Aihe: engl
1 2
juso
03.10.2006 09:35:55

Ootteko tykänneet kellä sellainen on. Peaveytä löytyis käytettynäkin aika hyvin mutta engeliä ei juurikaan. Onko näillä suurtakaan eroa saundeissa jos soitellaan raskaampaa musiikkia ja entä löytyykö millainen glean. Mulla on fenderin blues junior ja säröt täytyy hakea kyllä pedaalilla. Porukalla soitettaessa tahtoo loppua nykyään paukut. 50 wattinen olis hakusessa ja ehkä 30 kymppinenkin vielä menis.
BoNey
03.10.2006 09:41:18

Kannattaisi ehkä mainita mitä mallia olet ajatellut. Englilläkin sen verran monta vahvaria tarjolla.
hairspray killer
Ben_D
03.10.2006 09:41:52

Olen enemmän kun tyytyväinen. En todennäköisesti tule vaihtamaan pois. Malli ENGL Savage. Clean on hyvä....särö vitusti parempi.
http://www.fiercemetal.org
Juustonaksu
03.10.2006 09:47:43
Ootteko tykänneet kellä sellainen on. Peaveytä löytyis käytettynäkin aika hyvin mutta engeliä ei juurikaan. Onko näillä suurtakaan eroa saundeissa jos soitellaan raskaampaa musiikkia ja entä löytyykö millainen glean. Mulla on fenderin blues junior ja säröt täytyy hakea kyllä pedaalilla. Porukalla soitettaessa tahtoo loppua nykyään paukut. 50 wattinen olis hakusessa ja ehkä 30 kymppinenkin vielä menis.

Engliä en vielä omista, mutta joululle olisi tarkoitus hommata. Rahatilanteesta riippuen Savage tai Powerball.

50 wattisia raskaampaan musiikkiin sopivia vahvistimia Englillä on tarjota kahta mallia; Thunder ja Screamer. Noista Thunder on erittäin hyvä, hintaa laitteella on uutena jotain 800€ pintaan ja käytettynä kai melko halvalla. Thunderin kanssa on kertynyt jokunen soittotunti ja suppeahko, mutta hyvä peli on kyseessä. Cleanin ja särön kanssa saa temppuilla yhteisen EQ:n takia, mutta en itse kokenut tuota ylitsepääsemättömänä onglmana.

P,S Osta vaan se combo, ellei rahat riitä suoraan hyvään kaappiin.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
duc
03.10.2006 09:48:06 (muokattu 03.10.2006 09:49:47)
Blues Junioriin kun vaihtaa vakioelementin tilalle vaikka Eminencen Texas Heatin niin alkaa ääntä lähtemään enemmän, ja muutenkin tulee tiukemman kuuloinen soundi. 70 euroa maksais sellainen. Mutta tietenkin metallisäröön tarvitaan vielä pedaalin apua.
Juustonaksu
03.10.2006 09:50:20
Blues Junioriin kun vaihtaa vakioelemtin tilalle vaikka Eminencen Texas Heatin niin alkaa ääntä lähtemään enemmän, ja muutenkin tulee tiukemman kuuloinen soundi. 70 euroa maksais sellainen. Mutta tietenkin metallisäröön tarvitaan vielä pedaalin apua.

Joo no tuskin sitä silti kovin kuuluvasti soitellaan bändin kanssa, vaikka elementin vaihtaisitkin. Riippuu tietty elementin herkkyydestä. 50 wattisessa olisi kuitenkin enemmän varaa vääntää sitä volumea sieltä ja varsinkaan Thunderin kanssa ei mitään speduja tarvita, siitä lähtee ihan hillitön määrä gainia orkkisputkilla.
duc
03.10.2006 10:03:12
Joo no tuskin sitä silti kovin kuuluvasti soitellaan bändin kanssa, vaikka elementin vaihtaisitkin. Riippuu tietty elementin herkkyydestä. 50 wattisessa olisi kuitenkin enemmän varaa vääntää sitä volumea sieltä ja varsinkaan Thunderin kanssa ei mitään speduja tarvita, siitä lähtee ihan hillitön määrä gainia orkkisputkilla.

