Aihe: Foo Fighters
1 2 3 4 5 650 51 52 53 54
McNulty
03.10.2006 20:10:14 (muokattu 03.10.2006 20:14:33)
Epäonneksi kummallakaan ei tunnu olevan mitään tekemistä sinun kanssasi.

Kiitos! Saako nyt nauraa?
Tiesitkö että nykyään ihmisissä on se vika, että he eivät kestä yhtään sanailua. Heti ollaan tissiposkena nillittämässä ja jokaisesta pienimmästäkin asiasta otetaan itteensä. Muistakaa relata ja pitää komediaa arjessa mukana. Elätte pidempään vaikka en sitä kaikille toivokaan :)

Oho OT! Ylläri...

Mikähän siinä on että Foot eivät ole Suomessa käyneet viimeisen 3 vuoden aikana? Kun Itävallassa, Norjassa ja parissa muussakin pienemmässä maassa ovat visiteeranneet Euroopassa. Vai onkohan sitä Suomessa liian vähän keikkapaikkoja, tai liian vähän faneja?
These pretzels are making me thirsty!
Modernin ajan Voltaire
jannu
03.10.2006 20:15:10
Kiitos! Saako nyt nauraa?
Tiesitkö että nykyään ihmisissä on se vika, että he eivät kestä yhtään sanailua. Heti ollaan tissiposkena nillittämässä ja jokaisesta pienimmästäkin asiasta otetaan itteensä. Muistakaa relata ja pitää komediaa arjessa mukana. Elätte pidempään vaikka en sitä kaikille toivokaan :)

Taas kerran ollaan sen asian äärellä, että tämmönen tekstipohjainen sanailu on hivenen kyseenalaista toimintaa, koska sen "komedian" näkymisen kanssa on vähän niin ja näin.

Mun aivoon ei esim. mahdu semmoinen, että kun vähän laittaa tekstiin mukaan hymiöitä, niin voi ihan muina miehinä vittuilla niin paljon kuin sielu sietää. Ja sen pitäis sit olla kaikista hauskaa...
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
kyseinen
03.10.2006 20:30:57
hymiöitä, niin voi ihan muina miehinä vittuilla niin paljon kuin sielu sietää. Ja sen pitäis sit olla kaikista hauskaa...

Kyy-llä. Niillä hymiöillä voi kuitata monia täysin puolivillaisia ja ajattelemattomia kommentteja. Se on halpa ja helppo tapa kiertää oman järkevän sanomisen puute.

Ei tässä mitkään yöunet eriävistä näkemyksistä mene, kunhan haastellaan lämpimikseen.

Ja on se tosiaan kumma, kun FF ei ole oikeastaan edes "oikeasti" käynyt Suomessa (en laskisi sitä Koff-sponssikeikkaa "oikeaksi" keikaksi). Täällä olisi varmasti lipunostajia pilvin pimein. Minä myös, vaikka haikailisinkin settilistan osalta vanhemman matskun perään.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
McNulty
03.10.2006 20:42:47
Ja on se tosiaan kumma, kun FF ei ole oikeastaan edes "oikeasti" käynyt Suomessa (en laskisi sitä Koff-sponssikeikkaa "oikeaksi" keikaksi). Täällä olisi varmasti lipunostajia pilvin pimein. Minä myös, vaikka haikailisinkin settilistan osalta vanhemman matskun perään.

No juu, eihän se Koff-keikka tosiaan ollut "oikea" keikka. Omituista tosiaan ettei Foo ole käynyt soittelemassa settejä. Kuitenkin Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa jne. ovat käyneet eikä luulisi olevan iso homma esim. Tukholmasta puikata Turkuun tahi Stadiin keikalle. Yleensä Foon settilistasta löytyy vanhempaakin matskua. My Hero, Everlong, Monkey Wrench, I'll Stick Around, For All The Cows tms. Aika vaihtelevasti ovat soitelleet joitain keikkoja mutta vanhemmankin matskun ystäville on yleensä keikoilla muutamat kipaleet irronneet... mitä nyt tuolta Blackboxista jaksoin tiirailla settilistoja.
Modernin ajan Voltaire
kyseinen
03.10.2006 21:27:02
Onhan nuo 2002 Hovetissa nähty... siellä tuli Hey Johnny Parkit ja For All the Cowsit ja vaikkamitkä. Enough Space jopa. Mun mielestä niiden setit on aika mukava läpileikkaus koko palettiin, vanhaa ripoteltu terveessä määrin uuden sekaan.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Stain
03.10.2006 22:26:49
Foo Fighters on ihan jees bändi, mutta ei ole ikinä kolahtanut niin kuin oikeasti joku bändi kolahtaa. Foo on semmoista melko särmätöntä, ihan kivaa rokkia, eikä pysty tarjoamaan ainakaan minulle mitään kovin suuria tunteita.

