Aihe: Thomann
1 2 3 4 516 17 18 19 2097 98 99 100 101
Saikkonen
15.09.2006 08:00:32
Jonkin verran tullut kamaa tilailtua. Äänikortti, midikeyboard, pikkusälää ja
juuri saapui American Deluxe Ash Stratocaster_, jota olin jo pitkään havitellut. Etsiskelin paljon myös kotimaasta, mutta useamman satasen hintaero ja pitkä toimitusaika kallistivat vaakakupin Saksan maalle. Kuvaavaa on, että useisiin sähköpostitiedusteluihin ei ole vieläkään tullut Suomesta vastausta, kitara on kuitenkin jo kotona ja täysin ongelmitta.
Mitä eroa on huilistilla ja pianistilla? No huilistilla on pilli kuonon alla ja pianistilla...
Tyfon
25.09.2006 12:44:27
Kyllä minun tilaukset on toiminu ihan hyvin kun sieltä olen kitaran, pedaalin ja basson tilannu. Ei mitään valittamista.
Vittu jee
Illu
26.09.2006 19:00:07
Tilasin Thomannilta Epi Supernova kitaran ja sille kotelon. Tilaamani kitara oli pintaväriltään sininen ja Epin/Gibsonin nettisivujen mukaan mahonkikaulainen.
Viikon kuluttua tilauksesta tuli paketti postiin. Ihmetys oli suuri, kun lähetyksen hinta oli 65 euroa. No niinpä tietenkin, pelkkä kotelohan sieltä tuli. Otin yhteyttä Thomppaan, ja selvisi, että kitaraa ei jostain syystä oltukaan lähetetty, vaan se oli jäänyt makaamaan lähettämöön. No, se tuli noin kahdeksassa päivässä ehjänä perille.
Tarkemmassa syynissä huomasin kitarassa jotain outoa. Kaula ei ollut mahonkia nähnytkään , vaan oli selvää vaahteraa. Lisäksi sinisen värin alta pilkotti f-aukkojen ympärillä ja reunalistan vierestä punaista ja valkoista väriä. Kaiken kukkuraksi maalausta oli paikkailtu eri sävyn sinisellä f-aukoissa. Sitten sytytti, että tämähän on ns. Noel Gallgher Union Jack-malli, joka on vaan maalattu siniseksi, eikä Manchester City Blue-malli. Kuitenkin kyseessä pitäisi olla kaksi eri kitaraa.
Reklamoin asiasta ja lupasivat hakea kitaran pois ja palauttaa siitä maksamani summan tililleni (Syyn miksi halusin rahani takaisin, enkä toita kitaraa tilalle, voi lukea kitarakamat-palstalta). Pakkasin sen samaan pakettiin jossa se tulikin ja UPS haki sen kotiovelta. Elokuun alussa sain mailia, jossa ilmoitettiin palautuksen saapuneen perille ja se käsitellään pikaisesti. Mitään ei kuitenkaan kuulunut pariin viikkoon. Samaan aikaan vaihdoin tilini toiseen pankkiin ja pistin Thomannille mailia, että tilinumero on muuttunut ja kyselin missä vaiheessa palautukseni käsittely on. Vastaukseksi sain pahoittelut ja rahat luvattiin siirtää uudelle tililleni välittömästi. Taas kului pari viikkoa ja rahoja ei vain kuulunut. Kyselin taas mistä kiikastaa ja asia luvattiin tutkia. Rahat oli siirretty lakkauttamalleni tilille, eikä uudelle tililleni, jonka ilmoitin kysellesäni asiain tilaa. Uutta siirtoa taas ei kuulemma voinut suorittaa ennenkuin rahat olisivat palautuneet Thomannin tilille vanhasta pankistani. Nyt melkein kaksi kuukautta siitä, kun UPS kitaran nouti, ovat rahani viimeinkin palautuneet tililleni.
Saldona seikkailusta minulla on nyt 1 kpl Semi-Hollow kitaran kovia koteloita ja postimaksun verran (20€) vähemmän rahaa. Kotelonkin olisin voinut palauttaa, mutta se jäi kaikessa tohinassa huomaamatta. Ja sen palautuksen olisin tod. näköisesti joutunut maksamaan itse, siinä kun ei ole mitään vikaa... No, pitää kai hankkia siihen jotain täytteeksi.
Palvelu oli kyllä ystävällistä ja sähköpostiin ja puheluihin vastattiin ystävällisesti ja nopeasti, mutta jatkossa hankin kyllä kuitenkin vermeeni mielummin kotimaasta.
Wilkeson
27.09.2006 01:28:41
mul ei ikinä mitää ongelmaa!

aina toiminu todella hyvin1

ja on tilattu thomannilta jos jokusen kerran!

paitsi kerran tuli 5€ piuha mikä oli vähä viallinen.
Abgrund
27.09.2006 08:50:33
Kitaristimme tilasi Thomannilta basson (yksi kieli poikki), studiokuulokkeet (mykkänä), äänikortin (meni heti paskaksi), ja DI-boksin.

