Aihe: Apua!! Floikkaan osa!!
1
masterhat
22.09.2006 16:14:11
Jeps, eli vanhasta luottopelistä on yksi osa paskana, ja tarvisi saada uusi tilalle. Olen kysellyt musaliikkeistä ja maahantuojalta, mutta ne ei oikein osaa vastailla. Niin jos joku osaisi kertoa mistä kyseisen osan löytää, tai mikä on edes osan nimi, niin sekin helpottaisi metsästystä.
Tai jos jollain on myynnissä vanhan floikan osia, niin ostan kyllä hyvään hintaan kyseisen "putken". Tuossa ohessa on kuva, joka selkeyttää hieman mistä on kyse.

http://muusikoiden.net/dyn/users/8608.jpg

Nykyään kaikissa floikissa tuntuu olevan litistettävä tallapala, jossa kieli leikataan poikki ja litistetään tallapalaan kiinni. minulla on hieman vanhempi pujotettava malli (jossa kieltä ei siis katkaista), mutta osaa ei löydy niin mistään. tai sitten olen tosi huono etsimään. Kaikki apu on tervetullutta
Tehotyttö95
this1sux
22.09.2006 16:33:56
hm, en taida mäkään osata auttaa. kyllä voisin kuvitella että tota osaa on saatavana, soittaa sit vaikka schallerille suoraan tai johonkin. itse hukkasin joskus yhden semmosen tallalukkopalan (sen mikä tulee kielien päälle satulaan) ja sain käydä erään ystävällisen kuopiolaisen liikkeen pikkutavaralaatikostosta etsimässä oikean osan, ja niin vain löytyi. kyllä siinä laatikostossa oli jos jonkinlaista floikankin osaa.

eli jos vaan on useita liikkeitä lähellä niin kannattaa käydä kaikki läpi.

itse olen odottanut maahantuojalta ihan perus lo-pro edgen KAMPEA jo yli puoli vuotta. ostin siis kitaran käytettynä liikkeestä ja ne lupasivat mulle kammen siihen kun se puuttui, eikä oo vieläkään näkynyt vaikka oon useasti soitellut liikkeeseen. käsittämätöntä, jos multa kysytään.
lalalaa
Werde
22.09.2006 17:03:36
Kuulostaa niin erikoiselta osalta ettei perus Schaller-varaosat tuohon kyllä käy tilalle.

Kannattaa miettiä koko tallan vaihtoa samalla kertaa jos kitara on muuten kelpo peli.
oiva tumpeloinen
22.09.2006 17:07:30
Kannattaa miettiä koko tallan vaihtoa samalla kertaa jos kitara on muuten kelpo peli.

Mä taas ajattelin, että voisi vaihtaa sen yksittäisen tallapalan uuteen. Ei varmaankaan paljoa maksa verrattuna kokonaan uuteen tallaan, jos vanha hyvässä iskussa on.
masterhat
22.09.2006 17:50:49 (muokattu 22.09.2006 17:52:04)
kitara ei ole juurikaan arvokas. uuden floikan hinta on todennäköisesti enemmän kun itse kitaran. haluaisin säilyttää sen kuitenkin, jotta voisi himassa soitella sillä. olen säätänyt kyseisen kitaran niin monta kertaa, että saan sen juuri tatsiltaan sellaiseksi kun haluan. muutenkin on tullut veivattua läpi koko angstinen nuoruus tuolla kepillä, joten haluaisin säästää sen siitäkin syystä. yksi vaihtoehto on laittaa tallapalaan kiinni tuollainen uudemman mallinen ruuvi (joka siis ei ole ontto) ja yrittää saada ohuin kieli sinne kierteiden (tallapalan ja ruuvin) väliin, jossa se varmasti pysyy kun naulittu. tai sitten vaihtaa uuden tallapalan, joka on todennäköisin ratkaisu tässä tilanteessa.
Tehotyttö95
koponen
22.09.2006 21:11:31
Lähetä tuo kuva ja kysymys osoitteeseen levytukku@levytukku.fi niin kyllä se osa varmasti löytyy.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
masterhat
23.09.2006 00:24:58
Lähetä tuo kuva ja kysymys osoitteeseen levytukku@levytukku.fi niin kyllä se osa varmasti löytyy.

jos löytyy niin lupaan rakastaa sua aina
Tehotyttö95
Johann Onn
23.09.2006 01:31:17 (muokattu 23.09.2006 01:56:40)
Nykyään kaikissa floikissa tuntuu olevan litistettävä tallapala...

Oli niissä tota "single locking tremolo:a" ennenkin ne.

http://www.ibanez.com/parts/2000_PA … EAKDOWN-HTML/BD-2SL1C12.htm#2SL2C-3

Toi se osa ("string holder tube") luultavammin on. Siis, jos se tremolo on tämä:

http://www.ibanez.com/parts/2001_PA … TAR/PARTS-PICT/2SL1C12C.HTM#2SL1C12

Noittten valmistus on vaan tainnut loppua 4-5 vuotta sitten.
Aki
23.09.2006 01:56:53

Levytukku tuskin osaa auttaa.

Tässä on mitä luultavimmin vippaskonstit parhaita vaihtoehtoja. Toi on harvinainen talla, ja varaosien löytäminen taitaa olla aika mahdotonta. Amerikan eBay on varmasti paras vaihtoehto. Kalliiksi kuitenkin tulee.