Jeps, ei sillä elementin vaihdoksella tietenkään ihmeitä saada aikaan, mutta tuo Texas Heat on kyllä paljon alkuperäistä elementtiä herkempi, ja se äänen määrään ero on todellakin huomattava. Halusin vain tuoda esiin tällaisen vähän halvemman ratkaisun, etenkin kun itse tykkään tuosta Blues Juniorista.
juso
03.10.2006 10:04:35

Kannattaisi ehkä mainita mitä mallia olet ajatellut. Englilläkin sen verran monta vahvaria tarjolla.

Screameria olen lähinnä hippaillut.
juso
03.10.2006 10:11:46

Blues Junioriin kun vaihtaa vakioelementin tilalle vaikka Eminencen Texas Heatin niin alkaa ääntä lähtemään enemmän, ja muutenkin tulee tiukemman kuuloinen soundi. 70 euroa maksais sellainen. Mutta tietenkin metallisäröön tarvitaan vielä pedaalin apua.

Tosi on että suurin rajoittava tekijä on just kajari. Se alkaa lotiseen jo alkuvaiheessa. Vahvistimen sisällä on kaks jakkia kajareille, voiko toiseen liittää lisäkaapin ihan tuosta vaan vaan täytyykö vahvistimen oma elementti poistaa käytöstä. ohmimäärää ei lue elementissä lainkaan joten hajoaako joku jos vastus ei ole kohdallaan.
duc
03.10.2006 10:20:19
Tosi on että suurin rajoittava tekijä on just kajari. Se alkaa lotiseen jo alkuvaiheessa. Vahvistimen sisällä on kaks jakkia kajareille, voiko toiseen liittää lisäkaapin ihan tuosta vaan vaan täytyykö vahvistimen oma elementti poistaa käytöstä. ohmimäärää ei lue elementissä lainkaan joten hajoaako joku jos vastus ei ole kohdallaan.

Se toinen jakki on kyllä jalkakytkimelle, jolla voi käyttää sitä vahvarin fat-kytkintä :-)

Mutta siihen vakiokajarin jakkiin voi kyllä kytkeä tilalle vaikka 4x12":n kaapin, kunhan ohmimäärä on oikea, eli 8 ohmiahan se vaati.
juso
03.10.2006 10:26:58

Se toinen jakki on kyllä jalkakytkimelle, jolla voi käyttää sitä vahvarin fat-kytkintä :-)

Mutta siihen vakiokajarin jakkiin voi kyllä kytkeä tilalle vaikka 4x12":n kaapin, kunhan ohmimäärä on oikea, eli 8 ohmiahan se vaati.

Tuo täytyy testata kuinka paljon enemmän voi luukuttaa lisäkaapin kans. Kotisoittoon koko on aivan ihanteellinen. Kiitokset tiedoista. Yleensä kytkennät tulee tarkastettua sen kuuluisan savun hälvettyä.
Juustonaksu
03.10.2006 10:32:56
Tuo täytyy testata kuinka paljon enemmän voi luukuttaa lisäkaapin kans. Kotisoittoon koko on aivan ihanteellinen. Kiitokset tiedoista. Yleensä kytkennät tulee tarkastettua sen kuuluisan savun hälvettyä.

Kyllähän se neljä elementtiä yhden sijasta ihan kivasti piristää ja tuo aika mielettömästi lisää potkua soundiin. Loppuhan riippuu myös siitä, millä pedaalilla haet säröt ja minkä tyylistä säröä kaipaat?
BenGlenton
03.10.2006 11:37:11
Mulla on nyt ollut Screamer kohta kaksi vuotta ja ko. peli on kyllä ihan täydellinen meikäläisen tarpeisiin. Vahvistin taipuu aika moneen, mutta tietysti siellä hevimmällä puolella vehje on ehkä omimmillaan.

Itselläni on tuo nuppi, jota soitan 4x12 kaapin kautta. Toimii mainiosti. Combon soundi on tosiaan hieman valjumpi, mutta toisaalta en sellaista ole mitenkään perinpohjaisesti testannut.

Kannattaa silti huomioida, että Screamer ei välttämättä ihan modernimpaan "hevisoundiin" taivu.

Ehdottomasti silti testaamisen arvoinen peli, mikäli hevirokki-osasto kiinnostaa.
www.supremecourtband.fi
Härski
03.10.2006 12:04:06
Screamerilla vedellään, roch ja hardroch lähtee! Suosittelen.
juso
03.10.2006 14:58:17

Kyllähän se neljä elementtiä yhden sijasta ihan kivasti piristää ja tuo aika mielettömästi lisää potkua soundiin. Loppuhan riippuu myös siitä, millä pedaalilla haet säröt ja minkä tyylistä säröä kaipaat?

