Aihe: Minkälainen Mac
1
weikka
29.09.2006 20:37:24
Tuota noin, olen pc-ihminen, mutta haluan hankkia myös macin koneen. Mikä malli on viisain hankinta kannettavista musiikkikäyttöön. Sellanen malli, että ei olisi ihan hirveen kallis, mutta kuitenkin luotettava ja tehot riittää.
Kassu
29.09.2006 21:45:46
Jos hinta merkitsee, niin Macbook.
Tinppa
29.09.2006 21:57:05
Jos hinta merkitsee, niin Macbook.

Ennen kuin MacBookkiin rahansa sijoittaa niin on syytä tiedostaa mahdolliset hankinnan mukanaan tuomat riskit:
http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=MacBook

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79534
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=77636

Tarkoitukseni ei ole provoilla puoleen eikä toiseen, enkä väitä etteikö vikoja olisi muissakin koneissa. Mutta ihmeen paljon noista vioista on tullut juttua vastaan. MacBook oli itselläkin välillä ostoslistalla, mutta vähintäänkin taidan vielä hetken harkita ja seurata tilanteen kehittymistä.
Kassu
29.09.2006 22:01:04
Ennen kuin MacBookkiin rahansa sijoittaa niin on syytä tiedostaa mahdolliset hankinnan mukanaan tuomat riskit:
http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=MacBook

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79534
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=77636

Tarkoitukseni ei ole provoilla puoleen eikä toiseen, enkä väitä etteikö vikoja olisi muissakin koneissa. Mutta ihmeen paljon noista vioista on tullut juttua vastaan. MacBook oli itselläkin välillä ostoslistalla, mutta vähintäänkin taidan vielä hetken harkita ja seurata tilanteen kehittymistä.

Minulla on esimerkiksi kesäkuussa ostettu, täysin virheetön Macbook Pro. Kyllähän virheistä aina valitetaan, varsinkin kun Mäkkikäyttäjät on ja korkeaan laatuun tottunut käyttäjäryhmä, niin valituksia tulee.

Jos ongelmia on, Apple korjaa/vaihtaa tuotteesi kyllä erittäin mielellään.
weikka
29.09.2006 22:49:47
Jaa-a, nyt alkaa tuntua siltä, että onko parempi pysyä PC:n käyttäjänä. Mulla on acerin kone, on ollut käytössä päivittäin monta tuntia, ei kertaakaan mitään ongelmia. Kertokaa mielipiteitänne, kumpi parempi?
Kassu
29.09.2006 23:04:56 (muokattu 29.09.2006 23:05:10)
Jaa-a, nyt alkaa tuntua siltä, että onko parempi pysyä PC:n käyttäjänä. Mulla on acerin kone, on ollut käytössä päivittäin monta tuntia, ei kertaakaan mitään ongelmia. Kertokaa mielipiteitänne, kumpi parempi?

Acer on täysin halpisroskaa.

Siskoni Acer, tällä hetkellä nämä ongelmat:

-2 usb-porttia toiminnassa enää
-käynnistyy vaihtelevasti
-sammahtelee
-jokainen näppäin ei toimi

lisäksi Windowsin ongelmat.

Itse en ole vieläkään yhtään viallistä Macia tavannut. Joitain kuumia, kyllä.

En viitsi nyt humalassa kirjoittaa parempaa viestiä. Editoin huomenna.
Sertzo S
29.09.2006 23:09:22
Ostan Mac-koneen heti, kun rikastun. Tämä puuceeni on täysin paska, vittuillut uudesta lähtien. Taitaa tuo rikastuminen olla toiveajattelua. :/
superfly
29.09.2006 23:19:22

Mulla on noin paristakymmenestä Acerista kokemuksia. Todella huonoja sellaisia.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Tinppa
30.09.2006 01:34:03 (muokattu 30.09.2006 01:51:46)

Halpiskoneet on halpiskoneita - merkkiin katsomatta.
Työni puolesta tulee ja on tullut käytettyä mäkkejä jo vuosikaudet, tosin pöytäkoneita. Näissä ei ole ollut ainakaan mitään sen suurempia oikkuiluja. Kyllähän nuo applet ovat ihan laadukkaita noin yleensä. Mutta kukin tehköön oman johtopäätöksensä macbookin suhteen. Itse en ainakaan vielä tänä päivänä tohtisi siihen rahaa sijoittaa. Olkoonkin, että suurin osa niistä ei olisi viallisia, mutta...

Toisaalta en tohtisi myöskään sijoittaa halvimman pään Aceriin. Noissa markettien tarjous-pc-läppäreissä komponentit kun eivät välttämättä ole laadultaan/kestävyydeltään/luotettavuudeltaan kovin korkeatasoista tavaraa.

Jos pelkän raudan puolesta lähdetään tutkailemaan kumpi on parempi, niin voitaneen todeta että intelin prosessoreihin siirtymisen myötä mac = pc. Vastakkainasettelu on enemmänkin softapoliittinen.

Huonolla tuurilla Acer voi olla täysin halpisroskaa, mutta vielä huonommalla tuurilla kalliimpi Apple voi olla sitä samaa.
Rml
30.09.2006 11:02:46

Isälläni on työkäytössä Acer. 3kk käytön jälkeen pimeni täysin ja lähetettiin Acerin omalle pajalle. Meni 2kk ja kone tuli takaisin, rikkinäisenä ja on taas lähetetty korjaukseen eikä mitään ole kuulunut. Itselläni on MacBook Black ja olen sitä valehtelematta pitänyt käynnissä heinäkuusta lähtien (tietenkin päivityksen jälkeen restarttaus) kun sen ostin. Mitään ongelmia ei ole ollut. Kuitenkin hyvin pieni marginaali näistä MB:stä on jouduttu uusimaan tahi korjaamaan ja tietenkin kaikki ne joilla on huono flaksi käynyt ilmoittelee asioista forumeilla yms. ne joilla ei ole hätäpäivää koneensa kanssa pysyy tyytyväisenä ja hiljaa. Kannattaa siis käydä katsomassa paikallisessa mac myymälässä koneita ja kysyä kaikki mahdollinen myyjältä, sekä jättää tietyt asiat omaan arvoonsa, kuten tämäkin :P
anthi
30.09.2006 12:47:28
Macbookin ostoa ei kannata harkita ennen kuin apple julkaisee sen parannellun version. Oma macbookkini pitäis lähettää kuukaudeks huoltoon johtuen sammumis ja kuumenemisongelmista. Muuten tämä macbook tuntuu ihan loistopeliltä :)
Cathi777
30.09.2006 18:10:58

Itselläni on taas Acer toiminut kerrassaan loistavasti koko ajan samoin kuin muillakin keillä kyseinen kone on ollut. Windowsiin liittyvät ongelmat on kuitenkin sitten asia erikseen, mutta koneessa ei itsessään ole ollut mitään vikaa. On itse ollut parempi kuin monet muut kannettavamerkit. Ei esimerkiksi lämpene samalla tavalla kuin monet muut.
Only pop music can break my heart...
dewil
30.09.2006 19:33:01

Mulla ei oo mitään valittamista macbookkini kanssa, päin vastoin
ja tehoja tässä on musakäyttöön loistavasti!

Itselläni on kaks giganen malli gigan muistilla ja hintaa tällä oli 1500€
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Nitrodelay
01.10.2006 23:05:48

Mulla on Mac PowerPC graafisen alan työkoneena ja PC musakoneena ja vielä niin, että PC:ssä ei ole nettiyhteyttä...Ja kas kummaa, niinpä kummassakaan ei ole viruksia ;-) Suosittelen noin päin.
...Jonain päivänä Amerikkalaiset kompastuvat omaan leukaansa...
teroyk
07.10.2006 14:41:22
Tuota noin, olen pc-ihminen, mutta haluan hankkia myös macin koneen. Mikä malli on viisain hankinta kannettavista musiikkikäyttöön. Sellanen malli, että ei olisi ihan hirveen kallis, mutta kuitenkin luotettava ja tehot riittää.

Käytetty Apple Powerbook G4:n on järkevin toistaiseksi.
Intel maailmaan siirtyminen on tuonut lastentauteja uusiin MacBookeihin ja
kaikista musiikkiohjelmista ja laiteajureista ei ole Intel-versioita.
kamina
07.10.2006 17:09:52
Käytetty G4 ei todellakaan ole enään järkevä vaihtoehto, tehoero uudempiin Intelin prossuilla varustettuihin koneisiin on järkyttävä.

Olen työni puolesta seurannut aika paljon noita koneita, ja huomannut seuraavaa:

Meille on tänä vuonna hankittu yli 50 macbook pro'ta. Yksi lähti viallisena takaisin, viaksi paljastui käyttäjän oma moka (asentanut koneen uusiksi väärällä tiedostojärjestelmällä).

Meille on hankittu alle 10 macbookkia joista yhdessä on vikaa. Se vaihdettiin uuteen toimivaan mukisematta, mutta vikaa kuitenkin.

Meille on hankittu tänä vuonna noin 30 Aceria, kalliimpia malleja. Näistä yli puolet on lähtenyt takaisin, suurimmassa osassa vikoja emolevyillä, näytöissä tai näytönohjaimissa. Ovat mielestäni todellista roskaa, ja muutama korjattuna palautunut malli on sisältänyt palatessaan jonkun toisen vian.

En epäile ollenkaan etteikö macbookeissa olisi vikoja, mutta vikojen laajuus on liioiteltu. Apple on myynyt 800000 Intel prossuilla varustettua läppäriä viimeisen puolen vuoden aikana, enkä jaksa uskoa että niistä viallisia on ollut kuin pieni osa (joka sekin voi olla paljon).

Sekä Macbookkiin että Macbook Prohon tulee mitä todenäköisimmin päivitys muutaman viikon sisällä, viimeistään ensi kuussa.

Itselläni on töistä Macbook Pro, mutta jos omilla rahoillani olisin ostamassa läppäriä hankkisin perus Macbookin. Syy siihen on, ettei minulla ole käyttöä erilliselle näytönohjaimelle, ja muilta osin koneet ovat yhtä suorituskykyisiä (hinta vaan ihan erinlainen). Lisäksi perus Macbook kulkee mukana paljon helpommin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)