Aihe: Pod 2.0 - soundeja paremmiksi
1 2
Lego
29.09.2006 15:32:21 (muokattu 29.09.2006 17:22:40)
Mulla on itellä POD PRO (peflettimallin 2.0 räkkiversiona) ja enää en kyllä ilman erillistä overdriveä soittele tuolla. Muutaman kympin sijoitus behkun overdriveen ( http://www.behringer.com/TO800/index.cfm?lang=ENG ) toi ainakin metallin mättämiseen lisäiloa helvetisti. Ylimääräiset bassomöhinät sai pois (käytän pääsääntöisesti Dual Rectifier-mallinnusta jossa bassot nollilla ja silti tuuttaa niimmaan...). Kliineihinkin saa mukavaa twängiä tuon avulla kunhan jaksaa molemmat säädellä kohdilleen.

E. Mättöä tuosta: http://www.mikseri.net/artists/?id=44022
Ihmetyttää vain tuo digitaalimuro mikä exportatessa ilmestyi. Saa kommentoida.
-Cale
01.10.2006 15:09:34
Mitenköhän noita saundeja saisi vähän ihmismäisemmiksi vahvarin kautta soitellessa? Podin oon liittäny inputtiin ja clean kanavaa oon käyttäny, bass middle ja treble tossa 1-2 välissä. Soundit ovat suoraan sanottuna aivan karmeat, jotain mitä en pysty edes sanoin kuvailemaan. Särökanavaakin oon koittanu, mutta ei tahdo sekään oikein olla hyvä. Saisikohan tuota vahvistimen etuastetta ohitettua ettei se tavallaan menisi ollenkaan marsun läpi? Tietokoneelle oon lähinnä äänitelly tolla podilla ja siihen oon saanu ihan ok saundit, mutta jeesatkaa vähän tyhmää ton vahvarin kanssa, jos siitä ny ylipäätään saa hyviä saundeja...
tenkainen
01.10.2006 15:27:01

Mitenköhän noita saundeja saisi vähän ihmismäisemmiksi vahvarin kautta soitellessa?

Oothan koittanu sitä kytkintä (A.I.R.) siellä outputtien välissä..?
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Tympee Huttunen
01.10.2006 16:26:36
Mitenköhän noita saundeja saisi vähän ihmismäisemmiksi vahvarin kautta soitellessa? Podin oon liittäny inputtiin ja clean kanavaa oon käyttäny, bass middle ja treble tossa 1-2 välissä. Soundit ovat suoraan sanottuna aivan karmeat, jotain mitä en pysty edes sanoin kuvailemaan. Särökanavaakin oon koittanu, mutta ei tahdo sekään oikein olla hyvä. Saisikohan tuota vahvistimen etuastetta ohitettua ettei se tavallaan menisi ollenkaan marsun läpi? Tietokoneelle oon lähinnä äänitelly tolla podilla ja siihen oon saanu ihan ok saundit, mutta jeesatkaa vähän tyhmää ton vahvarin kanssa, jos siitä ny ylipäätään saa hyviä saundeja...

Lykkäät Podin line outista piuhan vahvistimen fx-lenkin Returniin. Tällöin pelkkä pääteaste on käytössä ja volumen yms. säädät täysin Podista.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
-Cale
01.10.2006 20:48:36
Lykkäät Podin line outista piuhan vahvistimen fx-lenkin Returniin. Tällöin pelkkä pääteaste on käytössä ja volumen yms. säädät täysin Podista.

Tuol takana on Parallel stereo loop ja siinä left- ja right return ja sitten series mono loop ja sielläkin return, eli kumpaanko näistä piuhan laitan, vai laitanko kumpaankaan?
-Cale
01.10.2006 20:54:17
Oothan koittanu sitä kytkintä (A.I.R.) siellä outputtien välissä..?

En muuten oo huomannu ees tollasta kytkintä :) Hyvä huomio, täytyypä koittaa täs ku kerkiän.
MadMatt
01.10.2006 20:58:53 (muokattu 01.10.2006 21:40:15)

En muuten oo huomannu ees tollasta kytkintä :) Hyvä huomio, täytyypä koittaa täs ku kerkiän.

Sehän on koko vehkeen tärkein namiska. Air linjasoundiin ja se toinen muuhun.
-Cale
01.10.2006 21:01:47
Sehän on koko vehkeen tärkein namiska. Air linja soundiin ja se toinen muuhun.

Katos perkelettä :D Noo, onpa sitä taas vähän viisaampi kun täällä m.netissä pyörii, kiitos neuvoista! Laitan kaikille kolmelle neuvojalle plussia, vaikka yhdeltä vastaus vielä uupuukin :)
-Cale
01.10.2006 21:35:52
Ihan oma valinta kaiketi. Jos vahvistin toistaa stereona, niin Podin jotkut efektit saavat hieman lisää eloa stereona. Mono nyt toiminee varmasti.
Niin siis samahan se on onko se sarjassa vai rinnan, jos et vahvistimen etusta käytä?

Joo kyllä nyt tuli huomattavaa parannusta asiaan... Kiitos vain hyvistä neuvoista! :)
RKoo
02.10.2006 08:55:13
Award-Session JD10.

Mistähän noita mahtaa saada?

Kuulostaa asialliselta purkilta.
Hutte
16.02.2007 19:39:04

Pahoittelen että herätän tälläisen ikivanhan ketjun henkiin 137 päivää edellisen kirjoituksen jälkeen mutta niin. Mihinkäs kohtaan sinknaali ketjua tuota kannattaisi tyrkätä tuota bäd mankia? Tällä hetkelleä singnaali ketjussa : pod, fb4, wah, volume, kombo, lisäkaappi. Ajattelin että tohon podin eteen ihan tylysti vaan buustaamaan.
Näillä mennään
Wespa
16.02.2007 23:50:48
Mihinkäs kohtaan sinknaali ketjua tuota kannattaisi tyrkätä tuota bäd mankia?

No tietenkin siihen kohtaan, missä kuulostaa omiin korviin parhaalta. Eli todennäköisesti juurikin siihen podin eteen.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Pnctocn
17.02.2007 21:16:51
Pahoittelen että herätän tälläisen ikivanhan ketjun henkiin 137 päivää edellisen kirjoituksen jälkeen mutta niin. Mihinkäs kohtaan sinknaali ketjua tuota kannattaisi tyrkätä tuota bäd mankia? Tällä hetkelleä singnaali ketjussa : pod, fb4, wah, volume, kombo, lisäkaappi. Ajattelin että tohon podin eteen ihan tylysti vaan buustaamaan.

jos haluat boostata podia - laita podin eteen
vahvistinta - vahvistimen eteen
wahia - wahin eteen (säröwahi erottuu selvemmin näin päin)

lisäkaappia - lisäkaapin eteen (vitsivitsi)
Lapland - the land of lap-dancers. Vesa-Matti Lordi
-Cale
18.02.2007 15:09:59
Mikäs olisi hyvä ja halpa DI-boxi tuon podin ja koneen väliin, ettei äänittäessä ääni tummenisi liikaa? Eikös tuon DI-boxin siihen pitäisi auttaa, vai olenko käsittänyt väärin?
Hutte
18.02.2007 17:52:12

Mikäs olisi hyvä ja halpa DI-boxi tuon podin ja koneen väliin, ettei äänittäessä ääni tummenisi liikaa? Eikös tuon DI-boxin siihen pitäisi auttaa, vai olenko käsittänyt väärin?

Itse olen miettinyt ihan samaa. Onko esim behgingerin 10 e maksavasta lelulaatikosta mitään hyötyä ?
Näillä mennään
-Cale
18.02.2007 21:34:45 (muokattu 18.02.2007 21:41:05)
Itse olen miettinyt ihan samaa. Onko esim behgingerin 10 e maksavasta lelulaatikosta mitään hyötyä ?

Kattelin thomannilta ja siellä oli joku behku 44 euroa, ei vissiin ihan lelu ole?

Edit: Jaahas, kyseinen verme ei kuulemma vaikuta asiaan...
unikeko
24.02.2007 14:09:05

Mulla on Line 6 Pod 2.0 ja se on totta että yläpään ääniä ei saa kohdalleen, bändi soitossakin mulla on EQ nupit lähes nollassa ja säätö mahdollisuus on tod. suppea, siinä on suuri syy päätteellä (omavalmiste putkari) eli nämä mun laitteet ei sovi hyvin yhteen kun volume taso nousee korkealle. Lähtee aika repivä ääni. Drivea tiputtamalla minimiin että just homma toimii niin se huomattavasti korjaantu yläpää mutta soundi ei toimi tiukassa hevissä. Ja se voi toimia tässäkin tapauksessa, säröä liikaa, miksauksessahan tuota muhkeutta saa lisää ja ei suotta yritä tehdä isoa soundia.
Antti Kuukka
Hutte
24.02.2007 22:33:16

Mulla on Line 6 Pod 2.0 ja se on totta että yläpään ääniä ei saa kohdalleen, bändi soitossakin mulla on EQ nupit lähes nollassa ja säätö mahdollisuus on tod. suppea, siinä on suuri syy päätteellä (omavalmiste putkari) eli nämä mun laitteet ei sovi hyvin yhteen kun volume taso nousee korkealle. Lähtee aika repivä ääni. Drivea tiputtamalla minimiin että just homma toimii niin se huomattavasti korjaantu yläpää mutta soundi ei toimi tiukassa hevissä. Ja se voi toimia tässäkin tapauksessa, säröä liikaa, miksauksessahan tuota muhkeutta saa lisää ja ei suotta yritä tehdä isoa soundia.

Laitappa se bad monkey siihen kiinni ni saa yläpään kuriin liiankin hyvin.
Näillä mennään
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)