Sai kuitenkin rikkinäisten/särkyneiden tuotteiden tilalle uudet toimivat. Mutta ikäväähän se on lähetellä jotain kuulokkeita ja äänikortteja ees-taas Suomi-Saksa väliä.
On MY WAY!
Lesko
27.09.2006 08:55:50
Kitaristimme tilasi Thomannilta basson (yksi kieli poikki), studiokuulokkeet (mykkänä), äänikortin (meni heti paskaksi), ja DI-boksin.

Sai kuitenkin rikkinäisten/särkyneiden tuotteiden tilalle uudet toimivat. Mutta ikäväähän se on lähetellä jotain kuulokkeita ja äänikortteja ees-taas Suomi-Saksa väliä.

Mua ainakin suoraan sanottuna vituttaa jos joku on rikki, on se sitten thomanilta (vituttaa vielä enemmän) tai lähimmästä musakaupasta, mutta perkele...
Thomanilta olen tilannut pari vuotta sitten Laneyn vahvarin ja se oli ihan viturallaan kun se tänne sain, ääni särisi(cleanillä) niinkuin olisi kalvoon lyöty puukolla ja muistaaseni 'treble' ei reagoinut mitenkään ja volume särisi jatkuvasti... sitten kun sain sen lähetettyä takaisin parin päivän sisällä, kesti uden vahvarin tuleminen lähes 8 viikkoa... huhhuh että kismitti...
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Abgrund
27.09.2006 09:05:54
Mua ainakin suoraan sanottuna vituttaa jos joku on rikki, on se sitten thomanilta (vituttaa vielä enemmän) tai lähimmästä musakaupasta, mutta perkele...

Tästä syystä ostankin itse kaikki musavehkeet kaupasta, jossa ne voi aina testata ennen ostoa. (No jotain äänikorttia nyt on vähän vaikea kaupassa testailla, mutta onnistuu ainakin palautus/vaihto kivuttomasti mikäli sattuu sunnuntaikappale kohdalle).

Kitaraa, tai mitä hyvänsä soitinta en ikinä ostaisi näkemättä. Thomann lähinnä käykin sitten kielien, kalvojen, telineiden, softien ym. hommaamiseen, jos nyt välttämättä sieltä haluaa tilata.
On MY WAY!
Lesko
27.09.2006 09:08:34
Kitaraa, tai mitä hyvänsä soitinta en ikinä ostaisi näkemättä. Thomann lähinnä käykin sitten kielien, kalvojen, telineiden, softien ym. hommaamiseen, jos nyt välttämättä sieltä haluaa tilata.

Nimenomaan, onhan se aina aika riskiä tilata sieltä vaikka 1000€ kitara, vaikk ase saisikin 100€ halvemmalla kuin tinkaamalla musakaupasta, niin silti, en kyllä tilais kitaraa, mutta just kielet yms. voi hyvinkin tilata!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
-Cale
29.09.2006 15:26:48 (muokattu 29.09.2006 15:42:52)
Tänään kävin hakemas postista Podin, ja kotona huomasin että footswitch puuttui kokonaan. Laitoin sinne sähköpostia että josko lähettäisivät sen jälkitoimituksena veloituksetta. Kai tuollanen onnistuu, ku noissa tiedoissa ainakin on että pedaali kuuluu pakettiin mukaan?

Edit: Footswitch ei kuulunutkaan pakettiin... Prkl! :)
wagner
02.10.2006 01:24:11
Mulle tuli just perjantaina yli 2000e tilaus Thomannilta. Mm. Gibson sg standard, vox tonelab se, ibanezin valbee, piuhoja ja jotain muuta sälää.

Alle kolme viikkoa meni. Pääosa kamoista tuli postissa mutta kitara kitara lähti pari päivää myöhemmin ups:llä. Yks piuha on vielä tulematta mutta sekin on jo lähteny reissuun.

Palvelu toimi hyvin ja toimitusaikakin ihan siedettävä.

Kamoissa ei mitään valittamista ellei sitten voxin saksankielistä ohjekirjaa sellaseks laske (netistä saa englanniksi). Kaikki oli mitä pitikin ja hyvin pakattuna. Kitara on virheetön ja hyvä. Ja niin helevetin kaunis tietysti... :)
Räbbänä
02.10.2006 08:41:55
Hyvin meni tilaus kun kavereitten kanssa tilattiin tavaraa noin 350€ edestä. Viikossa kamat perilla. Behringerin viritin jäi tulematta koska oli loppunut ja toimitusaikaa ei ollut.
"Hattu pois päästä!"
Velli
02.10.2006 13:59:12
Edit: Footswitch ei kuulunutkaan pakettiin... Prkl! :)

Hoho!

Kaveri ostaa satojen eurojen laitteen eikä tarkista mitä kauppaan kuuluu mukaan ;)...
-Cale
02.10.2006 16:04:01
Hoho!

Kaveri ostaa satojen eurojen laitteen eikä tarkista mitä kauppaan kuuluu mukaan ;)...

Line6 PODII 2006, Guitar Preamp, 32 Amp models, 3-numberDisplay, optional Footswitch of FBV Series,incl. PowerSupply. ATTENTION: new 2006-version with better display -otherwise same as the original.

Mun huonolla englanninkielen taidolla luulin et toi Footswitch of FBV series kuuluu tohon, ja luulen edelleenkin :) Sitte sieltä tuli että toi virtalähde kuuluu pakettiin, ei pedaali, mut eks noi oo tos erikseen ilmotettu?
j0nt5ki
05.10.2006 17:56:32
Kyllä kiitos! Oon tilannu sieltä rummut ja tuplapedaalin ja tuli oikeet tavarat ja suunnilleen siinä ajassa missä luvattiinkin.
S.L.A.S.H
30.10.2006 09:07:37
Ostin käytettynä Laneyn nupin ja kaapin(TF700II). No nuppiin tietenkin tuli tuo tf sarjan perus vika eli äänet rupesi katkeilemaan ja ääni meni välillä ihan puuroksi.

Laitoin sähköpostia thomannille ja he järjestivät noudon huoltoon. Aluksi oli ongelmia noutajan kanssa. Aluksi hän tuli ilman lähetys kaavakkeita. Hänen piti tulla uudestaan, mutta eipä ruennut näkymään joten piti soittaa Hänet hakemaan paketin.

Noin kuukausi huollossa kesti. Rupesin ihmettelemään, kun katsoin postin lähetyksen seurannasta, että paketti oli käynyt jo oman paikkakuntani postissa ja se oli heti lähetetty takaisin.

Laitoin sähköpostia thomannille ja sain tiedon että paketti oli lähettetty jo uudestaan alkuperäiseen tilausosoitteeseen vaikka mainitsin sähköpostissa ja vikaselvityksessä, että paketti täytyy lähettää omaan osoitteeseeni.

Ei se mitään jos alkuperäinen tilausosoite olisi ollut hänen, joka myi minulle laitteet mutta kun se oli myyjän kaverin kotiosoite. Kaiken lisäksi hän oli kuollut.

No ilmoitin postiin asiasta ja he sanoivat ottavansa paketin talteen ja ílmoittavansa kun se on tullut.

Muutaman päivän päästä sain paketin postista ja eikun kotiin ja testaamaan. Cleani toimi hyvin mutta kummastakaan särökanavasta ei kuulunut yhtään mitään.

Tässä vaiheessä tuli sellainen olo että Voi Vi##n Vi##u!

No Ilmoitin thomannille ja he epäilivät postin särkeneen nupin. Otin kuvat paketista jossa nuppi oli lähetetty ja kolhusta joka oli nuppiin tullut.

Sain ohjeet takaisin että pitäisi mennä postiin tekemään jokin ilmoitus tästä mutta ei ole vielä hermot kestäny tätä.

Aina kun joku sanoo jotakin thomannista niin rupeaa vit##tamaan.

Ei kiitos.
Ei se mitään meinaa.
gulfstream650
30.10.2006 10:10:25

No ilmoitin postiin asiasta ja he sanoivat ottavansa paketin talteen ja ílmoittavansa kun se on tullut.

Muutaman päivän päästä sain paketin postista ja eikun kotiin ja testaamaan. Cleani toimi hyvin mutta kummastakaan särökanavasta ei kuulunut yhtään mitään.

Tässä vaiheessä tuli sellainen olo että Voi Vi##n Vi##u!

No Ilmoitin thomannille ja he epäilivät postin särkeneen nupin. Otin kuvat paketista jossa nuppi oli lähetetty ja kolhusta joka oli nuppiin tullut.

Sain ohjeet takaisin että pitäisi mennä postiin tekemään jokin ilmoitus tästä mutta ei ole vielä hermot kestäny tätä.

Aina kun joku sanoo jotakin thomannista niin rupeaa vit##tamaan.

Ei kiitos.

Kyllä niiden kanssa asiat hoituvat kunhan vaan varaa aikaa. Taitaa olla Euroopan suurin musiikkiputiikki. Ja aikaa kannattaa varata runsaasti. Hermostuminen ei auta, sillä Thomannin sisäiset ohjeet lienevät varsin tiukat.
Svengaa kuin saksanhirvi.
karateadonis
05.11.2006 17:43:57

Itse tein rohkean vedon ja tilasin fenderin "57 straton... keppi tuli hyvässä kunnossa parin viikon sisällä. VAIKKAKIN tuli lukitussa laukussa avain sisäpuolella. SIllä hetkellä vitutti ankarasti kun koko perkeleen päivän venannu että pääsee illalla soitteloo... noh, ei päässy vaan piti käydä seuraavana päivänä musakaupasa avaamassa kotelo. Mutta siis muuten kaikki oli hienosti. Sittemmin tilasin Mbox2:n pro toolsilla, eikä mitää moitetta siitä...
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker" tai jotain....
Ukko
05.11.2006 18:56:45

Enempikin on tullut tilattua eikä moitteen sijaa. Toisaalta kandee aina kysyä kotimaisilta myyjiltä tuotteen loppuhintaa. Voi tulla halvemmaksikin kuin thomanilta.
fenderisti
07.11.2006 20:21:03
Olen varmaan tilaamassa tuota pod 2006, siinä ei siis ole sitä footswitchiä mukana? Onko sitä erillisenä tulla thomannilla?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)