Aihe: Rotosound Flatwoundit
1 2 3
M.Hanski
27.09.2006 18:09:21
Onko netti-sivua?

www.saitenkatalog.de
iron10
28.09.2006 17:49:11
Onko Harriksen flätit jazz-kielet....tarkoitain onko suunnilleen samanlaiset kun nämä: http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … Path=1386_1397&products_id=5491
Ihme Basisti
28.09.2006 20:32:16
Onko Harriksen flätit jazz-kielet....tarkoitain onko suunnilleen samanlaiset kun nämä: http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … Path=1386_1397&products_id=5491

Joskus Soundatan äeä sano et tota sarjaa 50-110 -paksuuksilla on ihan sama setti kun ''Arrylla. Tai no ainut ero on ne Harriksen customoidut punosvärit (jonkun futisjoukkueen mukaan, en muista et minkä).
Basso on Raamattuni ja sen soitto saarnaani Withered Within
iron10
28.09.2006 20:38:10
Joskus Soundatan äeä sano et tota sarjaa 50-110 -paksuuksilla on ihan sama setti kun ''Arrylla. Tai no ainut ero on ne Harriksen customoidut punosvärit (jonkun futisjoukkueen mukaan, en muista et minkä).
Joo, ku mie vaan sitä että pystyykö sillä sitten 'soittamaan' niinku Maidenia. Mutta taitaa tuo ''Jazz'' juttu hämätä.
Mutta se siis on kummiski sama sarja, jos olen käsittänyt oikein. Ja käsittääkseni nuo kielet on ihan hyvät..mitä olen lukenut noista kielen tiedoista.
Ihme Basisti
28.09.2006 21:02:57
Joo, ku mie vaan sitä että pystyykö sillä sitten 'soittamaan' niinku Maidenia. Mutta taitaa tuo ''Jazz'' juttu hämätä.
Mutta se siis on kummiski sama sarja, jos olen käsittänyt oikein. Ja käsittääkseni nuo kielet on ihan hyvät..mitä olen lukenut noista kielen tiedoista.

Joo tosi hyvät kielet on kyl. Itelläni ollu joku kolme tai neljäkin settii noita. Kylhän noilla pääsee aika lähelle Harrisin soundia mut kyl siihen vaikuttaa moni muukin asia tyyliin basso ja vahvari yms. Aika jäykät kielet noi on et saa olla melkein lyhytskaalainen jos tommosilla Harrisin paksuuksilla soittelee. Ite oon huomannu että 45-105 Rotosoundin flättisetti vastaa jäykkyydeeltään likimain ainakin EBS:n Northern Lights 50-110 roundwoundeja.
Boxeri
28.09.2006 21:05:02
Kummat kielet "kuoleutuvat" nopeammin.. siis saundi menee tunmpuksi. Flätit vai roundit?... Elixiirithän onkin sitten oma juttunsa... Kun jotkut näemmä kertoilevat että flättien saudi paranee vasta sitten kun niitä on jokusen aikaa käytetty..

Itte oon miettinyt ottaa testiin Rotojen Jazz-settiä. Saakohan sitä 115-sarjana?? En ainakaan löytänyt T-kaupan sivuilta kuin 110-settiä.
"VoiVoi..."
iron10
28.09.2006 21:31:04 (muokattu 28.09.2006 22:03:35)
Joo tosi hyvät kielet on kyl. Itelläni ollu joku kolme tai neljäkin settii noita. Kylhän noilla pääsee aika lähelle Harrisin soundia mut kyl siihen vaikuttaa moni muukin asia tyyliin basso ja vahvari yms. Aika jäykät kielet noi on et saa olla melkein lyhytskaalainen jos tommosilla Harrisin paksuuksilla soittelee. Ite oon huomannu että 45-105 Rotosoundin flättisetti vastaa jäykkyydeeltään likimain ainakin EBS:n Northern Lights 50-110 roundwoundeja.

Joo se Harris soundi on kyllä aika uniikki nii sitä ei varmaan saakkaa vaikka oon yrittäny (ibanez gsr200:lla!!! lol) ;)
rhalf
28.09.2006 21:39:18
Itse käytän bassossani tuota Rotosoundin flatwound 50-110 settiä. Aikaisempi setti oli juuri tuo Harris paketti, mutta nyt otin ilman sitä nimimerkkiä olevan kielisarjan.

Oma mielipiteeni onkin, että nuo on sellaset mukavan jämerät ja jäykät eli niitä saa tarpoa, mutta ne ei kolise joka paikkaan. Kaikki ei ehkä tykkää tuon paksuisista, mutta omalla kohdalla en taida hirveämmin enää vaihtaa ohuempiin kielisarjoihin.

Nyt joskus kunhan ehdin, kokeilen muiden merkkien vastaavia paksuuksia.

Kysykää lisää jos keksitte jotain kysyttävää.
iron10
28.09.2006 21:44:11
Itse käytän bassossani tuota Rotosoundin flatwound 50-110 settiä. Aikaisempi setti oli juuri tuo Harris paketti, mutta nyt otin ilman sitä nimimerkkiä olevan kielisarjan.

Oma mielipiteeni onkin, että nuo on sellaset mukavan jämerät ja jäykät eli niitä saa tarpoa, mutta ne ei kolise joka paikkaan. Kaikki ei ehkä tykkää tuon paksuisista, mutta omalla kohdalla en taida hirveämmin enää vaihtaa ohuempiin kielisarjoihin.

Nyt joskus kunhan ehdin, kokeilen muiden merkkien vastaavia paksuuksia.

Kysykää lisää jos keksitte jotain kysyttävää.

Kävisikö se 45-105 setti Ibanez GSR200:n??
Oan
29.09.2006 09:11:30
Kävisikö se 45-105 setti Ibanez GSR200:n??

Kokeile. Normipaksuushan tuo tuntuu olevan. Itselläni on 50-110 ko. bassossa ja hyvin toimii. Tosin olenkin mieltynyt paksuihin kieliin ja jäykkään tatsiin.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Oan
29.09.2006 10:13:49
Kummat kielet "kuoleutuvat" nopeammin.. siis saundi menee tunmpuksi. Flätit vai roundit?... Elixiirithän onkin sitten oma juttunsa... Kun jotkut näemmä kertoilevat että flättien saudi paranee vasta sitten kun niitä on jokusen aikaa käytetty..

Flätithän ovat jo valmiiksi tumput, eivätkä ne varsinaisesti "kuole". Soundin paraneminen voi johtua siitäkin, että flätit vaativat jonkin verran totuttelua. Alkuun niistei roundwoundeihin tottunut välttämättä pidä, mutta ajan myötä niitä oppii rakastamaan. (Bassonsoitto on niin herkkää!)

Normi Roto-flättejä ei saa 50-110 settiä paksumpana. Jotain 'Black Nylon Flatwound' -tyyppistä sen sijaan löytyy 65-115, onko kellään noista kokemusta?
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
iron10
29.09.2006 15:47:27
Kokeile. Normipaksuushan tuo tuntuu olevan. Itselläni on 50-110 ko. bassossa ja hyvin toimii. Tosin olenkin mieltynyt paksuihin kieliin ja jäykkään tatsiin.
No hyvä tietää :D pitää pistää tänään tilaus tulemaan. Pitää kokeilla eka sitä normisettiä ja sitten jälkeenpäin siirtyä tuohon yllämainittuun.
iron10
29.09.2006 17:10:11
Onko mahdollista että tämän firman toimituskulut ovat n. 30€
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Rotosound-RS77LD~ID~3910.asp
Aattelin tilata täältä mutta kun näin toimitus kulujen hinnat niin eikun äkkiä perumaan tilaus..hinnaksi olisi tullut yli 100€:a.... niin että ihmettelen vaan..
Ihme Basisti
30.09.2006 02:16:45
Onko mahdollista että tämän firman toimituskulut ovat n. 30€
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Rotosound-RS77LD~ID~3910.asp
Aattelin tilata täältä mutta kun näin toimitus kulujen hinnat niin eikun äkkiä perumaan tilaus..hinnaksi olisi tullut yli 100€:a.... niin että ihmettelen vaan..

Elämä on ja sitä rataa. Ite tilailin noita tuolta Soundatasta, tais tulla hintaa joku 55€ (45€ kielet + 10 toimituskulut postin kautta).

Tietty joku voi nyt ajatella että "onpa törkeää mainontaa", mutta saa kait sitä nyt toista neuvoa?
iron10
30.09.2006 10:12:25
Elämä on ja sitä rataa. Ite tilailin noita tuolta Soundatasta, tais tulla hintaa joku 55€ (45€ kielet + 10 toimituskulut postin kautta).

Tietty joku voi nyt ajatella että "onpa törkeää mainontaa", mutta saa kait sitä nyt toista neuvoa?

Mie yritin ehtii sieltä Soundata:sta mutta enhän minä hölmönä löytäny
Tuo ei ois niin paha hinta..
Ihme Basisti
30.09.2006 11:32:04
Mie yritin ehtii sieltä Soundata:sta mutta enhän minä hölmönä löytäny
Tuo ei ois niin paha hinta..

Niiltä myyjiltähän saa kysyä...
InnocentExcile
02.10.2006 09:55:11

Soundata ei enää edusta Rotosoundia Suomessa. Siirtynyt Musa-Fazulle. Kävin perjantaina pokkaamassa RS 77 LE setin (siis Harris ilman niitä sinisiä punoksia) 55 euroa.

Suht kallista, mutta ei harmita kun kattoo mitä rumpali joutuu maksamaan pelleistään yms. =)
Up the Irons!
Pyhä Vasili
02.10.2006 11:54:44
Normi Roto-flättejä ei saa 50-110 settiä paksumpana. Jotain 'Black Nylon Flatwound' -tyyppistä sen sijaan löytyy 65-115, onko kellään noista kokemusta?

Mainittuja nylon-päällysteisiä Rotosoundin Tru Bass 88 -kieliä suosittelisin lähinnä vain eksotiikan ystäville jo äänensäkin puolesta. Ainakaan omat somat sormenpääni eivät erityisen massiivisella mielihyvällä liukuneet kyseisten yllä. Näyttävät toki perin hekumallisilta.
iron10
02.10.2006 16:45:28
Soundata ei enää edusta Rotosoundia Suomessa. Siirtynyt Musa-Fazulle. Kävin perjantaina pokkaamassa RS 77 LE setin (siis Harris ilman niitä sinisiä punoksia) 55 euroa.

Suht kallista, mutta ei harmita kun kattoo mitä rumpali joutuu maksamaan pelleistään yms. =)

Mutta sataa euroa en suostu maksamaan ;)
Mutta tiedättekö semmosta paikka mistä sais yllämainitun setin 45-105 koolla, alta 60:n €:n?
kun siellä Soundatassa ei ollu ja oon kahellu kooklen avulla mutta ei taida löytyä.

Koitin tuossa toissapäivänä saada yhteyttä yhteen toveriin tuolla englannissa, ja pyytää häntä ostamaan ne kielet sieltä ja lähettämään ne sitten miulle...saattas tulla halvemmaksi. Pitää toivoo että vastaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)