Mittasuhteita. Purin '86 Ibanezista tallan myytäväksi varaosiksi. Yksi myynti-ilmoitus Ibanezcollectors.comissa, niin kuukaudessa oli myyty sen verran varaosia minkä maksoin koko kitarasta jossa tuo rikkinäinen talla oli. Ja tuo Hard Rock'r Pro on paljon tavanomaisempi talla kuin tuo sinun. Ostajia löytyi Kanadasta, Australiasta, ja tietty Jenkeistä.

Voit kokeilla jos siihen nyt sattuisi jonkun muun floikan tallapala sopimaan. Luulen kuitenkin että korkeus tai muut mitat ei sovi.

Mites jos ohueen metalliputkeen sahaat hahlon. Tuosta hahlosta kieli pääsee tallapalalle ja sen yli satulaa kohden. Putki ei olisi missään kiinni, mutta vireeseen vääntö varmasti hoitaisi kiinnityspuolen hyvin.
"Every being in the universe knows right from wrong, Mark." -Prot, 2001
Insane Kane
23.09.2006 09:23:37
Hymm, Jospas etsit jostakin juuri samanlaista teräsputkea ja pyöräytät jengat siihen putken päähän. Hyvin edullinen prosessi.
Ensimmäisenä mieleen tulee koneissa rasvarin putkina käytössä olevat pienet teräsputket, joten siitä ainaskin voisi päästä liikkeelle.
LUJEMPAA!!
DZN
23.09.2006 10:57:33
Mulla on jossain tallessa tuollainen putki ja satula. Lähettele pikaviestiä jos haluat sen. En ole sitten varma onko se oikea sinun tallaasi mutta saat sen jos haluat.
Aka. Dino and 6077dino
masterhat
23.09.2006 15:24:30 (muokattu 23.09.2006 15:26:31)
http://www.ibanez.com/parts/2000_PA … El-Guitar/BREAKDOWN-HTML/2SL2-3.jpg
Toi se osa ("string holder tube") luultavammin on.

no se just tuon näköinen ja oloinen.
Tehotyttö95
masterhat
03.10.2006 18:59:09 (muokattu 03.10.2006 19:00:36)

tuhannesti kiitoksia, levytukku hoitimulle samalla muutaman muunkin varaosan!!

Mulla on jossain tallessa tuollainen putki ja satula. Lähettele pikaviestiä jos haluat sen. En ole sitten varma onko se oikea sinun tallaasi mutta saat sen jos haluat.

kiitos myös sinulle vaivan näöstä, kun laitoit mulle osan lähes ilmaiseksi! putki oli hieman liian paksu, mutta tallapala oli juuri sopiva.

ihanaa jangiä!!

pääsee rassaamaan vanhaa luotto peliä!!
Tehotyttö95
oiva tumpeloinen
03.10.2006 19:12:31 (muokattu 03.10.2006 19:12:39)
tuhannesti kiitoksia, levytukku hoitimulle samalla muutaman muunkin varaosan!!

Hyvä että löytyi osa, mutta mä luulin että olit jo ottanut sinne yhteyttä, kun sanoit ottaneesi yhteyttä maahantuojaan......
masterhat
03.10.2006 19:19:00 (muokattu 03.10.2006 19:22:53)
Hyvä että löytyi osa, mutta mä luulin että olit jo ottanut sinne yhteyttä, kun sanoit ottaneesi yhteyttä maahantuojaan......

joo olinkin paikallisen musiikki liikkeen kautta, mutta jostain syystä osaa ei kuulunut. sit otin suoraan levytukkuun yhteyttä niin ne sano et on tilannut tota osaa kun muutkin on kysellyt sitä ja lähettää postissa. tuli ekana mieleen että muut kyselijät=paikallinen musaliike osan perässä, joka tulisi sekin minulle:) kävin musaliikkees oikasemassa että levytukku laittaa osan suoraan mulle

Melkoisia luottopelejä nämä floikat. ;)

on on. putsatessa tiputin sen vahingossa lattialle jolloin ohuen ohut putki katkesi. onneksi nyt on muutama varallekin.
kampea siinä ei ole ollut kiinni ostamisen jälkeen (8 vuoteen), mutta jos sitä vaikka innostuisi taas. ja tilasin rankan slayerin tarran siihen :D. pitäs ostaa viel niitti ranneke..
Tehotyttö95
Werde
03.10.2006 20:06:31
ja tilasin rankan slayerin tarran siihen :D. pitäs ostaa viel niitti ranneke..

Kuulostaa siltä että siellä on kasvamassa varsin tervehenkinen nuorimies /,,/

On nimittäin meikeläiselläkin ollut Slayerin tarra kitarassa. Tosin se sotii tuota "tervehenkistä" vastaan.
masterhat
03.10.2006 20:23:07 (muokattu 03.10.2006 20:23:17)
Kuulostaa siltä että siellä on kasvamassa varsin tervehenkinen nuorimies /,,/

On nimittäin meikeläiselläkin ollut Slayerin tarra kitarassa. Tosin se sotii tuota "tervehenkistä" vastaan.

no kunhan nyt irrottelin:) otin siitä ykskelasen pois ja siihen jäi kivasti tilaa ja pitihän aukko jollain täyttää..
Tehotyttö95
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)