Eka levy on meiningiltään paras, mutta jotenkin sekään ei nappaa täysillä. Aika paljon keskinkertaisia biisejä. Levyn paras anti taitaakin tulla jo kolmen ekan biisin aikana. This Is A Call on kova. Soundit on myös jotenkin hemmetin tunkkaiset, vaikka ne rokkaakin. Tulee vähän In Utero mieleen.

Toiselta levyltä en ole muuta kuullutkaan kuin ne hitit. Kolmannelta löytyy joitain hyviä biisejä, mutta ei sekään kolahda vaikka hyllyssä onkin.

One By One on melko tuubaa, tosin löytyy kuningasbiisi "Low", joka on mielestäni yksi FF:n parhaista. Jotenkin QOTSA-vaikutteinen. Kunnon kitarointia. Ja musiikkivideokin on loistava.

En mä tiedä. Tajusin just että en mä edes hirveästi diggaile Foo Fightersia.
It's a bittersweet symphony, this life
aivokuolio
03.10.2006 23:15:13
Kaikki missä Dave Grohl on messissä on täyttä rautaa, paitsi äijän oma bändi. En tiiä. Foo Fighters on vaan liian hajutonta, mautonta ja tyhjänpäiväistä että siitä jaksais isommin innostua. Toisaalta jo Everlong on sellanen biisi, että sillä saa nuo kaikki aiemmat rikkeet anteeksi. En isommin tykkää, mutta eipä ole suurempaa inhotustakaan bändiä kohtaan.

FF pakettiin ja Grohl QOTSA:n vakirumpaliksi. Ugh.
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
Stain
04.10.2006 11:51:27
FF pakettiin ja Grohl QOTSA:n vakirumpaliksi. Ugh.

Juu. Kyllä Dave on hemmetin kova rumpali.
McNulty
04.10.2006 16:41:14
Mielestäni FF ja QOTSA ovat kummatkin hyviä bändejä. QOTSA on hyvällä tavalla tekotaiteellinen ja ainakin viimeisimmällä levyllä on mukava satuteema. Aikaisempi levy on kuitenkin aikamoista sillisalaattia vaikkakin osa biiseistä todella toimivia, eikä vähiten se hitti "No One Knows". Tiedän että tästä nousee joku selkkaus taas kun sanojana olen minä, mutta mielestäni Foot ovat perusrockia tiukalla soitolla ja hyvillä biiseillä varustettuna, kun taas QOTSA:ssa on enempi "taidetta" ja kokeellisuutta. Vähän kuin siihen perussoppaan olisi lisätty ripaus Tom Waitsia. Molemmat toimivat, mutta omalla tavallaan.

Jos tässä pitää jotain suosikkeja listailla, niin minulle QOTSA:lta kolahtaa paremmin tuo Lullabies kuin Songs for the deaf. Kummatkin löytyy hyllystä ja ajoittain levylautaselta kyllä. Foolta taas diggailen kovasti kahta ensimmäistä, one by one lättyä ja tuo uusin on mukava paketti perusrockia ja akustisia ralleja. Mielestäni Foon heikoin tekele on There is nothing left to lose ja sekin on kuitenkin vuoden 2000 Grammy-voittaja parhaasta rockalbumista :)

