krautio 20.09.2006 18:53:27 | |
---|
Päivää. Sellaista kyselen, että onko otsikon mukaisesta yhtälöstä porukalla kokemuksia. Löytyi kyllä kovasti ketjuja koskien kyseisiä tuotteita, mutta en löytänyt käyttäjien kokemuksia noista vermeistä. Itsellä nyt Emu 1820 ja Cubase SX, mutta tarvisin tulevaa projektia varten 8 raitaa lisää. Nykyisellä pc:llä nauhoitettaessa kahdeksaa raitaa ei ole ollut ongelmia. Koneen tehot ovat 1,9Ghz ja muistia 1Gt, joten mahtaako tämä riittää 15-16 raidan yhtäaikaiseen nauhoittamiseen? t. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Boge 20.09.2006 21:23:58 (muokattu 20.09.2006 21:26:34) | |
---|
Mulla on koneessa täl hetkel EMU 1212M ja Cubase SX2. Hyvin pyörii kyl ADA8000, oon vetäny 10 raitaa kerral sisään, (Eli adan 8 kanavaa + kortin 2 analogista) ja on menny nikottelematta. Koneena on AMD 64 3000+ ja 2Ghz DDR 400Mhz. Noista sun tehoista en osaa sanoo, koska megahertsit ei oo vertailukelpoisia noin vain. Riippuu ihan prosessorista ja muistin nopeudesta. Mutta luulisin jos ilman efektejä äänität niin luulisi menevän noinkin monta raitaa sisään. Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |
jannu 21.09.2006 04:53:42 | |
---|
Mulla on koneessa täl hetkel EMU 1212M ja Cubase SX2. Hyvin pyörii kyl ADA8000, oon vetäny 10 raitaa kerral sisään, (Eli adan 8 kanavaa + kortin 2 analogista) ja on menny nikottelematta. Koneena on AMD 64 3000+ ja 2Ghz DDR 400Mhz. Noista sun tehoista en osaa sanoo, koska megahertsit ei oo vertailukelpoisia noin vain. Riippuu ihan prosessorista ja muistin nopeudesta. Mutta luulisin jos ilman efektejä äänität niin luulisi menevän noinkin monta raitaa sisään. Mitä oot käyttänyt analogisisäänmenojen etusina? Napattu eräästä nettikirjoituksesta: |
Boge 21.09.2006 09:11:03 | |
---|
Mitä oot käyttänyt analogisisäänmenojen etusina? Behkun UB-sarjan mikserin etusia. Pitäis jossain vaiheessa ostaa joku kunnollinen stereoetuaste. Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |
Antti1 21.09.2006 12:01:52 | |
---|
Torilla nyt ADA8000 150€, ostakaa ihmeessä heti pois. Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
krautio 30.09.2006 13:02:20 (muokattu 30.09.2006 18:33:26) | |
---|
Mulla on nyt tuo Behringerin ADA8000 ja saan menemään signaalin sen kautta adat:lla tietokoneelle moitteetta. Ongelma on nyt se, että en onnistu valitsemaan Cubasessa (SX) "VST connections-inputs"-valikossa sisääntuloksi PCI-ADAT väylää. EMU äänikortin omien mikki ja linjatulojen valinta onnistuu ihan normaalisti. Jos menen Devices-->Devices setup-->VST inputs, niin siellä kuitenkin näkyy kauniisti kaikki mahdolliset sisääntulot eli mikki, linja ja ADAT. Mitenhän saisin nämä ADAT-sisääntulot myös valittua nauhoitusta varten? t. Köpe edit. problem solved!!! "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
astroschnautzer 01.10.2006 13:26:41 | |
---|
toiminu hyvin paitsi että mulla behringerin sijaan marian adcon http://www.marian.de/en/products/adcon . erot behkuun: 2 mikki etusta vaan behkun 8 sijaan (mut varmaan hieman parempilaatusia, veikkaisin). Ei tarvitse wordclockia. 1/2 räkin kokoinen eli emu1820 kanssa sopii yhteen räkkiin, kätevää. Ei maksa kun 40 egee enempi kun behku thomannilla. Eli jos ei tarvii 8:aa mikki etuastetta niin hyvä vaihtoehto ada8000:lle |
PIM 01.10.2006 20:19:11 | |
---|
2 mikki etusta vaan behkun 8 sijaan (mut varmaan hieman parempilaatusia, veikkaisin) Just joo, isotpojatko kertoi? Vai oletko edes koskaan kuullut miltä behkun etuset kuulostaa? |
Antti1 01.10.2006 20:22:40 | |
---|
Vai oletko edes koskaan kuullut miltä behkun etuset kuulostaa? Behkun etusissa on se kiva pointti, ettei ne kuulosta juurikaan miltään. Ensiaskeliaan totisempaan suuntaan ottavalle äänittelijälle se on varsin hyvä asia ja miksei myös muutenkin. Pääsääntöisesti noi edullisen luokan etuset ei kauheasti toisistaan soundiltaan eroa mun kokemusteni perusteella. Kohinat yms. on sitten asia erikseen. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
