Teijo K. 18.11.2003 13:00:08 | |
---|
Tällainen kysymys tuli tuossa mieleen, kun muistelin mitä tuttu vanhempi basisti sanoi silloin 15 vuotta sitten kun aloittelin bänditouhuja. Aina kun soitat muista, että tulee soittaa sitä biisiä, ei bassoa. Nyt tuntuu siltä että alan pikkuhiljaa ymmärtämään mitä hän sillä tarkoitti. Mutta entä sinä? Soitatko soitinta vai biisiä? Ja tämähän pätee mielestäni kaikkiin soittimiin, niin kitaraan kuin bassoon ja rumpuihin ja viuluun ja.. Jiihaa.
-Teppo "Jiihaa" Nättilä. |
Vilhelmus 18.11.2003 13:03:26 | |
---|
Soitan biisiä ja vihaan niitä, jotka soittavat soitinta. Piste. |
halodrummer 18.11.2003 13:12:05 | |
---|
Aivan, biisiähän siinä tulee soittaa! "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
Asiallinen neuvo! Tämänhän voisi laittaa kultaisin kirjaimin vaikka tuonne kitaran soitto -alueen alkuun :D Did you know that if you play New Kids On The Block records backwards... they actually sound better - Bill Hicks |
halodrummer 18.11.2003 13:15:24 | |
---|
Asiallinen neuvo! Tämänhän voisi laittaa kultaisin kirjaimin vaikka tuonne kitaran soitto -alueen alkuun :D Heh, niinpä... "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
Jani The Rock 18.11.2003 13:15:46 | |
---|
Asiallinen neuvo! Tämänhän voisi laittaa kultaisin kirjaimin vaikka tuonne kitaran soitto -alueen alkuun :D Kannatan. Lowriding appeals to bad dudes. |
M-Juhana 18.11.2003 13:17:52 | |
---|
Hmm soitan kitaralla sitä biisiä, kyllä biisiä soitetaan soittimella..siis biisiä ! Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
halodrummer 18.11.2003 13:25:54 | |
---|
Hmm soitan kitaralla sitä biisiä, kyllä biisiä soitetaan soittimella..siis biisiä ! Joo, soitinta soitettaessa ei välttämättä soiteta biisiä mutta biisiä soitettaessa lähes poikkeuksetta soitetaan soitinta... "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
Leikari 18.11.2003 13:29:37 | |
---|
eikös se ole selvä - esim.: - "soitan kitaralla Ukko-Nooaa" - niihän minä töissäkin "kaivan lapiolla kuoppaa" työkalu mikä työkalu - no, ymmärrän kyllä mitä Arva tarkoittaa - |
Janorion 18.11.2003 14:00:46 | |
---|
Mutta entä sinä? Soitatko soitinta vai biisiä? Ja tämähän pätee mielestäni kaikkiin soittimiin, niin kitaraan kuin bassoon ja rumpuihin ja viuluun ja.. - Mielestäni tulisi aina mennä biisin ehdoilla. Tokihan soittajat voi esittää tulkintojaan ja tuntojaan biisin edetessä, mutta rajansa kaikella. Soittotaitojen esittelyt voi suosiolla jättää sinne treenikämpälle. - Ja minun mielestäni parhaalta kuulostavatkin juuri bändit jotka soittavat tiimissä rakentaen biisiä ilman turhaa egon pullistelua. Näin bändi voi olla enemmän kuin osiensa summa. "Mitä pöllömpää, sen parempaa." |
fox 18.11.2003 14:03:54 | |
---|
Ja minun mielestäni parhaalta kuulostavatkin juuri bändit jotka soittavat tiimissä rakentaen biisiä ilman turhaa egon pullistelua. Näin bändi voi olla enemmän kuin osiensa summa. Hyvä Janorion, veit jalat suustani! :) |
Nuages 18.11.2003 14:06:49 | |
---|
Meikäläisen taidoilla täytyy kyllä keskittyä vielä siihen instrumentin hallintaan. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
halodrummer 18.11.2003 14:12:35 | |
---|
Hyvä Janorion, veit jalat suustani! :) Kova ilmaus, satuin juuri käyttämään sitä tuolla taikinakeskustelussa :) "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
Chemo 18.11.2003 14:12:48 | |
---|
Soitatko soitinta vai biisiä? Niin, hyvä pointti. Biisiä soitan, koetan soittimellani keksiä tapoja jolla kokonaisuus kuulostaa mahdollisimman hyvältä. Oma treenaaminen on tietysti joskus vähän eri asia. Klasarissa tulee liikuttua aika paljon niillä omilla rajoilla, mutta eihän se oo mitään pullistelua; treenaamista vaan. Soundin hakeminen (tarkoitan tässä lähinnä sähköskittoja ja niihin liittyviä vermeitä) on vielä oma juttunsa, jolloin keskityn ihan vaan soittimeen ja siitä miten sen saa soimaan - mutta tuokin niin että lopputulos kuulostaisi mahdollisimman hyvältä nimenomaan kokonaisuudessa. Ramalamadingdong. |
halodrummer 18.11.2003 14:12:54 | |
---|
Meikäläisen taidoilla täytyy kyllä keskittyä vielä siihen instrumentin hallintaan. Tai sitten helppoon biisiin... "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
Fortune 18.11.2003 14:24:42 | |
---|
Kumpikaan ei onnistu, joko on liikaa kitaransoittoa tai liikaa sen väheksyntää. |
Eemil 18.11.2003 14:24:42 | |
---|
Soitan biisiä ja vihaan niitä, jotka soittavat soitinta. Piste. No, saat pisteen kun olit samaa mieltä kanssani! Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tukekaa köyhää muusikkoa. |
noir 18.11.2003 14:28:12 | |
---|
Onhan se niin, että soitin on pelkästään väline, soitettava on itseisarvo. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. |
Bassballs 18.11.2003 14:31:23 | |
---|
Mutta entä sinä? Soitatko soitinta vai biisiä? Minä olen aina korostanut tyylinmukaisuuden tärkeyttä. Hyvä Arva!! Luulenpa silti, että itse kultakin tämä joskus unohtuu.. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
poppamies 18.11.2003 14:40:01 | |
---|
No en ole varma siitä mitä sillä tarkoitetaan sillä että "soittaa biisiä"? Nimittäin on olemassa sellainenkin vaara että jos yhdellä soittimella, esim, kitaralla soittaa "biisiä" kun sitä harjoittelee kotona, niin sitten bändin kanssa ei toisille jää tilaa. Olen huomannut tullaisen seikan jopa bassolla. Jos soittaa "biisiä" niin treeneissä joutuu sitten puolet jättää pois. Ei kitarajututkaan niinkuin ei minkään soittimen osuudet saa kuullostaa "koko" biisiltä. Toisen tontille ei saa rakentaa. Saatoin ymmärtää tuon alkuperäisen viestin sanoman täydellisen väärin. Jos niin, niin valistakaa mitä "soittaa biisiä" tarkoittaa. "G-strings are for strippers" |