hemmo 01.10.2006 19:47:56 (muokattu 01.10.2006 19:48:06) | |
---|
Joo-o, muistelin eilen Kapteeni Repon kanssa rommia nauttien vanhoja hyviä, mutta jo lopettaneita musakauppoja, lähinnä Stadissa. - Ympyrätalon Musakauppa (huh, miten oli halpoja Gibsoneita 90-luvun alussa valuuttakursseista johtuen), muutti sittemmin Hämeentielle ja katosi - Musiikkitalo Silfverberg (eka Kansakoulukadulla, sitten Iso-Roballa) - Hotelli Presidentissä oli joku kauppa jonka nimeä en muista - Legendaarinen MS-Audiotron - muita? Mikä se oli Mecheliininkadulla se Pro-Centeriä vastapäätä ollut liike? Siihen aikaan Mecheliininkatu oli soittajan mekka. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
TommiW. 01.10.2006 19:51:19 | |
---|
Ei oikeastaan stadissa, mutta täällä Kotkassa toimi erinomainen soitinliike Soolosoitin. Gibsonia, Fenderiä, täydellisen ihmeellisiä vintage-viritelmä-häröritsoja ja nauhaton pre-EB-StingRay, joka joskus maksoi 10000 markkaa. Oh, sitä ihmeteltiin nappuloina, että onpas oudon näkönen otelauta. "Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi." -Däniel |
Joo-o, muistelin eilen Kapteeni Repon kanssa rommia nauttien vanhoja hyviä, mutta jo lopettaneita musakauppoja, lähinnä Stadissa. - Ympyrätalon Musakauppa (huh, miten oli halpoja Gibsoneita 90-luvun alussa valuuttakursseista johtuen), muutti sittemmin Hämeentielle ja katosi - Musiikkitalo Silfverberg (eka Kansakoulukadulla, sitten Iso-Roballa) - Hotelli Presidentissä oli joku kauppa jonka nimeä en muista - Legendaarinen MS-Audiotron - muita? Mikä se oli Mecheliininkadulla se Pro-Centeriä vastapäätä ollut liike? Siihen aikaan Mecheliininkatu oli soittajan mekka. PSO katos ainakin. Siellä oli hiano Kipsoni valikoima. Siinä Linja-auto aseman vieressä. Sieltä ostin aikoinaan Gibson Les Paul Heritage Elite -80:n. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
kivi 01.10.2006 20:06:48 | |
---|
Joo-o, muistelin eilen Kapteeni Repon kanssa rommia nauttien vanhoja hyviä, mutta jo lopettaneita musakauppoja, lähinnä Stadissa. - Ympyrätalon Musakauppa (huh, miten oli halpoja Gibsoneita 90-luvun alussa valuuttakursseista johtuen), muutti sittemmin Hämeentielle ja katosi - Musiikkitalo Silfverberg (eka Kansakoulukadulla, sitten Iso-Roballa) - Hotelli Presidentissä oli joku kauppa jonka nimeä en muista - Legendaarinen MS-Audiotron - muita? Mikä se oli Mecheliininkadulla se Pro-Centeriä vastapäätä ollut liike? Siihen aikaan Mecheliininkatu oli soittajan mekka. Pro Centeriä vastapäätä oli Kalevankadulta muuttanut Bass Center töölömmässä päässä ja Musamaailma ensin keskustan puolella ja sittemmin suoraan vastapäätä. Huijari-Pukkila Uudenmaankadun sisäpihalla. Kauppa joka vakavissaan myi Nashville Straitseja ja sanoi ihan mitä mieleen juolahti. Ovationin ja Samickin maahantuoja. Sittemmin Pukkilan peruja tais olla alkuperäinen Helsingin Musiikki Malminrinteen ja Albertin kulmassa. Soitin Mirsch Fredalla oli legendaarinen. PSO-Musiikki Lasipalatsin yläkerrassa oli ammattilaisen valinta. Pohjoismaisella Sähkö Oy:llä oli studiokin, Olavi Virran 'kotistudio'. Hietaniemenkadulla oli joku pieni akustisten soitinten ja puhallinten kauppa, mistä löytyi sodanedellisiä varaosia kielisoittimiin. Tehtaankadulla oli Soitinkorjaamo Allan Tarvonen, joka varusti kaikki stadin rautalankabändit 60-luvulla Ideal-mikeillä. |
Ylläri 01.10.2006 20:07:45 | |
---|
- Hotelli Presidentissä oli joku kauppa jonka nimeä en muista President Music. Niillä oli vakuttava valikoma hifibassoja. Mikä se oli Mecheliininkadulla se Pro-Centeriä vastapäätä ollut liike? Siihen aikaan Mecheliininkatu oli soittajan mekka. Siellä oli ainakin Musamaailma ja Kitarahuolto. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
