JoKo 30.09.2006 15:04:58 (muokattu 30.09.2006 15:06:48) | |
---|
Joudun yhdessä proggiksessa käyttämään Logic 7:kaa, ja ProToollsiin tottuneena en pysty käsittämään tätä ohjelmaa.. onko tässä ohjelmassa mitään simppeliä "import audio to track" tyyppistä komentoa? Olen kokeillut vaikka mitä, lukenut ohjekirjaa, hakannut päätä seinään, mutta ei.. Arrange-ikkunassa "track"-valikossa oleva "create" tekee jonkunlaisen kopion valittuna olevasta raidasta, ne on jotenkin linkissä, kun painaa esim. mutea niin molemmat mutettuu. Ohjekirjan mukaan raahaamalla tiedostot finderistä arrange-ikkunaan pitäisi myös toimia, ja meneehän ne sinne, mutta ne sekoittuvat jotenkin vanhojen raitojen kanssa, esim. vanhalta bassoraidalta kuuluukin juuri lisätty tamburiini, vaikka se bassoraita on kuitenkin ihan samalla paikalla kuin ennenkin. Ei kai näin simppelin asian tekeminen voi olla kauhean vaikeaa?! Osaako joku auttaa? |
duane 30.09.2006 20:22:46 | |
---|
- Aktivoi raita johon haluat tuoda materiaalin - Audio -valikosta (ylhäällä) löytyy Import Audio -toiminto Behringer herättää täällä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan mutta onhan se merkkituote t.mixiin verrattuna? |
Wäiski 30.09.2006 21:36:57 | |
---|
- Aktivoi raita johon haluat tuoda materiaalin - Audio -valikosta (ylhäällä) löytyy Import Audio -toiminto Toinen vaihtoehto on raahata audiotiedosto suoraan kansiostaan haluttuun paikkaan Arrange-ikkunaan. |
JoKo 30.09.2006 22:19:06 | |
---|
- Aktivoi raita johon haluat tuoda materiaalin - Audio -valikosta (ylhäällä) löytyy Import Audio -toiminto Toinen vaihtoehto on raahata audiotiedosto suoraan kansiostaan haluttuun paikkaan Arrange-ikkunaan. Molempia olen kokeillut, ja noinhan sen toimii... mutta kun ongelmana on uuden raidan teko. Nyt se tekee jotain "tuplaraitoja", esim. jos outputtia, nimeä tai mitä tahansa muuttaa, muuttuu se toinen raita kanssa. Tossa audiotiedoston raahauksen jälkeenhän se kysyy että laitetaanko uusille raidoille, ja kyllä se niitä tekeekin, mutta näistäkin osa on näitä "varjoraitoja". Mä en jostain syystä saa tehtyä normaalia, itsenäistä audioraitaa. |
Notefix 30.09.2006 22:50:57 | |
---|
Molempia olen kokeillut, ja noinhan sen toimii... mutta kun ongelmana on uuden raidan teko.. Create next? "Layers of layers of shit!" |
WanhaWetäjä 01.10.2006 00:22:24 (muokattu 01.10.2006 00:22:58) | |
---|
Molempia olen kokeillut, ja noinhan sen toimii... mutta kun ongelmana on uuden raidan teko. Nyt se tekee jotain "tuplaraitoja", esim. jos outputtia, nimeä tai mitä tahansa muuttaa, muuttuu se toinen raita kanssa. Tossa audiotiedoston raahauksen jälkeenhän se kysyy että laitetaanko uusille raidoille, ja kyllä se niitä tekeekin, mutta näistäkin osa on näitä "varjoraitoja". Mä en jostain syystä saa tehtyä normaalia, itsenäistä audioraitaa. Logicissahan on 8 audioraitaa oletuksena kun avaat uuden songin...lisää saa ainakin näin: click&hold instr 1 raitaa,aukee 2 laatikkoa,valitse ekasta audio,toisesta audio track,niin aukee lukuisa määrä audioraitoja,siitä siiten vaan klikkaat nro9,niin se audio track 9 on paikallaan,ja edelleen inst 2 ja sama homma,nro 10...etc Noin mä olen tehnyt,lienee muitakin tapoja,mutta noinkin tulee uusia,itsenäisiä raitoja. Ostan Casion kun täytän 50v... |
Logicissahan on 8 audioraitaa oletuksena kun avaat uuden songin...lisää saa ainakin näin: click&hold instr 1 raitaa,aukee 2 laatikkoa,valitse ekasta audio,toisesta audio track,niin aukee lukuisa määrä audioraitoja,siitä siiten vaan klikkaat nro9,niin se audio track 9 on paikallaan,ja edelleen inst 2 ja sama homma,nro 10...etc Noin mä olen tehnyt,lienee muitakin tapoja,mutta noinkin tulee uusia,itsenäisiä raitoja. Laiskana olen huomannut että valitsemalla File/New... tulee mahdollisuus valita useista preseteistä käyttöön sopivin. Se ei tietysti auta jo aloitetussa projektissa, mutta uutta luodessa kannattaa käyttää. Ohjelmaan voi lisätä myös omia presettejä joiden avulla homma helpottuu entisestään. |
JoKo 01.10.2006 17:21:58 (muokattu 01.10.2006 17:24:38) | |
---|
Jees, kiitoksia! Homma toimii jo jotenkuten... mikähän muuten tossa on ideana, että ohjelma tarjoaa oletuksena aina kopiota edellisestä raidasta? Luulisi että uuden raidan teko olisi ns. perushommia? Näin ohjelmaan liiemmin perehtymättömänä siinä on kaikkea muutakin kummallista, kaksi mikseri-ikkunaa (mixer ja environment), kaiken maailman editoreja, audio-objekteja ja muuta hämmentävää... Toollsissa on vain kaksi ikkunaa joissa tehdään kaikki. No, ehkä mä joku päivä osaan:) |
Danko 01.10.2006 19:28:46 | |
---|
Jees, kiitoksia! Homma toimii jo jotenkuten... mikähän muuten tossa on ideana, että ohjelma tarjoaa oletuksena aina kopiota edellisestä raidasta? Luulisi että uuden raidan teko olisi ns. perushommia? Ctrl+Shift+Enter tekee valitusta raidasta seuraavan, esim Audio 5 valittuna -> Audio 6 jne. Näin ohjelmaan liiemmin perehtymättömänä siinä on kaikkea muutakin kummallista, kaksi mikseri-ikkunaa (mixer ja environment), kaiken maailman editoreja, audio-objekteja ja muuta hämmentävää... Toollsissa on vain kaksi ikkunaa joissa tehdään kaikki. No, ehkä mä joku päivä osaan:) Arrange (1) ja Audio Mixer (9) on ne näkymät mitä mie eniten käytän. Samat kaks kö Toolsissa? Logic on vaikea softa, mut näin 7v käyttäneenä se alkaa jotenkuten olemaan selkäytimessä. Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |