Twinkle 02.10.2006 00:58:17 | |
---|
Naapurin pikkujätkä osti itselleen skeban, minä sain sen säätää ja huoltaa. Samalla sille tehtiin myös väkivaltaa ja tässä tulos: http://www.omena.org/~twinkle/ltd_m50.php Lukekaa ja ihmetelkää. Aiheeseen liittyviä näkemyksiä, kysymyksiä ja muuta sen sellaista voi laittaa tähän jatkoksi. |
Muuki 02.10.2006 01:26:13 | |
---|
Plyssä pämähti, hyvännäköinen juttu. Europe on maailman paras bändi. |
Juustonaksu 02.10.2006 06:57:57 | |
---|
Jaaha Twinkle jatkaa matkaansa sinne, missä kukaan ihminen ei ole vielä käynyt. :-) Tiitidii... Plussan saat - taas. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Ben_D 02.10.2006 08:35:36 (muokattu 02.10.2006 08:35:54) | |
---|
Mä olen koittanut useassa ketjussa toitottaa samaa asiaa kun Twinkle totesi testissään....esim. tämä M-50 on ihan käypä soitin. Täällä kun mielipiteet asioista perustuvat useasti siihen, mitä isot pojat sanoivat eivätkä omakohtaisiin kokemuksiin. http://www.fiercemetal.org |
Räbbänä 02.10.2006 08:43:07 | |
---|
Hyvä testi/artikkeli. Saat plussan. "Hattu pois päästä!" |
moikki 02.10.2006 09:21:17 | |
---|
Mä olen koittanut useassa ketjussa toitottaa samaa asiaa kun Twinkle totesi testissään....esim. tämä M-50 on ihan käypä soitin. Täällä kun mielipiteet asioista perustuvat useasti siihen, mitä isot pojat sanoivat eivätkä omakohtaisiin kokemuksiin. Tyttöystävällä on tuomonen ja minäkin olen moneen kertaan sanonut että hyvä soitin hintaisekseen! Jees jees |
Werde 02.10.2006 10:03:32 | |
---|
Itse aloitin soittelun tuollaisella, ja kaverilla se on kovassa käytössä vieläkin. Omassa yksilössä ei ollut mitään tuon upotuksen tai satulan kaltaisia miinuksia, vaan kaikki oli sorvattu kohdalleen. Mikkeinä tuohon kokeilin Ibanezin V7/V8 (ovat siinä vieläkin) sekä EMG:n 81/85 aktiivisettiä. Ero noihin ESP:n omiin LH-100:siin oli merkittävä, jopa nuo Ibanezit toimivat tuossa yllättävän hyvin. Itse käytin tuota myöhemmin seiskan korvikkeena, ja toimi alavireessä moitteetta. Varsin kelpo peli aloittelijalle. |
Jani The Rock 02.10.2006 10:07:28 | |
---|
Jep, asiaa. Mulla on hyvin samansuuntaset kokemukset F-50:stä, jonka hetken omistin. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
Werihukka 02.10.2006 10:58:47 | |
---|
Juu plussaa. Asiallinen teksti. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
AndyH 02.10.2006 16:38:48 | |
---|
Hyvä kun löytyy muitakin faneja ;) Mulla on n. 3 vuotta ollu tommonen mattamusta versio ja on kyllä mun ykköspeli. Floikalla kun en osaa soittaa yhtään ja TOMista en tykkää muuten vain. Mä ainakin omassani rakastan juuri sitä tykympää kaulaa. Viime viikolla löin "isoille pojille" vittuillakseni duncanin SH-4:sen zebrana tallaan, johan rupesi rokki raikumaan :D ja tuli aika nätti. Talla pitää vireen loistavasti kun panee 4 jousta sinne ja blokattuna tietty vieläparemmin. "vitut sustainista kun nyt ees virees pysyis!" |
Itellä oli joskus useammankin vuoden tuommoinen. Sillä kyllä soitteli varsin mukavasti. Tallamikki siitä meni hiljaiseksi, mutta korvasin sen Duncanin Invaderilla joka toimi tuossa vallan mainiosti. Ihmettelinkin tuota artikkelin kohtaa missä ei suositella mikkien vaihtoa ko. kitaraan? Mielestäni juuri mikkien vaihto toi siihen runsaasti lisää potkua. Ja kun tallamikin vaihto, kaulamikki tuntui kamalalta! Oli meinaan pikkuinen ulostulo ero orkkismikin ja Invaderin kanssa. Mutta mielestäni kyseessä on varsin pätevä soitin! -Sellasta se vaan on- |
Twinkle 02.10.2006 17:30:33 | |
---|
Kiitän plussista ja palautteesta. Ihmettelinkin tuota artikkelin kohtaa missä ei suositella mikkien vaihtoa ko. kitaraan? Mielestäni juuri mikkien vaihto toi siihen runsaasti lisää potkua. Ja kun tallamikin vaihto, kaulamikki tuntui kamalalta! No ensimmäiseksi omakohtaista kokemusta ei ole siitä, miten tuohon soittimeen kävisi mikkien vaihto, toisaalta soittimen rungon ja yleisen habituksen vuoksi en menisi tunkemaan tuohon laitteeseen uusia mikkejä. Voin tosiaan olla väärässäkin, mutta itse en menisi tekemään niin koska ei mielestäni maksa vaivaa. Hintansakaan puolesta en ihan heti tunkisi 200 euron mikkejä 220 euron kitaraan. |
Quu 02.10.2006 17:45:01 (muokattu 02.10.2006 17:45:58) | |
---|
Voin tosiaan olla väärässäkin, mutta itse en menisi tekemään niin koska ei mielestäni maksa vaivaa. Hintansakaan puolesta en ihan heti tunkisi 200 euron mikkejä 220 euron kitaraan. Ne mikit voi sitten ottaa pois kun kitaran myy ja asentaa seuraavaan kitaraan tai laittaa odottamaan parempia päiviä jos ne ei seuraavaan kitaraan käy. Kukin tavallaan, mutta kyllä se maksaa vaivan kun on sitten seuraavaan kitaraan laittaa hyvää tavaraa jos siinä ei sitä valmiiksi ole. Kun jaksaisi joku päivä tarttua kolviin ja ottaa epistä pois nuo duncanit... Tässä se monikäyttöisyys on tulossa toteen, nimittäin kys. duncanit isken joku päivä tuohon toiseen yamahaani. Tästä sitten seuraa se, että kitaran tallassa valmiiksi ollut JB päätyy faijan kepukkaan (kenties). Sitten jää vielä se yamahan kaulamikki jotain hämärää käyttötarkoitusta odottamaan :) Sori tuo OT, mutta tähdensin vähän :) E: Niin... Ja sait plussan. |
Twinkle 02.10.2006 21:39:14 | |
---|
Ne mikit voi sitten ottaa pois kun kitaran myy ja asentaa seuraavaan kitaraan tai laittaa odottamaan parempia päiviä jos ne ei seuraavaan kitaraan käy.. Kukin tavallaan niin, itse en kyllä koskaan vaihda mikkejä sillä tavalla että "vaihdan kun arvokkaammat on"... nimittäin kyllä sitä vaihtoperustetta täytyy niiden soittimen atribuuttien tukea, esmes tuohon LTD:hen en mitä hyvänsä kelaa laittaisi. |
Quu 02.10.2006 22:39:22 | |
---|
Kukin tavallaan niin, itse en kyllä koskaan vaihda mikkejä sillä tavalla että "vaihdan kun arvokkaammat on"... nimittäin kyllä sitä vaihtoperustetta täytyy niiden soittimen atribuuttien tukea, esmes tuohon LTD:hen en mitä hyvänsä kelaa laittaisi. Hm... Pidin asiaa liian selvänä kait, mutta tarkoitin kuitenkin sitä, mitä mikkien vaihdolla (yleensä kait) haetaan, eli soundin hienosäätöä (itse halusin kirkkaampaa soundia ja sitä myös sain). Tosin asiaan vähemmän perehtynyt (eli varmaankin juuri ne jotka tuon hintaluokan kitaraa ostavat) varmaan saattaisi vaihtaakin mikit pelkästään merkin tms. takia. |