Tohtori Flang 28.09.2006 22:28:28 | |
---|
Kevyesti paras versio Easy moneysta ikinä. Providencen versio on myös hieno. Fripp sikailee ja Wettonilla pettää pokka. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
2541 28.09.2006 22:56:00 | |
---|
Providencen versio on myös hieno. Fripp sikailee ja Wettonilla pettää pokka. Siitä tulee aina itsellekin hyvä mieli. Tykkään kovasti myös Zurichin versiosta (Great Deceiver Disc 4), Wettonin bassosoundi on siinä jotain mielettömän hienoa. Studioversion "lits-läts" -soundia ne ei tosin livenä pystyneet toteuttamaan. Tai sitä en tiedä josko Jamie Muir käveli keikoilla mikitetyissä mutaisissa kengissä ennen kuin gongi tipahti jaloille...;) |
Tohtori Flang 28.09.2006 23:03:45 | |
---|
Tykkään kovasti myös Zurichin versiosta (Great Deceiver Disc 4), Wettonin bassosoundi on siinä jotain mielettömän hienoa. Jep! Ja se Zurichin improvisointi ennen "Talking Drumia" on jotain todella pelottavaa. Studioversion "lits-läts" -soundia ne ei tosin livenä pystyneet toteuttamaan. Muistan muuten lukeneeni, että tuo ääni tehtiin studiossa jollain vesiämpäri+pyyhe-yhdistelmällä. Liveversioilla Wetton kunnostautui myös feidaamalla intron lauluosuuden sisälle. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
2541 28.09.2006 23:14:15 | |
---|
Samalla neloslevyllä olevan Toronton keikan biisejä olen kuullut yleisön joukosta nauhoitetulta bootlegilta ja ennen "The Golden Walnutia" kuuluvat huudot ovat aika hauskoja. Ilmeisesti äänittäjäporukka pilkkaa "In The Court Of The Crimson Kingiä" huutanutta tyttöä huutamalla takaisin "Lucky Man" ja sitten joku tipauttaa kaikki huutamalla "Hocus Pocus"!:D |
Tohtori Flang 28.09.2006 23:21:14 | |
---|
Hahaa! Toronton keikalla voi kuulla myös hyvin selkeän kannanoton yleisöstä; "Fripp's a wanker!" "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
joelr 29.09.2006 17:08:13 | |
---|
Olin kiinnostunut kuulemaan Cromsonia ja lainasin kirjastosta Eyes Wide Open DVD:n. Tämä on ainakin hyvä paketti ja kannatta ostaa. Ensimmäinen keikka on tullut katsottua ja se oli ainakin hyvä. Kieltämättä hiemän erikoista menoa oli välillä, mutta minähän olen vain niin yksinkertainen. :D Tuo on bändin uutta materiaalia, joten jos se kolahti, niin hanki "The Power to Believe" -studiolätty. Sitä edeltävä "The ConstruKction of Light" ei ole aivan yhtä kova levy ja tuon live-DVD:n versiot biiseistä ovat mielestäni parempia. |
Techno-Allah 30.09.2006 01:45:51 | |
---|
Tuo on bändin uutta materiaalia, joten jos se kolahti, niin hanki "The Power to Believe" -studiolätty. Sitä edeltävä "The ConstruKction of Light" ei ole aivan yhtä kova levy ja tuon live-DVD:n versiot biiseistä ovat mielestäni parempia. DVD:n akustinen versio Three of a Perfect Pairista on kyllä hieno. "Congratulations. You've just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farmhouse". |
Jamppa2 30.09.2006 13:16:54 | |
---|
Miksi Muir muuten jätti Crimsonin? Olen miettinyt tuota aina joskus. Ehkä vastaus selviäsi jos viitsisi viekä kerran kolata läpi ne Larksin kansitekstit. |
Planetist 30.09.2006 13:50:05 | |
---|
Miksi Muir muuten jätti Crimsonin? Olen miettinyt tuota aina joskus. Ehkä vastaus selviäsi jos viitsisi viekä kerran kolata läpi ne Larksin kansitekstit. Taisipa haluta uusien haasteiden pariin, tai jotain sellaista? Mutta, Jori kuomaseni, sä oletkin aika vitusti erilainen. - Tempura
Kun ei Nissanissa ole nestekytkintä, niin täytyypä maalata akvarelli naapurin emännästä. - Miccomacho |
Jamppa2 30.09.2006 13:57:10 | |
---|
Crimsonissako ei ollu silloin tarpeeksi haasteita? Ajattelis, että tuos oli jotain muutakin, mutta mene ja tiedä. |
Tohtori Flang 30.09.2006 14:06:01 (muokattu 30.09.2006 14:20:50) | |
---|
Miksi Muir muuten jätti Crimsonin? Olen miettinyt tuota aina joskus. Ehkä vastaus selviäsi jos viitsisi viekä kerran kolata läpi ne Larksin kansitekstit. Muir luki Paramhansa Yoganandan kirjan "Autobiography of Yogi", koki uskonnollisen herätyksen ja liittyi budhalaisen temppelin jäseneksi. Bändin silloiset managerit olivat kieltäneet Muiria kommentoimasta eropäätöstään kenellekään, edes muille bändin jäsenille ja lupasivat hoitaa asian hänen puolestaan. Managerit uskoivat, että uskonnolliset herätykset saattaisivat olla haitallisia bändin imagolle ja keksivät tarinan siitä kuinka Muir olisi murtanut jalkansa heilutellessaan kettinkiä keikalla. Fripp kuuli Muirin version vasta 2000-luvulla. Mielenkiintoinen anekdootti: Muir antoi Jon Andersonille häälahjaksi samaisen "Autobiography of Yogi"-kirjan, mikä inspiroi Yesin "Tales from Topographic Oceansin". Muistaakseni myös Santana haki haki innoitusta kyseisestä kirjasta "Caravanseraita" tehdessään. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Jamppa2 30.09.2006 14:17:06 | |
---|
Kiitoksia kovasti! Kun oikein muistelen niin niis kansiteksteissä oli vaan, että Muir lopettaa ja, että syy saatiin vasta paljon myöhemmin tietoon. Ajattelin, että kyllä tuossa on täytynyt olla jostain suuremmasta kyse. |
2541 30.09.2006 18:49:51 | |
---|
Mielenkiintoinen anekdootti: Muir antoi Jon Andersonille häälahjaksi samaisen "Autobiography of Yogi"-kirjan, mikä inspiroi Yesin "Tales from Topographic Oceansin". Muistaakseni myös Santana haki haki innoitusta kyseisestä kirjasta "Caravanseraita" tehdessään. Jännää, miten saman kirjan inspiroimana voi tehdä kaksi tasoltaan niin erilaista levyä.:) |
Tohtori Flang 30.09.2006 18:55:49 | |
---|
Jännää, miten saman kirjan inspiroimana voi tehdä kaksi tasoltaan niin erilaista levyä.:) Tai ainakin pituudeltaan... Itse diggailen kyllä molempia, mutta olenkin maailman varauksettomin Yes-kuuntelija. :-) "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Itse diggailen kyllä molempia, mutta olenkin maailman varauksettomin Yes-kuuntelija. :-) Enhän maininnut kumpaa pidin korkeampitasoisena?;) Noh, josko se "Topographic" avautuisi joskus minullekin. Yritetty on... |
Tohtori Flang 30.09.2006 20:05:05 (muokattu 30.09.2006 20:08:58) | |
---|
Enhän maininnut kumpaa pidin korkeampitasoisena?;) Noh, josko se "Topographic" avautuisi joskus minullekin. Yritetty on... Myönnetään että kyllä siinä joitain vuosia meni ennenkuin opin arvostamaan kyseistä plattaa. Ja kyllä jotkut kohdat saavat minut edelleen haukottelemaan. Crimsonin levyistä varmaan "Three of a Perfect Pair" kolahti hitaiten ja - omituista kyllä - "Starless and Bible Black", vaikka juuri tuon aikakauden livet saivat minut innostumaan orkesterista. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Jamppa2 01.10.2006 12:35:27 | |
---|
Joo mulle kans avautui pikku hiljaa toi Starless and Bible black. Toki ekalla kerralla siinä oli jo monta kappaletta jotka räjäytti tajunnan esimerkiksi Great Deceiver, Night Watch, Fracture. Aluksi se tuntui tosi hajanaiselta, mutta nyt siinä ihmetyttää vain yksi veto: The Mincer. |
2541 01.10.2006 13:12:14 | |
---|
mutta nyt siinä ihmetyttää vain yksi veto: The Mincer. Mie oon taas tuosta aina tykännyt, vaikka se loppuukin kesken. Taitaa olla sekin keikalta äänitetty? Nimibiisi on minusta levyn "ihmetys" -biisi. |
ydinaukio 01.10.2006 13:16:38 | |
---|
Mie oon taas tuosta aina tykännyt, vaikka se loppuukin kesken. Taitaa olla sekin keikalta äänitetty? Nimibiisi on minusta levyn "ihmetys" -biisi. Nimibiisi sisältää maailmanhistorian hienointa rummutusta. |
Tohtori Flang 01.10.2006 14:39:07 (muokattu 01.10.2006 14:58:26) | |
---|
Mie oon taas tuosta aina tykännyt, vaikka se loppuukin kesken. Taitaa olla sekin keikalta äänitetty? "Mincer" on nauhoitettu Zurichin keikalla ja on puuttuva osa "Law of Maximum Distress Part One:n & Two:n" välissä. ("Great Deceiver"-boksin neloslevy) Kyseessä on siis liveimpro mihin John Wetton lisäsi studiossa lauluosuuden. "Mincerin" lopussa voi myös kuulla kuinka nauha loppuu kesken. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |