Aihe: Yamaha stagen custom kyssäreitä?
1 2
PolkaTulk
17.11.2003 21:33:53
Olen nyt noilla newsoundeilla kohta puolin kolmisen vuotta kituuttanu,ja nyt kun vakavammaks menee tuo soitto uuten bändin kanssa,tulee vaihto eteen,joten here it comes:

1.Tartteeko virveliä vaihtaa heti,kun moni on haukkunu teräsvirveliä jotenkin paskaksi noin niinkun in general?

2.(moposetin käyttäjille):Käykö tuo etutomiholderi myös moposetin kanssa?Eli onko se liian iso mötikkä soundin demppaantumisen ja riden asettelun kannalta?Pitääkö ostaa suoraan joku virveliständi etutomille?

3.Kannattaako ostaa thomannilta?(Oletko ostanut,jos olet niin kokemuksia?)

4.Ständien kestävyys varsinkin jengat?

5.Kestääkö pinnoite roudausta?(aattelin noita natural wood värisiä)

6.Kiitos.(p.s pistäkää kuvia ja kertokaa omistanne.)
666% Hellbilly
welho
17.11.2003 22:21:42

1.Tartteeko virveliä vaihtaa heti,kun moni on haukkunu teräsvirveliä jotenkin paskaksi noin niinkun in general?

Mun mielestä tuo mukana tuleva virppa on vallan mainio ja sieltä löytyy helposti ainakin tuollainen kireähkö funk-soundi. Ei mitään moitittavaa.

2.(moposetin käyttäjille):Käykö tuo etutomiholderi myös moposetin kanssa?Eli onko se liian iso mötikkä soundin demppaantumisen ja riden asettelun kannalta?Pitääkö ostaa suoraan joku virveliständi etutomille?

Ei ole mikään mahdottoman suuri. Siitä saa otettua vielä sen toisen holderin pois jos ei tarvi

Ei kokemusta=) Suomesta saa tuohon reilu 1000 €geen

Itse en ole käyttänyt pitkään aikaan juurikaan muuta kuin Yamahan rautaa. Parasta ja käytännöllisintä mitä on vastaan tullut. Yksikään ständi ei ole mulla hajonnut.

Mikään pinta ei kestä roudausta. Jos haluat että pysyy hyvänä niin kunnon caset kannattaa sijoittaa heti. Kirpasee kerran mutta on lähes ikuiset.

Periaatteessa lakkapinnassa näkyy naarmut herkemmin mitä mattapinnassa. Muovipinnotteet on taas yleensä kestäviä.
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
Jaska
17.11.2003 23:08:19
Yammun ständithän tehdään samassa tehtaassa moottoripyörien kanssa, ja kai samalla periaattellakin.
puufin
18.11.2003 00:28:27

Tilasin 2,5 viikkoo sitten Thomanilta tuon Stage customin. Jos haluut käydä kattoo thomanista ni tuotenumero on 155971. Hieno puun värinen. Tota numeroa ei oo listassa. Mun piti soittaa ku halusin välttämättä puun värisen ni se sano et ne ei pidä kaikkia tuotenumeroita tuolla sivuilla vaikka niillä on koko yamahan tuotanto.

Tänään tuli sitten viesti että tilaus on lähetetty ja 6 työpäivän päästä pitäs olla täällä. Ensviikolla pääsee jo paukuttamaan! IHANAA!

Hinta 873e. Luulisin että thomanilta kandee tilata jos halvimmalla haluat päästä.

Joo sitten varmaan lisää kokemuksia kun saan kamat mutta ei nyt oo ainakaan mitää ongelmia ollut. Varottivat että kuukaus voi mennä rummuissa ja jos varastossa ei oo ni sit menee enemmän mut taitaa tulla vajaassa kuukaudessa. Tilasin kyl paljon muutakin mm. caset ja tuolin ni nekin saatto vähän hidastaa.
miän vain
18.11.2003 09:50:27

Noissa halvemmissa sarjoissa teräsvirveli on usein parempi kuin puinen. Ei ole kokemusta sc:istä.

Tarvittaessa sen tomiholderin saa multiclampilla vaikka peltiständiin.

Yamahan rauta on hyvää. Yhdet jengat olen saanut rikki, ja nekin ruuvista, ei ständistä. Oli helppo vaihtaa, rautakauppakamaa.

Hanki/tee itse laukut/kotelot/vastaavat niin kestää. Lakkapintaan tulee varmasti naarmuja, jos tunget ne takakonttiin sellaisenaan.
PolkaTulk
18.11.2003 14:54:57
Jep.Eli kiitos vastauksista,päädyin noihin ja jouluna eikun paukuttamaan!

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165169.html

Ajattelin ostaa nämä kassit kuitenkin,joten kertokaapas te,kestääkö nää(ettei tartte alottaa threadia.)

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … millenium_drumbag_set_prodinfo.html

Kiitos jo etukäteen!
666% Hellbilly
Niskamies
18.11.2003 15:21:33 (muokattu 18.11.2003 15:22:55)
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … millenium_drumbag_set_prodinfo.html

Kiitos jo etukäteen!

noi sun tomit ja bassari oli 20/10/12/14, mutta noi bägit on 22/12/13/16.

EDIT: ups, ei ollukkaan. itse kyllä ostaisin 20/10/12/14 mielummin. suosisin sullekkin, saa paremmin vireeseen. Tuskinpa noissa bägeissä mitään suurempia eroja on.
Hanki presari ja ole tosimies!
Pieni rumpalipoika
18.11.2003 15:59:11

Kuten joku jo mainitsi niin ehdottomasti voi suositella mieluummin joko 20,10,12,14 settiä kuin 22, 12, 13, 16. Jos siis meinaat käyttää kaikkia kolmea tomia. Noiden 12 ja 13 tuumaisten virittäminen sopivaan suhteeseen toisiinsa ja muuhun settiin nähden on helvetin vaikeata. Jopa mahdotonta.

Ja tuollaiset pussit riittävät varmasti kevyempään käyttöön. Ja kun eivät juuri mitään maksakaan, niin tarpeen vaatiessa ei ole kovin suuri kynnys ostaa sitten rinnalle kovia caseja.

Muuten olen täysin samaa mieltä asiasta kuin welho. Kolmet stage customit omistaneena, voisin jo kuvitella hieman omaavani omakohtaista kokemustakin setistä : )

Mutta mieti vielä pariin kertaa noita tomien kokoja. Jos enemmän jytää kaipaat basariin, niin käsittääkseni sieltä saa myös settiä 22,10,12,14
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Pieni rumpalipoika
18.11.2003 18:26:12

miten sulla on ollu jo niin monet sc:it?

Jossain välissä oli tapana vaihdella settiä aika useastikin. Ekat oli tätä vanhempaa osastoa, ja siitä seuraavat oli tätä uudenmallista sarjaa. Tosin nekin vielä ilman Yess-kiinnityssysteemiä.

Ja se miksi oon ehtinyt noin monet pitämään, johtunee myös siitä, että olen aika vanha : )

Yamahojen jälkeen mulla on vissiin nytkin jo kolmas setti menossa : )
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
PolkaTulk
18.11.2003 20:48:47 (muokattu 18.11.2003 20:54:20)
Yks juttu vielä,mitä luulette,onko noissa se ihmeripustus juttu se YESS?Saattais olla ihan kätevä.

EDIT:Ostan silti noi 12,13,16 tomit kun ripustan 13 lattialle 16:ta viereen ja 12 eteen joko virveliständiin tai jotenkin ripustettuna jos ne symbaaliständit on nyt NIIN tukevia...
Olen kova Bonzo-fani!
666% Hellbilly
Niskamies
18.11.2003 21:06:11
Yks juttu vielä,mitä luulette,onko noissa se ihmeripustus juttu se YESS?Saattais olla ihan kätevä.

se on yamahan ihmeripustustsydeemi. Kuulemma parempi sustain, ku ei mee metallia sisälle. Kuka tietää että toimiiko toi edes....
Hanki presari ja ole tosimies!
Mikko A
18.11.2003 22:15:42

EDIT:Ostan silti noi 12,13,16 tomit kun ripustan 13 lattialle 16:ta viereen ja 12 eteen joko virveliständiin tai jotenkin ripustettuna jos ne symbaaliständit on nyt NIIN tukevia...
Olen kova Bonzo-fani!

Kannattaa ripustaa virvelitelineeseen, siinä on sitä jotain.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Jaska
18.11.2003 22:19:45
Olen kova Bonzo-fani!