MadMatt 01.10.2006 20:10:58 | |
---|
Ympyrätalon liikkeestä ostin puoliakustisen jammun vuonna 1984. Mecheliininkadulla Pro-Centeriä vastapäätä olevan liikkeen muistan mutta nimeä en, kitaroita ja bassoja myi. Tikkurilan musiikki (tai joku sen niminen) katosi vantaalta ajat sitten. Silfverbergin mainoksia kyllä näkee mutta en tiedä missä nykyisin sijaitsee. Malmilla oli myös joku liike ennen DLX-music kauppaa. |
Karlsson 01.10.2006 20:36:05 | |
---|
Jos noita muiden kaupunkien puljuja myös listaillaan, niin omissa muistoissani legendaarisimmat ovat Kouvolan Guitar Center eli kotoisasti Mulkun Musiikki, sekä Lahdessa Vesijärven kadulla sijainnut "Häsääjä". Firman oikeaa nimeä en edes muista, musiikki ja tarvike, ehkä? No, samapa tuo, myyjän muistaa kaikki. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
BigPapa 01.10.2006 20:57:35 | |
---|
Musafasulla oli 70-luvulla hieno meininki, heh, Kiviharjun Lefa siellä vaihteli vanhojen Fenkkujen numerolätkiä uudempiin soittimiin... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
MadMatt 01.10.2006 21:11:41 | |
---|
Musafasulla oli 70-luvulla hieno meininki, heh, Kiviharjun Lefa siellä vaihteli vanhojen Fenkkujen numerolätkiä uudempiin soittimiin... ja myöhemmin hääräsi myyjänä myös Frank Robson. Muistan nähneeni myös Albert järvisen valkoisen straton nimmareilla varustettuina roikkumassa näytillä. |
Ylläri 01.10.2006 21:17:30 (muokattu 01.10.2006 21:18:12) | |
---|
ja myöhemmin hääräsi myyjänä myös Frank Robson. Muistan nähneeni myös Albert järvisen valkoisen straton nimmareilla varustettuina roikkumassa näytillä. Juu, Frank hoiti meille meidän vanhat PA:t asevelihintaan joskus 90-luvun puolivälissä, silloin kun Fasu ja Pro Center olivat molemmat Aleksilla. Frank myös "diilasi" meille pari keikkaa kun ei itse ehtinyt heittää, mm. Hertsikan Treffi-pubiin. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
ewqqq 01.10.2006 22:27:21 | |
---|
Joo-o, muistelin eilen Kapteeni Repon kanssa rommia nauttien vanhoja hyviä, mutta jo lopettaneita musakauppoja, lähinnä Stadissa. - Ympyrätalon Musakauppa (huh, miten oli halpoja Gibsoneita 90-luvun alussa valuuttakursseista johtuen), muutti sittemmin Hämeentielle ja katosi - Musiikkitalo Silfverberg (eka Kansakoulukadulla, sitten Iso-Roballa) - Hotelli Presidentissä oli joku kauppa jonka nimeä en muista - Legendaarinen MS-Audiotron - muita? Mikä se oli Mecheliininkadulla se Pro-Centeriä vastapäätä ollut liike? Siihen aikaan Mecheliininkatu oli soittajan mekka. Downtown guitars eik sellanen ollu mecheliininkadulla silloin aikoinaan myös??? Presidentti musiikista lähti mukaan pienenä tyttönä alembic penteles olin rikas(töissä) Huttunen oli kiva nyt ei enää, minun silmissä kuollut ja kuopattu. Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |
hemmo 01.10.2006 22:29:50 | |
---|
Huttunen oli kiva nyt ei enää, minun silmissä kuollut ja kuopattu. Äläs ny. Hudella on ny www-sivutkin, mutta pakko myöntää, ettei sinne enää niin usein tule kaupattua mitään. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
sirdickyj 01.10.2006 23:02:54 (muokattu 01.10.2006 23:03:56) | |
---|
Downtown guitars eik sellanen ollu mecheliininkadulla silloin aikoinaan myös??? Presidentti musiikista lähti mukaan pienenä tyttönä alembic penteles olin rikas(töissä) Huttunen oli kiva nyt ei enää, minun silmissä kuollut ja kuopattu. Downtown Guitars on sama ku Musamaailma, joka siis oli Meklulla, nykyään Malminrinteessä. Pro Center tosiaan kans Meklullaja Kitarahuoltoko se sitte oli, mikä toi Krameita maahan ja jossa Puppekin hääräs jotain bassojuttuja. Pataan! |
sirdickyj 01.10.2006 23:06:13 | |
---|
Ympyrätalon liikkeestä ostin puoliakustisen jammun vuonna 1984. Mecheliininkadulla Pro-Centeriä vastapäätä olevan liikkeen muistan mutta nimeä en, kitaroita ja bassoja myi. Tikkurilan musiikki (tai joku sen niminen) katosi vantaalta ajat sitten. Silfverbergin mainoksia kyllä näkee mutta en tiedä missä nykyisin sijaitsee. Malmilla oli myös joku liike ennen DLX-music kauppaa. Ei oo ollu sitte 8-köötluvun lopun, se kauppa oli joku Musiikkitavaratalo tai sellanen. Se taloki on purettu, mis se oli. Ympyrätlossa ollu liikehän oli Lvytukku, joka sittemmin siirty Hämeentielle siihen Näkinpuistoon, mutta sitä ei pidä sekoittaman siihen musaliikkeeseen, joka oli siinä Haapaniemen kentän kohdalla, mikähän se ois ollu nimeltään? Stadista poispäin tultaessa niinku vasemmalle jää. Pataan! |
sirdickyj 01.10.2006 23:07:19 | |
---|
President Music. Niillä oli vakuttava valikoma hifibassoja. Ja Valley Artsin kitaroita. Mikko Rintanen oli siellä duunissa, kerran menin sinne, niin bootsit vaan näky ku se goisas takahuoneessa. Pataan! |
sirdickyj 02.10.2006 08:08:07 | |
---|
LA Music Kampissa, Steve "säätäjä" Sjöblom oli jonkinasteinen jehu siellä. Pataan! |
Groovelover 02.10.2006 08:31:21 | |
---|
President Musicista tuli aikanaan ostettua SVT ja rantasauna; silloin ne kauppasi myös SWR:ää. Niin, ja tosiaan niitä hifibassoja vaikka minkälaisia. PSO lasipalatsin yläkerrassa oli eka musakauppa missä tuli käytyä kun soittamista aloittelin, sieltä ostin ekat bassonkielet. Eihän mulla ollut mitään tietoa eri kielistä taikka kielimerkeistä, tai siitä mitä ne yleensä maksaa, oliko mulla jotain 50mk kourassa kun niitä kieliä lähdin hakemaan, siihen aikaankin uusi satsi taisi maksaa enemmän. Sanoin myyjälle jotain että "tarttis saada bassonkielet, saako viidelläkympillä", sitten se kaivoi jonkun pölyisen laatikon pohjalta ikivanhan Labellan flättisetin. Oli muuten aika jäykkä soittotatsi niissä aloittelijalle, heh! Soitin Mirschin muistan kanssa, se oli siinä Uudenmaankadun ja Fredan kulmassa. MS-Audiotronissa Ruskeasuolla tuli myös usein käytyä kun se oli lähin musaliike, asuin silloin Haagassa. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Keny 02.10.2006 09:36:27 | |
---|
Niimpä....nastahan noit on muistella.MS ketutta pirusti et katos.Tanan T-kauppa tappaa kaikki pikku liikkeet mistä sais neuvoja ja palvelua. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 02.10.2006 09:44:06 | |
---|
Huijari-Pukkila Uudenmaankadun sisäpihalla. Kauppa joka vakavissaan myi Nashville Straitseja ja sanoi ihan mitä mieleen juolahti. Ovationin ja Samickin maahantuoja. Sittemmin Pukkilan peruja tais olla alkuperäinen Helsingin Musiikki Malminrinteen ja Albertin kulmassa. Muistan jonkun liikkeen Uudenmaankadulta, mutta se ei kyllä sisäpihalla ollut. Samalla paikalla taitaa olla joku kameraliike tällä hetkellä. Kävin joskus aikaa sitten loppuunmyynnissä ihmettelemässä Zonin bassoa. Sama liike vai ei? "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Ylläri 02.10.2006 10:39:03 | |
---|
Muistan jonkun liikkeen Uudenmaankadulta, mutta se ei kyllä sisäpihalla ollut. Samalla paikalla taitaa olla joku kameraliike tällä hetkellä. Kävin joskus aikaa sitten loppuunmyynnissä ihmettelemässä Zonin bassoa. Sama liike vai ei? Olisko ollut Silfverberg? Se oli mun mielestä just vastapäätä tätä toista musaliikettä siinä Uudenmaankadulla. Ja siinä on tosiaan nyt sikakalliita Leicoja sun muita myyvä kameraliike, joka taas vastaavasti oli ennen toisella puolella katua, sen toisen musaliikkeen vieressä. Joku taiteilijatarvikekauppakin siinä oli... vai olenko mä jo ihan sekaisin? "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |