Aihe: Jaska & Charvel tulivat taloon (kuvia)
1 2 3 4 5
diabami
30.09.2006 22:38:38
Todella hienon näköisiä kitaroita! Paljon maksoit noista? Jos itsekkin joskus tuollaisen charvelin hankkisi.
Jormaz
30.09.2006 23:29:07
Oon tässä murjonu viime päivät Charvel Model 2:ta uuteen uskoon. JT-6 on vaihtunut Kahleriin ja kaiken murjonnan jälkeen talla on kiinni ja kaula istutettu matalemmalle taskuun kun tuo Kahler sen verran matala on. Vielä maalit veke ja ehkä vähän bodyn muotoilua ja toivon ja taidon mukaan bengalimaalit päälle niin se on siinä. Ihan ylivoimainen ominaisuus Kahlerissa on että kunkin kielen korkeuden voi säätää itsenäisesti.
Jetzt gehts wieder aufwärts
McNulty
01.10.2006 00:05:50
Mä luulen että ku pulttikaulaisissa yleensä ohuemmat kaulat ni johtunee siitä...

En itse oikein syty tuolle teorialle kun miun lapasessa tuo Gibsonin 50's rounded profiili tuntuu enemmän kuin hyvältä ja se nyt ei kuitenkaan ole ohuimmasta päästä :)

Itseasiassa kaikki Iban RG:t (joita olen omistanut 5kpl) ja S-sarjaisen Ibanezin (missä oli Iban ohuin Super Wizard-kaula) olen viimeaikoina pistänyt kiertoon ja tilalle on tulossa kovaa vauhtia ES335 ja Stratocaster-tyylistä kepukkaa. Pidän paksummasta kaulaprofiilista. Jotain se kuitenkin kertoo, kun telineessä on 3 liimakaulaista ja 2 bolt-onia. Kummatkin pulttikaulaiset ovat Charveleita, jotka ovat jatkuvassa käytössä. Ne on vain niin helkkarin hyväsoundisia, helpposoittoisia ja käteviä. Toimii kaikessa siinä mitä soitan... Tiedä sitten mikä oli syynä kun Mod.6:n hukkasin? Ei vain tehnyt autuaaksi. Kenties Kahlerilla varustettu 6 voisi toimia toisen nelosen korvikkeena mutta se on pelkkää jossittelua.

Tuohon Kahlerilla varustettuun Härveliin modasin H/H-mikityksen, sillä se on tuttu Les Pauleista. Puolituksen kera DiMarzion Super Distortion ja Humbucker From Hell, joten soundipaletti on enemmän kuin "kattava".

Nyt lisää ölppää koneistoon!
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Werihukka
01.10.2006 02:46:44

Onneksi olkoon vaan. Hyviä ovat jaskat kyl!
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
diabami
01.10.2006 09:59:02 (muokattu 01.10.2006 10:00:30)
Paljonko tuollaisista kitaroista kannataa maksaa? Mm. Model 4,Model 6, Jackson Professionalin, 475:n hinnat kiinnostaa.
Pnctocn
01.10.2006 10:31:20 (muokattu 01.10.2006 10:34:48)
Paljonko tuollaisista kitaroista kannataa maksaa? Mm. Model 4,Model 6, Jackson Professionalin, 475:n hinnat kiinnostaa.

Itse maksoin nelosesta laukulla korjauskuluineen vähän alle satasen.
Kunnosta ja mallista riippuen (200-) 300-700 (-1000) ? Riippuu aika paljon ostajan tarpeesta ostaa ja myyjän tarpeesta myydä. :)
"kun on isot pussit, on kiva pussailla"
Werde
01.10.2006 10:36:28
Tuo väritys tekee siitä "limited editionin". Ed Romanin pajalla 90-luvun lopussa näin muutaman yksilön ja kaikkien muidenkin lähteiden mukaan, kyseistä kitaraa on valmistettu vain n. 300kpl. Jotkut ovat maininneet että 333kpl (half-evil). Musta pohjaväri ja "firecrackle" kuviointi suoritettu hopeisella kimallemaalilla (silverflake).

Kiitokset tiedosta. Tuo kimalle taittuu tosiaan melko kullanväriseksi huonevalossa.

Tiedän jo, ettet ole myymässä... mutta jos vaikka jossain mielenhäiriössä meinaat luopua niin muista minua :)

Voit olla varma, että jos joskus olen luopumassa niin ensiksi otan kontaktia sinnepäin.

Komeita keppejä Werde!!! Tuo Fusionin väri on kyllä luonnossa yllättävän hieno. Mulla oli tuon värinen Soloist pro. Kitaran nykyinen omistaja pyörinee edelleen Mnetissä.
Charvel on myös komea, värikin on hieno! Miten paljon skaalojen pituusero tuntuu noissa? kumpi on parempi sinun käteen?

Kiitos, tule kokeilemaan kun pyörit keskustassa päin! Skaalojen ero tuntuu lähinnä ylänauhoilta soitettaessa, pitää tarkemmin katsoa mihin sohii lyhyemmällä. Vaikea on sanoa kumpi on loppuviimein parempi kouralle, kun noissa EC:ssä ja Fusionissa on jo aivan erilainen tuntuma kieliin (EC:ssä saa bendailla paljon pidempään saman sävelen saadakseen) erilaisista talloista ja kielilukoista johtuen. Soittelen noilla rinnan ja katselen mikä pitkässä juoksussa tuntuu parhaalta, ei varmasti haittaa vaikka molemmilla osaisi soittaa.

Baseplateja noihin Schallereihin saa www.rockinger.de postit 16.90 mutta DHL tuo paketin kotiin asti.

Kertaalleen jo tuolta tilasin, mutta niillä on nyt toimitusvaikeuksia. Pitää tulevaisuudessa kokeilla uudestaan.

Tuohon on hyvin vaikea vastata, tapauskohtaisesti hinnat voi heilahdella paljonkin. Soloist- ja RR-Prosta saat luultavasti maksaa eniten (vaikka viikolla meni soloisti saksan eBayssa alle 300€..), ja model-Charvelit (poislukien 6) ovat keskimäärin edullisimpia.
Mika_K
01.10.2006 13:27:27
Hienoja pelejä olet hankkinut ja varmasti tuli vastinetta rahoille. Onnittelut!! Kun sais itelle Charvel M6:n sähkönsinisenä niin oisin onnesta soikeena. :) M4 ja 475DLX löytyy jo. :)
Through the centuries, flames have had a mind-calming effect ... the sweet bluish glow of the tubes has the similar effect. -M-
McNulty
01.10.2006 13:41:11
Minä olen maksanut Charvel Model 4:sta noin 300-400e. Model 6:n myin reilu vuosi sitten 600e pois. 475DLX:n hinnat on aika samoissa kuin Model 4:n. Tuollainen 200-1000e on kyllä pätevä haarukka jos ajatellaan yksittäisiä myynti-ilmoituksia mitä vastaan on tullut. Keskimäärin Charvelien hinnat ovat siellä 400-500e hujakoilla.

Se mistä mie diggailen eniten, on se että muutkin ovat löytäneet Charvelien ylivoimaisuuden käytettyjen hinta/laatusuhteessa. Niin monta vuotta olen Härveleillä kepittänyt ja niiden puolesta puhunut. Tällainen thread on parasta luettavaa :)
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Ben_D
01.10.2006 15:22:57 (muokattu 01.10.2006 15:25:29)

Hienoja pelejä olet hankkinut ja varmasti tuli vastinetta rahoille. Onnittelut!! Kun sais itelle Charvel M6:n sähkönsinisenä niin oisin onnesta soikeena. :) M4 ja 475DLX löytyy jo. :)

Heh :) -> http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentila/Model_6.JPG
http://www.fiercemetal.org
Werde
02.10.2006 10:12:40
Minä olen maksanut Charvel Model 4:sta noin 300-400e. Model 6:n myin reilu vuosi sitten 600e pois. 475DLX:n hinnat on aika samoissa kuin Model 4:n. Tuollainen 200-1000e on kyllä pätevä haarukka jos ajatellaan yksittäisiä myynti-ilmoituksia mitä vastaan on tullut. Keskimäärin Charvelien hinnat ovat siellä 400-500e hujakoilla.

Tuota luokkaahan nuo suunnilleen ovat. Itselleni nuo Model-aikaiset mallit ovat hieman vähemmän houkuttelevia mikrokytkimien ja non-recessed floikan takia. Osassa on vielä tuo parjattu JT-6 tallana JT-590:n sijaan. Otelaudan bindaukset aikaansaavat jotain käsittämätöntä mojoa kitaraa valittaessa, joten 650 ja 750 ovat erityisesti seuraavana kiikarissa Charvel- osastolta (joskin 475 loimukannella myös).
Ben_D
02.10.2006 10:43:52 (muokattu 02.10.2006 11:03:42)

Tuota luokkaahan nuo suunnilleen ovat. Itselleni nuo Model-aikaiset mallit ovat hieman vähemmän houkuttelevia mikrokytkimien ja non-recessed floikan takia.

-86 Model 6:ssa ja Model 4:ssa on Kahler. Mun käsittääkseni 650 on sama malli kun Model 6, mutta kaunokirjotus Charvel logolla ja valmistettu 90-luvun alussa...
Werde
02.10.2006 11:20:38 (muokattu 02.10.2006 11:22:20)
Mun käsittääkseni 650 on sama malli kun Model 6, mutta kaunokirjotus Charvel logolla ja valmistettu 90-luvun alussa...