astroschnautzer 01.10.2006 21:06:40 | |
---|
Just joo, isotpojatko kertoi? Vai oletko edes koskaan kuullut miltä behkun etuset kuulostaa?olen kuullut ja on isot pojat myös kertoneet. En tiedä oliko ne just samat mitä tossa adassa enkä ole adaa itsessään edes testannut mutta kaikki behringerin mikserit ja laitteet mitä olen käyttänyt ei ole hirveän laadukkaita olleet mikkietuset ja kompurat ei kuulosta miltään ja equt karskia kuraa ja kohinaa on reippaasti vaikka faderit alhaalla. Totta on että ei niillä etuasteilla varmaan hirveän paljon eroa tällä tasolla ole mutta ainakaan kohinaa ei ole marian adconissa. Onhan behringereissä sitten toimintoja rahaan nähden muita valmistajia rutkasti enempi. |
Antti1 01.10.2006 21:16:26 (muokattu 01.10.2006 21:18:02) | |
---|
olen kuullut ja on isot pojat myös kertoneet... Suuri osa tuosta Behkun dissauksesta on aikamoista lööperiä syystä että: a) haukutut kamat ovat vuodelta kilpi ja miekka --> myös iso b kehittyy ja huimaa tahtia kehittyykin b) vertailijat käyttävät aivan eri kalibeerin kamoja --> ei kauhean relevanttia vertailla 10 kertaa kalliimpaan c) moni ei ole noita edes oikeasti kokeillut ja puhuu vaan toisenkäden paisunutta paskanjauhantaa sekä mukailee kuulemaansa toisenkäden paisunutta paskanjauhantaa --> täysin mitätöntä "tietoa" d) behkulla monien huonojen laitteiden lisäksi myös muutamia kiistämättömiä helmiä Behringerillä on siis monia huonoja tuotteita ollut ajan saatossa ja on edelleen, ADA8000 ei kuulu niihin. Ei kohise ylimääräisiä, eikä soundissakaan mitään vikaa. Parempia vastaavia on olemassa, mutta niiden hinta on moninkertainen. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
astroschnautzer 02.10.2006 08:44:27 | |
---|
Suuri osa tuosta Behkun dissauksesta on aikamoista lööperiä syystä että: a) haukutut kamat ovat vuodelta kilpi ja miekka --> myös iso b kehittyy ja huimaa tahtia kehittyykin b) vertailijat käyttävät aivan eri kalibeerin kamoja --> ei kauhean relevanttia vertailla 10 kertaa kalliimpaan c) moni ei ole noita edes oikeasti kokeillut ja puhuu vaan toisenkäden paisunutta paskanjauhantaa sekä mukailee kuulemaansa toisenkäden paisunutta paskanjauhantaa --> täysin mitätöntä "tietoa" d) behkulla monien huonojen laitteiden lisäksi myös muutamia kiistämättömiä helmiä Behringerillä on siis monia huonoja tuotteita ollut ajan saatossa ja on edelleen, ADA8000 ei kuulu niihin. Ei kohise ylimääräisiä, eikä soundissakaan mitään vikaa. Parempia vastaavia on olemassa, mutta niiden hinta on moninkertainen.jep mut ei se tee silti marian adconista huonoa vaihtoehtoa ada8000:lle josta tässä oli alunperin koko hommassa kysymys. |
PIM 02.10.2006 09:51:46 | |
---|
jep mut ei se tee silti marian adconista huonoa vaihtoehtoa ada8000:lle josta tässä oli alunperin koko hommassa kysymys. Eikä tee myöskään behkun etusista huonompia kuin Adconin vastaavista, mitä myös väitettiin ilman minkään maailman perusteita. |
astroschnautzer 02.10.2006 10:49:48 | |
---|
Eikä tee myöskään behkun etusista huonompia kuin Adconin vastaavista, mitä myös väitettiin ilman minkään maailman perusteita.veikkaamisen ja väittämisen välillä on vissi ero ja veikkaukseen löytyy kyllä perusteet mutta kuten sanoin aikasemmin en ole kyseistä ada8000:sta kokeillut. |
PIM 02.10.2006 11:29:12 (muokattu 02.10.2006 11:38:51) | |
---|
veikkaamisen ja väittämisen välillä on vissi ero ja veikkaukseen löytyy kyllä perusteet mutta kuten sanoin aikasemmin en ole kyseistä ada8000:sta kokeillut. Jos saa olla utelias niin olisi kiva tietää mitkä ne perusteet ovat? Lisäys: Silloin kun keskustellaan jonkun tietyn laitteen, eikä laitemerkin ominaisuuksista yleensä, niin silloin perusteluiksi ei riitä että "kaikki behringerit on paskoja" vaan ainakin minusta perustelun pitää liittyä jotenkin itse ko. laitteeseen, tai muuten tälläisen väitteen esittäjä esittää samalla myös oman tyhmyytensä. Tämä on siis vain minun vaatimaton mielipiteeni, mutta jos jonkun mielestä on aivan ok ja palstan informaatioarvoa kasvattavaa levitellä tälläisi epämääräisiä veikkauksia tai väitteitä ilman käypäsiä perusteluja niin kaipa se on vaan hyväksyttävä. Not. |
astroschnautzer 02.10.2006 12:03:02 | |
---|
Jos saa olla utelias niin olisi kiva tietää mitkä ne perusteet ovat? Lisäys: Silloin kun keskustellaan jonkun tietyn laitteen, eikä laitemerkin ominaisuuksista yleensä, niin silloin perusteluiksi ei riitä että "kaikki behringerit on paskoja" vaan ainakin minusta perustelun pitää liittyä jotenkin itse ko. laitteeseen, tai muuten tälläisen väitteen esittäjä esittää samalla myös oman tyhmyytensä. Tämä on siis vain minun vaatimaton mielipiteeni, mutta jos jonkun mielestä on aivan ok ja palstan informaatioarvoa kasvattavaa levitellä tälläisi epämääräisiä veikkauksia tai väitteitä ilman käypäsiä perusteluja niin kaipa se on vaan hyväksyttävä. Not.perustelut veikkaukseeni liittyvät behringerin muilla laitteilla työskentelyyn niinkuin tossa aijemmin jo olen ilmoittanut, siksi valitsin veikkauksen (=arvaus) ilmaisemaan vertausta, jotta behringer fanit ei voisi tulla huutamaan heti että mistäs tiiät jne ja luulin välttyväni tällaiselta keskustelulta.Tämä osoittaa mielestäni sinun tyhmyyttäsi kun kieltäydyt ymmärtämästä tätä asiaa. Mielestäni on aivan ok arvailla asioita kunhan vain ilmoittaa arvailevansa eikä esitä absoluuttisena totuutena. |
PIM 02.10.2006 13:22:54 | |
---|
Lähinnä tässä nyt ottaa pannuun se, että joku asiaa tuntematon kuitenkin kuvittelee, että tuollaisella veikkailulla olisi jotain todellista merkitystä. Jos veikkailu kiinnostaa niin sitä voi harrastaa esim. täällä: www.veikkaus.fi |
Lähinnä tässä nyt ottaa pannuun se, että joku asiaa tuntematon kuitenkin kuvittelee, että tuollaisella veikkailulla olisi jotain todellista merkitystä. Jos veikkailu kiinnostaa niin sitä voi harrastaa esim. täällä: www.veikkaus.fitaitaa olla arka asia... mutta ehkä sinä voit kertoa minulle tietämättömälle sitten mitä eroa ada8000:n ja marian adconin etusilla on. Vai oletko itse edes kuullut eroa, entäs jos veikkaukseni onkin aivan oikeassa. Veikkausta voi myös harrastaa yleisillä foorumeilla, ei kai se ole kiellettyä en ainakaan huomannut säännöissä lukevan. |
PIM 02.10.2006 14:41:27 | |
---|
taitaa olla arka asia... mutta ehkä sinä voit kertoa minulle tietämättömälle sitten mitä eroa ada8000:n ja marian adconin etusilla on. Vai oletko itse edes kuullut eroa, entäs jos veikkaukseni onkin aivan oikeassa. Veikkausta voi myös harrastaa yleisillä foorumeilla, ei kai se ole kiellettyä en ainakaan huomannut säännöissä lukevan. Ei se sen arempi asia ole, en vain pidä siitä että joka kerta kun Behringerin laitteista yritetään keskustella asiallisesti, niin jonkun on aivan pakko tulla heittämään väliin tuollaisia kommentteja vaikka niillä ei itse asian kanssa olisi mitään tekemistä. Enkä minä tiedä kuinka hyvät etuset Adconissa on ja siksipä en katsokaan tarpeelliseksi lähteä veikkailemaankaan asian tiimoilta. |
astroschnautzer 02.10.2006 15:04:17 | |
---|
Ei se sen arempi asia ole, en vain pidä siitä että joka kerta kun Behringerin laitteista yritetään keskustella asiallisesti, niin jonkun on aivan pakko tulla heittämään väliin tuollaisia kommentteja vaikka niillä ei itse asian kanssa olisi mitään tekemistä. Enkä minä tiedä kuinka hyvät etuset Adconissa on ja siksipä en katsokaan tarpeelliseksi lähteä veikkailemaankaan asian tiimoilta..Varmasti behringerillä on onnistuneitakin tuotteita markkinoilla mutta itseppähän on maineensa hankkinut laittamalla myyntiin suuren kasan paskaa enkä tiedä miksi tavallinen kuluttaja ei saisi muuttua kyyniseksi ja jättää huonojen kokemusten perusteella ostamatta koko merkkiä tai suositella jollekkin jotakin muuta, vastapainoksi ne jotka tietää jonkun behringer tuotteen olevan hyvä voi taas suositella sitä. |