Aihe: Muusikkojen ASLAK kuntoutus.
1
paice60
04.10.2006 01:37:01
Itse tuon kokeneena voin antaa pelkästään hyvää palautetta. Eli kyse on siitä että jo jonkin aikaa alalla olleet ja myös työvuosia(toivon mukaan ) on vielä jäljellä, voivat hakea kuntoutusta erilaisiin vaivoihin. Asia ei liity mitenkään liittoon eli myös muutkin kuin liittoon kuulumattomat voivat hakea sinne. KELA hoitaa koko homman .
Paikkana on Hotelli Herttua Kerimäellä ja siellä on kaikille oma fysiojumppari eli kun menette jumppaan, niin ei tarvitse aina selittää että mulla on sitä ja tätä. Paikka on mukava ja rauhallinen, mutta siellä on kolmena iltana elävää musiikkia eli pääse tsekkaamaan muitakin. Paikan päälääkäri Pekka on aivan mahtava, joka vaivaan löytyy selitys, todella loistava tyyppi. Muutenkin henkilökunta on erittäin hienoa porukkaa ja asiantuntevaa. Meidän kiipparisti oli siellä myös ja kehui paikkaa estottomasti.
Jaksoja on neljä ja niistä KELA (ei Anssi) maksaa päivärahat ja matkakorvaukset, eli kun keikkaa ei kerran ole, niin KELA maksaa. Eka jakso on viikon ja toinen kaksi viikkoa ja kolmas taas viikon. Jos alkaa olemaan (ja varmaan onkin) vaivaa, niin rohkeasti vain hakemaan sinne kuntoutukseen, veikkaan että ette hommaa kadu.
Miks´ mä oon täällä?
isojussi
04.10.2006 06:40:43
+++++++

Hienoa Paice! Tää on ehdottomasti asiallisin kirjoitus keneltäkään pitkään aikaan - vasitenkin näin just kiukuttelevan iskiaksen kanssa taistelevalle.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
kuunsirppi
04.10.2006 07:10:32
Mä oon ollut ASLAK-kuntoutuksessa kans joskus, mutta Siuntiossa.
Se oli hyvä kolmeviikkoinen jo ihan ohjatun ohjelmankin puolesta,
saatika sitten sen "ohjaamattoman" ;o)

Suosittelen kanssa!
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
uruttaja
04.10.2006 08:24:12
Olen kuullut, ettei Aslakkiin ole ollut riittävästi hakijoita. Joten menkää ihmeessä, siitä saa liksaakin. Ite en siihen enää pääse, mutta menkää te joilla vielä pysyy lusikka kädessä.
uruttaja
04.10.2006 08:29:25
Eipä taida näin "terveenä" päästä moiseen kuntoutukseen, vaikka paikka olisi tuossa aivan lähellä Kerimäellä.
Olen käynyt siellä kerran kuikkimassa, kun siellä oli tuttuja soittajia kuntoutuksessa.

Lääkärihän sen terveydentilan päättää. Kerimäellä olis varmaan mukava olla muutama viikko ihan valmiilla kattauksella. Miksi et siis kokeilisi.
Sertzo S
04.10.2006 08:31:47
Lääkärihän sen terveydentilan päättää. Kerimäellä olis varmaan mukava olla muutama viikko ihan valmiilla kattauksella. Miksi et siis kokeilisi.

Kelaltako sinne anotaan, vai miten pitäisi toimia?
uruttaja
04.10.2006 08:33:37
Kelaltako sinne anotaan, vai miten pitäisi toimia?

Terveyskeskuslääkäri antaa lähetteen kuntoukseen, mikäli katsoo siitä olevan hyötyä. Sen jälkeen Kelalle täyttämään muusikon ASLAK-papereita. Joten terkkariin ekka.
baron
04.10.2006 08:37:13

Eipä taida näin "terveenä" päästä moiseen kuntoutukseen, vaikka paikka olisi tuossa aivan lähellä Kerimäellä.
Olen käynyt siellä kerran kuikkimassa, kun siellä oli tuttuja soittajia kuntoutuksessa.

Ei sitä kuntoutusta varten sairas tarvitse olla, ei se oo tautien parantamista vaan lähinnä ennakolta ehkäisemistä (ennenaikaiselle eläkkeelle)

(Vai oonks mä ihan väärässä?)
"Speaking about music is like dancing about architecture"
uruttaja
04.10.2006 08:39:10
Ei sitä kuntoutusta varten sairas tarvitse olla, ei se oo tautien parantamista vaan lähinnä ennakolta ehkäisemistä (ennenaikaiselle eläkkeelle)

(Vai oonks mä ihan väärässä?)

Täysin oikeassa olet. Samoin toimintakyvyn ylläpitäminen on tärkeä tavoite Kelan maksamassa kuntoutuksessa. Minäkään en tästä enää balettikehiin taivu, mutta orastavasti humppa-alttarille sekkeyvyn.
baron
04.10.2006 08:45:25 (muokattu 04.10.2006 08:48:50)

Täysin oikeassa olet. Samoin toimintakyvyn ylläpitäminen on tärkeä tavoite Kelan maksamassa kuntoutuksessa. Minäkään en tästä enää balettikehiin taivu, mutta orastavasti humppa-alttarille sekkeyvyn.

Mä olin mun duunin työterveydessä jossain kuntoutustutkimuksessa, jossa arvioitiin voitaisko varhaiskuntoutuksella estää ennenaikainen eläkkeelle siirtyminen, mutta mut katsottiin toivottomaksi enkä päässyt vaikka olisin halunnut.
Mulle oli kerrottu, että siellä on paljon naisia, kaikki keittäjät ja siivoojat ym eikä juuri lainkaan miehiä ja uskon, että olisin viihtynyt.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Sertzo S
04.10.2006 08:48:04
Mulle oli kerrottu, että siellä on paljon naisia, kaikki keittäjät ja siivoojat ym eikä juuri lainkaan miehiä ja uskon, että olisin viihtynyt.

Hitto sinnehän pitää yrittää, siellähän saattaa saada vier...raanvaraista kohtelua kaikkine hoitoineen ja palveluineen. ;)
isojussi
04.10.2006 10:02:06
HOHO - siellähän on kohta enemmän porukkaa, kuin Lahden humppapikkuesoissa....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
kuunsirppi
04.10.2006 10:03:29
Kaikki kuntoutukset on hyviä. Ite oon ollut Aslakissa Siuntiossa, Tykyssä Korpilammella Espoossa ja ihan yksilöllisessä kuntoutuksessa mm. Ortonissa.

Siuntion ja Korpilammen kuntoutettavat oli sen verran vielä vireessä, että menokin oli sen mukasta, mutta Ortonissa porukka olikin sitten jo oikeesti vähän rampaa. Siellä ei oikein mitään menoporukkaa löytynyt. Tosin itekin oli silloin siinä kunnossa, että jo syömään meno toiseen rakennukseen oli täyttä työtä, kun piti kävellä :o/

Mukavia ihmisiä on ollut kuitenkin kaikissa ja niistä on jäänyt jopa joku ystäväksikin. Kuntoutukset on olleet kaikki ihan laadukkaita ja hyviä ja mikäs siellä on jumpatessa, kun on valmiit ohjelmat, hyvät ruuat ja mukavat ohjaajat
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
uruttaja
04.10.2006 10:07:11
Just loppu yks setti tätä aihetta. Kaikista niistä on hyötyä ja laitoskuntoutuksessa pääsee irti normikuvioista.
paice60
04.10.2006 16:46:20
Just loppu yks setti tätä aihetta. Kaikista niistä on hyötyä ja laitoskuntoutuksessa pääsee irti normikuvioista.

Niin ja tuolla Kerimäellä pääsee tapaamaan uusia soittajatuttavuuksia, kun heitä harvemmin muuten tapaa. Sieltä saa hyvät eväät itsensä kunnossa pitämiseen, sen jälkeen asia onkin omissa käsissä, mutta ainakin tietää mitä PITÄISI tehdä.
Miks´ mä oon täällä?
Begemoth
04.10.2006 22:43:33
Niin ja tuolla Kerimäellä pääsee tapaamaan uusia soittajatuttavuuksia, kun heitä harvemmin muuten tapaa. Sieltä saa hyvät eväät itsensä kunnossa pitämiseen, sen jälkeen asia onkin omissa käsissä, mutta ainakin tietää mitä PITÄISI tehdä.

Kiitos Sulle, kun toit tuon ASLAKin esille. On nimittäin ollu mielessä jo aiemmin, mutta päässy unohtumaan.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
turhala
05.10.2006 15:52:17
On tullut tuolla Kerimäellä käytyä silloin tällöi soittamassa , mutta enpä ole soittajiin asiakkaina törmännyt , tai sitten siellä on ollu kuntoituksessa Dallape.
Sen verran iäkästä se porukka siellä on ollut.
Eli ei vissiin ASLAK ihan non stoppina pyöri.
Suosittelen ,vitutukseen kirkasviina hoitoa.
paice60
06.10.2006 13:25:45
On tullut tuolla Kerimäellä käytyä silloin tällöi soittamassa , mutta enpä ole soittajiin asiakkaina törmännyt , tai sitten siellä on ollu kuntoituksessa Dallape.
Sen verran iäkästä se porukka siellä on ollut.
Eli ei vissiin ASLAK ihan non stoppina pyöri.

Normaalisti siellä onkin sotaveteraaneja, rekkakuskeja ja maatalouden kanssa hommia tekeviä. Muusikot ovat yleensä tammikussa 2 viikkoa, ja viikko loka- ja syyskuussa. Se viimeinen on kontrollikäynti. Nämä ajat saattavat vähän vaihdella mutta nehän selviävät Kelan sivuilta. Kannattaa miettiä.
Miks´ mä oon täällä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)