Ja Daven rumpaloinnista sen verran, että hänhän se taisi soitella pari ensimmäistä lättyä käytännössä yksin narulle. Lahjakas kaveri kyllä... siksi hän onkin yksi meikäläisen suosikeista muiden ohella.
Modernin ajan Voltaire
jannu
04.10.2006 16:53:05 (muokattu 04.10.2006 17:04:03)
Mielestäni FF ja QOTSA ovat kummatkin hyviä bändejä. QOTSA on hyvällä tavalla tekotaiteellinen ja ainakin viimeisimmällä levyllä on mukava satuteema. Aikaisempi levy on kuitenkin aikamoista sillisalaattia vaikkakin osa biiseistä todella toimivia, eikä vähiten se hitti "No One Knows". Tiedän että tästä nousee joku selkkaus taas kun sanojana olen minä, mutta mielestäni Foot ovat perusrockia tiukalla soitolla ja hyvillä biiseillä varustettuna, kun taas QOTSA:ssa on enempi "taidetta" ja kokeellisuutta. Vähän kuin siihen perussoppaan olisi lisätty ripaus Tom Waitsia. Molemmat toimivat, mutta omalla tavallaan.

FF:n menon pystyy hyvinkin helposti jäljittämään Nirvanaan (TJEU vaikka niitä popimpia Nirvanan biisejä, Grohl on ammentanut, jopa kopionut sieltä aika hitosti). QOTSA taas on puhtaasti ja loogisestikin jatketta Josh Hommen edelliselle bändille Kyussille. Nirvanalla ja Kyussilla ei ole mitään muuta yhteistä nimittäjää kuin aikakausi ja se että Dave Grohl diggaili Kyussia. FF:lla ja QOTSA:lla taas ei ole muuta yhteistä nimittäjää kuin Grohlin rumpalointi Songs For The Deafilla ja hivenen ilmeiset One By Onen "rupsukitaravaikutteet".

Miksi siis FF:ia ja QOTSA:a edes pitää alkaa vertailemaan tällä tavalla?

Mielestäni Foon heikoin tekele on There is nothing left to lose ja sekin on kuitenkin vuoden 2000 Grammy-voittaja parhaasta rockalbumista :)

Palkintohan onkin aina tae hyvästä levystä...
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
King of Mars
04.10.2006 20:22:16
Dave Grohl soittaa rumpu myös Killing Joke:n killing joke (2003) levyllä, joka muuten on pirun kova levy! kannattaa tutustua!
Bring me the head of Yuri Gagarin.
Stain
04.10.2006 21:46:58
Dave Grohl soittaa rumpu myös Killing Joke:n killing joke (2003) levyllä, joka muuten on pirun kova levy! kannattaa tutustua!

Juu, kuunneltu on. En kuitenkaan kuunnellut vissiin tarpeeksi kun ei oikein auennut. Kovat soundit siinä kyllä tais olla.
McNulty
04.10.2006 21:54:39 (muokattu 05.10.2006 01:19:08)
Miksi siis FF:ia ja QOTSA:a edes pitää alkaa vertailemaan tällä tavalla?

Enhän minä vertaillut millään tavalla kumpi on parempi tai huonompi. Analysointi on ihan eri asia kuin vertailu. Ja ainoa arvostelukin oli, että kummatkin ovat hyviä bändejä.

Tuo oli lähinnä vastausta tuohon "Dave pistää FF:n pakettiin ja siirtyy QOTSAan" kun mielestäni kummallekin bändille on ottajansa ja ostajansa.

Palkintohan onkin aina tae hyvästä levystä...

No, on se osoitus ainakin siitä että joku on pitänyt albumista. Myös FF:n listasijoitukset kertovat paljon bändin suosiosta ja siitä pitääkö yleisö heistä vai ei. Hauskaa että osasit jälleen kerran takertua ainoastaan sellaiseen seikkaan, jolla ei kirjoitukseni sisällön suhteen ollut muuta kuin kevyttä komediallista arvoa. Kannattaa oikeasti relata välillä.

edit:
Olen kysynyt tätä aikaisemminkin, mutta en jaksa muita threadeja kaivella. Muistaako joku minkä merkkinen se Daven kirkas muovikitara on? Niin ja millä hitolla saa Exhausted-biisin rätinän aikaiseksi. Olen kokeillut useita fuzzeja ja lähelle on päästy mutta jotain jäänyt puuttumaan. Eli onko jollain guitargeek-sivustoa tarkempaa tietoa Daven kepukoista ja soundimuljuttimista. G-pajan kitaroita ainakin löytyy... SG, Explorer, Firebird Studio, Les Paul jne.
Modernin ajan Voltaire
KillingMachine
02.11.2006 15:48:03
Grohl on nero. Nirvanassa hänen hyvä biisnteko taito ei tullut esille mutta onneksi hän perusti Foo Fightersin. Itse omistan vain One by Onen ja There is Nothing Left to Losen. Yhtyeen kolme ekaa lättyä ovat todella hienoa musiikkia, mutta One by Onesta eteenpäin ei niin erikoisempaa.

Kolme parasta kappaletta:

Learn to Fly
M.I.A.
Everlong (yllätys, yllätys)
mpk
03.11.2006 18:52:03
Olen kysynyt tätä aikaisemminkin, mutta en jaksa muita threadeja kaivella. Muistaako joku minkä merkkinen se Daven kirkas muovikitara on? Niin ja millä hitolla saa Exhausted-biisin rätinän aikaiseksi. Olen kokeillut useita fuzzeja ja lähelle on päästy mutta jotain jäänyt puuttumaan. Eli onko jollain guitargeek-sivustoa tarkempaa tietoa Daven kepukoista ja soundimuljuttimista. G-pajan kitaroita ainakin löytyy... SG, Explorer, Firebird Studio, Les Paul jne.

Tuolta tietoa Grohlin kirkkaasta kitarasta:

http://news.harmony-central.com/Newp/1998/Dan-Armstrong-Guitars.html
McNulty
03.11.2006 21:40:43 (muokattu 03.11.2006 21:41:44)
Tuolta tietoa Grohlin kirkkaasta kitarasta:

http://news.harmony-central.com/Newp/1998/Dan-Armstrong-Guitars.html

Jees, löysinkin tuon jo kun aikani etsin. Rupes vaan ketuttaan kun nyt Ampegilta on tullut reissue tuosta. Maksaa vain inhottavasti 1800 dollaria tms. Jollei olis Kenia-reissua nyt jouluna ja jos ois jo Gibson Explorer hankittuna niin tuohon sijoittaisin.

http://news.harmony-central.com/New … peg-Dan-Armstrong-Guitar-Ships.html

PS. Tänään oli kyllä mystistä. Kuuntelin Radio Cityä kun ajelin autolla pientä sivutietä. Päässä soi FF:n Best Of You ja ajattelin itsekseni, että se raita saiskin tulla radiosta. No, Kissin Psycho Circus soi välissä ja kuin yllärinä perään tuli Cityltä Fightersien Best Of You :)
"Serenity Now!" -Frank Costanza
Tympee Huttunen
03.11.2006 22:28:49
Foo Fighters on ihan jees bändi, mutta ei ole ikinä kolahtanut niin kuin oikeasti joku bändi kolahtaa. Foo on semmoista melko särmätöntä, ihan kivaa rokkia, eikä pysty tarjoamaan ainakaan minulle mitään kovin suuria tunteita.

Veit sanat suustani. Kaikki palaset tuntuu olevan kohdallaan, mutta jokin on pielessä. Parhaimmillaan bändi on hitaammissa kappaleissa.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
McNulty
05.11.2006 14:13:55
Jahas, nyt sitä on kuunneltu ennakkoon Skin & Bonesia. Varsin hyvin toimii Foon biisit akustisina, mutta jotenkin tulee sellainen fiilis, että kyseinen lätty on julkaistu vain julkaisemisen ilosta. Tosin, tämä on ensimmäinen Foon livelätty, virallinen sellainen, joten sen ilmestyminen on siltä pohjalta ymmärrettävää.

Biisit tuttuja, takuuvarmaa Foo-kamaa, faneille hyvä setti mutta ei sen kummempaa. Kyllä tuon levyn silti ostan vaikka enemmän pidänkin FF:n sähköistetyistä keikoista :)
"Serenity Now!" -Frank Costanza
Exhausted
05.11.2006 15:12:14 (muokattu 05.11.2006 15:12:36)

Niin ja millä hitolla saa Exhausted-biisin rätinän aikaiseksi.

Varmaan suoraan säröpedaalista pöytään soitettu. Grohlilla oli ainakin Rat. Mun ehkä pitäis tietää :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)