No höh, isompaa kehiin :)

Eikös Bonzolla ollu joku 24x14, 14x12, 16x16 ja 18x16...

Eivaan, mutta olisiko paljon kalliimpaa jos tilaisit osissa, eli et valmista settiä?
Hirvittää vaan tollanen 13" mörkö tuossa...
Mikko A
18.11.2003 22:50:26
No höh, isompaa kehiin :)

Eikös Bonzolla ollu joku 24x14, 14x12, 16x16 ja 18x16...

Mun mielestä se bassari oli 26". Olis muuten hauska omistaa tollanen miehekkään kokonen bassari, siinä ois sitä munaa!
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Jaska
18.11.2003 23:28:11
Mun mielestä se bassari oli 26". Olis muuten hauska omistaa tollanen miehekkään kokonen bassari, siinä ois sitä munaa!

Juu, tais olla.

Enpä silti tiedä, kivalta ehkä näyttäis mutta soittotuntuma... Oltiin Osmo´s Cosmoksen "lämppärinä" alkusyksyllä ja soitin sitten heidän rumpalin setillään. Basari oli "vain" 24 ja oli sitten nii raskas soittaa ku pedaali ei tuntunut mitenkään lähtevän takas.
Oli kyllä muutenkin aika huono juttu ne rummut. Setti oli iso, eli 24 basari, 14" tomi edessä virveliständissä ja 16" siinä vieressä ja lautasia melko pino. Lava oli pieni mutta rummut oli sitten isolla rumpulavalla joka jakoi koko esiintymis lavan kahtiin ja toisella puolella oli kitaristit ja toisella pianisti ja basisti. Oli siinä sitten helppoa kun ei kommunikointi oikein pelannu. Ja kun piisit on vielä enemmän sellasia soolokiero pohjasia...

No, meni vähän off-topic mutta sehän on tarkoitus
Plateau
19.11.2003 22:18:03

Hmm. Itse pidän tota Sc:n teräs virkkua todella hyvänä, ainakin hinta laatu suhteen nähden. Ekana tuli mieleen että se vaihtuu setistä heti mutta vielä se siellä on. Vaikka nyt alkaa jo vaihto olla todella lähellä ja setti on noin 1,5v vanha. Muuten pidän paljon omista sc:istä. Omassa setissä on kelluva floori jonka vaihtaisin jalalliseen mutta toimii hyvin tollakin. Kannattaa ostaa varmasti thomannilta jos saa 800e (+ risat) omasta maksoin 1250e (pori, Sound City) Liike on silti tuttu hinnoistaan (ei positiivisessa merkityksessä) ja ostin sen tosiaan n. 1,5v sitten. Standit ovat todella hyvät. Vanhastaan oli taman standiä ja muistaakseni mapexia ja niitä on sitten saanut modata ilmastointi teipillä ja muilla, mutta yamahan ständit on pysynyt hyvinä ja toiminut alusta asti! Suosittelen ostamista.
delerious
Jaska
20.11.2003 00:08:41
omasta maksoin 1250e (pori, Sound City)

Oon jonkin aikaa himonnut sitä naturalia mikä siellä nyt könöttää. Ja samaa hintaluokkaa se on vieläkin. Ja kotisivujen mukaan "tarjouksessa". On taas patu päässyt lyömään niitä hintoja sinne, perkele. Jäis eläkkeelle.
kkeppana
20.11.2003 10:27:29 (muokattu 20.11.2003 10:27:41)
Joo, Sound Cityssä on kyllä hinnat sitä luokkaa että pienituloisimpia varmasti hirvittää.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
miän vain
20.11.2003 11:10:28

Ostan silti noi 12,13,16 tomit kun ripustan 13 lattialle 16:ta viereen ja 12 eteen

Tuo ei toimi. Olen kokeillut. 13" ei virity tarpeeksi alas, että kuulostaisi oikealta. Riittävän matalalla vireellä se ei enää soi. Ja jos koittaa nostaa 16"sen virettä tarpeeksi että sopisi sarjaan, menee jazziksi. Ei huono juttu, paitsi Bonhamia hakevalle.

Päädyt lopulta kuitenkin ostamaan toisenkin lattiatomin tai soittamaan vain kahdella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)