Hyvin pitkälti samahan tuo on, erona juurikin tuo 90-91 650 custom-malleissa oleva recessed-floikka (JT-590). -89 oli 650 XL JT-590 non-recessed tallalla, ja -88 sekä -87 Model 6 JT-6- tallalla.

Noista tuo 90-91 malli on se mikä minua houkuttaa erityisesti.

edit: Ja erona tietysti tuo mainitsemani mikrokytkinten vaihtuminen 5-way switchiin vuonna -89.
sandiego
02.10.2006 11:45:19
Pakko yhtyä mielipiteisiin, että Charvelit on hintaluokassaan erinomaisia kitaroita. Iteltä löytyy model-88. Noitahan valmistettiin vain 1000 kpl vuonna 1988, mutta kitaroita on ilmeisesti tuotu suomeen melkosen monta, kun on tullut nähtyä aika monella jampalla. Ei ehkä niin useasti kuitenkaan kuin esim model-6:sta. Airdashin Nirrihän veteli kyseisellä kepillä aikanaan, ja Scourgerin Nyberg Gandalf aikanaan mm.

Tietysti Werdelle onnittelut uusista hankinnoista! Kommeita on kepit, ja pitäs itelläki tuollanen 650 Charveli löytää jostain.
Swan
02.10.2006 12:11:27
No on nyt komiaa keppiä kerrakseen. Hulvaton tuo 475DLX:n salamakuviointi. Palio?

Kokeilin sitä JE-1500:aa tuossa meikäläisen Sarvukassa, mutta minuutin kokeilun jälkeen kolvasin sen pois. Tulin siihen tulokseen, että wah-pedaali ajaa saman asian. Passiivina pysyy peli siis vastaisuudessakin, ellen sitten löydä myös JE-1200:aa kokeiltavaksi tai siirry poikkeuksellisen mielenhäiriön seurauksena EMG-käyttäjäksi.

Laatusoittimia kyllä, ja monipuolisempia kuin äkkiä luulisi. Varsinkin uusien mikkien ja tallamikin puolituksen myötä Sarvukan saundimaailma kasvoi eksponentin verran. Itse asiassa kevyemmässä väännössä tuo suorastaan loistaa, kiitos yksikelaisten mikkien. Humppakeikoille loistava ykköskeppi, vai mitä olette mieltä? ;)

http://muusikoiden.net/dyn/users/4060.jpg
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei mitään, vielä!
Werde
02.10.2006 12:42:55
No on nyt komiaa keppiä kerrakseen. Hulvaton tuo 475DLX:n salamakuviointi. Palio?

No sanotaan että vähemmän kuin saat Thomannilla maksaa halvimmista Jacksonin kepeistä nykypäivänä.

Kokeilin sitä JE-1500:aa tuossa meikäläisen Sarvukassa, mutta minuutin kokeilun jälkeen kolvasin sen pois. Tulin siihen tulokseen, että wah-pedaali ajaa saman asian. Passiivina pysyy peli siis vastaisuudessakin, ellen sitten löydä myös JE-1200:aa kokeiltavaksi tai siirry poikkeuksellisen mielenhäiriön seurauksena EMG-käyttäjäksi.

Itsekään en löytänyt sille oikein käyttöä, kuten en myöskään tuolle JE-1200:lle. JE-1000 kyllä olisi jo toista maata, soolobuustina menisi varmasti mainiosti.

http://muusikoiden.net/dyn/users/4060.jpg

Todella kaunis, myy mulle niin saan musta-valkoisen crackle-sarjan täydennettyä.
Swan
02.10.2006 12:58:50
No sanotaan että vähemmän kuin saat Thomannilla maksaa halvimmista Jacksonin kepeistä nykypäivänä.

Eiku paljolla myyt? ;)

Itsekään en löytänyt sille oikein käyttöä, kuten en myöskään tuolle JE-1200:lle. JE-1000 kyllä olisi jo toista maata, soolobuustina menisi varmasti mainiosti.

Mitenkäs nuo eroavat toisistaan käytännössä?

Todella kaunis, myy mulle niin saan musta-valkoisen crackle-sarjan täydennettyä.

Äh, taitaa Sarvukka pysyä meillä ainakin siihen asti, kunnes Jackson tarjoaa sponssisopimusta ja läjän customkitaroita.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei mitään, vielä!
Ben_D
02.10.2006 13:04:19

Siit mitä eroo on JE-1500, JE-1200 ja JE-1000? Mikä mulla on? Ainakin hyvin se jytää ENGL:n kanssa.
apuri
02.10.2006 13:16:17
Siit mitä eroo on JE-1500, JE-1200 ja JE-1000? Mikä mulla on? Ainakin hyvin se jytää ENGL:n kanssa.

http://www.audiozone.dk/index-filer/CatalogScans.htm

Elektroniikkapaketit löytyy tosta.

http://www.audiozone.dk/CatalogScans/JackElec1988/index.htm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)