Nyt haussa olisi overdrive tyyppinen särö, joka toimisi hyvin yhteen otsikon mukaisen Laneyn kanssa. Vahvistimen omat särökanavat ovat nimittäin aika heviin päin suuntautuneita. Ja yläpään äänetkin tuntuvat hukkuvan tässä vahvistimessa bassomurinan alle. Itse nimittäin keskityn nykyään kevyemmän rokin soittamiseen ja tarvittaessa rankemmat soolosäröt löytyvät vahvistimesta. Suositelkaa/kertokaa omista kokemuksistanne tällaisten bedaalien/Laneyn suhteen. Voit myös tarjota mahdollisesti vastaavaa bedaalian jos semmoisesta haluat luopua. tomppa@phnet.fi |
totaali 18.11.2003 17:48:12 (muokattu 18.11.2003 17:48:46) | |
---|
No, en nyt vastaa suoraan kysymykseesi, mutta samaa asiaa kuitenkin. Minulla nimittäin on sama vahvistin, mutta säätöjä ruuvailemalla siitä on oikein hyvin löytynyt sekä raskaat murinat että kevyt roso yläpäällä ta ilman. Vehkeessähän on varsin laajat säätömahdollisuudet kahdessa särökanavassa ja vielä bright- ja middle-boostitkin. Ja liiat bassomurinathan saa pois sävynsäätimillä. Ei siis ole kokemusta kaipaamistasi polkimista, kun itse ei ole osannut semmoisia kaivata. Omaa ymmärtämättömyyttänikö? Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla... |
Härski 18.11.2003 18:17:56 | |
---|
totaali kyllä heitti aika pätevät ohjeet tiskiin. Kyllä niiden potikoiden kanssa ruuvaillessa kannattaa käyttää aikaa, koska 300:ssa on kuitenkin niin laajat soundivalikoimat, että... Mutta jos ei kerrassaan mikään auta, niin tuon pelin kanssa loistavaksi rock ja blues- säröksi olen havainnut Ibanezin TS-7 tuubihuutajan. Halpa ja hyväsoundinen. Myös Bossin SD-1 kannattaa katsastaa, halpa sekin. Soundeista puhumattakaan. |
Tomppa999 18.11.2003 19:27:15 | |
---|
No, en nyt vastaa suoraan kysymykseesi, mutta samaa asiaa kuitenkin. Minulla nimittäin on sama vahvistin, mutta säätöjä ruuvailemalla siitä on oikein hyvin löytynyt sekä raskaat murinat että kevyt roso yläpäällä ta ilman. Vehkeessähän on varsin laajat säätömahdollisuudet kahdessa särökanavassa ja vielä bright- ja middle-boostitkin. Ja liiat bassomurinathan saa pois sävynsäätimillä. Ei siis ole kokemusta kaipaamistasi polkimista, kun itse ei ole osannut semmoisia kaivata. Omaa ymmärtämättömyyttänikö? Mielestäni kuitenkin vahvistimessa on melko paljon korostettu juuri alapäätä. Ja kyllä siinä jäävät yläpäät auttamatta hieman pimentoon. Mutta, tämä onkin kyllä vain minun oma mielipiteeni. Millaisilla säädöillä olet sitten itse saanut siitä semmoiset lämpimät rock/blues säröt? |
Miikathebest 18.11.2003 21:06:41 | |
---|
Nyt haussa olisi overdrive tyyppinen särö, joka toimisi hyvin yhteen otsikon mukaisen Laneyn kanssa. Vahvistimen omat särökanavat ovat nimittäin aika heviin päin suuntautuneita. ... Mikäs kitara sulla on? Eikös sekin nyt vaikuta jonkin verran... |
totaali 20.11.2003 12:27:04 | |
---|
Mielestäni kuitenkin vahvistimessa on melko paljon korostettu juuri alapäätä. Ja kyllä siinä jäävät yläpäät auttamatta hieman pimentoon. Mutta, tämä onkin kyllä vain minun oma mielipiteeni. Millaisilla säädöillä olet sitten itse saanut siitä semmoiset lämpimät rock/blues säröt? Kuten Miika totesi, kitarallakin on vaikutusta. Oman LP:ni antaa aika vahvat alapäät kaikilla vahvistimilla. Niin vahvat, että ruuvailin sen mikkejä vähän kauemmaksi bassokielistä. Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen. Blues-sävyt Laney-Les Paul-kombinaatiostani otan särökanava 1:ltä (Drive 1), jolloin sen gain ("drive") on biisistä riippuen pykälissä 2-4, enhance 0 (mulla aina 0, en ole oikein keksinyt sille käyttöä). Sävysäätimissä bass 3, middle 5, treble 6-7. Reverbiä 3-7. Sitten kun haluaa oikein itkevää blues-soundia (You know.. nainen lähti, koira kuoli, hevonen katkaisi jalkansa...), säädellään kitarasta: kaulamikki käyttöön ja trebleä pois - johan kyyneleet virtaa... Rockimmaksi tuo muuttuu, kun otetaan lisää yläpäätä mukaan ja vähän enemmän sitä gainia. Ja kitarasta tallamikki. Särökanava 2 on mulla käytössä sitten raskaammassa mättämisessä. Mutta siinäkin olet oikeassa, että nämähän ovat vain mielipiteitä ja henkilökohtaisia makuasioita. Mutta juuri siksi noita säätimiä pitää olla, että kukin voi ruuvailla korviensa mukaan mieluisaa lopputulosta. Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla... |
Sintti 20.11.2003 16:16:09 | |
---|
elikkäs vahvistimessa on kohtuu laaja soundivalikoima? on nimittäin mullakin tuossa testattavana semmonen. pitää kattoo, jos ostais.. :) Humppaa taikka kuole...^_^ |
Sintti 20.11.2003 18:26:42 | |
---|
perkele tuohan oli hyvä vahvistin... miten niin tuossa ei muka särö sädöt riitä? siinähän oli itse asiassa aika hemmetin hyvät ne säröt. varsinkin drive.. :) Humppaa taikka kuole...^_^ |
totaali 21.11.2003 14:02:03 | |
---|
perkele tuohan oli hyvä vahvistin... miten niin tuossa ei muka särö sädöt riitä? siinähän oli itse asiassa aika hemmetin hyvät ne säröt. varsinkin drive.. :) Jep, jep, niin on. Tompalle vielä.. kun muisti palaa pätkittäin eli eihän näitä juttuja osaa luetella, ennen kuin ottaa skeban kännyyn ja soittaa... Sitä lämpöä/pehmeyttä soundiin haen usein myös niin, että pistän gainia vähän lisää, mutta samalla kitaran volume-potikkaa pienemmälle. Nää on tietysti perusjuttuja, mutta varmuuden vuoksi mainitsen.. Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla... |