musa1234 30.09.2006 23:29:25 | |
---|
Löytyisikö käyttäjäkokemuksia ja suosituksia (kiitoksia tai moitteita) kitarakaikupedaaleista: Ibanez DE7, Danelectro Danecho, EHX Holy Grail, Digitech Digiverb ja hieman kalliimman sarjan Boss RV-5? Tarvitsen lähinnä tilanlaajennusta ja miedohkoa/kohtuullista kaikuefektiä pienessä huonessa soittaessa. Delay-toistot eivät tässä kovin olennaisia. Ja miten ko. pedaalit toimivat muiden pedaalien kanssa (esim. säröjen tai overdrivereiden)? .. Nyt soittelen Telellä ja LP:llä Epiphonen Valve Junior Headilla, jossa ei kaikua eikä tonesäätöjä. |
ministeri 30.09.2006 23:51:08 (muokattu 30.09.2006 23:55:27) | |
---|
Mulla oli Holy grail joskus. Toimiva perussoundi, jousikaiku tyylinen. Reverb mulle tarpeeton niin myin pois. Kolme eri modea: mieto, hall ja sit sellainen vähän jotain flangea/chorusta sisältävä pulputus. Ainoa miinus on mielestäni se että isot kaiut ei onnistu hyvin...Se efektin määrää säätävä potikka on toteutettu niin omalaatuisesti että oikein yli puolenvälin väännettynä sillä ei saanut enää järkevää soundia aikaiseksi. |
Jakki 01.10.2006 11:52:57 | |
---|
Trex Room-Mate kuulostaa ainakin klippien perusteella hyvältä. On kyllä arvokas laite, mutta hyvähän tuppaa maksamaan....... |
Jungleman 01.10.2006 13:43:08 | |
---|
EBS Dynaverb. http://www.ebs.bass.se/ Erittäin nätti soundi, toimii kitaran kanssa tyylikkäästi (ja jopa bassolle ok...). Bändin basisti/baritonikitaristi/kitaristilla on tuo, ostaisin itsekin oitis jos siinä olisi jousikaikumallinnus. Hinta lienee samoissa lukemissa Bossin kanssa, en tiedä. Ei halpa mutta hyvä. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Meisseli 01.10.2006 14:57:52 | |
---|
Holy grail on todella hyvä. itse käytän vain ja ainoastaan sitä. www.strangefruit-band.com
www.ketolajawitikainen.com |
saastara 01.10.2006 14:59:29 | |
---|
Jos pelkkää hyvää reverbiä haetaan, annan minäkin ääneni Holy Grailille. Sangen oiva peli. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
McNulty 01.10.2006 15:08:07 | |
---|
Danelectro Spring King oli soundiltaan ihan hauska ja hyvä laite. Muuten en diggaillut siitä. Oli liian suuri spedulautaan, pohjasta irtosi punaista väriä käsiin ja vaatteisiin, footswitchissä ei ollut fiilistä (diggailen Carling sekä boss-tyylisistä ratkaisuista) jne. Itsehän en käytä reverbiä lainkaan (paitsi joskus PODin kanssa soitettaessa). Olenko ainoa joka ei käytä reverbiä? Minulle taas viivekaiku (Delay) on huomattavasti tärkeämpi. Reverbejä testailleena kuitenkin EHX Holy Grail oli tervesoundinen laatikko. Hieman kookas ja monesti on tullut luettua sen toimintavaikeuksista. Eli joillain on Holy Grail lyönyt hanskansa tiskiin normikäytössä ilman suurempaa syytä. Soundiltaan kuitenkin loistava. Moni on myös pitänyt L6:n ToneCore Verbzillasta, mutta itse en sille niin syttynyt. Liian suuri osa niistä moodeista oli käyttökelvottomia oikeassa soitannassa ja reverbin soundi olisi voinut olla "aidompi". Ei huono, ei paras... Kannattaa kuitenkin testata. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
placebo 01.10.2006 15:35:02 | |
---|
EBS Dynaverb. http://www.ebs.bass.se/ Erittäin nätti soundi, toimii kitaran kanssa tyylikkäästi (ja jopa bassolle ok...). Bändin basisti/baritonikitaristi/kitaristilla on tuo, ostaisin itsekin oitis jos siinä olisi jousikaikumallinnus. Hinta lienee samoissa lukemissa Bossin kanssa, en tiedä. Ei halpa mutta hyvä. Klipit kuulosti todella hyviltä. Kuinka laajoja tiloja tuosta halli-moodista irtoaa? Jotenkin on sellainen mielikuva, että laajimmat kaiut jäisi varsin hillityiksi, varsinkin kun pääasiallinen kohderyhmä on basistit. T-kaupan hinta pedaalille on 185e. "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
Se tekee minut levottomaksi."
Pentti Saarikosken runokokoelmasta 'En soisi sen päättyvän' (1968) |
Klipit kuulosti todella hyviltä. Kuinka laajoja tiloja tuosta halli-moodista irtoaa? En osaa sanoa tuon hallikaiun koosta mitään, minua kiinnostavat lähinnä klaustrofobiset purkkikaiut. Uskottavan kuuloista jousikaiku(simulaattori)a kyllä kokeilisin mielelläni, en viitsisi sijoittaa tolkuttomia summia Fenderin putkireverbiin kun en reverbiä varsinaisesti mihinkään tarvitse... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
masterhat 02.10.2006 22:28:46 (muokattu 02.10.2006 22:30:25) | |
---|
EBS Dynaverb. http://www.ebs.bass.se/ Erittäin nätti soundi, toimii kitaran kanssa tyylikkäästi (ja jopa bassolle ok...). Bändin basisti/baritonikitaristi/kitaristilla on tuo, ostaisin itsekin oitis jos siinä olisi jousikaikumallinnus. Hinta lienee samoissa lukemissa Bossin kanssa, en tiedä. Ei halpa mutta hyvä. juuro tuota mäkin olen himoinnut. saksasta noin 200 ekee muistaakseni edit: 185 Tehotyttö95 |