Aihe: Mitä teet kuunnellessasi musiikkia
1 2 3
halodrummer
15.11.2003 13:44:25
onks täällä jotain piripäitä vai?

Ilmeisesti...
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
hörhö
15.11.2003 14:52:04

Joko kuuntelen aktiivisesti ja keskittyen tai laitan taustaksi arkipuhtelilleni. Ja tottakai vaikuttaa musiikkivalintaan, kuuntelenko tarkasti, vai teenkö mitä? Esimerkiksi äsken ravitessani itseäni kanalla ja riisillä, sekä päivän lehteä lukiessani laitoin taustalle Vivaldin kaksoissellokonserton. Barokki auttaa keskittymään, mutta en minä sitä runkkausta keskittyen voi kuunnella.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Alttoviulisti
15.11.2003 16:18:13

Istun ja luen jotain,oon koneel,juttelen kamujen kaa,oon toises huonees,istun ja kuuntelen vaan musaa.
mie
15.11.2003 18:01:09

Käyn lukemassa tyhmiä juttuja sellaisessa paikassa kun www.muusikoiden.net. En tiedä ootteko kuullu. Hyvä sivusto ei sen puoleen.
Mitä eroa on muusikolla?
halodrummer
15.11.2003 18:03:29
Käyn lukemassa tyhmiä juttuja sellaisessa paikassa kun www.muusikoiden.net. En tiedä ootteko kuullu. Hyvä sivusto ei sen puoleen.

Muusikoiden.mikä? En ole koskaan kuullutkaan, täytyy varmaan käydä joku kerta katsomassa...
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
Shields
16.11.2003 17:54:59
Itse asiassa juuri nyt kuuntelen musiikkia, enkä todellakaan viitsi kertoa mitä, ja kirjoittelen tällaista kirjoitusta muusikoiden.netin keskustelupalstalle...
"Ain't it funny how it is, you never miss it til it's gone away"
tuomittu
16.11.2003 18:03:56
1. Jos levy ei ole vielä täysin tuttu, seuraan kansilehdykästä sanoja, jos lehdykässä sellaiset on. Jos levy on kuunneltu hyvin monesti, kansilehdykkä saa pysyä levynkannessa ja katselen kattoa (makailen yleensä sängyllä) tai pidän silmät kiinni. Tällainen kuuntelu tapahtuu tietenkin vain kuulokkeet korvilla.

2. Taustamusiikkina lähes mille tahansa toiminnalle.

3. Soittelen kitaraa ja ehkä uskallan vähän hoilottaakin (jos kukaan ei ole kuulemassa) piisin mukana.
Pyytäkää anteeksi, että olette olemassa.
riimu
16.11.2003 18:20:58
Kirjoitan, luen, surffailen netissä tai makaan vain sängyllä kuin kuollut lahna.
Kulkunen
16.11.2003 18:44:57
Makaan punkalla, luen, nukun, ajan autoa, surffaan netissä tai soitan mukana. Joskus kahta asiaa yhtä aikaa.
Cold silence has a tendency to atrophy any sense of compassion between supposed lovers.
Tupuna
16.11.2003 18:50:59
Joskus vain kuuntelen. Yleensä teen tätä ennen nukkumaanmenoa... monet levyt ovat minulle nukkumismusiikkia.

Joskus on muuten vaan taustalla.

Joskus - myönnän tämän - fiilistelen musiikkia aivan helkkaristi omassa rauhassani... olen varma, että muutkin tekevät niin... saan soittaa ilmakitaraa ja näyttää tyhmältä.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Jenka
16.11.2003 22:32:46

Mitäpä en? :)

Tänään esim. tanssin ja hypin täällä yksikseni..ja lauloin messissä.. se on mahtavaa :)

Monesti laitan musiikkia soimaan ennen nukkumaan menoa, jos ei ole soinut.... se tuo turvallisuuden tunnettakin, jos on yksin ja on iihan hiljasta.

Koulussakin soi monesti radio :)

...No, kaipaan joskus ihan puhdasta hiljaisuutta, joten en tosiaan koko ajan kuuntele musiikkia...
It takes a fool to remain sane. ;)
Tellervo
17.11.2003 12:15:18
Radio on auki yleensä silloin kun teen jotain muuta, omavalintaista musiikkia kuuntelen melkein aina kuuntelemalla, joko istuen, maaten tai jorailemaan intoutuen. Joskus käytän musiikkia rauhoittumiseen, joskus villiintymiseen, joskus siivouksen tai muun touhun tahdittamiseen. Myös aamuheräämisessä se on tärkeä väline.
krushing
17.11.2003 13:13:20

Pelaan, surffailen netissä, puhun paskaa IRC:ssä sekä teen webbisivuja.

Kappas, niin minäkin. Mulle vielä maksetaan tosta. ;)
hevimusamies
18.11.2003 08:27:05
Minä teen silloin ihan mitä tahansa. Esimerkiksi läksyt ja sen semmoiset ei suju ilman Dimmu Borgiria tai Metallicaa pärisemässä taustalla. Myös piirtämiseen yhdistettynä raskas musiikki on aivan loistavaa, musiikki antaa inspiraatiota. Joskus tulee soiteltua kitaralla jonkin hyvän biisin tahdissa, esim. tällä hetkellä kovia on Metallican Enter Sandman sekä Dick Dale & His Deltones:n Miserlou....musiikistakin voi tulla riippuvaiseksi, niin kävi minulle!
Lateralus
18.11.2003 10:22:06
1. Jos levy ei ole vielä täysin tuttu, seuraan kansilehdykästä sanoja, jos lehdykässä sellaiset on. Jos levy on kuunneltu hyvin monesti, kansilehdykkä saa pysyä levynkannessa ja katselen kattoa (makailen yleensä sängyllä) tai pidän silmät kiinni. Tällainen kuuntelu tapahtuu tietenkin vain kuulokkeet korvilla.

2. Taustamusiikkina lähes mille tahansa toiminnalle.

3. Soittelen kitaraa ja ehkä uskallan vähän hoilottaakin (jos kukaan ei ole kuulemassa) piisin mukana.

Aivan sama juttu mulla.
"When you got nothing you got nothing to lose." -Bob Dylan
Gozmog
18.11.2003 11:29:29 (muokattu 18.11.2003 11:31:14)
Koulussa kuuntelen atk tunnilla... kotona kuuntelen melkein koko ajan teinpä mitä tahansa...
Hoblaa
Gozmog
18.11.2003 11:30:48 (muokattu 18.11.2003 11:31:46)
Koulussa kuuntelen atk tunnilla... kotona kuuntelen melkein koko ajan teinpä mitä tahansa...

edit:oho tuli kaks kertaa...
Hoblaa
kassper
18.11.2003 11:39:45

Soitan ilma- tai oikeaa soitinta, piirrän,luen, teen läksyjä(jos teen), luen sanoja, surffaan netissä yms. aktiviteettia. Uudet levyt tulee aina kuunneltua ilman, että teen mitään.
Kun menee kovaa, niin pääsee nopeasti pois vaaratilanteista.
Huevos
18.11.2003 13:09:56

tumputan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)