeet" ja olen köyhä p*ska. Niin saanko mitään aikaiseksi jos ostan BassoVahvistinKaappi härdellin ja pluggaan siihen Mikin.
Vai pitääkö minun ostaa Vahvari ja sittten jonkinlaiset Kaapit sen lisäksi?
Mitenkäs saako niihin sitten lisättyä kaikulaitteen..

Ja pistäkää vinkkejä muutenkin vehkeiden ostoon..
Thänks!
Attera Totus Sanctus
paavi
04.10.2006 13:35:10
Yritänpä vastata nopeasti ja selkeästi jotain. Muut voivat kertoa tarkemmin sitten. Ensinnäkin, laulukamoihin kannattaa satsata. Kyseessähän on siis yleiskäyttöiset PA-kamat, joista voi ajaa muutakin kuin laulua/lauluja: syntikkaa, bassorumpua, kitaraa, bassoa...
No, käytännössä kuitenkin pienellä PA:lla pienessä treenikämpässä kannattaa vetää ainoastaan laulu PA:sta. Laatuun kannattaa kuitenkin satsata, koska laulu on niin olennainen osa musiikkia ja huonot laulukamat saattaa viedä ilon koko hommasta ja pilata laulajan laulutekniikan. Ei kuulu kunnola ja kiertää koko ajan...ei kiva.

Jos nyt puhutaan pienistä laulukamoista, sulla on pari vaihtoehtoa:

1) MIKSERI + VAHVISTIN + 2 KAIUTINKAAPPIA

2) MIKSERIVAHVISTIN + 2 KAIUTINKAAPPIA

3) MIKSERI + 2 AKTIIVIKAIUTINKAAPPIA (jossa siis vahvistin sisällä)

Mä suosittelen vaihtoehtoa 3. Kaikista kompaktein ja helpoin vaihtoehto. Kysyit kaikulaitteesta: Useimmissa miksereissä on sisäänrakennettu kaiku, mutta ne on lähes poikkeuksetta huonolaatuisia. Kannattaa ehkä ostaa erillinen pieni kaikulaite.

Tulipa taas lyhyt ja selkeä vastaus. Olis pitänyt arvata....
paavi
04.10.2006 14:08:46
Laulu tekniikkaa tuskin pystyyy enempää pilaamaan....Kun Örinä murinaa tulee...

Vaatii örinäkin nyansseja ja tekniikkaa. Jos kuulet vaan ulinansekaista mössöä, et pysty kehittämään laulutekniikkaa mikin kanssa.

Tuota Mikseri Vahvistinta olen miettiny...Kun kerran se tuntuu olevan vaatimuksena että Mikseri on...JOSPA jollain bändin jätkistä olisi mikseri niin ostaisi sitten vahvarin ja Kaapit....Ja tietysti kunnon mikki....

Joo. Mä luulen, että se vaihtoehto yhdistetyn mikserivahvistimen kanssa on ainakin halvin. Se on vaan pikkasen "kömpelö" ja sitä set-uppia on vaikea enää parantaa.

Mitenkäs Kaappien "Teho" että ne ei kärähdä kun ekakerran karjaisen (on kerrran käynynt)

No näistä voi joku muu kertoa jotain. Kai tuo vahvistin on jotain parinsadan watin luokkaa ja kaapit sitten sitä vastaavia. Katso muuten muitakin ketjuja täällä palstalla. Näitä laulukamoja on tiedusteltu ennenkin.

Hyvän mikin saat noin 100 eurolla.
EvilJänis
07.11.2006 02:24:39

Okeiii...

Eli jos mie ostan AktiiviKaiutin parin 250w vahvistin teholla (?)

Onko silloin Mikserillä minkälaiset vaatimukset?
Attera Totus Sanctus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)