Mulla on bossin gt 8. Millaisiahan on noi marsun 4x10 kaapit. Onko viisaampaa hommata 4x12 vaikka tulevaisuutta ajatellen? Lykkäis vahvarin ostoa niin että laittais sitten myöhemmin nupin. Hevikoneen kuume kun on kova mutta kaikkeen ei tahdo löytyä hynaa ja vaihtotouhuissa tahtoo palaa rahaa kaikkein eniten.
Antti1
03.10.2006 15:04:33 (muokattu 03.10.2006 15:05:23)
Sulla ei siis oo mitään muuta kuin tuo Boss? Et sä silloin tee pelkällä kaapilla mitään, nupilla vielä vähemmän.

EDIT: Sama tyyppi kyseessä. Onhan sulla vahvari näköjään. Ei se 4x12" mitään mullistavaa soundiin tuo mukaan. Onhan se isomman kuuloinen, mutta sun kannattaa ihan itse kokeilla.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
JuSu
03.10.2006 15:17:53
Ei se 4x12" mitään mullistavaa soundiin tuo mukaan

Mietis nyt uudestaan ylläolevaa.

Kyllä takaa-avoimen 1x12" -combon soundi voi muuttua varsin radikaalisti, jos sitä tuuppaa umpinaiseen 4x12" -komeroon. Ainakin oma Marshall DSL-201 -comboni (20 W, 1x12") kuulostaa yksikseen aika kireältä ja terävältä, mutta kun vehkeen persiiseen kytkeen 2 tai 4x12" Greenbackeilla ladatun kaapin, niin murina on ihan toista luokkaa, vaikkei nappuloihin vaihdon yhteydessä koskisi lainkaan.

Toisaalta, jos 4x12" ei tunnu tuovan mitään mullistavaa, niin sitten a) se on huono 4x12" b) 4x12" ei ole sun juttu c) alkuperäinen soundi on jo hyvä ja tanakka d) jotain muuta, mitä?

Ja jottei menisi palkokasveja sieraimiin, niin ylläoleva toki vaan mun omast' mielest', tiedän monien olevan samaa ja myös eri mieltä.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Antti1
03.10.2006 15:32:47 (muokattu 03.10.2006 15:37:14)
Mietis nyt uudestaan ylläolevaa.

No ehkä omituisesti selitetty. Mites mä tämän nyt sanon ihmisten kielellä... No mun mielestä se 4x12" ominaissoundi ei ole niin ylimaallisen mullistava. En sitä taida paremmin sanoa. :)

Siis mä puhun nyt oletusarvoisesti sellaisesta tanakasta perussoundista (esim. toi mun 2x12"), josta ei varsinaisesti puutu mitään. Eroa huonosti toteutettuun pikkulootaan on tietty kuin yöllä ja päivällä. Joissain asioissa mä tykkään jopa enempi takaa avoimista 1x12" combon soundeista. Se on sillai hyvällä tavalla pienempi ja sen saa sovitettua helpommin bändin joukkoon ehkäpä tietyissä musatyyleissä.

Mulla on se vika, että mä ajattelen näitä aina studiohommista käsin. Se muuttaa asioiden merkityksiä aika radikaalisti. Pitäisi joskus varmaan laskeutua pilvilinnoista ja kuunnella sitä, miltä skobet kuulostaa ilman sitä tiettyä senkkua edessään jne.

EDIT: Ymmärrän Jusun pointin kyllä, onhan se soundi kieltämättä vierestä kuultuna täysin eri. 4x12" ei vain aina ole se juttu. Tosin puhuttaessa ENGLin vahvareista, mätöstä yms. se on aika must. Makuja on onneksi monenlaisia; mä siirryn jatkuvasti vain pienempään ja pienempään.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
Räbbänä
03.10.2006 16:02:46
Menneekös pahasti pieleen ENGL:n pelien kanssa, etenkin Thunderin jos mettästää raakaa, rähisevä, rouheaa ja kireää säröä monenmoiseen hevanteriin ? Toinen puoli taas ihanan heleät cleanit.
"Hattu pois päästä!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)